Bevezetés a szállodák világába

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Minőség elejétől a végéig Abranet ™. ABRANET  •ABRANET TM egy új típusú porelszívásos csiszolóanyag.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
MI MENNYI 2011-BEN ? BÉREK, ILLETMÉNYEK, SZOCIÁLIS ÉS MUNKANÉLKÜLI ELLÁTÁSOK Készítette: Korózs Lajos szociológus.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Apponyi Kastélyszálló 2365/17
F ARKASVÁR KONFERENCIA ÉS SPORTHOTEL * * Puskás Kata-Rácz Imre-Támba Judit.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
Humánkineziológia szak
A környezetirányítás jogszabályi háttere
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Budaörsi út 125/A alatti irodaház bemutatása. Ingatlan paraméterei Telek1089 nm Irodaház alapterülete 931 nm FunkciókIroda, üzlet, raktár Épült2000 Parkolók.
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodai gazdálkodás és vezetés II.
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Dr. L. Juhasz PhD 1 Szállodagazdálkodás és vezetés I. gyakorlat 7 Október 30 Alap tábla elkészítése 14 oszlop fejléc 4 sor nap * szoba = eladható szoba.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Danubius Hotel Gellért A magyarországi székhelyű Danubius Hotels Group ötvenhat szállodájának egyike a Gellért Hotel, és egyike Európa legjelentősebb.
Albert Krisztina Hotel Residence****, Siófok.
( ) Készítette: Tóth Evelin júliusában nyitotta meg kapuit Siófokon a Balaton-régió legnagyobb 4 csillagos szállodája. 222 szoba: légkondicionált,
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Kerékpártároló átadás
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
7. Házi feladat megoldása
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
IV. Terjeszkedés.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Spirit Hotel Thermal Spa Sárvár. A sárvári Spirit Hotel, Magyarország legújabb ötcsillagos szállodája 2008 márciusában nyílt meg. A szálloda dús erd ő.
Spirit Hotel Thermal Spa
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Kvantitatív módszerek
Készítette: Werner Gábor. Tartalomjegyzék Általános Szabadidős lehetőségek Szolgáltatások Parkolás Internet Parkolás Érkezés dátuma Kijelentkezés Lemondás.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Hotel Kapitány **** Wellness és konferencia Sümeg.
Kecskeméti új versenyuszoda és élményfürdő
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD.
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
Paradigmaváltás a wellness szolgáltatások terén
Előadás másolata:

Bevezetés a szállodák világába I.Szállodaipar, története és piaci elemei (History of Accommodation) 1. Szállodaipar és története (History of Accommodation) 2. Szálloda piaci elemei (Elements of Hospitality Market) 3. Minőség szerepe a szállodákban (The role of quality in hotels) 4. Szállodai jogszabályok (Legal requirements of Hotel Operation) II. Szállodák koncepciója (Concept of Hotels) 5. Szállodák tevékenységei (Facilities of Hotels) 6. Szállodák csoportosítása (Grouping of Hotels) 7. Szállodák szolgáltatásai (Hotel Service) 8. Szállodák épülete és berendezései (Hotel Building and equipments) III. Szállodák bevételképző részlegei (Revenue generating departments) 9. Szálloda földszinti üzlet (Front Office) 10. Szálloda emeleti üzlet (House Keeping) 11. Szállodai vendéglátás (Hotel Food and Beverage) 12. Szállodai specializációk (Specialization of Hotels) IV. Szállodák funkcionális részlegei (Functional departments) 13. Piaci-gazdálkodás részlegei (Market Management) 14. Szállodák támogató részlegei (Support departments to hotels) 15. Bevezetés a szállodákba összegzés (Introduction to the word of hotels) Dr. Juhász László PhD

Bevezetés a szállodák világába III. Szállodák bevételképző részlegei (Revenue generating departments) 12. Szállodai specializációk (Specialization of Hotels) Üzleti-, Butik-, Apartman-szállodák Konferencia-szállodák Városi-, üdülő-, Termál-, Sport-szállodák Gyógy-, Orvosi-, Wellness-szállodák Tevékenységek (Activities) Részlegek (Department) Feladatok (Tasks) Szolgáltatások (Service) Munkakörök (Jobs) Munkaköri leírások (Job description) Dr. Juhász László PhD

Vendég Szervezeti egységek harmonizálása és komplexitás Specializáció szolgáltatásai Üdülő Sport Medical Gyógy Termál Konferencia Wellness Természet- gyógyászat Fitnesz Szépségápolás Értékesítés Szálloda Room Division Vendéglátás Műszak Igazgatás Specializációk Szálloda Igazgató Tulajdonos - Tulajdonosok – Irányító központ képviseleti tulajdonos Dr. Juhász László PhD 3 3

