A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
Amberger Árpád Vezérigazgató. SMART TV alkalmazásÖTV média-portál.
Médiainformációk Az F1-live.hu bemutatása A 2008-ban indított F1-live.hu az elmúlt években Magyarország legkedveltebb és legaktívabb Forma-1-gyel.
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
3D, SZEMÜVEG NÉLKÜL iPONT International Kft.. Indulás 2007-ben: 3D szemüveg nélkül Úttörő a szemüveg nélküli 3D technológiákban (autostereoscopic)
okostelefon alkalmazások a turizmusban
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
MT mint tévészolgáltató Fókuszban az interaktivitás
Egy ágyban az ellenséggel Internet a műsorszóró szemével Grósz Judit, UPC I február 29. I Bigscreen Konferencia.
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Videó kommunikáció ben!  Marketingtorta – IV. Fókuszban a webáruházak  WebSEO Kft. Horváth Ernő.
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
LifeNetwork – a csatornáról  A LifeNetwork egy olyan életmód csatorna, mely hiteles, közérthető, mégis szórakoztató módon ad választ egészséggel, életmóddal,
Média Klub október 11. Az IPTV szolgáltatások jövője.
- Nézőszámok - Stadionunk befogadóképessége összesen: fő - Tervezett átlag nézőszám a követekző 3 évben: fő - Tervezett átlag nézőszám
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Kiszól a TV! HybridBox Nyrt. BigScreen konferencia 2012.
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
A kábeltelevízió jövője,
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
A Kormány és az MLSZ egyaránt elkötelezte magát, a magyar futball reformja mellett, melynek kiemelt része a labdarúgás és az MLSZ társadalmisítása. Az.
Kábeltelevízió Mi a kábeltelevízió? Földfelszínről, műholdról és optikai kábelen érkező csatornák kábelhálózaton történő továbbítása az előfizetőknek.
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
TVút A hazai kereskedelmi TV-s márkaépítés tanulságai. Kereskedelmi TV-k.Márkaépítés.Tanulságok. TVÚT.
Mitől jó a céges weboldal?
ATL - mit hirdessünk és hol?
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
„Befoltozott háló” Szalai Annamária Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, elnök Balatonalmádi, szeptember 26. Jogalkalmazás és felelősségvállalás.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Tévéképernyő a digitális szobában Király István Budapest, február 29.
I Connected TV – a jövő? Veszelovszki Zsolt PORT.hu 1.
Football Club webes arculata, azaz egy hivatalos klub honlapjának felépítése Készítette: Kiss László Balázs.
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
Alkalmazásfejlesztés T-Home Interaktív TV-re. Tartalomfogyasztás a tévéképernyőn A tévé mint képernyő „A háztartások többségében – saját bevallás alapján.
nielsen közönségmérés
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Szilágyi Árpád online üzletág vezető M-RTL Zrt.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP TÓTH ANDRÁS ANTENNA HUNGÁRIA DECEMBER 11. TÓTH ANDRÁS ANTENNA.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Mindent az okostévékről!
Előadás másolata:

A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben A TV jelene és jövőképe A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben

THEN….. & NOW

Fejlődés, fragmentáció 1957: Magyar Televízió indulása 90-es évek: kábelcsatornák indulása (A3, M-Sat, HBO, stb.) 1997: Földfelszíni sugárzású, kereskedelmi csatornák indulása (RTL Klub, TV2) 2012: Száznál is több magyar nyelven sugárzó televíziós csatorna Fejlődés, fragmentáció

Televízió: az elmúlt 15 évben Folyamatos átalakulás: Magyar Televízió (királyi) elveszítette piacvezető pozícióját, élre tört a két vezető kereskedelmi csatorna. A kezdeti néhányszereplős piac mára több, mint 100 magyar nyelvű csatornából álló tartalombőség keletkezett A műholdas sugárzású kábelcsatornák közül a csak néhánynak sikerült „jelentős”, pár százalékos nézettséget elérnie Sok kicsi sokra megy: 2004-2009 között csökkent a két országos kereskedelmi csatorna összesített nézettsége 2010-ben megállt a csökkenés, sőt, minimálisan növekedett is a közönségarányuk Felértékelődtek a saját gyártású műsorok: X-Faktor, Csillag születik, Megasztár, A széf, Ezek Megőrültek, ValóVilág 2011 év végétől ismét erősödnek a kábelcsatornák Egyre fontosabb szerepe van az online felületeknek Televízió: az elmúlt 15 évben

