Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás
Vázlat 1. Célok 2. Mit vizsgáltunk? 3. Miért van szükség a fejlesztésre? 4. Megvalósítandó tevékenységek 5. Várt eredmények 6. Vizsgált célcsoportok 7. Statisztikai adatok 8. Saját tapasztalatok 9. Felmerülő problémák 10. Javaslatok
Céljaink Fő célunk, hogy javaslatot tegyünk a helyi TDM kommunikációs módszereinek fejlesztésére, ami megkönnyíti az információ áramlását a szervezeten belül, az egyesületi tagok, illetve a külső partnerek között. A koncepció célja a magasabb színvonalú működés lehetőségeinek feltárása.
Részcélok Minél kevesebb ráfordítással, minél nagyobb célcsoport elérése, minél hatékonyabban jutassuk el az információt A partner elégedettség növelése A munka szakmai színvonala emelkedjen Gyorsabb és teljesebb körű kiszolgálás
Mit vizsgáltunk? A látogatottsági adatait különböző lebontásban és az ezen a honlapon keresztül folytatott szálláskereséseket Az iroda látogatottsági adatait A forgalmát A gardony.hu és a látogatottsági adatait
Miért van szükség a fejlesztésre? A helyi lakosság szempontjából: Több információ jusson el hozzájuk A megérkezett vendég szempontjából: Teljesebb körű információt kapjon A helyi szolgáltatók szempontjából: Szorosabb együttműködés alakuljon ki a helyi szolgáltató partnerekkel, nagyobb ismeretségre tegyenek szert
Megvalósítandó tevékenység Jelenlegi kommunikációs hálózat felmérése, elemzése, kiértékelése. Javaslatok esetleges változtatásokra, új lehetőségek megvilágítására.
Várt eredmények A projekt végeztével egy olyan javaslatot szeretnénk benyújtani, amellyel hatékonyabbá válik a gárdonyi Tourinform iroda kommunikációs tevékenysége
Vizsgált célcsoportok Elsősorban a Tourinform külső kommunikációs csatornái felé fordul t unk, azon belül elsősorban a megérkezett turisták és a lakosság felé.
Statisztikai adatok A látogatottsági adatai:
Látogatottság hónaponként (2011 április – május – június – július – augusztus)
2011 júliusi látogatottság napokra lebontva
2011 augusztusi látogatottság napokra lebontva
A honlapon keresztül küldött szállás utáni érdeklődések megyék szerint (2011 május 1-től augusztus 29-ig)
A honlapon töltött idő megoszlása (2011 május 1-től augusztus 29-ig)
Honlap látogatottsági adatok összehasonlítása (2011 június – július - augusztus) gardony.huwww.visitvelenceito.huwww.west-balaton.hu
Iroda látogatottság
Iroda látogatottsági adatok megoszlása típus szerint (2011 június 26-tól augusztus 29-ig)
Telefonos megkeresések típus szerint (2011 június 26-tól augusztus 29-ig)
Személyes látogatás megoszlása típus szerint (2011 június 26-tól augusztus 29-ig)
Szálláskeresések megoszlása
Valós információ kérés megoszlása a kommunikáció nyelve alapján (2011 június 26-tól augusztus 29-ig)
Érkezett látogatók nemzetiség szerint Leggyakoribb: magyar angol német Ezen kívül: holland francia cseh szlovák
Saját tapasztalok A betérő vendégek, akár magyarok, akár külföldiek, elégedettek a szóbeli tájékoztatással. Rengetegen vitték a hivatalos Gárdony, Agárd, Dinnyés prospektust valamint térképeket.
Felmerülő problémák A hivatalos városi kiadványon kívül elenyésző az idegen nyelvű katalógusok, szórólapok száma Kevés szolgáltató helyen (főleg magánszállások esetében) beszélnek valamilyen idegen nyelven Gyakran kifogásolták az egyes kiadványok tartalmi minőségét
Javaslatok Több nyelvre fordítani/ lefordítani olyan programokról szóló szóróanyagokat, amelyek a külföldieket is érinthetik, de nincs meg más nyelven, csak magyarul – pl.: kenutúrák, hajómenetrend Új (idegen nyelvű is) szezonális, magazinszerű kiadvány a Velencei-tó egész környékéről, amelyben több a turisztikai információ. Többféle térkép (más régiók, országos) az irodába.
Köszönjük megtisztelő figyelmüket!