A munkaterv és a költségvetés elkészítése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
• 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. • Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Szakmai monitorozás.
TÁMOP /A
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
Projektkezdeményezés és pályázatírás
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
EEgészség Program – Szakmai Napok N K T H – E S K I * március Templar Partnership Company 1 eEgészség program „Egészségügyi Informatikai K+F.
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
1. Az RFH csoport bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Szervezetfejlesztési Program
Az ÚMVP intézményrendszere
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Szakmai Monitoring Műhely. RÉV projekt célja többek között: országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.

Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
Költségvetés ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE. Költségtervezési alapfogalmak A kedvezményezettek finanszírozási funkciói –Költség- és forrástervezés –Pályázat kidolgozása.
Projekttervezés, kockázatkezelés, fenntarthatóság
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
Decsi Zoltán Kaposvár, március 01. Prototípus, termék-, technológia- és szolgáltatásfejlesztés pályázat.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Költségvetés
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Az SZMBK Intézményi Modell
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A munkaterv és a költségvetés elkészítése 1

Eddig a helyzet a következő … A projekt teamnek mostanra rendelkeznie kell: egy meghatározott projekttel, beazonosított projekt célokkal, melyekkel minden fél egyetért, egy a projekt létjogosultságát igazoló logikával (miért érdemes támogatni, és hogyan illeszkedik a tágabb értelemben vett stratégiai célokba).

Eddig a helyzet a következő … A következőket kell tenni: Azonosítani kell az információs és adatréseket. Információt gyűjtöttünk és elemeztünk: másodlagos forrásokon keresztül (kutatás az íróasztalnál), elsődleges forrásokon keresztül (felmérések, interjúk, stb.). Elvégeztük az előzetes értékelést, hogy: megtudjuk, a projekt érdemes-e a támogatásra, ellenőriztük, hogy a projekt mérete reális-e, meggyőződtünk róla, hogy a megfelelő monitoring és értékelés mutatók rendelkezésre állnak-e.

Következhet a projekt részletes megtervezése. MOST: Következhet a projekt részletes megtervezése.

Ezek közül a két leggyakrabban használt mód: A projekt feladatok és tevékenységek szerkezetbe foglalásának számos módja létezik: Ezek közül a két leggyakrabban használt mód: Munkaterv (vagy PERT) GANTT táblázat A project aims to reach a specific goal, from a defined starting point, within a given time frame, with specified inputs (e.g. money, manpower). It is a means by which the ideas and objectives of policy are converted into practical reality

Példa: Kisvállalkozás fejlesztési program Projekt: Megbíztak egy egyetemet, hogy nyújtson támogatást a kisvállalkozások részére. A projekt: Elemezni fogja a kisvállalkozások szükségleteit a térségükben. Ki fog dolgozni, és meg is valósít egy programot, mely kielégíti az adott szükségleteket.

Példa: Kisvállalkozás fejlesztési program A projekt tevékenységei magukba fogják foglalni: irodai kutatás, személyes és telefonos interjúk a szolgáltatókkal és a szolgáltatások felhasználóival, ötletek megvitatása a partnerekkel, hivatásosokkal és a politika készítőivel, elemzés, anyagok készítése és bemutatása.

Példa: Kisvállalkozás fejlesztési program A programot 10 munkacsomagra lehet lebontani – lásd a munkatervet

Példa: Kisvállalkozás fejlesztési program Munka-csomag Tartalom Tanácsadói napok 1 Háttérmunka/adatgyűjtés 15 2 Eszközök/szolgáltatások felmérése 20 3 Igényfelmérés 4 A legjobb mód megkeresése 10 5 Javaslatok a szolgáltatások fejlesztésére 30 6 Marketing 7 Megvalósítás és továbbadás 67 8 Menedzsment 35 9 Értékelés Összes 227

Munkacsomag: egy példa 9. munkacsomag: Értékelés Mivel a projekt innovatív jellegű, és remélhetőleg mintaként szolgál majd a többi projekt számára, az értékelésre különös hangsúlyt kell fektetni.

Munkacsomag: egy példa 9.1 értékelés jelentés vázlatának elkészítése 9.2 egyeztetés 9.3 végleges értékelés jelentés elkészítése és közreadása Start: 2000. 10. 01. Időtartam: 13 hét Munkanapok: 15 Benyújtandó: D26 – Végleges értékelés jelentés Dátum: 2000. 12. 31.

Munkacsomag: egy példa Teljesítmények: Az egyes konkrét célokra vonatkozóan mérhető teljesítményeket határoztak meg

Példa: 2. Cél: KKV innovációt támogató tréning program kidolgozása Teljesítmények: a támogatott KKV-k száma: 2000. 12. hóig 60 azonosított, illetve támogatott új termékek száma: 2000. 12. hóig 20 3. Cél: a jó gyakorlat továbbadása egy fórum keretén belül a bevont KKV-k száma: 2000. 12. hóig 250

Munkatársak Tanácsadó: Titkári: a főbb tevékenységek menedzseléséhez, koordinálásához és a főbb feladatok kivitelezéséhez; 200 000 Ft/hét belső tanácsadási díj és 400 000 Ft/hét a külső tanácsadásra (ebben az esetben az egyetemen kívülről, ezért nettó rezsiköltséggel is kell számolni) 227 nap = 45,4 tanácsadói hét (Ebből: 27,2 hét belső, 18,2 hét külső) Titkári: speciális titkári és adminisztratív támogatás biztosítása érdekében, illetve a felmérés és kutató feladatok inputjának biztosításához, heti díjazás 50 000 Ft, feltételezve a folyamatos szolgáltatásnyújtást a projekt teljes időtartama alatt 84 hét 50 000 Ft / hét

A munkaterv A munkatervnek: sorrendben kell megadnia a projekt legfőbb tevékenységeit: a tevékenységek címszavakban, a tevékenység szöveges leírása, illetve annak indoklása, hogy miért szerepel a projektben. Meg kell adni az adott tevékenység elvégzéséhez szükséges napok számát (valamint, ahol lehet azon személy(ek) nevét, aki(k) részt fog(nak) venni a munkában). Meg kell adni a kitűzött határidőket és a teljesítéshez szükséges időtartamot.

Projekttervezés Munka- terv Forrás táblázat GANTT táblázat Költs.vet.

A projekt költségvetésének elkészítése ‘Technikai támogatást nyújtó’ projektek Befektetetési projektek

Technikai támogatást nyújtó projektek: Keresni kell az akár 100%-os támogatottság lehetőségét. A támogatók rendszerint elvárják a „kedvezményezett” pénzügyi vagy „természetbeni” hozzájárulását. A pályázat azért kéri a támogatást, hogy megszüntesse a rést: a projekt összköltsége és a kedvezményezett és egyéb finanszírozók (bankok, magánszektorbeli partnerek, stb.) által biztosított támogatás/ forrás között.

Befektetés/bevétel generáló projektek: Támogatás keresése, hogy kitöltsük a rést a: a projekt összköltsége és a támogatást adó: kedvezményezettek, partnerek, és a projekt által generált bevételek között. A potenciális bevételeket fel kell tüntetni a költségvetésben

Költségvetési irányelvek Nézzetek utána a díjazás irányelveinek (pl. a Phare esetében max. 650 ECU/nap). Nézzetek utána a napidíj és útiköltség irányelveknek. A tanácsadók időnként rákérdeznek, hogy hogyan lettek a díjak kiszámítva. A díjazások megállapítása legyen következetes. A díjak feleljenek meg az adott szakértő országos viszonylatainak.