Tehetségazonosítás gyakorlata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Vélemények a tehetségről
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Tehetségpont létrehozása
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Beiskolázási tájékoztató december
Árpád Fejedelem Általános Iskola
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Felvételi tudnivalók Pályaválasztás a es tanévben.
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Tehetségkonferencia Tehetségkutatás a Magyar Táncművészeti Főiskolán és Partnerintézményeiben október 3. 1.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
 Budapesten, a II. kerületben, a Vízivárosban található  140 éves épület  2002-ben teljes felújítás és bővítés.
Óvodai tehetséggondozó program kialakítása
A felvételi eljárás elemei
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája. Tehetségpontunk Humán erőforrás Speciális képesítések Tehetségműhelyeink: -Borsószem bábcsoport -Kismesterségek -Gyermektorna.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
Vizsgaszabályzat ismertetése A vizsga ideje  május (csütörtök-péntek)  Azokon a napokon a tanulóknak nincs órarend szerinti tanítás.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
A pszichológiai mérés alapjai
DARUS a gyermekekért.
2016. november 12..
Érettségi tájékoztató 2016/2017
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Általános iskola eredménye, értékelése
A felvételi eljárás elemei
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Középfokú oktatási intézmények
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

Tehetségazonosítás gyakorlata Miskolc, 2011. június 22. Készítette: Csider Andorné

Szerencsi Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Óvoda és Bölcsőde tehetségazonosítása Valljuk, hogy a sikeres intézményi tehetséggondozásnak kritikus kiindulási pontja a tehetségígéretes gyerekek korrekt azonosítása. Mindegyik tehetségazonosító rendszerünk más-más utat jelöl meg, de komplex felhasználásukkal biztos támpontul szolgálnak az intézményünk tehetségfejlesztő munkájának gyakorlati sikereihez.

Bolyai tehetséggondozó program tehetségazonosító gyakorlata 1. 1. Tanulmányi teljesítmény alapján: magyar nyelv felmérés matematika felmérés magyar nyelv év végi tanulmányi eredménye magyar irodalom év végi tanulmányi eredménye matematika év végi tanulmányi eredménye idegen nyelv év végi tanulmányi eredménye környezetismeret év végi tanulmányi eredménye

Bolyai tehetséggondozó program tehetségazonosító gyakorlata 2. 2. Véleménygyűjtés a beválogatáshoz Az osztály tanulói tehetségrangsort állítanak. A tanítók matematikából és magyar nyelvből a tanulók által nyújtott alsó tagozatos teljesítményeik alapján egy-egy sorrendet állítanak fel az osztály diákjai között.

A magyar-angol kéttannyelvű oktatási program azonosítási módszere Szülői kérelem iskolába iratkozáskor. Komplex, objektív mérés 4 év múlva: Szóbeli angolnyelvtudást mérő vizsga eredmény Matematika, magyar nyelv, magyar irodalom, környezetismeret, angol nyelv 4. osztályos év végi tanulmányi eredmény.

Dinamikus-passzív rendszer tehetségműhely célfüggő azonosító módszere Tanári jelölés. Szülői támogatás. Pszichológiai vizsgálatok (motivációs teszt, kreatív szabadidő tevékenység kérdőív, Torrance-féle kreativitás teszt, Rybakoff teszt). A programba kerülést megelőző félévi illetve év végi készség tantárgyak érdemjegyei minél jobbak legyenek. Tanulmányi versenyen való részvétel, a versenyen elért eredmény.

A célcsoportnak megfelelő beválogatás a „Szín-Vonal” roma tehetséggondozó műhelybe Önkéntes jelentkezés a programba. Szülői nyilatkozat az etnikai hovatartozásról. Egy pedagógus ajánlása a programba. A programba kerülést megelőző félévi illetve év végi készség tantárgyak eredményei négyesnél nem lehetnek rosszabbak. Pszichológiai vizsgálatok. Versenyeredmények.

Marimba Tehetséggondozó Műhely szempontrendszer szerinti tehetségazonosítása A műhelyt vezető pedagógus véleményén alapul a tehetségazonosítás. Célfüggő, strukturált megfigyeléseket végez a pedagógus. Azokat a tehetségígéretes gyerekeket választja a programba, akik a megfigyelési szempontok legtöbbjének megfelelnek.

A kamarazene gyakorlatával azonosítja a tehetséget 1. A beválogatás kritériumait figyelembe véve kerülnek a programba a tanulók: A zenei anyagot életkorának megfelelő hangszerkezeléssel szólaltassa meg! A zenei anyagot egyéni képességeinek és készségeinek megfelelő hangszerkezeléssel szólaltassa meg! A zenei anyagot kotta- és stílus hűen szólaltassa meg! A zenei anyagot tagolva, kifejezően szólaltassa meg! Rendelkezzen a játszott zenei anyag megszólaltatásához szükséges koncentrálóképességgel! Legyen tisztában a hangszerkezelés alapvető tudnivalóival! Rendelkezzen az alapfokon játszott zenei anyag megszólaltatásához szükséges technikával!

A kamarazene gyakorlatával azonosítja a tehetséget 2. Tudjon önállóan hangolni! Ismerje a hangszer karbantartásának alapvető feladatait, és végezze ezeket önállóan! Ismerje a tanult anyagban előforduló tempó- és karakterjelzéseket, egyéb előadási jeleket, zenei műszavakat és ezek jelentését! A tanár útmutatásai alapján legyen képes a különböző zenei kifejezőeszközök alkalmazására! Ismerje a tanult előadási darabok zeneszerzőinek nevét, a művek címét, és tudja helyesen kiejteni és leírni azokat! Ismerje hangszerének történetét! Ismerje hangszerének rokon hangszereit!

„Tudorka” tehetségműhelybe való válogatás Elvárásként fogalmaztuk meg gyermekkel szemben: az alapvető személyiségjegyek meglétét a gyermek örömteli részvételét zene-tánc iránti érdeklődést legyen szocializálható új társakkal és felnőttekkel legyen kiszámítható, hogy végig részt vesz a programban lehetőleg 5 év feletti legyen

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! További eredményes tanácskozást, a tehetségsegítő munkájukhoz sok sikert kívánok!