TV-jövőkép a jelenből sugározva Erős brand, erős tartalom Egyre inkább igaz, hogy a tartalom a király Saját gyártású műsorok Csatornaportfolió Fragmentáció: tematikus csatornák RTL Klub – IKO Kábelcsatornák egyesülése Továbbra is milliós nézőtábor estéről-estére Új utak, új platformok támogatása TV-jövőkép a jelenből sugározva

Változó nézői szokások Csatornahűség helyett tartalomhűség Lekérhető műsorszolgáltatások népszerűségének növekedése (még mindig nagyon minimális piaci részesedés) „Azt akarom nézni, amihez kedvem van” Változó nézői szokások

Új utakon Lineáris műsorszolgáltató (Broadcast) Lekérhető műsorszolgáltatás /Narrowcast/ (Internet, IPTV, VOD) Új utakon

A közönség megtartása és növelése, többplatformos tartalomfogyasztásra ösztönzése Egyedi elképzelés, új platformokon való megjelenés Erős televíziós, szerkesztett tartalom A tévénézők és az online közösség közös találkahelye, interaktivitás elősegítése Extra, adásból kimaradt videós tartalmak, riportok Catch up funkció indítása A változó tartalom fogyasztási trend követése, kiszolgálása New Media Koncepció

Pozícionálás: RTLKlub. hu: Műsorokat támogató weboldal Pozícionálás: RTLKlub.hu: Műsorokat támogató weboldal szórakoztató portál jellegű site(15-59) Struktúra: RTLKlub.hu – 1 site (tartalmi integráció) Rtlklub.hu

Önálló portálként működő műsoroldalak Napló: minden VV napnak egy-egy külön adatlap (hírek, videók, képgalériák) VV Lakók VV Méter Nézd Most SMS Fal Kisérő műsorok aloldalai Online Stream VV Klikk Együttműködésben a VV-stábbal (24 órás kapcsolattartás) Önálló portálként működő műsoroldalak

Önálló portálként működő műsoroldalak Versenyzők Mentorok Hírek Videók MMX Nézd Most Csirip Fal Egyedi tartalom: Király L. Norbi – werk sorozat, backstage videók Sztárchat Élő webkamerás közvetítés a backstage-ből Kimaradt jelenetek Minden produkció teljes hosszában Önálló portálként működő műsoroldalak

Saját gyártású műsorok visszanézhetőek Most a jó! Indulás: 2009. szeptember Saját gyártású műsorok visszanézhetőek Sorozatok, szappanoperák a weben is, teljes hosszban 3 napig regisztráció nélkül elérhető tartalmak 3 napnál régebbi tartalmak regisztrációhoz kötött elérése

RTL-es nézők megtartása, új látogatók elérése Egyedi elképzelés, új platform Catch up funkció indítása – a változó tartalom fogyasztási trendhez igazodva Filmtár funkció - Ingyenes

Egyedi Grid felépítés Zöld - már visszanézhető Sárga - az adás után, hamarosan visszanézhető Piros - nem nézhető vissza

A Catch up tv szolgáltatás kibővítése – 2010. júliusától Egész estés filmek (Akció, Kaland, Vígjáték) Hetente 2 premier film Akár olyan filmek is, amelyek még nem voltak láthatóak a képernyőn RTL Most Filmtár

RTL Klub platformok Broadcast (földfelszíni és kábelszolgáltatók) Internet: rtlklub.hu rtlmost.hu – Catch up TV IPTV, Hybrid TV videótéka (kábelszolgáltatók kínálatában) Tervezett platformok: Smartphone Smart TV RTL Klub platformok

Widget tervek Érvek mellette: Kiváló marketing eszköz Átalakuló médiafogyasztási szokások (broadcast felől a narrowcast irányába) Növeli a márkahűséget Elősegíti a televízióforgalmazók hirdetési volumenének növekedését Érvek ellene: Nincs egységes mérés (sem látogatottság, sem reklámkiszolgálás) Drága előállítási költség Egyszerre több platformra is kell dolgozni Alacsony eszközpenetráció Középtávon az applikációkat kiválthatja egy böngésző alapú Smart Tv szolgáltatás (lásd RTL Most), így esetleg még érdemes a „kivárás” Widget tervek

IPTV: interakció a képernyőn, azonnali vásárlás, szavazás, stb. 3D TV: Ahogy a moziban, a televíziózásban is elterjedhet a térhatású képrögzítés, továbbítás Mindenkinek lesz tévéje? Youtube, Facebook jelenség – veszélyforrás a professzionális tartalmakra Többplatformos műsorfogyasztás (elindítom a nappaliban, folytatom a mobilon, befejezem a munkahelyem monitorán) A jövő televíziója

3D TV