1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

Ajánlott telepítési verziók
Adó és illeték változások 2012-ben
1 Adó és illeték változások 2012-ben. MERIVA LPG Termékismertető Opel Hungary 2.
Kelemen Tas, BS Audit International
Egyedül a zsákutcában A paksi néhány ezer helyett százezer zöld munkahelyről szól az április választás.
Szélkerék-erdők a világban és hazánkban
Megújulók: mekkora támogatást érdemelnek? Dr. Gács Iván egy. docens Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék.
Egyház és Társadalom Lehet-e? Fórum
Matrix-modul (konténer) biogáz üzemek
Elszámolás amit az oktatók 90%-a használ (NAV)  SUZUKI SWIFT 1,3  Gyár által megadott fogyasztás: 7,4liter  NAV által engedélyezett szorzó 1,9  NAV.
XI. MRTT vándorgyűlés Pálné Schreiner Judit Kaposvár, 2013.november A Szigetvári Gyógyfürdő ma és holnap.
Depóniagáz, mint üzemanyag
Energia – történelem - társadalom
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.
A KONTAKT-Elektro Kft. tüzelőanyag-cellás fejlesztései
Süli Petra Van-e élet az olaj után?-A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás.
Út a napenergia hasznosítás felé, avagy sikerek és nehézségek az önkormányzatokkal való együttműködésben.
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
1 PV helyzetkép Az NCsT felülvizsgálata a napelemes trendek tükrében Horváth Attila Imre helyettes államtitkár Zöldgazdaság Fejlesztéséért, Klímapolitikáért.
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
ENERGIA ÚTITERV 2050 Herczog Edit Európai Parlamenti Képviselő november 15. FenntarthatóságBiztonságVersenyképesség.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
Dr. Gerse Károly MVM Zrt. vezérigazgató-helyettes április 18. Európai energiapolitika - magyar lehetőségek a villamosenergia-iparban Kihívások Lehetőségek.
Energetikai folyamatok és berendezések
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
A Közös Agrárpolitika (KAP) aktuális kérdései, várható változások ÚMVP képzés „Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó.
Luxemburg, Málta,Hollandia
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Közlekedés – energia – jövő - kihívások és megoldások - Dr. Fónagy János államtitkár, NFM Válságkezelés és váltóállítás A Magyar Közgazdasági Társaság.
Budapest, … Slovnaft THE MOL GROUP Az olajkorszak végén: A 3. árrobbanás és következményei Varró László Vezető Közgazdász MOL Group.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj Motiváció Máshol hogy csinálják? szeptember dr. Német Béla, tudományos munkatárs.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
Eredménykimutatás 8. feladat (479. o.)
ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV DR. NÉMETH IMRE AUGUSZTUS 7.
1. Példa: Melyiket választaná, ha r=12%? A) F 3 = 7000$ B)
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
EGYEBEK : Hibridhajtás : Erőforrás: kombinált Általában belsőégésű motor+elektromos hajtás.
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
Civin Vilmos MVM Zrt. „Klímacsúcs” Budapest, február 27. Klímaváltozás és egy állami tulajdonú villamos társaság.
Bioenergiák: biodiesel, alga olaj
Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012.
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
„Megújuló energia-megújuló vidék” Az agrárgazálkodás lehetőségei a zöld energia előállításában Kovács Kálmán államtitkár Tájékoztató Fórum, Nagykanizsa.
Víztisztítás családbarát áron!
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Az elektromos autó, jövő a jelenben
A hibrid autók jelene és jövője Magyar Tudomány Ünnepe, 2014
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Fenntarthatóság Hol tart Európa a cselekvésben? Herczog Edit Európai parlamenti képviselő Magyar Fenntarthatósági Csúcs II. Budapest, november 24.
Cyclelogistics Ahead - A haszonkerékpár Rövid projekt ismertető Contract n°: IEE/13/628/SI Project duration : may 2014 – april 2017 Slides version.
- szervezetfejlesztési (csapatépítési) tréning, - kommunikációs tréning, - 8 alkalmas nyílt nap, - sajtónyilvános záró rendezvény szervezése.
Az alternatív energia felhasználása
NAPELEM MINT ALTERNATÍV ENERGIAFORRÁS. MIRE VALÓ A NAPELEM? Hiedelem = melegvíz termelés Valódi alkalmazás = elektromos áram termelés Felhasználás: közvetett,
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
Hidrogén energetika Pataki István.
GEOTERMIKUS ENERGIA.
Bioenergia 3_etanol (fajlagosok)
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Bioenergia, megújuló nyersanyagok, zöldkémia
Előadás másolata:

