Business-to-Business elektronikus kereskedelem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Global Distribution System
Advertisements

Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Elektronikus ügyintézés
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
ÉRTÉKTEREMTÉS ELEKTRONIKUS PIACTÉRI MEGOLDÁSOKKAL
A B2B e-kereskedelem sajátosságai
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Intranet portál bemutató
Önkormányzati informatika ASP alapokon
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Jogában áll belépni?! Détári Gábor, rendszermérnök.
Beszerzés K&N Sportlégszűrők
„Új megoldás egy kipróbált szállítótól”
Üzleti információforrások Céginformáció 2. rész Készítette: Cselleng Dávid.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Az elektronikus üzletmenet
(számítógép-hálózatok alkalmazása)
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Az e-kereskedelem (e-business)
WSDL alapismeretek A WSDL (Web Services Description Language – Web szolgáltatások leíró nyelv) egy XML-alapú nyelv a Web szolgáltatások leírására és azok.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
E-beszerzés Bravo csoport.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
CAS Software AG Richtig informiert. Jederzeit und überall. Jól informáltan, mindig és mindenhol. Ahogy mi a CRM-t látjuk….
Bevezetés az ebXML-be Forrás: An Introduction to ebXML ebXML and Web Services Practical Considerations In Implementing Web Services Romin IraniRomin Irani.
Közösségi oldalak használata
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. A LEKTOR projekt és a Lexelerator platform szolgáltatásainak és eszközeinek ismertetése.
A CivilTech program nyújtotta lehetőségek civil szervezetek számára Tóth István, Bács-Kiskun Megyei CISZOK Kecskemét, NCA képzés.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Személyes akcióterv.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
A StoreWizard webáruház bemutatása
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Online szolgáltatások. Szoftver felépítése A „Felhő” bemutatása Ún. Hosting szolgáltatások – pontosan mit is jelentenek? Előnyök Témakörök © SKIDATA
Vállalati modellek 2007.
A világ legjobb és legkönnyebb pénzkereseti lehetősége ! SOHA vissza nem térő alkalom ! Volt már lehetősége egy olyan üzletben részt venni, ami nem rég.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Webes megoldások Munka kiszervezés webes felületre - Ügyfél oldalra (webshop, ügyfélkapu) - Adatrögzítés távolról (intranet) - Decentralizált adatrögzítés.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Nagyvállalati dokumentumkezelés 2. Fejér Gábor PYLON KFT DMS megoldás nyílt forráskódú környezetben – az XDocs rendszer.
6. tétel. Ön egy olyan vállalat alkalmazottja, amely épp az elektronikus kereskedelem B2B formájának bevezetése előtt áll. Az Ön feladata annak elemzése,
Személyazonosság kezelés metacímtár kialakításával november 17. Hargitai Zsolt rendszermérnök Novell Magyarország
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
11. tétel.
9. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
8. tétel.
Tematika A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás A CIB újra az.
BPR – Business Process Reengeneering
Meglévő – megmaradó hálózatnál GÁZ – BESZERZÉSI MEGTAKARÍTÁS
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
MRP számítás.
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Business-to-Business elektronikus kereskedelem

Tartalom I. B2B EC alkalmazásának leírása Kulcstechnológiák bemutatása a B2B-ben B2B modellek architektúrájának osztályzása Különböző piacok jellemzői B2B előnyei a beszerzési folyamatokban

Tartalom II. JIT a B2B-ben Hagyományos és internetes EDI EC integrációja a back-end információs rendszerekkel Ügynökök szerepe a B2B-ben Marketingfejezetek a B2B-n belül Megoldások meghatározása a B2B-ben

General Electric példa I. 1982 és 1992 között a cég beszerzési költségei nagyon magasak voltak, 7 nap átfutási idő volt 1996-ban bevezették az első on-line beszerzési rendszerét, a Trading Process Network-t (TPN) Most elektronikusan kapja a rendeléseket és ezeket a szállítói ajánlatokkal összeveti

General Electric példa II. A folyamat megkezdése után 2 órával a szállítókat értesítik Ők árajánlatokat küldenek az Extranettel A központ ezeket elbírálja Akár aznap megköthetik a szerződést

General Electric példa III. TPN előnyei a GE-n belül Beszerzési munkák 30%-kal csökkentek Több idő maradt a statégiai műveletekre A teljes beszerzési folyamat 18-23 napról 9-11 napra csökkent Számlaegyeztetésekből fakadó hibák nagymértékben csökkentek GE megbízható, új szállítókat talált

General Electric példa IV. TPN előnyei a GE szállítóinál Interneten keresztül 2000-ben 5 milliárd $ megrendelésre számítanak, 1997-ben ez 1 milliárd $ volt 1998-ban GE megnyitott egy ajánlati oldalt: tpm.geis.com, 2500 regisztrált szállítóval

B2B jellemzői I. B2B elektronikus kereskedelem arra utal, hogy a vevők és eladók is vállalatok 2003-ra a B2B jelentős tényezője lesz az EC-nek (9.4%-ot várnak) B2B EC alkalmazások széles skáláját kínálja, hogy a cégek kiépítsék elektronikus kapcsolataikat (viszonteladókkal, szállítókkal, partnerekkel …)

