OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Advertisements

Mátészalka Szakképző Iskola és Kollégium - Déri Miksa
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Szakképzés a moduláris felépítésű Országos Képzési Jegyzék rendszerében Soós László Dobogókő, április 3.
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
Jelky András Szakképző Iskola és Kollégium
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
A felnőttképzés bányászatot érintő változásai az OKJ VII
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
A kamara szerepe a duális szakképzésben március 01.
Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola
Keresletvezérelt szakképzés
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Szakképzési dokumentumok
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A szociális gondozó és ápoló képzés gyakorlati oktatásának tapasztalatai „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C
Somogyi TISZK Közép- és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
Jelky András Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Év végi statisztika Készítette: Huber Béla Farkasné Pataki Csilla.
Az új intézmény: Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Ipari Szakképző Iskolája
„A jól képzett szakemberekért.”
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
Szakképzési változások
See-Reuse Tananyagok. P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Pályaválasztás 2015/2016-os tanév KnéKE.
Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Pályaválasztási napok április 20. Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara dr. Tordai Péter elnök.
ÜDVÖZÖLJÜK A DEÁK-SZÉCHENYI SZKI ÉPÜLETGÉPÉSZ SZAK BEMUTATÓJÁN.
A kamara szerepe a duális szakképzésben január 27.
Duális szakképzés Együttműködési lehetőségek a Nyíregyházi Szakképzési Centrummal Nyíregyháza, március 01.
 2014-ben 7. alkalommal kerül megrendezésre a Szakma Sztár fesztivál  Elődöntő (írásbeli), előválogató, döntő  Írásbelik 2013-ban országosan közel.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
SZAKMAI FÓRUM 2012.OKTÓBER 17. HEVES EÖTVÖS JÓZSEF REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLA, SZAKISKOLA ÉS KOLLÉGIUM.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Épületgépész technikus oktatás a Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolájában 4024 Debrecen Varga u. 5.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
III BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM
Felvételi a középfokú iskolákba TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9
Szombathelyi Műszaki Szakképzési Centrum
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Centrumban a szakképzés
Válassz pályát, válassz szakmát. Dönts jól
Az Intern Kft 1994-ben alakult fő tevékenységek: fémszerkezet gyártás
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Előadás másolata:

OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium szakmai főigazgató-helyettes Budapest, 2012. október 26.

OKJ a gyakorlatban A Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium rövid bemutatása Az iskolarendszerű oktatás és felnőttképzés kapcsolata (a képzések bemeneti kompetenciái) A megújuló energiával kapcsolatos képzési program bemutatása (megújuló energiagazdálkodási technikus) Az OKJ változások hatása az építőipari képzéseinkre, jövőbeni elképzeléseink, fenntarthatóság

A BÉKSZI bemutatása 2007-ben alakult 3 tagiskola, egy kollégium integrációjával (alapja a HEFOP programmal támogatott Közép-Békési TISZK, melynek keretében Központi Képzőhely lett kialakítva) BÉKSZI összes tanulóinak száma: 2970 fő Szakközépiskola : 1139 fő Szakiskola: 1414 fő Felnőttek középiskolája: 266 fő Kollégium: 151 fő Fő munkaviszonyú pedagógusok száma: 208 fő Egyéb oktatást, nevelést segítő: 92 fő

A BÉKSZI bemutatása A BÉKSZI-ben iskolarendszerben oktatott szakképesítések száma 60, a következő tizenegy szakmacsoporthoz tartozóan: Gépészet; Elektrotechnika-elektronika; Informatika; Építészet; Könnyűipar; Faipar; Közlekedés; Ügyvitel; Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció; Vendéglátás-turisztika; Egyéb szolgáltatások Építészet szakmacsoporthoz tartozó oktatott szakmák: Ács; Bádogos; Burkoló; Festő, mázoló, tapétázó; Kőműves;

A megújuló energia az OKJ-ban Az építőiparhoz kapcsolódó szakképesítések (belépési kompetenciák): Épületgépész technikus (érettségi) Megújulóenergia-gazdálkodási technikus (érettségi) Erősáramú elektrotechnikus (érettségi) Villanyszerelő (alapf. isk.) Hűtő- és légtechnikai rendszerszerelő (alapf. isk.) (Ráépülés: Hűtő-, klíma- és hőszivattyú ber.-szerelő) Központifűtés- és gázhálózat-rendszerszerelő (alapf. isk.) (Ráépülés: Gáz- és hőtermelő berendezés-szerelő) Víz-, csatorna- és közmű-rendszerszerelő (alapf. isk.) (Ráépülés: Vízgépészeti és technológiai ber.-szerelő)

