Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business Process Outsourcing ügyvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
Advertisements

Babos János Andersen, Business Process Outsourcing Ügyvezető Igazgató
Humán rendszerek, közszféra
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Management és controlling információk külső szolgáltatótól Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Vezetői információk outsourcingban
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Műszaki ellenőrképzés
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
Babos János Partner, Andersen BPO ügyvezető igazgató
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Önkormányzati vagyongazdálkodás Kundi Viktória PhD hallgató november 19.
Benchmarking.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Hatékony válságmegelőzés a szervezetben:
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Pénzügyi intézmények kontrollingja
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Kérdések a második zh-hoz
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Az Euro One Számítástechnikai Rt. Egy távmunka-projekt bevezetésének tapasztalatai Vass Gábor gazdasági igazgató Euro One Számítástechnikai Rt December.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
Vállalkozói készségek fejlesztése
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)

E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
Vision Consulting Az egészség szolgálatában Misszió Egészségügyi Központ Kht. Koczok Judit Ribárszki Anikó Csibi Ferenc Erdős Attila március 11.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Vállalkozásmenedzsment I.
Projektfinanszírozás Projektszponzorok Tanácsadók Közös vállalatokkal kapcsolatos kérdések Projekttársaság jellemzői.
Egyedül vagy partnerségben?. Konzorcium fogalma  több érdekelt vagy egy érdekcsoport időleges együttműködése valamely közös cél megvalósítása érdekében.
SMART KÖZLEKEDÉS A FENNTARTHATÓ VÁROSFEJLESZTÉSBEN Buzási Attila Szalmáné Dr. Csete Mária Dr. Németh Bálint
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Beszerzések hatékonyság növelése
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business Process Outsourcing ügyvezető igazgatója

Visszatekintés az előző konferenciára Bevezetés az outsourcing fogalmába “Csináld azt, amit legjobban tudsz, a többit add ki külső szolgáltatóknak!” ‘98 ‘01 Ma Tegnap PROBLÉMA STRATÉGIA MINŐSÉG Helyzet: szorító gazdasági kényszer a változó és nehezen kiszámítható szabályzók és elszámolási rendszer Pénzügyi szükséglet Költségcsökkentés Rugalmasság Alkalmazottak és/vagy tapasztalat felhasználása Gyors megvalósítás Kiváló minőségű szolgáltatás A vezetés idejét és a befektetéseket az alapvető folyamatokra koncentrálni Javaslat: az Egészésgügyi Közös Szolgáltató Központok a vezetést támogató, döntés-előkészítő és elemző megoldásaik révén az intézmény költség-hatékony működését képesek támogatni, biztosítani Alapkérdések: Milyenek a megosztott szolgáltatások hazai alkalmazási lehetőségei? Az egészségügy intézményrendszerének hatékony segítséget jelent-e a Közös Egészségügyi Szolgáltató Központok létrehozása és működtetése? © 2001 Andersen

Az EKSzK általános elméleti váza Ismert Egyedi Magas Alacsony Megosztható vagy egyedi Egyedi, az intézetben marad Stratégiai fontosság/ betegkapcsolat KSzK lehetősége: kicsi magas közepes Megosztható Megosztható vagy egyedi Elmondani az ábrát, és kiemelni az átmenetet Folyamat egységessége © 2001 Andersen

Az EKSzK koncepciója Az EKSzK ötlete Hatékonysági növekedés Számviteli és adminisztratív központ Egészségügyi intézmények számára Hatékonysági növekedés Modern felépítés és menedzsment módszerek Folyamatok optimalizálása Méretgazdaságosság Integrált szoftver használata © 2001 Andersen

Az EKSzK létjogosultsága Miért hisszük, hogy megvalósulhat? Több közös szolgáltató központot építettünk fel külföldön Az egészségügy helyzete Magyarországon is javulni fog az Európai Unió közeledtével Ez a mi erősségünk Hosszú távon gondolkozunk © 2001 Andersen

A bevezetés módszertana Folyamat- és változás-menedzsment I. fázis- Megvalósíthatóság közös jövőkép üzleti modell kialakítása költség-haszon elemzés folyamatfelosztás működési modellezés helyszínelemzés korlátok feltárása kommunikációs terv projekt folyamatterv “mehet / nem mehet” döntés II. fázis - Tervezés III. fázis - Bevezetés IV. fázis - Működtetés szervezet, folyamatok teljesítményértékelés rendszer/információs elvárások működési folyamatok helyzetelemzés próbák HR infrastruktúra kiépítése IT infrastruktúra kiépítése személyzet betanítása szolgáltatás szintű megegyezések indítás működés értékelése állandó fejlesztés Minőségbiztosítási pontok © 2001 Andersen

A megvalósítás időhorizontja Megvalósíthatósági Tanulmány (elkészült) Előzetes tárgyalások, számítások ellenőrzése 2002. év Tervezés: részletek kidolgozása tanácsadók bevonásával Szerződéskötés csatlakozó intézményekkel Bevezetés: központ megnyitása, rendszer tesztelése 2003. év Működtetés: Folyamatok átvétele, szolgáltatás indítása © 2001 Andersen

