NYUGAT-DUNÁNTÚL, AZ ERŐT ADÓ RÉGIÓ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
Összefogáson alapuló hagyományőrzés a Móri kistérségben
Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor október 4. Pannon.
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
Ökoturizmus és helyi termékek a Dél-Dunántúlon
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
„Hogyan tegyük városunkat vonzóvá testvérvárosaink számára” Nemzetközi Turisztikai Konferencia Kaposvár, május 22.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
Turisztikai Fórum Gárdony, november Program: I.Köszöntő és bevezető szezonértékelő az önkormányzat szemszögéből Tóth István polgármester II.Szezonértékelő.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Gyógy-és wellness turizmus a Dél-dunántúli régióban
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
TDM Szakmai Nap november 21.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Egészségturizmus fogalma
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Tourinform iroda működtetése április Amit eddig megvalósítottunk: -Tourinform iroda zökkenőmentes átvétele rövid idő alatt -Turizmus Zrt.
Utazás 33. Nemzetközi idegenforgalmi kiállítás Futár Veronika Monor, február 15.
Utazás Kiállítás 2013 Katona András Magyar Turizmus Zrt. Budapest és környéke RMI.
Katona András Magyar Turizmus Zrt.
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület (Gárdonyi TDMSz) tevékenységeinek fejlesztése II. KDOP-2.2.1/A Marketing kampányok megszervezése.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
ÉSZAK-ALFÖLDI TURISZTIKAI RÉGIÓ TDM RENDSZER
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
Linzi Turistaszövetség A DUNA PARTI LINZ 2009-ben Európa kulturális fővárosa.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
A magyar-szerb Szomszédsági (interreg) program első kiírásának tapasztalatai egy megvalósult projekt tükrében Ricz András Regionális Tudományi Társaság,
Miért a témaév?. Miért a témaév? A Magyar Turizmus Zrt óta minden évben egy-egy témára koncentrálja erőforrásait: 2006: Nagy Ízutazás 2007: Zöldút.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
Az új pályázati ciklus turizmust érintő támogatási lehetőségei
A Tisza-tavi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek alakításának lehetőségei Molnár Anita Igazgató Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Győr Domanyik Eszter, főosztályvezető Városmarketing és Programszervezési Főosztály Győr MJV Polgármesteri Hivatala 1 Turizmus 2016.
BTSZK Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. Budapest, mint vendégbarát desztináció - diákok segítségével, jó ötletekkel március.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
TURISZTIKAI SZEZONÉRTÉKELÉS
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Előadás másolata:

NYUGAT-DUNÁNTÚL, AZ ERŐT ADÓ RÉGIÓ Tama István Regionális marketing igazgató Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli RMI Veszprém, Turisztikai Konferencia, 2009. április 17.

Erőt adó régió, mert… …testi felüdülés és gyógyulás a gyógy- és termálvizekben …sportolási lehetőségek kerékpárutakon, gyalogtúrákon, lovasudvarokban …lelki megnyugvás a természetben, az erdők csendjében, templomok magányában …szellemi felfrissülés a történelmi rendezvényeken és emlékhelyeken, múzeumokban

2009. jan.-feb. (2009 jan-feb/2008 jan-feb) Nyugat-Dunántúl turizmusa a számok tükrében 2008 (2008/2007) 2009. jan.-feb. (2009 jan-feb/2008 jan-feb) Vendégérkezések száma (fő) 894 069 (+12,8%) 95 185 (-3%) Vendégéjszakák száma (éjszaka) 2 308 675 (+9,3%) 226 566 (-0,3%) Forrás: KSH

2008, a LEG-ek esztendeje… …legnagyobb növekedés a vendégérkezés és vendégéjszaka számban …Sárvár, a „legváros”: legmagasabb növekedés a vendégéjszaka számban, Vizek Éve nyitórendezvény, Fürdőszövetség, Magyar Szállodaszövetség éves közgyűlése …legnagyobb régiós stand a budapesti Utazás kiállításon …legtöbb „Díszvendég” megjelenés a belföldi vásárokon (Pécs, Szolnok)

LEG-ek esztendeje… …elismert szakemberek: Dusek Miklósné (Mosonmagyaróvár) az év Tourinformosa, Krisch Magdolna (Sopron, Escort Tourist) az év utazási irodása, Dr. Erdei János (Bük, Birdland SAS Radisson) az év szállodása, Balogh Bernadett (Gosztolagyöngye) az év ifjú szállodása Őrség: Európa LEGvonzóbb 10 turisztikai desztinációja között (EDEN projekt) …LEGvirágosabb város: Szombathely, LEGvirágosabb község: Gelse

és a LEGbátrabb magyar falu: Kercaszomor (2008. október 27-én az Országgyűlés megszavazta a Legbátrabb Faluról szóló törvényjavaslatot)

2009: A VIZEK ÉVE

… a turisztikai marketingben

365 NAP TURIZMUS NYUGAT-DUNÁNTÚLON

A „válság” idején, mert… …versenyelőnyt jelent …lehetőséget ad a kilábalásra és az elmaradt jövedelmek pótlására …innovatív és egyedi …TDM-szerű megközelítéseket tartalmaz

Szezonhosszabbítás, mert… …hozzájárul a fenntartható fejlődéshez …erősíti a turizmus jövedelemtermelő képességét …kínálati oldalról különösen alkalmas a régió „szezonon kívüli régió” pozícionálás és imázsépítés

2009: a Kulturális Turizmus Éve

Arculat Helyi népi motívumon alapuló megjelenés: Höveji csipke

ÁLL A BÁL! Kampány időszaka: január-március Turisták számára is érdekes, hozzáférhető bálok, események Színházi rendezvények, koncertek is! Csomagajánlatok: szállás + belépők

Bor és gasztronómia, népi hagyományok Kampány időszaka: augusztus vége-szeptember Gasztronómiai, néphagyományok bemutatására szolgáló rendezvények Csomagajánlatok kidolgozása, népszerűsítése

Egy példa: Must kell pihenni – Soproni szüret Hét soproni szálloda együttműködésével, Önkormányzat (Tourinform iroda), Soproni Bormarketing Műhely Kht. A termék: 2 éjszaka után a harmadik ajándék, + első esti vacsora mellé borkóstoló (borízelítő), programok, azonos áron Arculat, honlap, hirdetések, sajtóanyag, Soproni Est különszám, nyereményjáték, display, fŐSZezon kiállítás MeneTREND, Kalandjárat, Kalandozó, Atv (2x)

Gyógyfürdők: Sárvár

Gyógyfürdők: BÜK

Gyógyfürdők: Szentgotthárd

Világörökségek: Pannonhalma

Világörökségek: Fertő-táj

Nemzeti Parkok: Fertő-Hanság

Nemzeti Parkok: Őrség

SOPRON

GYŐR

MOSONMAGYARÓVÁR

KŐSZEG

Rendezvények

Tippek: Kapuvár: fürdő és kerékpáros központ

Rendezvény: Nádasdy Történelmi Fesztivál, Sárvár, 2009. július 17-18.

Borút: Pannonhalma:

Köszönöm figyelmüket, várja Önöket Nyugat-Dunántúl, az ernyőt adó régió!