Együtt egész Európát elérjük!. Együttműködés Az NV Zeekanaal en Watergebonden Grondbeheer Vlaanderen együttműködési szerződést írt alá a magyar Győr-Gönyű.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Regionális politika
Advertisements

„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar Export-Import Bank Rt.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
ELHELYEZKEDÉS Szentgotthárd/A: 270km Rédics/SLO: 220 km
műszaki osztályvezető
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
Tobit Pénzügyi Gazdasági Tanácsadó Bt. Budapest A határon átnyúló, közös ipari park lehetséges működési modellje, kialakítása, gazdasági lehetőségei Tóth.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A tételek eljuttatása az iskolákba
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Nyugat-Európa kapujában
MTA Regionális Kutatások Központja Az államhatárok hatása a városok fejlődésére a Kárpát-medencében Hardi Tamás tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
MTA Regionális Kutatások Központja A dunai fejlesztések és azok elmaradásának geopolitikai háttere Hardi Tamás PhD tudományos főmunkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Magyar szakértők és tudásexport az EU szolgálatában - magyar cégek regionális terjeszkedésének lehetőségei Dobozi Sándor, vezérigazgató XXI. Vezérigazgatói.
NELI-projekt bemutatása
A Velencei-tó értékei.
ÁRUSZÁLLÍTÁSI ALAPFOGALMAK
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
EURÓPAI DUNA STRATÉGIA Parkoló pálya vagy gyorsítósáv – Napi Gazdaság Logisztikai konferencia 2010 április 27 Budapest Dr.Doór Zoltán Elnök Magyar Logisztikai.
Új csomagolási rendszer a magyar tejiparban
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A távmunkával szembeni munkáltatói beállítódások fontosabb jellemzői A közép-dunántúli régióban végzett kutatás előzetes tapasztalatai KESZI ROLAND MTA.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
A települési együttműködés szerepe a régiók fejlődésében Előadó: Csabai Lászlóné polgármester.
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Lendületben az ország! Nemzeti Területfejlesztési Hivatal Közelebb az emberekhez november 2.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra Vernes András Kereskedelmi igazgató.
Logisztikai hálózat és folyosók
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Gazdaságfejlesztés a határ menti térségben
Vízi és vasúti szállítás
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben Sopron, február 1. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
MultiMOL, avagy a regionális multivá válás folyamata a MOL-nál március 6. Jerkovits Éva, Pál Zsófia.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
Lovas Attila igazgatóKÖTIVIZIG Duna térségi programalkotó tanácskozás, Érd, június 07.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
PAULÍK Szabolcs BELGIUM 8.A.
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
Nemzetközi civil pályázati lehetőségek
Európa regionális földrajza
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
1 Regionális gazdaságtan 9. előadás A regionalizmus és regionális politika az Európai unióban.
Veszélyes áruk vízi szállítása
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Hollandia, a vizek ura Készítették: Kovács Péter, Ferke Dominik, Gál Zsombor, Tőrös András (6.A)
33. EURÓPA FELOSZTÁSA.
Magyarország infrastruktúrája
4. SZERBIA FÖLDRAJZI FEKVÉSE.
Előadás másolata:

Együtt egész Európát elérjük!

Együttműködés Az NV Zeekanaal en Watergebonden Grondbeheer Vlaanderen együttműködési szerződést írt alá a magyar Győr-Gönyű Kikötő Részvénytársasággal

A cél  A Flandria és Magyarország közötti áruforgalom növelésének elősegítése mindkét irányban.  Az intermodális szállítási lehetőségek és a belvízi teherszállítás elősegítése és hozzáférhetővé tétele kis- és középvállalkozók részére.  A kikötői és logisztikai szolgáltatások fejlesztése és további kiépítése.  Az adminisztráció és egyéb formaságok egyszerűbbé tétele.  A statisztikai és műszaki adatok, valamint az áruszállítással továbbá a belvízi kikötők és vízi utak karbantartásával és igazgatásával kapcsolatos információk egymással való megosztása.  A két belvízi kikötő között egy állandó áruszállítási kapcsolat kiépítése.

NV Zeekanaal en Watergebonden Grondbeheer Vlaanderen  A flamand kormány alapította 1994-ben  A feladat: - A Brüsszel-Schelde tengeri csatorna, a Leuven-Dijle csatorna és a Charleroi csatorna igazgatása - Flandria hajózható vízi útjai mentén az oda tartozó területek igazgatása és felhasználása, leszámítva azokat, amelyek a Hajózási Felügyelet vagy egy kikötő hatáskörébe tartoznak. - Regionális kuratórium felállítása és az egyeztetés megszervezése a helybeli és regionális önkormányzatokkal és érdekképviseletekkel