B2B jellemzői II. „Ellátói” lánc megismerését nagyban segíti Három része van: felfelé irányuló (szállítók felé) belső (vállalati) lefelé irányuló (vevők felé)

B2B jellemzői III. B2B fő entitásai: Vevők Eladók Elektronikus közvetítő Szállítók (JIT) Hálózati platform (Internet, Intranet, Extranet) Kommunikációs protokoll Back-end információs rendszer

B2B jellemzői IV. Elektronikus marketing (eladó-orientált piac) Beszerzési menedzsment (vevőorientált piac: forgási időt leredukálja) Elektronikus közvetítők JIT szállítás

B2B jellemzői V. EDI (Electronic Data Interchange): elektronikus formája a standard üzleti dokumentumoknak, régen VAN-on (Value added networks) keresztül, ma már internetes Intranet Extranet Integráció a back-end rendszerekkel Online szolgáltatások

Eladó-orientált Piactípus I. Ez a leggyakoribb, felépítése ugyanaz, mint a B2C-nél Pl: elektronikus aukciók (csak az eddig is meglévő vásárlóknak van, arra szolgál, hogy megszilárdítsa a kapcsolatot) Akkor lehet sikeres, ha számos hűséges üzleti vásárlója van

Eladó-orientált Piactípus II. A Cisco cég példája I. 1991-ben kezte meg elektronikus szolgáltatásait, először csak szoftverletöltéseket és technikai tanácsokat adott 1994-ben tette fel a web-re, a site neve: Cisco Connection Online; előnye, hogy bármikor lehet megrendelni árukat

Eladó-orientált Piactípus III. A Cisco cég példája II. 1998-ban már 1 millió alkalommal kértek segítséget web oldalon keresztül előnye, hogy bármikor meg lehet rendelni az árukat a vállalatnál csökkentek a működési költségek, fejlettebb technikai támogatás és szervíz

Vevőorientált piactípus I. Létrehozásának indoka, hogy az eladó-orientált platformon költséges a beszerzés (GE példa) Elektronikus katalógusba kerülnek a eladói ajánlatok, mikor vásárlásra kerül sor a beszerzési osztály könnyen össze tudja hasonlítani az alternatívákat, a kiválasztási idő közel állandó

Vevőorientált piactípus II. Fölöslegessé teszi a papírmunkát, ezzel időt és pénzt spórolnak meg Beszerzési osztály átszervezésének fő céljai: csökkentse a vásárlási ciklusidőt és költségeket megszűntessék az adminisztratív hibákat tökéletesítse a fizetési folyamatot

Vevőorientált piactípus III. Azonnali előny az MRO-ban (Maintenance Repair Operation), hogy a vásárlási folyamat összes manuális részét racionalizálja és automatikussá teszi

Vevőorientált piactípus IV. Elektronikus ajánlati folyamat I.: Vevők elkészítik a project információit Eljuttatják az internetre Vevők azonosítják a lehetséges szállítókat Meghívják őket, hogy tegyenek ajánlatot a projectre Letöltik a szállítók az információkat az internetről

Vevőorientált piactípus V. Elektronikus ajánlati folyamat II.: Szállítók benyújtják ajánlataikat Vevők értékelik az ajánlatokat és esetleg tárgyalnak a legjobb üzlet elérésének érdekében Vevők elfogadják azt az ajánlatot, amelyik legjobban teljesíti az elvárásokat

Közvetítőorientált piactípus I. Legismertebbek: ProctureNet (1 millió megrendelés/hónap, főként nagy-és visszatérő ügyfeleknek, szükséges lenne egy közös információs rendszer, ami még nincs, de a következő platformban ki fogják fejleszteni, aukciós oldal itt is jellemző) Manufacturing.net

Közvetítőorientált piactípus II. Boeing’s PART eset I. Létrehozásának célja, hogy a légitársaságokat összehozza az alkatrészgyártókkal, amiatt, hogy az alkatrészt-utánpótlás megkönnyítése Legnagyobb légitársaságok létrehoztak EDI-kapcsolatot a VAN-on keresztül, ez 1996-tól internetes, 1997-ben Boeing vásárlóinak 50%-a használta

Közvetítőorientált piactípus III. Boeing’s PART eset II. Bár a Boeing elsődleges célja a szolgáltatásainak növelése volt, a működési költségek is csökkentek és új eladási lehetőségek is jöttek Létrehozta a BOLD-ot (Boeing Online Data): tervrajz, kézikönyv, katalógus és egyéb technikai információk, ezáltal a mérnökök bárhol, bármikor hozzáférhetnek az információkhoz

Közvetítőorientált piactípus IV. Boeing’s PART eset III. Boeing vásárlóinak előnyei: növeli a produktivitást csökkenti a költségeket növeli a bevételeket

Virtuális korporáció Létrehozásának célja, hogy megosszák a költségeket és erőforrásokat azért, hogy közös termékeket hozzanak létre Főbb célok: kiválóság (minden partner kihozza magából a legjobbat) kihasználtság (erőforrásokat közösen jobban kihasználják) lehetőségeket jobban megtalálja