Tevékenységek harmonizációja Egyenletes azonos szintű minőség 4 igazgató értékesítés szállás F&B specializáció műszak igazgatás értékesítés reklám PR foglalás földszint emelet szolgáltat termelés beszerzés wellness gyógy konferencia javítás energia HR könyvelés garázs üzletek rendezvény bankett wellness gyógy mosoda irodák uszoda szolgáltatások animáció kommunikáció Egyenletes azonos szintű minőség harmonizáció Árfekvés ár harmonizáció Csomagár képzés kínálati ár Dr. Juhász László PhD

Bevételek a szálláshely szolgáltatásban 2011 Szállodák egyéb bevétele 23% Legmagasabb részarány 31% gyógy és 28% wellness Legmagasabb egyéb 5*-os szállodákban (5.800 Ft) Második legmagasabb egyéb a gyógy (4.700 Ft) Legalacsonyabb egyéb a panzió (660 Ft) Dr. Juhász László PhD

Specializálódás sajátos munkakörei Gyógyászat Recepciósok Vezető főorvos szakorvosok gyógy masszőr gyógytornász terapeuta Wellness Recepciósok Wellness vezető Edző masszőrök Természet- gyógyász Kezelők Konferencia Recepció ritkán külön részleg csak ha valódi konferencia Értékesítők Bankett-vezető külső munkaerő erős ciklikusságnál Vendéglátás Műszaki személyzet Üdülő Animáció vezető – animátorok Vendég kapcsolat program szervező Sport Recepció Bolt Sport vezető Edző Pályamunkás Medical Recepciósok Vezető főorvos, szakorvosok Nővérek, ápolók Termál Úszómester Medence tisztítás, karbantartás Medence technológia Dr. Juhász László PhD

Specilaizáció jellemző mukakörei Director Recreation Spa Director Spa (Licensed Massage Therapists, Registered Dieticians,Trainers) Beauty (Hair Designer, Cosmetics, Nail Technicians) Land Sports Director Instructors, Guides, Emergency Medical Technicians Golf Director Green Keepers, Grounds Crew, Starter, Ranger, Caddies, Shop Water Sports Director Lifeguards, Instructors Animation Director Animator Team Dr. Juhász László PhD

Konferencia Igazgatóság helye a szállodákban - kiterjed tevékenység 30% feletti bevételi részarány - stratégiai cél - sok nagy létszámú (100- 500 fő) rendezvény - nagy alapterületű terem kapacitás Vendéglátás negyedik részterülete - Bankett Manager - átlagos kislétszám (21-100 fős) rendezvény Vendéglátás - F&B feladata, de nem önálló részleg - kevés rendezvény kis létszámmal Dr. Juhász László PhD

Szálloda specializációk Üdülő Tourism Desk Animáció alvállalkozói Gyógy ÁNTSZ minősítés természetes gyógy-tényező használata Recepció – Szakorvos – kezelők Medical, Healt Care gyógykezelések (szike, lézer) használata orvosok bérlik a területet Wellness MSZÉSZ minősítés? Recepció – kezelések Termál Medence terület – fürdés - úszómester Sport Pályák – üzlet - edzők – trénerek - pályamunkások Dr. Juhász László PhD

Kategória - Hotelstars EU I.Épület, szobák (29 tétel – 178 pont) II. Bútorok/felszereltség (123 tétel - 363 pont) III. Szolgáltatások (67 tétel – 281 pont) IV. Szabadidős tevékenységek (19 tétel – 110 pont) V. Egyéb (10 tétel - 59 pont) VI . Házon belüli konferencia lehetőségek (18 tétel – 48 pont) Összesen (266 - 860 pont) Szállodai kategorizálás 2010 – 2014 kiadvány szerint a maximális pont 860 Dr. Juhász László PhD

Kategória - Hotelstars EU 26. Spa / szépségápolás (9 tétel – 69 pont) Megközelítésekor, ne keresztezze az éttermet és konferencia helyiségeket Szabadidős helyiségek és felszerelések 224 Olvasásra és írásra szolgáló szoba (Elkülönített) 1 225 Könyvtár (Elkülönített) 2 226 Helyiség gyermekeknek (Játékszoba és vagy játszótér) 4 Fitnesz terem min 20 m2 és legalább 4 különböző típusú gép (pl. ergometer, súlyzók, nyomópad, futópad, evezőgép, lépcsőgép, stb.) 4 Spa 63% Rekreáció feltételei 10% Egyéb 27% Gyermekfelügyelet 3 éves alatt 10 pont és 3 éves felett is 10 pont Dr. Juhász László PhD