Felnőttképzés a BÉKSZI-ben BÉKSZI - Akkreditált felnőttképző intézmény Képzésben résztvevők száma évente: 450-500 fő Ebből OKJ-s vizsgával záruló: 350- 400 fő Vizsgaszervezési tevékenység Rendelet alapján, OH ill. Kormányhivatal által szerzett jog alapján a Dél-alföldi régióban 8 felnőttképző cég részére évente mintegy 1000 fő OKJ-s vizsgáját szervezzük. Vizsgahely OMKT (Országos Monitoring és Képesítő Testület) együttműködésével végezzük a HLH (Hűtő- Légkondicionáló és Hőszivattyú) berendezések telepítésével, javításával szivárgásvizsgálatával foglalkozó személyek továbbképzését és képesítő vizsgáztatását

Megújulóenergia-gazdálkodási technikus képzés bemutatása Iskolarendszerben a képzési idő : 2 év Felnőttképzésben: képzési program szerint Az 54 544 02 0010 54 03 azonosító számú, Megújulóenergia-gazdálkodási technikus megnevezésű elágazás szakmai követelménymoduljainak azonosítója megnevezése 0110-06 Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok 2699-06 Fluidumszállítás 2700-06 Mérési, ellenőrzési, szabályozási feladatok 2701-06 Gépek, géprendszerek szerelése, üzemeltetése, karbantartása 2702-06 Műszaki dokumentációs és munkajogi feladatok 2705-06 Megújulóenergia-gazdálkodási technikusi feladatok

Megújulóenergia-gazdálkodási technikus képzés bemutatása 2705-06 Megújulóenergia-gazdálkodási technikusi feladatok A szakmai követelménymodul tartalma: Feladatprofil: Felméri az energiaigényeket Kiválasztja a megújuló energia hasznosításához szükséges berendezést Bemutatja, jellemzi a megújuló energiával üzemelő energetikai berendezéseket Kiválasztja és méretezi az alternatív fűtési- és melegvíz-készítési rendszereket Szakszeren telepíti a berendezéseket Szervezi és irányítja a megújuló energia hasznosításának munkafolyamatait, működteti, karbantartja az ezekhez szükséges berendezéseket Összeszereli és kezeli az energia átalakító rendszereket, berendezéseket Energetikai méréseket végez

Az OKJ változások - 150/2012. (VII. 06) Korm Az OKJ változások - 150/2012. (VII.06) Korm. rendelet - hatása az építőipari képzéseinkre A „kőműves” és a „burkoló” két külön szakképesítés helyett „Kőműves és hidegburkoló” új szakképesítés lett (a meleg burkolatok készítése az asztalos szakképesítéshez került) – pozitív változás „Ács, állványozó” helyett „Ács” szakképesítés

Az OKJ változások - 150/2012. (VII. 06) Korm Az OKJ változások - 150/2012. (VII.06) Korm. rendelet - hatása az építőipari képzéseinkre A Megújulóenergia-gazdálkodási-technikus elágazás szakképesítés megszűnik. A Fluidumkitermelő technikus (54 544 02 ) egyik szakmai moduljába került - Megújulóenergia-gazdálkodási technikusi feladatok megnevezésű, 10203-12 azonosító számú szakmai követelménymodul. (A teljes szakképesítés képzési követelményei miatt csak egy helyen lesz oktatható az országban.) Az Épületgépész technikus (54 582 01) szakképesítés iskolarendszerű képzéshez kiadott kerettanterv ajánlás 10205-12 Épületgépész ellátó rendszerek szakmai követelménymodulon belül 64 óra elméleti órában javasolja a napkollektorok, napelemek, hőszivattyúk oktatását.

Az OKJ változások - 150/2012. (VII. 06) Korm Az OKJ változások - 150/2012. (VII.06) Korm. rendelet - hatása az építőipari képzéseinkre Alapfokú iskolai végzettségre épülő megújuló energiát hasznosító berendezések telepítésével is foglalkozó szakképesítések: 35 582 03 Hűtő-, klíma- és hőszivattyú berendezés-szerelő ráépülés szakképesítés (480-720 óra képzési idő; belépési feltétel: 34 582 05 Hűtő- és légtechnikai rendszerszerelő szakképesítés 960-1440 óra képzési idő) 35 582 01 Gáz- és hőtermelő berendezés-szerelő ráépülés szakképesítés (480-720 óra képzési idő; belépési feltétel: 34 582 09 Központifűtés- és gázhálózat rendszerszerelő szakképesítés 960-1440 óra képzési idő) Felnőttképzésben munka mellett nehezen teljesíthető a kötelezően előírt minimális képzési óraszám (960+480= 1440 óra)! Ilyen feltételek mellett a fenntarthatóság kétséges!

Megköszönöm megtisztelő figyelmüket!