 Összeköti Brüsszelt, Európa fővárosát a Schelde folyóval.  A következő kikötők közvetlen közelében helyezkedik el: - Antwerpen- Gent - Zeebrugge- Oostende - Rotterdam  A következő légikikötők közvetlen közelében helyezkedik el: - Antwerpen (Deurne)- Zaventem - Oostende- Brussel-Zuid  Közvetlenül csatlakozik az európai vasúti hálózathoz.  Közvetlenül csatlakozik a nyugat-európai autópálya-hálózathoz.  A Zeekanaalon keresztül eléri egész Nyugat-Európát! Földrajzi Fekvés

Győr-GönyűKikötő Rt. Győr-Gönyű Kikötő Rt.  1992-ben alapították kizárólag a Győr-Gönyű kikötő fejlesztése és üzemeltetése céljából  A feladata: a kikötő tervezése, építése, üzemeltetése  Magyarországnak ez a gazdaságilag legjobban fejlődő régiója  A kikötő nagy ütemben épül  A Dunán bonyolítható áruforgalom fontossága egyre inkább előtérbe kerül  Magyarország egy tipikus tranzit-ország  Európai uniós tagságra jelölt ország.

Földrajzi Fekvés  A Duna mentén fekszik az 1794 folyamkilómeternél  A Kárpát medence kapuja  A Rajna-Majna-Duna csatornán keresztül kapcsolódik Nyugat- Európához  Európa vasúti és közúti hálózatainak metszési pontjain helyezkedik el: - E 60 Brest (Franciaország) - Constanţa (Románia) - E 75 Helsinki (Finnország) - Athén (Görögország) - E 65 Ystad (Svédország) - Rijeka (Horvátország) - Párizs-Moszkva és Hamburg-Athén vasúti vonalak  A következő légikikötők közelében helyezkedik el: Győr-Pér regionális repülőtér Budapest Ferihegy nemzetközi repülőtér  Győrből egész Közép- és Kelet-Európa könnyen elérhető.

A belvízi hajózás mellett szóló érvek  Nagyon környezetbarát  Nagyon költségkímélő  Messze a legjobb áruszállítási mód  Egy hajó kevesebb üzemanyagot fogyaszt mint egy teherautó  CO 2 kibocsátás 75%-kal alacsonyabb  Biztonságos  Az infrastruktúra-költségek alacsonyak  Rugalmas és megbízható  Alkalmazkodó piacszervezés

A teljes költségek szállítási módonkénti lebontásban Forrás: PlancoConsulting Gmbh, Essen Millió euró/1000tonna/kmvonatteherautóvíziút Balesetek Hangszennyeződés Légszennyeződés Talaj- és vízszennyeződés Városi forgalom (dugók) Elfoglalt földterület Összesen

A Zeekanaal és a Gy ő r-Göny ű Kiköt ő Rt. a Kombinált Árucikkekkel Foglalkozó Kereskedelmi Központjuk révén a következ ő szolgáltatásokat és lehet ő ségeket fogja bíztosítani: Be-, ki- és átrakodás Tárolás, kezelés és csomagolás Értékesítés Vámügyintézés Árutovábbítás és -feladás Konténer-terminál RO-RO szolgáltatás Karbantartási és javítási szolgáltatások hajók részére Különleges kikötői szolgáltatások Turizmus, vendéglátóipari szolgáltatások, vadászkikötő

Belgium – Magyarország közötti kereskedelem (millió EURO) Forrás: Export Vlaanderen

Flamand export Magyarországra (millió EURO) Forrás: Export Vlaanderen

Magyar export Flandriába (millió EURO) Forrás: Export Vlaanderen

A legfontosabb exportáruk Flandriából Magyarországra (2001)  elektromos berendezések (27,39%)  járművek (13,39%)  gyógyszeripari termékek (11,78%)  berendezések és mechanikai szerszámgépek (8,74%)  műanyagipari termékek és alkalmazások (7,67%) Forrás: Export Vlaanderen

A legfontosabb exportáruk Magyarországról Flandriába (2001)  berendezések és mechanikai szerszámgépek (33,88%)  szerves kémiai termékek (30,23%)  elektromos berendezések (13,95%)  járművek (4,98%)  bútorok és világítástechnikai berendezések (2,98%) Forrás: Export Vlaanderen

Úgy Magyarország mint Flandria  ösztönzi a belvizeken való szállítást  támogatja az állami-magán kezdeményezéseket  területeket ajánl fel víz menti tevékenységet folytató vállalatoknak  a Zeekanaal és a Győr-Gönyű Kikötő között állandó áruszállítási forgalmat épít ki

Információ NV Zeekanaal en Watergebonden Grondbeheer Vlaanderen Oostdijk B-2830 Willebroek Belgium Tel. +32 (03) Fax +32 (03) Web: Győr-Gönyű Kikötő Rt. H-9181 Győr-Károlyháza Kikötő 1 H-9002 Győr, Pf:559 Hungary Tel +(36) Fax +(36) Web: Web:

Együtt egész Európát elérjük!