Kategória - Hotelstars EU Spa / szépségápolás 228 Szolárium 2 Masszázs kezelő min10 m2 (pl. teljes testmasszázs, Shiatsu, talpmasszázs, stb.) 2/ kabin, max. 6 230 Relaxációs szoba 20m2 3 231 Jacuzzi 3 232 Szauna (legalább 6 fős) 5/ típus, maximum pont 15 233 Szépségfarm Legalább 4 típusú kezeléssel (kozmetikai kezelések, pedikűr, manikűr, stb.) 5 Fürdő-hidroterápiás kezelések kezelő 10 m2 (ha legalább 4 különböző kezelést kínálnak, Kneipp, iszapkezelés, hammam, stb.) 5 235 Külső úszómedence 60 m2 vagy tó 10 236 Belső medence 40m2 15 Dr. Juhász László PhD

Kategória - Hotelstars EU 27. Egyéb (6 tétel - 30 pont) Egyéb 237 Animátor 3 238 Igényelhető Bébiszitter 1 239 Saját gyermekfelügyelet 3 éves kor alatti gyermekek számára (Hétköznap, legalább 3 órán keresztül szakképzett személyzettel) 10 240 Saját gyermekfelügyelet 3 év feletti gyermekek számára (Hétköznap, legalább 3 órán keresztül szakképzett személyzettel) 10 241 Sporteszközök kölcsönzése (pl. Síléc, kerékpár, csónak stb.) 2 242 Saját strand, vagy napozótér 4 Dr. Juhász László PhD

Kategória - Hotelstars EU III. Szolgáltatások (67 tétel – 281 pont)   17. Szobák takarítása / ágynemű csere (5 tétel – 9 pont) 18. Italkínálat (7 tétel – 18 pont) 19. Reggeli (4 tétel – 9 pont) 20. Étel (11 tétel - 74 pont) 21. Recepció (14 tétel- 98 pont) 22. Mosó, és vasaló szolgálat (6 tétel – 12 pont ) 23. Fizetés (2 tétel – 4 pont) 24. Egyéb (18 tétel – 57 pont) Dr. Juhász László PhD

Kategória - Hotelstars EU Egyéb (Bankett) 216 Bankett lehetőség min. 50 főig 4 217 Bankett lehetőség min. 100 főig 8 Bankett lehetőség min. 250 főig 10 Étterem nem lehet a különterem Titkársági szolgáltatás (Elkülönített irodaszemélyzet biztosításával) 3 Konferenciaszolgáltatás (Külön szolgáltató részleg saját személyzettel. Pontok akkor adhatók, ha a 253-255 követelmények legalább egyikét teljesítik) 5 Dr. Juhász László PhD

Kategória - Hotelstars EU I.Épület, szobák (29 tétel – 178 pont) II. Bútorok/felszereltség (123 tétel - 363 pont) III. Szolgáltatások (67 tétel – 281 pont) IV. Szabadidős tevékenységek (19 tétel – 110 pont) V. Egyéb (10 tétel - 59 pont) VI . Házon belüli konferencia lehetőségek (18 tétel – 48 pont) Összesen (266 - 60 pont) Szállodai kategorizálás 2010 – 2014 kiadvány szerint a maximális pont 860 Dr. Juhász László PhD

Kategória - Hotelstars EU 29. Termek (5 tétel – 28 pont) Termek Konferencia termek mérete legalább 36 m2 - 100 m2, min. belmagasság: 2,50 m 5 Konferencia terem nagyobb, mint 100 m2, min. belmagasság legalább 2,75 m 8 Konferencia termek mérete nagyobb, mint 250 m2, min. belmagasság legalább 3,00 m 10 256 Iroda, a konferenciaszervezők részére 1 257 Szekcióterem Dr. Juhász László PhD

Kategória - Hotelstars EU 30. Telekommunikáció / média (6 tétel – 8 pont) Telekommunikáció/Média 258 Telefon 2 259 Internet hozzáférés (pl.: WIFI, KÁBEL) 2 260 LCD projektor, vagy Beamer 1 261 Írószerek ( filc, kréta, stb.) 1 262 Három falitábla termenként 1 Egy flip chart tábla termenként 1 Ez mind minimum követelmény Dr. Juhász László PhD