1 E – utakon az EU Glattfelder Béla

Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság

EU energia importja  Napi több mint 1 Mrd Euró (406Mrd/év)  Import kb. 20%-a  GDP 3,2%-a  Növekvő függőség: 2030-ra olaj+gáz 85%-a import lesz

A fosszilis üzemanyagok visszaszorulása 2050: 15% fosszilis+bio 15% hidrogén 10% hibrid 60% elektro+plug-in

EU a tiszta közlekedésért  Dekarbonizáció  Gépkocsik kibocsátásának korlátozása  Útiterv: %, 2050 csak hibrid, elektromos és hidrogén a belvárosokban  Bioüzemanyagok 10% 2020-ig  Infrastruktúra fejlesztése

Ilyen lesz a zöld autó?

Toyota Hidrogén Tesztautó

Milyen az e-autó?

A mi autónk e-autó! Forrás: TZ-ELMA Kft

Elektromos autó Aachenből 1,5 millió Ft-ért Forrás: alternativnergia.hu

Volvo V60 Plug-in Hybrid Forrás: autoblog.com

Porsche Panamera S E Hybrid Forrás: elmundo.es

Prius Plug-in Budapesten

Prius energia felhasználása

Tanulási és hőmérsékleti görbe

Töltési tapasztalatok   Elektromos hatótávolság: km   Tölthető energia: kb. 3,5 kW   Töltési idő: perc (400 vagy 220 v)

Energia felhasználás  4741 km → 457 kWh + 68 liter  70% elektromos 30% benzin  fogyasztás: 1.43 liter / 100 km  1 kWh → 7.27 km  tehát 13,77 kWh → 100 km

Gazdaságosság Benzin ára: 420 Ft / liter Áram ára: 45 Ft / kW Alternatív fogyasztás: 8 liter / 100km   Otthoni árammal: 1/5 költség   Éjszakai árammal: 1/9 költség   Céges árammal: 1/7 költség   ELMŰ oszlopról (és haveroknál): ingyenes!

A lényeg   Az üzemanyag megtakarítás attól függ, mennyi töltőhely áll rendelkezésre: több töltő → kevesebb benzin   Ha lenne 3000 töltőhely, Bp-en és környékén szinte kizárólag árammal lehetne közlekedni   Tyúk vagy a tojás először?

Bizottság javaslata   68 ezer töltőhely 2020-ig   10% nyilvános   Szabványosítás, végéig + kötelező megfelelés   Fair hozzáférés biztosítása   Intelligens mérési eszköz biztosítása   Piac nyitás (üzemeltetés, beszerzés)   Árkontroll, diszkrimináció mentesség

Elektromos töltőoszlopok Magyarországon a Bizottság tervezete szerint 2020 ebből nyilvános Kb

Új piacra új gyártó kell Forrás: Handelsblatt

Hogyan tovább? Ki viselje a költségeket? Akikhez az autósok autóznak: • •Áruházak (szupermarketek) • •Parkolók   parkoló társaságok   P+R • •Munkahelyek • •Mozik, színházak • •Éttermek (McDonald’s Drive), • •szállodák • •Állami és önkormányzati intézmények   hivatalok   kórházak stb.

Elektromos töltőhelyek Magyarországon (ELMŰ Mammut)

MOM Park  

Elektromos töltőhelyek Magyarországon (ELMŰ Oktogon)

Elektromos töltőhely Berlinben Forrás: tekkni.cc

IKEA parkoló (nem nálunk) Forrás: ridelust.com

Parkoló (nálunk)

Parkoló az USA-ban (Wisconsin)

Olaszország Ferivel

Parkoló Franciaországban (Marseilles)

Parkoló Magyarországon

Parkoló Hollandiában (tervezett) Forrás:giuliobarbieri.it

1 m² napelem → km

A változás már elkezdődött

Magyarország Alaptörvénye Záró rendelkezések

39 Köszönöm a figyelmet!