Kovács Dóra PHD, business director

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Infinety – Content for Brand ® Esettanulmányok. Témaközpont a Nőiportálon Hirdető:Teva Brand: Valeriana A kampány célja: az ügyfél új gyógyszerének megismertetése.
Advertisements

„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
alklalmazott ország forgalom (2009) € 1,5 Mrd Már nem skandináv, már több mint €1,5 Mrd.
Digitális világ A digitális reklám
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Üzleti kapcsolatépítés és értékesítés a gazdasági válság idején
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Marketingkommunikáció
A kommunikációs mix elemei
Marketingkommunikáció
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
ATL - mit hirdessünk és hol?
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
Digitális világ – interaktív táblán
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
MLSZ Marketing és Média Bizottságának munkája
Sponsorare necesse est
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Nem jön elég lead! Nem tudtok eladni! Eredményt, növekedést szeretnék!
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Lövenberg Balázs, Karmamedia szeptember 30.
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Kovács Dóra PHD, business director Kampányreceptek: Médiapirula vény nélkül! Médiakommunikációs sajátosságok az OTC szektorban Kovács Dóra PHD, business director

15 perces vizit Reklámzaj Bevett gyakorlat Tuti receptek Lehetőségek

Jelentős TV fókusz, különösen alacsony online jelenlét! Reklámzaj Az OTC szektor média jelenléte a válság alatt erősödött a piaci tendenciákkal ellentétben. 2012-ben már 11%-át adja az össz média befektetésnek! Total: 121 milliárd, OTC: 13,5 milliárd  2013 Q1-ben már 13,5% Jelentős TV fókusz, különösen alacsony online jelenlét!

23 perc a reklámnézés, ami átlagosan 76 reklámot jelent. Ha már TV… Naponta átlagosan 23 perc a reklámnézés, ami átlagosan 76 reklámot jelent. A leggyakoribb szpot és a legtöbbet hirdetett márka is az OTC szektorhoz kapcsolódik.

Bevett gyakorlatok… Mindent bemutatni: probléma, hatás, időfaktor, mechanizmus, ajánlat Emlékeztetőjegy: történet, karakter, híres ember

Piaci betegség Médiaügynökség = Médiavásárló $$$ GRP (kommunikációs partner, tanácsadó) (beszállító) $$$ GRP

Érdeklődő/vonzódó (magas érdeklődési szint/kedveli a márkát) Mindig csak a probléma tűzoltás AKTIVÁLÁS „Beteg vagyok, fáj valamim, azonnal akarok valamilyen megoldást” MEGERŐSÍTÉS „Eddig is tudtam, hogy ez hatékony, de most már kifejezettem kedvelem.” KITERJESZTÉS „Ez nagyon megérintett, biztos jó lehet, a termék, legközelebb kipróbálom” BECSAPÓDÁS „Eddig ez a termék nem érdekelt, de ez az ajánlat jól hangzik” Érdeklődő/vonzódó (magas érdeklődési szint/kedveli a márkát) Implicit (összetett üzenet, asszociációk képzése vagy megerősítése) Explicit (egyszerű, specifikus üzenet) Nem érdeklődő/neutrális (alacsony érdeklődés és indifferens a márkával szemben)

Érdeklődő/vonzódó (magas érdeklődési szint/kedveli a márkát) Mindig csak a probléma AKTIVÁLÁS „Beteg vagyok, fáj valamim, azonnal akarok valamilyen megoldást” MEGERŐSÍTÉS „Eddig is tudtam, hogy ez hatékony, de most már kifejezettem kedvelem.” KITERJESZTÉS „Ez nagyon megérintett, biztos jó lehet, a termék, legközelebb kipróbálom” BECSAPÓDÁS „Eddig ez a termék nem érdekelt, de ez az ajánlat jól hangzik” Érdeklődő/vonzódó (magas érdeklődési szint/kedveli a márkát) Implicit (összetett üzenet, asszociációk képzése vagy megerősítése) Explicit (egyszerű, specifikus üzenet) Nem érdeklődő/neutrális (alacsony érdeklődés és indifferens a márkával szemben) prevenció

Merre megy a globális kommunikáció kreatív szempontból? [gyógyszer bekap] Időszak Ígéret Régen nagyon szenvedek Egészségügyi [gyógyszer bekap] már nem szenvedek Most nagyon szenvedek „Anyagi” [gyógyszer bekap] több időm jut a gyermekemre Majd nagyon szenvedek [gyógyszer bekap] sokkal magabiztosabb vagyok Önmegvalósítás

Megtérül, ha szeretik a márkát! 31% 16% nagy arányú megtérülés és profitnövekedés %-a1 Összesített 26% Racionális Emocionális 0.29 0.56 Korreláció a márka ’kedveltségével’ 2 1. IPA dataBANK of 880 esettanulmány vizsgálata alapján– azon esetek százaléka, amelyeknél vagy racionális, vagy emocionális vagy racionális/emocionális kommunikációs kampányok hatására jelentősen megnövekedett a nyereség – Binet, L, and Field P. Marketing in the Era of Accountability. Henley-on-Thames, Oxford: World Advertising Research Centre, 2007 2. Heath, R.G., Brandt, D. & Nairn, A. (2006) Brand relationships – strengthened by emotion, weakened by attention. Journal of Advertising Research, 46,4, pp. 410–419.

Célcsoport - olyan nincs, hogy mindenki Melyik a stratégiailag fontos csoport? Honnan jön a volumen? Mi a USP és ez mely csoport számára lehet releváns, motiváló? Lehet egyszerre több célom? Marketing és Média célcsoport a költséghatékonyság tükrében!

Több hallgatás, okosabb beszéd Milyen kontextusban jelenik meg a márkám a közösségi térben? Milyen esetben hivatkoznak orvos vagy gyógyszerész ajánlására a postokban? A közösségi tér az a Facebook? Mit tudhatok meg egy betegségről és az érintettekről? Vajon az intim témákat a közösségi térben is szégyelljük vagy csak az orvos előtt?

Az információ hatalom Kalmopyrin fogyasztó Algoflex fogyasztó Rengeteg információ az ügynökségeknél. Ibustar fogyasztó

Ne féljünk használni! Gondolkodjunk stratégiában! 1 2 Csatorna optimalizáció 3 4 5 6 Saját és szerzett média integráció Játék mechanizmus Cloud alapú, élő együttműködés Minden egy helyen Interaktív

Ne féljünk használni! Gondolkodjunk stratégiában! „Szeretnénk tévét!” „Van egy ilyen célom” sales image gyakoriság

Gondolkodjunk közösen! Kovács Dóra PHD, business director dora.kovacs@phdnetwork.com +36 70 977-4852 www.phdhungary.hu