Kategória - Hotelstars EU 31 . Felszereltség / technológia (7 tétel – 12 pont) Felszereltség / Technológia A szoba méretéhez, és magasságához megfelelő vetítő vászon (minimum 1,50 x 1,50 m) 1 265 Ruhafogas, vagy ruhásszekrény a rendezvényteremben 1 266 Pulpitus 1 Legalább 8 konnektor, hosszabbító kábelek, és hálózati elosztók 1 268 A konferencia terem természetes megvilágítással, és a sötétítés lehetőségével 3 Változtathatóan beállítható világítás biztosítása 2 Egyénileg szabályozható légkondicionálás a konferenciatermekben 5 Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness kritériumok Wellness kritériumok MSZÉSZ azon wellness szállodák külön kérésére végzi el a minősítést, melyek jelentkeznek a Hotelstars minősítésre is. A wellness minősítés díját magába foglalja a Hotelstars minősítés eljárási díja. Külön költségként csak a kiegészítő „Wellness tábla” díját kell megfizetni. Összes kritérium három fejezetben 46 elem 153 pont általános 1 – 3 elem 3 15 pont 10% szolgáltatások 4 – 34 elem 31 97 pont 64% egyéb 35 – 39 elem 5 19 pont 12% személyzet 40 – 46 elem 7 22 pont 14% Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness kritériumok Elérhető összes pontszám: 153 3* 4* 5* Minimum pontszám: 75 110 140 "M" kritériumok száma: 17 26 28 Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness Általános A szálloda rendelkezik saját területére vonatkozó stratégiával, melyben a cél és eszközrendszer és a célcsoport megfogalmazásra került üzemeltetési és marketing szempontból. 5 pont 3M 4M 5M A szálloda belső tereinek kialakításánál figyelembe veszi a szálloda wellness jellegét és ezzel biztosítja a vendégek részére a kikapcsolódásra való helyeket, kellemes környezetet biztosít, melyben a vendég kiegyensúlyozottan érzi magát. 5 pont 3M 4M 5M A szálloda rendelkezik spa recepcióval (min. 8 óra, min 2 idegen nyelv-vendégkörnek megfelelő), 5** * ** esetén minimum 100 szoba felett kötelező 4* kötelező 5 pont - 4M* 5M Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness szolgáltatások Diétás és reform-konyha, az egészséges táplálkozás szabályai szerint elkészített étel,- és italválaszték. 5 pont 3M 4M 5M  5 Fitnesz terem min. 3 féle kardiogéppel és egyéb izomfejlesztő gépekkel felszerelt 3 pont - 4M 5M 6 egyéb sportolási lehetőségek (min.5féle) ( 1 pont/típus max. 10) 5 3M 7 egyéb sportolási lehetőségek (min.8féle) (1 pont/típus max. 10) 8 - 4M 8 egyéb sportolási lehetőségek (min.10féle) (1 pont/típus max. 10) 10 - - 5M  9 Keleti mozgásprogramok közül min. 1 féle (pl. joga, tai chi, qi gong) 3 - 4M 5M  10 Min 2 féle body & mind típusú mozgásfajta (pl.pilates, bodyArt, dance-aerobik) 3 - 4M 5M Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness szolgáltatások Szolgáltatások 11 Medical wellness szolgáltatások: állapotfelmérő módszerek közül min egy vizsgálat (diagnosztikai berendezéssel) és hozzá életmód-tanácsadás 5 - 4M 5M 12 Minimum 7 féle masszázsfajta (1 pont/típus max.12) 7 3M - - 13 Minimum 9 féle masszázsfajta (1 pont/típus max. 12) 9 - 4M - 14 Minimum 12 féle masszázsfajta (1 pont/típus max. 12) 12 - - 5M 15 masszázshelységek egymástól elválasztva (nem függöny) 3 3M 4M - 16 masszázshelységek egymástól fallal elválasztva 5 - - 5M 17 Egyéb relaxációs technikák közül min 2 féle (autogen training, feldenkrais módszer, meditáció) 4 - 4M 5M Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness szolgáltatások egyéb egészségjavító kezelések közül min 4 féle (rituálék, keleti terápiák, kádfürdők) (1 p/típ max. 8) 4 3M - - egyéb egészségjavító kezelések közül min 6 féle (rituálék, keleti terápiák, kádfürdők) (1 p/típ max. 8) 6 - 4M - egyéb egészségjavító