További piactípusok Hálózat a központ és telephelyei között: pl.: franchise-nál segít globális marketinget kialakítani Online szolgáltatások: legismertebbek az utazási irodák, ingatlanügynökségek, tőzsdei ügyletek

Just-in-Time I. FedEx InterNetShop esete I. JIT termelési folyamathoz elsődleges fontosságú a pontos szállítás Számos vállalat a FedEx segítségével érte el a JIT-ot A FedEx szállítási vállalat, 211 ország, 2,5 millió csomag naponta, 99%-os pontosság

Just-in-Time II. FedEx InterNetShop esete II. Internet kulcsfontosságú, pl.: vevők kérhetnek e-mailt, amikor a csomag elment A kiindulási ponttól a célállomásig elektronikusan is követik a csomag útját További szolgáltatások az ügyfeleknek, hogy a szállítási információt az eladó internetes oldaláról el lehet érni (Cisco)

Just-in-Time III. FedEx InterNetShop esete III. A vállalat előnyei: elkerült költségek, pl.: telefon alacsonyabb működési költségek jobb vásárlói szolgáltatás

Aukciók Fő típusai: független: harmadik felet kérnek fel a vevők és eladók, hogy csináljon egy oldalt áruaukciók: vásárlók és eladók elmennek egy harmadik oldalra privát aukciók: csak meghívásra

Aukciók előnyei I.: új vásárlási csatorna, amely támogatja a régi online eladásokat, ez oldal látogatottságát láthatják az ajánlattevők is a többi árat, vagyis módosíthatják az árajánlatukat elektronikus barter összehozhat feleket nem kíván erőforrásokat (pl.: hardver, külön személyzet)

Aukciók előnyei II.: gyors elérhetőség őrzi és ellenőrzi az aukciós információkat, azzal, hogy beállítja az aukciós paramétereket (könnyebb integráció) keresés és riportok biztonsági intézkedések

B2B szolgáltatások I. CommerceNet: fórum a tapasztalatok kicserélésére Open Buying on the Internet (OBI): mindenki számára elérhető standardokat fejleszt ConnectUS: kártyás fizetést segíti

B2B szolgáltatások II. IBEX: segít a vevők és eladók egymásra-találásában World Insurance Network: biztosítási tevékenységeket segíti

EDI fejlődése A vállalatok már 30 éve használnak elektronikus adatcserét (hagyományos EDI) Ma már internetes EDI van

Hagyományos EDI 1. Alkalmazás 2. EDI formázott üzenet (fordítás) 3. VAN (tárolás és továbbítás) 4. EDI formázott üzenet (fordítás) 5. Alkalmazás

Hagyományos EDI korlátai Nagy kezdeti beruházás Hosszú bevezetési idő Több EDI standard Bonyolult rendszer

Internet alapú EDI Széleskörű hozzáférhetőség Felhasználóbarát Nem kell speciális hálózat XML és Java gazdaságossá teszi a kisebb és nem rendszeres tranzakcióknál történő alkalmazását is

Integráció a back-end rendszerekkel Fontos az EC platformok integrációja az ERP rendszerekkel (Enterprise Resource Planning) Kétféle megközelítés: belülről kifele: alkalmazásokat kiterjesztem az internetre kívülről befele: használnak egy szoftvert, amely több rendszert integrál e-business megoldásba

Ügynökök szerepe a B2B-ben Fő szerepük, hogy összegyűjtsenek információkat az eladó-orientált piacról (mind B2B, mind B2C) vevőorientált piacon szükség van a nagyszámú tranzakció miatt mind a vevői, mind az eladói ügynökökre, ennél szükség van meta problémamegoldó képességre (reagálni a kapott üzenetre, mit mondjon az adott kontextusban)

Elektronikus marketing I. Direktmarketing, hogy elérjük a vevőinket Nem csak az elsődleges hanem a másodlagos és további döntéshozókat is el kell érni Ez vállalati e-mail listák segítségével történik

Elektronikus marketing II. E-mail lista készítésénél el kell kerülni, hogy a listákat szervezetlen listákból szedjük össze, mert így nem lehet jól szegmentálni Ne legyen idejét múlt

Megoldások Vevők információs rendszere integrálva kell legyen a VIR-rel Meta-mall architektúra szükséges, többkritériumú döntési támogatás, JIT integráció - raktár, gyártás, szállítás alapvető, pontos teljesítések dinamikus regisztrációja szükséges

Megoldások II Nagy vásárlóknak, vásárlóorientált környezetet kell ajánlani Közvetítő szükséges, hogy koordinálja a folyamatokat Szükséges motiváció a beszerzési folyamat újraszervezése Legitimációja a szerződések protokolljának szükséges, kreatívabb protokollok innovációja jellemző

Megoldások III Vásárlás szervezeti döntés, párhuzamos, egyidejű szervezeti folyamatok eredménye Díjakat általában a fizető fél költségei Biztonsági eljárások egyre fontosabbak lesznek