Foglalkoztatási Információs Pontok Bács-Kiskun megyében
A Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium által októberében indított projekt elnevezése: „50 új végpont - közelebb az ügyfelekhez”. Ennek keretében a Bács-Kiskun Megyei Munkaügyi Központ évben 5, évben további 15 Foglalkoztatási Információs Pontot hozott létre. Civil szervezetekkel és Önkormányzatokkal kötöttünk megállapodást.
A szervezetek vállalták: Biztosítják a munkaügyi szervezet Internetes honlapjának elérhetőségét ( ), a saját vagy a munkaügyi központ által biztosított számítógépen keresztül, Információt szolgáltatnak a munkaügyi központ szolgáltatásairól, támogatásairól, Helyiséget és megfelelő infrastruktúrát biztosítanak a FIP működtetéséhez, Terjesztik a munkaügyi szervezet tájékoztató kiadványait, szórólapjait,
A munkaügyi központ vállalta: Támogatást ad - erre a feladatra alkalmazott munkatárs - foglalkoztatásához, A FIP-et működtető munkatársat felkészíti a feladat ellátására, Szóróanyagot biztosít, 7 szervezetnek számítógépet biztosít, 13 helyszínre szórólaptartó állványt biztosít.
A működő FIP irodák felsorolása kirendeltségi körzetenként: A működő FIP irodák felsorolása kirendeltségi körzetenként: Kecskemét (7)SZOFTEAM Egyesület Ágasegyházi Önkormányzat, Faluház Kunbaracsi Önkormányzat, Faluház Fülöpháza Község Önkormányzata, Művelődési Ház Felsőlajos Község Önkormányzata, Faluház Kecskeméti Regionális Munkaerőfejlesztő és Képző Központ Izsák Önkormányzata Baja (2)Baja Város Önkormányzata, Ifjúsági Információs és Szolgáltató Iroda Sükösdi Cigány Önkormányzat Kalocsa (1)Kalocsa Város Önkormányzata Kiskőrös (1)Tharne Shave Cigány Érdekvédelmi Egyesület Kiskunfélegyháza (2)Tiszaalpár Önkormányzata Móra Ferenc Művelődési Központ Ifjúsági és Közösségi Ház Kiskunhalas (1)Tompa Város Önkormányzata Bácsalmás (4)Jánoshalma Város Önkormányzata, Művelődési Centrum Mélykúti Teleházat működtető Kútfő Alapítvány Mélykút Nagyközség Önkormányzata, Nagyközségi Könyvtár Mozgáskorlátozottak Mélykúti Egyesülete Kiskunmajsa (1)Kiskunmajsai Cigány Érdekvédelmi Szervezet, Közösségi Ház Kunszentmiklós (1)Szabadszállás Város Önkormányzata, József Attila Művelődési Ház
Az irodák ügyfélforgalma: FIP-ek száma 520 Ügyfélszám/fő
Az ügyfelek által leggyakrabban igénybe vett szolgáltatások: - segítségnyújtás álláshelyek keresésében interneten, külföldi munkavállalási lehetőségek, - önéletrajz írása, - fénykép szkennelése életrajzra, - fax használata állásra jelentkezés céljából, - ingyenes telefonhasználat álláskeresés céljából, - állásajánlatok figyelése, keresése internetes honlapokon, - tájékoztatás a munkaügyi kirendeltségen történő regisztráció előnyeiről, - tájékoztatás az alkalmi munkavállalói könyvvel történő munkavállalásról, - képzésekről tájékoztatás, - tájékoztatás a munkaügyi központ szolgáltatásairól, - e-pálya honlap, - közreműködés állásfeltárásban. A FIP-ek munkatársai folyamatosan kapcsolatot tartanak, információt cserélnek a kirendeltségekkel, és a mentori szolgálatokkal.
Felmerült nehézségek A szervezeteknek az infrastruktúrát maguknak kell finanszírozniuk, ami nehézségekbe ütközik Megfelelő emberi erőforrás nem áll rendelkezésre illetve gyakori a cserélődés. Osztott munkakörben a feladat működtetése nem teljes körű. Jánoshalmán előkészítettük a kihelyezett ügyfélfogadás lehetőségét is, de létszámproblémák, illetve a kirendeltségi adatállományhoz való csatlakozás meghiúsulása miatt, megakadt.
Fejlesztési javaslatok: Célszerűnek tartanánk, ha a munkaügyi szervezet áttekintené a - munkaerő-piaci szolgáltatásokra vonatkozó 30/2000. (IX. 15.) GM rendelet alapján - a FIP-ben folyó munkaerő-piaci információnyújtási tevékenység rezsiköltségeinek finanszírozási lehetőségét, szélesebb körű népszerűsítő propaganda a szolgáltatást illetően, Egységes képzési lehetőségek megteremtése (alap- és utóképzés biztosítása)