kezelések közül min 8 féle (rituálék, keleti terápiák, kádfürdők) (1 p/típ max. 8) 8 - - 5M  21 jacuzzi vagy más élményelemekkel ellátott medence 3 3M 4M 5M 22 Minimum egy beltéri vagy egy kültéri medence normál vízzel 4 - - 5M Minimum egy termál-vagy gyógyvizes medence 5 - - -  24 úszómedence-külső vagy belső (min 12 m hosszú vagy ellen-áramoltatóval ellátott) 4 - - - Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness szolgáltatások Szolgáltatások 25 min. 1 féle szauna (gőz, finn, infra) (1 pont/típus max. 5) 1 3M - - 26 min. 3 féle szauna (gőz, finn, infra) (1 pont/típus max. 5) 3 - 4M - 27 min. 5 féle szauna (gőz, finn, infra) (1 pont/típus max. 5) 5 - - 5M 28 szaunákhoz kapcsolódik külön pihenők, ahol csend, nyugalom és friss levegő van 3 - 4M 5M 29 szaunamester ügyel a szaunarend betartásáért, szauna-szeánszokat végez a vendégek részére Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness szolgáltatások Szolgáltatások 30 min. 5 féle kozmetikai kezelést kínál (1 pont/típus max. 10) 5 3M - - 31 min. 8 féle kozmetikai kezelést kínál (1 pont/típus max. 10) 8 - 4M - 32 min. 10 féle kozmetikai kezelést kínál (1 pont/típus max. 10) 10 - . 5M 33 egyéb szépségápolási kezelést kínál (pl.manikür, pedikür, fodrászat), kezelésenként 1 max 5 pont 1 - - - 34 hidroterápiás vagy egyéb fürdőkezelést kínál, kezelésenként 1 max 5 Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness egyéb Egyéb 35 a szálloda saját honlapján megjelenteti a teljes spa-kínálatot leírásokkal, képekkel és árakkal 5 3M 4M 5M 36 információs rendszer házon belül kialakított, vendégtájékoztatók a vendégek részére biztosítottak (pl. tv, nyomtatott anyagok szobákban, vendégtérben, táblák) 37 több nyelvű feliratok a szállodán belül (magyar+1 vendégkörnek megfelelő idegen nyelv) 3 3M 4M 5M 38 szállodából a wellness részleg közvetlen fedett helyen elérhető 39 szálloda rendelkezik min 1 spa szolgáltatásaira vonatkozó minősítő díjjal, mely max 4 évnél nem régebbi (pl. hazai és nemzetközi szövetségek, szakmai folyóiratok által kiadott díj) 3 - - - szállodából a wellness részleg közvetlen fedett helyen elérhető – nem ismeri el a Club és bungaló szállodákat Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness személyzet   40 szakorvos van a szállodában, felelős az egészségfejlesztő módszerekért 5 - - 5M 41 a wellness manager szakirányú végzettséggel felügyeli a tevékenységet 5 - 4M 5M személyi edző 3 - 4M 5M 43 dietetikus 3 - - - animátor (vendégek szórakoztatásáról, programajánlatokról, kulturális lehetőségekről gondoskodik) 3 - - - 45 dolgozóknak min évi 1x tréning (szakmai és kommunikációs) 3 3M 4M 5M dolgozók nyelvismerete: wellness területen min 2 vendégkörnek megfelelő idegen nyelv beszélése 0 3M 4M 5M Dr. Juhász László PhD

MSZÉSZ - Hotelstars - Wellness kritériumok 5* (28) Rendszeres testmozgás 10 fél sport ? Pszichés állapot javítása 12 masszázs Ötcsillagos wellness Tíz féle egyéb sportolási lehetőségek (1 pont/típus max. 10) 10 5M Minimum 12 féle masszázsfajta (1 pont/típus max. 12) 12 5M Egyéb egészségjavító kezelések közül min 8 féle (rituálék, keleti terápiák, kádfürdők) (1 p / típ max. 8) 8 5M Minimum 1 beltéri vagy 1 kültéri medence normál vízzel 4 5M Minimum 5 féle szauna (gőz, finn, infra) (1 pont/típus max. 5) 5 5M Minimum 10 féle kozmetikai kezelést kínál (1 pont/típus max) 10 5M Szakorvos van a szállodában, felelős az egészségfejlesztő módszerekért 5 5M Szakorvos milyen 91 féle szakorvos van, de egészségmegőrző és wellness nincs Wellness négy alapelvéből kettő nincs figyelembe véve az 5* minimumnál ? 43. Dietetikus Környezet tudatos életmód Egészséges táplálkozás Dr. Juhász László PhD