Mozgóképkultúra és médiaismeret Háttér: ● Választható közismereti vizsgatárgy (5. érettségi tárgy) ● 2005-2011-ig kétszintű az érettségi 2011-től a felvételi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az érettségi rendszere
Advertisements

KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
Történeti episztemológia
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
Hogyan érvényesülj magyarul? EIA/2012/1.1.1 számú projekt A 2013-as „Hogyan érvényesülj magyarul?” című projektünk, a 2012-es, „Hogyan intézzük ügyeinket.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
. Az általános felsőoktatási felvételi eljárás 2012-ben Stéger Csilla főosztályvezető Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Pécs, december 5.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Informatika Minden szép, minden jó, mindennel meg vagytok elégedve?
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
. J elentkezés a kétszintű érettségire 2004/2005. tanév február 10.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Campus lét konferencia 2012 A KÖZ ÉS A MAGÁN KÖZÖTTI HATÁR ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁRI ELKÖTELEZETTSÉG.
Mesterképzés az EKF-en
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Érettségi változások, tapasztalatok Reményi Zoltán
Informatika Reményi Zoltán
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A kétszintű biológia érettségi vizsgáról
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
KATONAI ALAPISMERETEK CZANK LÁSZLÓ
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM EGY KÉRDŐÍVES VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI  TANULSÁGOK, DÖNTÉSI PONTOK Horváth Zsuzsanna április 9.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
Gazdasági ismeretek.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
A válaszadók > május-június október-november
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Széchenyi István Egyetem, Győr
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER , BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Térfigyelő rendszer Baján
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
Közgazdaság szakmacsoport
BEVEZETŐ.
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / A TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEINEK VÁLTOZTATÁSI JAVASLATAI.
Kutatási alkomponens Összegzés Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt Visegrád,
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Az érettségi számokban
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Kétszintű érettségi 2018 május
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Előadás másolata:

Mozgóképkultúra és médiaismeret Háttér: ● Választható közismereti vizsgatárgy (5. érettségi tárgy) ● ig kétszintű az érettségi 2011-től a felvételi eljárásban figyelembe vehető tárgyak csökkentésével csak középszinten szervezhető vizsga jelenleg ● Projekt készítéseA feladat: médiaszöveg+munkanapló 25 pont B feladat: esszé 25 pont Írásbeliismeretekeket ellenőrző rész10 pont szövegértés25 pont médiaesszé15 pont ● Érettségizők száma

Mozgóképkultúra és médiaismeret Tapasztalatok (1): ● A vizsgamodell (szerkezet, időkeretek, feladattípusok) alapjában jó, de kisebb tartalmi-technikai korrekciókra szükség van, mivel: ● a vizsgakövetelmények „bent ragadtak” az első kerettantervek ( ) tematikájában ● a médiahasználat döntő mértékben változott - televízió ↓ internet ↑ ● a jelenlegi modell mozgókép (film) „túlsúlyos”, a médiaismereti tudnivalók, képességfejlesztés némileg alulértékelt

Mozgóképkultúra és médiaismeret Tapasztalatok (2): ● Az értékelés arányai (projekt és teszt pont) helyesek ● Az értékelési gyakorlatról keveset tudunk, az eredmények túl jónak tűnnek, főleg a projektek esetében (2008-as adatok)

Mozgóképkultúra és médiaismeret Tartalmi fejlesztés (1): ● fogalmak – morális pánik, médiapesszimizmus, médiaoptimizmus, közszféra, magánszféra, diskurzus,médiakonvergencia ● ismeretek – milyen alapvető tényezőktől függ valamely kor és társadalom nyilvánossága; – melyek a média fontosabb társadalmi szerepei (pl. tájékoztatás,,,őrkutya”- szerep, közösségteremtő-szerep, a morális értékrend formálása); – mit jelent a média napirend kijelölő szerepe; – melyek az internetes és mobilkommunikáció fontosabb sajátosságai (pl. interaktivitás, a kommunikáció térbeli és időbeli szabadsága, multitasking, virtuális kapcsolatok, konstruált személyiségek, anonimitás és annak korlátai, amatőr és professzionális tartalomgyártás, médiahasználat más emberek jelenlétében, normák);

Mozgóképkultúra és médiaismeret Tartalmi fejlesztés (2): ● ismeretek – miért történetkezdemények a hírmédia médiaszövegei, hogyan értelmezhetőek; – melyek a fontosabb újságírói modellek (elkötelezett, pártos, objektiv- semleges, bulvár); – melyek a fontosabb médiahatás-elméletek (pl. direkt, korlátozott, használati- érték, kultivációs modellek); – melyek a médiatörvény és a monopóliumellenes törvények legfontosabb szabályozó eszközei (pl. a tőkekoncentráció limitálása, kvóták, hírszolgáltatás előírása); – mi a szerepe a valóságshow-műsoroknak a televíziós műsorstruktúrában

Mozgóképkultúra és médiaismeret Javaslatok: ● kutatás – 10 év vizsgamunkáinak feldolgozása, elemzése ● oktatás – 30 órás kurzus felkészítő/javító tanároknak ● szabályozás – a vizsgakövetelmények tartalmi korrekciója; – a vizsgaleírás technikai korrekciója; – az emelt szintű érettségi „beszámíthatóságának” lehetősége, a felvételi eljárásban figyelembe vehető mozgóképkultúra és médiaismeret – összhangban az érintett egyetemek/főiskolák ilyen irányú kezdeményezéseivel

Mozgóképkultúra és médiaismeret Köszönöm figyelmüket! Hartai László