Nagyvállalatok és a web 2.0 technológiák a gyakorlatban Előadó: Damjanovich Nebojsa, tanácsadó és tréner.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
A kölcsönös befolyásolás
Személyes márka kommunikációja

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
okostelefon alkalmazások a turizmusban
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
Az internet használata a marketingmix-ben
Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary What do we see? Szonda Ipsos.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
ARCOK ÉS KUDARCOK A téma a lényeg vagy az arc, akivel az eladható? DR. SIMON ANDRÁS senior partner, Ispiro Consulting.
Üzleti információforrások Céginformáció 2. rész Készítette: Cselleng Dávid.
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
Kommunikációs politika
Dokumentumkezelés GTM szeminárium sorozat Kontor 2004 ügyviteli keretrendszer Előadók: Szalontai Zoltán (T-Systems) Albert István (MSDN Kompetencia Központ)
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Közösségi oldalak használata
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
szakmérnök hallgatók számára
Válogatott fejezetek sejtbiológiából („VFSB”, BSc, biomérnök)
A háború és a modern fegyveres erő
Sponsorare necesse est
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte? Hetyei József Certified Management Consultant (CMC) NJSZT szakértő főiskolai vezető oktató, szakvezető.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
IV. Terjeszkedés.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
Tudományos kommunikáció az interneten május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat.
A termelés költségei.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Termék PR és PR ügynökség helye a vállalati struktúrában PR Konferencia,
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

Nagyvállalatok és a web 2.0 technológiák a gyakorlatban Előadó: Damjanovich Nebojsa, tanácsadó és tréner

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 2 Bemutatkozó –Online kommunikációs tanácsadó és tréner –eMarketing Association Oktatási Bizottság tagja –MPRSZ Oktatási Bizottság tagja –Egyetemi és főiskolai előadó –2 könyv szerzője – marketing; Keresőmarketing –Szemináriumi és tanfolyami előadó –Szerző a szakmai publikációkban –Válogatott referenciák: Danubius Hotels Group, Hotel Rubin, Hunguest Hotels, Corinthia, Hilton Hotel, Hotel Yacht Klub, Microsoft, Vodafone, AirFrance, Nestlé, NOKIA Hungary, HVB Bank Hungary, GlaxoSmithKline, AstraZeneca, MSD, Biogal Teva, Richter Gedeon, Bayer, Béres, Figyelő Fórum, DHL, Procter & Gamble, UPC Magyarország, Kopint-Datorg, Office Depot, Junior Achievemen, Index.hu, stb.

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 3 •„Telepítés nélkül futtatható szoftverek, bárhonnan elérhető online dokumentumok, ingyenes tudástárak, egyre gyarapodó netes közösségek...” –Tim O’Reilly (a web 2.0 fogalom megalkotója)

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 4 Mi a webkettő? Új web alapú szolgáltatások Új web alapú technológiák

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 5 Hagyományos média •Guttenberg-től mai napig –Centralizált –Költséges/nagy beugró költség –Alkalmazottak szakértők –„Kapuőr” = szerkesztőség –Limitált hozzászólási lehetőség

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 6 New Media (web 2.0) •A média definíciója megváltozott •szélessávú internet elérés miatt •olcsó/ingyenes, easy-to-use online publikálási lehetőség miatt •új disztribúciós csatornák miatt •mobiltelefonok és az új technológiák miatt •új reklámozási lehetőségek miatt •Ma 2 médiatérről beszélünk •Hagyományos média •Blog média

Nagyvállalati bloggolás

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 8 Bloggolás előnyei • Keresőmarketing • Direkt kommunikáció • Brand építés • Megkülönböztetés versenytársaktól • Kapcsolat marketing • Niches hasznosítása • Public relations • CSR • Pozicionálás szakértőként

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 9 Blog irányelvek •Lesznek-e jogi problémái? –Rágalmazás –Üzleti titkok kiszivárogtatása –Információk kiszivárogtatása „idő előtt”

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 10 •Sok blogíró és –olvasó azt hiszi, hogy a blogok eszközök az igazság kiderítésére azaz közvetítésére •Ez a politikai blog alapja, de az üzleti bloggolás kétéltű lehet Az „igazság” mítosza

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 11 1.Corporate blog etikai kódexe 2.Irányelvek alkalmazottak számára, azzal kapcsolatban, hogyan használják a vállalati blogot illetve magánjellegű blogjaikat, amikor a vállalatukról írnak 2 irányelv

Miért kell intézményesíteni a vállalati bloggolást?

