Adatszolgáltatási igények kezelése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy •címe: Digitális képanalízis •szakirányos tárgy •neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) •előadó és gyakorlatvezető:
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
A BME főfolyamatai Műegyetem 2014 Fórum Fortuna Zoltán
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
Anyagmérnöki Alapszak
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Beszélj velünk és a világgal!
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Nyiss velünk a világ felé ! PTE BTK Idegennyelvi Lektorátus Zank Ildikó.
E RASMUS PROGRAM A K ÖZIGAZGATÁS - TUDOMÁNYI K ARON A 2013/2014. TANÉVBEN BÍRÓ GÁBOR ISTVÁN DÉKÁNI HIVATAL, NEMZETKÖZI ÜGYEK.
Az intézményi akkreditáció feladatai és lebonyolításának rendje
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Költségvetés tervezése
Viszket Anita Fogalomrendszer: ETR 1/11.
ETR konferencia, 2008 április 10-11, Szeged Dr. Zimányi Krisztina Az oktatásmenedzselés tapasztalatai.
A FIR-es statisztikára épülő intézményi finanszírozási kimutatási rendszer tervezése Szegedi Tudományegyetem Dr. Varga Zsuzsanna,
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
5. Integratív oktatási modul. PhD Tudományos Napok 2011 április absztakt/poszterbemutató  7 előadás szekció  4 poszter szekció 14 előadás/poszter.
Szakirányválasztási eljárás - Orientációs eljárás.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Hallgatói létszámok. Jelentkezési arányok (2006) n Nappali tagozat: Keret: 40 fő Jelentkező: 164 fő (45) n Levelező tagozat: Keret: Jelentkező:
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Ármeghatározás a felsőoktatásban Rappai Gábor október 21.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. HÖSZ rendszer.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. Finanszírozási.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy címe: Digitális képanalízis szakirányos tárgy neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) előadó és gyakorlatvezető:
1 Mit kíván a minőségorientált magyar felsőoktatás? Balázs Ervin A MAB elnöke Professzorok Batthyány Köre, október 18.
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Tájékoztató a 2016/17. tanév 1. félévétől a IV. éven életbe lépő új struktúrájú órarendről Rózsahegyi Rita Szeged, SZTE ÁOK Tanulmányi Osztály.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Természetvédelmi mérnök alapszak. Előzmények, alapítás Természetvédelmi szakmérnök- képzés indulása (Dr. Szabó, Dr. Sey) utolsó szakmérnöki.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2007-es összefoglalója.
MIÉRT AZ AVASI FRANCIA NYEK?
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
OSAP statisztika FIR FÓRUM január 29. Hosznyák András.
Készítette: Szabó Tamás
Vezetői Információs Rendszer
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Előadás másolata:

Adatszolgáltatási igények kezelése SZTE Oktatási Igazgatóság ETR Dr. Varga Zsuzsanna varga.zsuzsa@rekt.szte.hu Racskó Tamás racsko@cc.u-szeged.hu 2014.05.19.

A probléma megjelenése Növekvő mennyiségű adatszolgáltatási kérés Ezek jellemzői Ugyanaz a kérés változatokban ismétlődik Rutinszerűen küldjük ugyanazt az excel táblát némi szűrés után A kérések zöme az OSAP statisztikán alapszik, de A kérdező nem éri el az OSAP statisztikát Több táblából kell összerakni a választ Nem mindegyik adat van meg a statisztikában Jogos kiszolgálási igények jelennek meg GMF költségvetés tervezés Oktatók, hallgatók teljesítményértékelése MAB, önértékelés, minőségbiztosítás támogatása

Az adatkérők köre Külsők: EMMI, Oktatási Hivatal MRK MAB akkreditáció Sajtó Egyéb hivatalok, cégek Belsők: GMF, a költségvetéshez Nemzetközi képzésfejlesztés Marketing és kommunikáció Kari kérések (minőségbiztosítás, szakindítás) Átoktatás (Oktatási igazgatóság) Rektor

A leggyakoribb kérések 2014-ben

A leggyakoribb kérések 2014-ben OSAP statisztikán alapuló kérések Képzési programok száma, szintenként, munkarendenként, karok szerint, idegen nyelven, új szakok Nemzetközi képzésfejlesztés, sajtó, Marketing és Kommunikáció, DPR, stratégia és intézményfejlesztés, GMF Hallgatók száma szakonként, szintenként, munkarend, karok, képzési területenként, finanszírozás szerint Kapacitáshoz (OH), GMF, nemzetközi képzésfejlesztés, marketing és kommunikáció, sajtó Külföldi hallgatók száma országonként, szakonként MRK-n keresztül (brazil, angolai, kazah), nemzetközi képzésfejlesztés, akkreditációk, sajtó

A leggyakoribb kérések 2014-ben (folyt.) OSAP statisztikán alapuló kérések Diplomát szerzők száma szakonként, szintenként, munkarend, karok, képzési területenként, finanszírozás szerint Nemzetközi képzésfejlesztés, sajtó, Marketing és Kommunikáció, stratégia és intézményfejlesztés, Nyelvvizsgahiány miatt bennragadt diplomák száma MRK, sajtó, marketing és kommunikáció Nem minden adat van meg a statisztikában, vagy tovább számítandó Képzési terület, idegen nyelvű képzésben diplomát szerzettek, férőhelyek, felvehető létszám

A leggyakoribb kérések 2014-ben ETR –ből előállítható Nyelvtudás kérdéskör (hallgatók idegen nyelv tudása, belépéskor nyelvvizsgával rendelkezők száma) Nemzetközi képzésfejlesztés, sajtó, régiós cégek, Oktatói terhelés, átoktatás (oktatók óraterhelése, átoktatott és fogadott kurzusok adatai: óraszám, hallgatói létszám, teremigény) GMF, karok, oktatási igazgatóság, MAB önértékelés Képzési program (tárgyak) hallgatóinak teljesítéseloszlása nemzetközi képzésfejlesztés, önértékelés, karok

Megoldás: a MONITOR Riportötletek a Monitorhoz Teljesítményértékeléshez - oktató óraterhelés egy oktatóra jutó átlagos óraszám - egy oktatóra jutó vizsgáztatandó hallgatók száma - a jegyek megoszlása kurzusonként - vizsgastatisztika : jelentkezők és vizsgázók számának aránya - vizsgahelyek számának ellenőrzése Átoktatáshoz - átadott és fogadott kurzusok adatai: létszám, oktatók, teremigény Hallgatói előrehaladáshoz: - nyelvvizsga miatt visszatartott diplomák száma és eloszlása szakok, karok szerint - lemorzsolódás számítása: kezdő évfolyam nyomonkövetése, átlagos előrehaladási sebesség a szakon , elbocsátásig eltelt félévek átlagos száma Önértékeléshez, akkreditációhoz - oktató hány kredit felelőse a szakon/intézményben (szak, szakirány, tárgyfelelősségek) - oktató heti óraterhelése a szakon/intézményben - szak oktatói beosztás, tudományos fokozat, életkor szerinti eloszlás