Csináljunk üzletet! Avagy, hogyan tegyünk sikeressé egy projektet a munkáltatói kapcsolattartáson keresztül Csapó Gábor független munkaerő-piaci tanácsadó
Hiszek az üzletben Lehet nagyon hatékonyan együttműködni forprofit szervezetekkel Még nonprofit alapokon is lehet üzletet csinálni az együttműködésből Az együttműködésnek lehetnek komoly eredményei, nyertesei Cégek Nonprofitok Álláskeresők Van közös nyelv, csak meg kell tanulni kommunikálni rajta Szerintem én megtaláltam, bár igaz, hogy 12 évembe került
Tapasztalataim Kommunikáció Nem értik egymást A nonprofit forprofit szektor elkommunikál egymás mellett A két szektor között óriási szakadék tátong, mert Nem értik egymást Ugyanez volt a gond 2004-ben is Nagyon sok közös kapcsolódási pont és érdek van Nem találják ezeket a pontokat A kulcs szerintem a Kommunikáció
Kommunikáció Jó kapcsolatot ápolok nagyon sok céggel, de Hosszú időbe telt mire azt megértették, mit csinálok? Sokáig nem tudtuk megfogalmazni, mi ebben a közös érdek? Miért minőségi, ami ingyen van? Bezavarok egy piaci területbe az ingyenességemmel? Hogyan férünk meg egymás mellett? Mitől hoz ez profitot?
Mi nehezíti szerintem a jó munkáltatói kapcsolattartást? Tudunk-e megfelelő munkaerőt nyújtani a megrendelések kapcsán? A válság visszavetette a munkaközvetítők szerepét és új haszonérveket kell találni! Vannak területek, ahol a munkaerő-piaci projekteknek még inkább a munkahely generálás a szerepe, mint a munkaközvetítés Egy eléggé lefedett piacon hogyan lehet egy nonprofit munkaközvetítői tevékenységet bevezetni? Miközben…
Bevezetés problematikája A piacra vezetéshez szükséges időnél jóval kevesebb áll rendelkezésre a projektben, mint ami a piaci realitás Nincs egy meglévő kapcsolatrendszer – általában – amire építeni lehet Gyökeresen eltér a kereslet és a kínálat Az atipikus foglalkoztatás, mint olyan, nálunk gyerekcipőben jár Teljesen más egy vállalati logika, mint egy Eu-s foglalkozatási projekt logikája.
Fenntartás problematikája Egy projektben sokszor az adminisztráció rengeteg időt visz el a network fenntartásának rovására Néha olyan dolgokat kell kérni az üzleti partnerektől, ami egy piaci szervezet számára teljesen logikátlan Sokszor hallottam, hogy valaki inkább érzi magát „papírgyárosnak”, mint hatékony munkaközvetítőnek Néha kevés a humánerőforrás és az idő a munka elvégzéséhez A támogatási rendszertől való függés miatt bizonytalan a hosszú távú stabil működés Üzleti partnereink számára csak a projekt végéig tehetünk általában ígéretet Emiatt nem vagyunk stabil megbízható szolgáltatók!
Támogatások és a piac világa Ne csak a támogatásokra hagyatkozzunk Üzleti tevékenységet végeznek a nonprofitok, csak nem mindegy Miben fogalmazzák meg piaci jelenlétüket? A piac számára valóban szükséges szolgáltatást nyújtanak-e (pl. az érzékenyítő tréningek problematikája)? Hogyan jelenítik ezt meg a megrendelők számára? Nem elég profinak lenni, annak is kell látszani! Stabilan nyújtják-e a szolgáltatást, amire éveken keresztül lehet számítani nem csak egy projektben? Betervezik-e egy projektbe, a fenntarthatóság érdekében, hogy bevételük lesz, ami miatt adott területen nem juthatnak támogatáshoz? Megfelelő üzleti stratégiát dolgoztak-e ki, mint egy STARTUP vállalkozásként tekintve a tevékenységükre?
Nyitottak-e a piaci szereplők a nonprofitok felé? Eddigi tapasztalataim szerint nagyon is Sőt kíváncsiak a nálunk meglévő tudásra Tanácsainkat megfogadják Ötleteinket beépítik Segítenek hatékonyabbá tenni a szolgáltatásainkat, mert tudják, hogy így később azt vehetik igénybe Rendszeresen találkoznak velem, hogy beszéljünk az együttműködésről és annak fejlesztéséről, mert Számukra ez jó üzlet Ezt értik, tudják és használják Ha hatékony munkáltatói kapcsolatot akar valaki, az kérdezzen a megrendelőtől! A nyitottság megvan, csak tudni kell megszólítni a megrendelőt!
Kedvenc idézetem ami segít! „Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, igazad lesz” Henry Ford
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Csapó Gábor Munkaerő-piaci tanácsadó 36 (30) 433 5559 csapo@osgood.hu