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 13 Blog SPAM kezelése

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 14

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 15 •Mikor, kire és miért fog linkelni más website-okra vagy blogokra? •Fogja említeni a versenytársakat? Milyen lesz a hangnem? Kritikus vagy nem? •Hogyan fogja kezelni a kritikus hozzászólásokat bejegyzéseire? •olvasók, alkalmazottak, versenytársak,... BLOG irányelvek kérdése

Blogger kiválasztása

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 17 •Összekapcsolja a vállalatot a nyilvánossággal •Erősítsen vállalati márkákat azaz teljesítsen minden célt ezzel kapcsolatban •Építsen kapcsolatokat az emberek között Ha azt szeretné, hogy a blogja...

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 18 Akkor a bloggere: •Erős személyiség •Erős tudással rendelkezik •Tisztában van a vállalati identitással és a kultúrával •Van ideje bloggolni •Jó írási készséggel rendelkezik és gyorsan dolgozik

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 19 ELŐNYÖK • „Friss nézet” • Időhatékonyság • Foglalkoztasson újságírót, mert olyan munkaerőt úgysem talál házon belül • „Ezért fizetünk a PR ügynökségünket” HÁTRÁNYOK • Blogger soha nem fogja ismerni az Ön vállalatát • Nem fogja megérteni a vállalati kultúrát • Eltéríthet más érdekes, de a vállalat számára nem érdekes téma • Sok felügyelést igényel Blog outsourcing?

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 20 Amire oda kell figyelnie... (1) •Mi a célja a vállalati bloggal? •Mi lesz az üzenete? •Ki lesz a blogger? •Ki lesz a célcsoport? •Felkészült a „kontroll nélküli kommunikációra”?

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 21 Amire oda kell figyelnie... (2) •Határozza meg a vállalati bloggolási irányelveket •Monitorozza márkája vagy vállalata említését az interneten •Válassza ki a megfelelő blog platformot •Határozza meg a blog népszerűsítési folyamatát •Határozza meg a Blog KPI-ket

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 22 Üzleti blog típusok • Belső (osztályok közötti) • HRM blog • Alkalmazotti blog • Termék blog • Issues management • CEO blogja • „Kitalált személy blogja” • Közösség vagy hálózat blogja

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 23 Belső vállalati blog •Cél: rendezettebb (eddigi) kommunikáció –Frissítések és tudás menedzsment –Piac és versenytárs elemzés –Napi workflow –Rendszer státusz frissítések –Best practice, ügyfélkapcsolat –Egységek, városok között •Jövő: minden alkalmazott kap telefonszámot, e- mail címet és blog helyet

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 24 Internal team blog

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 25 • „Emberi hang” potenciális alkalmazottaknak • „1 nap a cégnél”, „hogyan dolgozunk mi” bejegyzések • Sok hasznos ötlet és tanács HRM blog

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 26 Alkalmazotti blog (nyílt platformok)

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 27 General Motor – termék blog

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 28 „Alig várom az új Audi TT-t. Cool autó. Nagyon gyors és trendi” Frusztráció „Fan” „Gyors autók fiataloknak valók, nem családos embereknek. Mikor jöttök ki az új combi változattal? C2C„Szabadulj meg a gyerekektől!”  Termék blog: olvasók közötti kommunikáció

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 29 Issue Management blog Vállalat szempontjából fontos ügy

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 30 CSR blog (Corporate Social Responsibility)

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 31 CEO blog

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 32 „Kitalált személy blogja”

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 33 Közösség vagy hálózat blogja

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 34 “Kreatív marketing” blogok •Kitalált “story” •Kitalált blogger •Kitalált termék •Kitalált kommentek (hozzászólások)

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 35 „Fake blog” •Kitalált blogger •Figyelem: –az információ nem keveredhet a reklámmal –igaznak kell lennie –online naplónak „nem hazudunk” különben el fognak ítélni bennünket •blog nem lesz olvasott •ha kiderül, mely cég áll mögötte...

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 36 Amiről nem beszéltünk... •RSS •AJAX •Social média •Kép, videó és link megosztók •Közösségi munka

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 37 További információk: •Fortune 500 Business Blogging Wiki •Webkettő szótár:

© 2007 Damjanovich Nebojsa, minden jog fenntartva 38 Kérdések? Köszönöm a figyelmüket! Damjanovich Nebojsa (30)