Kulcsfontosságú EKSzK pénzügyi folyamatok Intézetnél marad Közös/ “szürke rész” EKSzK-hoz kerül könyvelés kötelezettség-vállalás keretgazdálkodás anyag- és állóeszköz gazdálkodás, beszerzés protokollok, rizikó-menedzsment, bevételi struktúra elemzések tanácsadás döntéstámogatás tervezés és előrejelzés szerződéskötés helyi előírt számvitel jogi és adó jelentések szerződés admin. iktatás, számlázás vezetői jelentések készletmenedzsment jutalék-rendszer befektetett eszközök bérszámfejtés, nyugdíj, juttatások belső ellenőrzés Nemzetközi KSzK / Országos KSzK bérszámfejtés, Számviteli és adótörvények Alapvető intézményi garanciaigények: A rendelkezésre bocsátott adatok és információk tárolásával és feldolgozásával kapcsolatos törvényi előírások betartása Titkosság Teljes adatbiztonság Naprakészség és pontosság biztonsága Költségek optimalizálása Erőforrás-megtakarítás Érdekek találkozása Garanciák © 2001 Andersen

Példa: SWOT elemzés (Pénzügy-Számvitel) Gyengeségek Erősségek A jelenlegi vezetői réteg magas színvonalon ismeri a belső folyamatokat A jelenlegi informatikai rendszerelemek között vannak speciális egészségügyi részmegoldások Integráltságra törekvő megoldási tapasztalatok Informatikai rendszerek heterogenitása és az integráció hiánya A nem megfelelő informatikai támogatás miatt részinformá- ciók alapján történő döntéshozatal A szakemberek alacsony javadalmazási szintje miatt erős a kontraszelekció Alacsony hatékonyság a motiváció hiánya miatt © 2001 Andersen

Példa: SWOT elemzés (Pénzügy-Számvitel) Kockázatok Lehetőségek Az informatikai jártasság növelése Homogén és integrált IT-rendszerek bevezetése Hatékonyságnövelés modern informatikai támogatással Speciális egészségügyi kontrolling, vezetői jelentési és tervező rendszerek bevezetésé-vel a döntéshozatal teljeskörű információbázisra való helyezése Az informatikai jártasság megszerzése jelentős költségvonzattal és nehézségekkel jár Az integrált rendszerben elér- hető kontrolling- és beszámoló rendszerek többsége az egész- ségügyi specialitásokat „nem ismeri” A kiképzett munkaerőt elszívhatja más szféra © 2001 Andersen

Példa: A beszerzés folyamata Szállító- választás Keret- gazdálkodástól Piaci információk Tender-folyamat Előértékelés Kötelezettség- vállalás felé Raktári bevét Átvétel igazolása Szállítás Szerződés- aláírás Szerződés- előkészítés (Rész)számla (Rész)számla igazolása tartalmilag (Rész)számla igazolása formailag (pü. szempont) Átutalás Mérleg Könyvelés Kontrolling felé Kötelezettség- vállalás felé Keret- gazdálkodásnak © 2001 Andersen

A költség/haszon elemzés feltételezései © 2001 Andersen

Létszámcsökkenés © 2001 Andersen

Helyszínelemzés A lehetséges helyszínek (17 város, melyben felsőfokú gazdasági / számviteli képzés van) Vizsgálati szempontok Munkaerő elérhetősége, képzettsége, költsége Önkormányzatok hozzáállása, adókedvezmények Topográfia (Budapesttől való távolság, közlekedés) Irodaköltségek Adatgyűjtés Irodalmi források Kérdőívek © 2001 Andersen

Az EKSzK létrejöttében érdekelt partnerek Sikeresebbek lehetünk,... azonnali információ döntések a csőd elkerülésére szakmai kontroll “benchmarking” hatékonyabb intézeti struktúra kialakítása gyors és releváns információ koncentrálás a fő feladatokra megfelelő adatszolgáltatás szinte automatikusan naprakész keretgazdálkodás folyamatos kontrolling, költségoptimalizálás legkorszerűbb üzleti módszerek “benchmarking” Kórház (Menedzsment) Szolgáltató (Andersen, partnerek, szállítók) Tulajdonos (Önkormányzat, EüM, OEP) Tulajdonos (Önkormányzat, EüM, OEP) Kórház (Menedzsment) Szolgáltató (Andersen, partnerek, szállítók) új, nagy piac felhasználható innováció hosszú távú jelenlét piacvezető szerep Előnyök/Hátrányok kérdése .... ha egyesítjük a szereplők számára a rendszerben rejlő előnyöket. © 2001 Andersen

Köszönöm a figyelmet! ----------------------------------------------------------- Záródiára: Mit hallotunk ma? Hogyan tudunk továbblépni? Kezdjük el!!!