Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az NBI.-NBII. U17-U19 edzők konferenciája
Advertisements

Les – a gyakorlatban február 25. Nyíregyháza.
Alapok • Büntetőrúgás jár az ellen a csapat ellen, amely elköveti a közvetlen szabadrúgást maga után vonó tíz szabálytalanság valamelyikét a saját büntetőterületén,
A foci Varga Dávid.
A TERÜLETVÉDEKEZÉS Gükljlkljj kjkjkjk.
Büntetőrúgás. Büntetőrúgás jár az ellen a csapat ellen, amely elköveti a közvetlen szabadrúgást maga után vonó tíz szabálytalanság valamelyikét a saját.
Készítette: Cserepes Béla – Heim Attila Chart 1 Szabálytalan elzárás (8:2) 12 Rossz időzítés: későn történő elzárás. Rossz elzárás: aktív elzárás lábhasználattal.
UEFA-A /UEFA PRO Tanfolyan Mérkőzés megfigyelés BELGIUM - SPANYOLORSZÁG Bob Browaeys , 19: :30.
OTP-MOL BOZSIK – PROGRAM Tehetségkutató és Foglalkoztató program
3. szabály A játékosok száma. A játékban két csapat vesz részt, legfeljebb öt-öt játékossal, akik közül egy-egy a kapus. A mérkőzés nem kezdhető el csapatonként.
A koordinációfejlesztés lehetősége
Elmozgó rendszerű támadójáték begyakorlása az Arsenal edzésein keresztül Szombathely 2011.
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
MAGYAR LABDARÚGÓ UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS, MAGYAR LABDARÚGÓ HAGYOMÁNYOK
9. szabály – A labda játékban és játékon kívül. 9. szabály – A labda játékban és játékon kívül A labda játékon kívül A labda játékon kívül van, ha: •
1. szabály: A játéktér Alapfokú játékvezetői tanfolyam 2013/14.
Lány Ádám Labdarúgás Testnevelés.
OTP - MOL - Bozsik Labdarúgó Akadémia - Játékszabályok
KAPUS KÉPZÉS EDZŐI SZINT 1. (UTÁNPÓTLÁS) ELMÉLET
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Készítette: Novák Edvin
16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS. A kirúgás a játék újrakezdésének egyik módja. Kirúgást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost érintett, majd teljes.
Testnevelés (Labdarúgás)
Készítette: Tokai Márk és Tokai Balázs
A játék A játékosság.
Szabadrúgások. Szabadrúgások A szabadrúgások fajtái Közvetlen szabadrúgás Ha közvetlen szabadrúgásból a labda közvetlenül az ellenfél kapujába jut, a.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
Nyilvánvaló gólhelyzetek, szimulálások, büntetőrúgások
EDZŐTÁBOR – 29. MARCALI Az asszisztens segítő jelzései és zászlótechnikája. Előadó: Kiss Balázs.
9. szabály – A labda játékban és játékon kívül. 9. szabály – A labda játékban és játékon kívül A labda játékon kívül A labda játékon kívül van, ha: akár.
Barcs Nyári Tábor Somogy megye. KÖVETKEZETES ÍTÉLETEK A FIZIKAI KIHÍVÁSOK ESETÉN Nyilvánvaló gólhelyzet Büntetőterületen belüli lökések-
A les Edzőtábor j úli u s Egy játékos leshelyzetben van ha: közelebb van az ellenfél kapuvonalához, mint a labda és az utolsó előtti ellenfél.
Szabadrúgások.
16. SZABÁLY – A KI DOBÁS. 16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS A ki dobás a játék újrakezdésének egyik módja. Ki dob ást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost.
Büntetőrúgás. Büntetőrúgás jár az ellen a csapat ellen, amely elköveti a közvetlen szabadrúgást maga után vonó tíz szabálytalanság valamelyikét a saját.
1. Szabály A játéktér. 1. Szabály – A játéktér A játéktér borítása A versenyA játéktér felületének simának, egyenletesnek kell lennie, érdes felület nem.
TERÜLETVÉDEKEZÉS.
A z IFAB döntése alapján (2013. március 2.): A z IFAB döntése alapján (2013. március 2.): Zavarja ellenfelét…
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
UEFA „A” ELIT UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS A tehetségek felfedezése és fejlesztése ELMÉLET Marc Van Geersom , 13: :30.
MLSZ FKI Edzőképző vezető
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 UTÁNPÓTLÁS AKADÉMIAI IGAZGATÓ (DYA) ELMÉLET Marc Van Geersom , 10: :10.
JÁTÉKRENDSZEREK CSAPATJÁTÉK NAPI TAKTIKA.
A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓ JÁTÉK
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
6. Szabály - A JÁTÉKVEZETŐ ASSZISZTENSEK. A játékvezető asszisztensek hatásköre Két játékvezető asszisztens működhet egy mérkőzésen (a 3. számú játékvezető.
6. szabály – A játékvezető asszisztens. Játékvezető asszisztens kötelességei Az asszisztens kötelessége, hogy jelezze: 1. Labda elhagyta a játékteret.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. A kezdőrúgás meghatározása A kezdőrúgás a játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. a mérkőzés elején.
A játékvezető helyezkedése. Helyezkedés Miért fontos a jó helyezkedés??? A helyes ítélet meghozatalában nélkülözhetetlen segítséget nyújthat a játékvezetőnek.
Labdarúgó foglalkozások sajátosságai
10. szabály – A gól. Gólszerzés Gólt kell ítélni, amikor a labda teljes terjedelmével áthalad a kapuvonalon a kapufák között és a keresztléc alatt, feltéve,
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
KOROSZTÁLY 13 év alattiak.
6. szabály – A játékvezető-asszisztens
Antonio Di Musciano Tel/fax Cell Insegnante di educazione fisica / Testnevelő tanári végzettség laureato.
Kiemelt célok és feladatok
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
Nem minden az aminek látszik…
A Labdarúgás.
A játék A játékosság.
PFLA Regionális Utánpótlás Központ
Outdoor-indoor mozgásprogramok 2.
KÖVETKEZETES ÍTÉLETEK A FIZIKAI KIHÍVÁSOK ESETÉN
UEFA Grassroots Fesztiválok szervezése
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Alapfokú játékvezetői tanfolyam
Előadás másolata:

Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9 Készítette: Jakab Elek UEFA Pro edző

A BOZSIK versenyrendszer illeszkedése a magyar képzési rendszerbe. A Bozsik program a magyar utánpótlás fejlesztésnek szerves része. Szellemisége közvetíti azokat az értékeket, ami biztosítja a magyar labdarúgás fejlődését (játékszabályok, eljárási rend, etikai normák). A program alapfilozófiája : lerakni a „magyar játékstílus” alapjait. MEGTALÁLNI, KÉPEZNI, GONDOZNI A TEHETSÉGEKET ! A TEHETSÉG „AUTONOM” FEJLŐDÉSŰ, DE SEGÍTENI KELL ! „ Istenáldotta tehetségek vannak bukásra kárhoztatva az edző felkészületlensége miatt…” Cél : Versenyképes teljesítőképesség kialakítása, Erős mentális bázis kialakítása! Egervári Sándor : ...” nyerő típusú játékosok alkotják a válogatott csapatot ...”

A csapatjáték célkitűzései az életkori sajátosságok alapján U8/9 (2003 01.01) Cél: a folyamatos játék megtanulása, a technika fejlesztése és érvényesülése a játékhelyzetek megoldásában. Labdabirtoklás: szélességi - mélységi helyezkedés háromszög játék Ellenfél labdabirtoklása: terület védekezés, letámadás Labdabirtoklás váltása: gyors átváltás egyik feladatról a másikra

Képzési célkitűzések Cél : a labdás technikai készség fejlesztése - szoktatás a játékhoz Feltétel: a technikai elemek minél magasabb szint elsajátítása, kivitelezése a játékosok száma és a terület nagysága minél alaposabb ismereteket követel meg. Feladatok : labdabirtoklás: cselezés, labdavezetés, átadások belsővel, teljes csűddel lövések célra fejelés téri tájékozódás (fordulatok, mozgásban végre- hajtott feladatok, irányok)

Képzési célkitűzések Ellenfél labdabirtoklása: párharcok a labda megszerzéséért , szerelési lehetőségek (oldalról,előről) mozgékonyság, testtartás , egyensúly Labdabirtoklás váltása: az ellenfél távoltartása a labdától, kezdeményezés A legfontosabb edzésfeladat : A LABDAÉRZÉKELÉS javítása A JÁTÉKTUDÁS megszerzése a helyesen megoldott játékhelyzetek (feladatok) számától függ! A LABDABIRTOKLÁS jellemzője a JÁTÉKÜGYESSÉG eredménye a TELJESÍTMÉNY !

AZ OKTATÓ JÁTÉKOK SZEREPE A CSAPATJÁTÉK KIALAKÍTÁSÁBAN 9-10 éves korban kezdik felismerni a közös (társas) akciók mozzanatait. A játékosoknak kell a játékban megoldani a problémát (helyzetet), erre készít fel a játék alapformák és mérkőzésformák alkalmazása az edzés- munkában. A játék TÖRVÉNYSZERÜSÉGEINEK felismerése által alakul ki a JÁTÉKINTELIGENCIA – a JÁTÉKSZEMLÉLET! A mérkőzésformák alkalmazása során nem a mérkőzés eredménye számít, hanem az edzés CÉLKITŰZÉSEINEK megvalósulása !

A csapatjáték felépítése kisjátékokkal A mérkőzésforma 4:4 ellen rombuszban 1. fázis : 3:1 ellen alapformák 2. fázis : 3:1 elleni játék térváltással 3. fázis : 3:1 elleni játék egy kapura (kapussal) 4. fázis : 3:1 elleni játék két kapura (kapussal) két zónában + 1:1 5. fázis : 3:2 elleni játék (alapforma) 6. fázis : 4:2 elleni játék (alapforma) 7. fázis : 4:3 elleni játék (alapforma) 8. fázis : 4.4 elleni játék: vonal játék, két kapura kapus nélkül, négy kapura kapus nélkül hosszú- keskeny területen „ faljátékosokkal”

A csapatjáték felépítése kisjátékokkal 9. fázis: 4:4 elleni játék alapformában – zónákban (védő, középső, támadó) pl.: a labda bejátszása a támadó zónába 10. fázis: 4:4 elleni játékban a játékosok szerepe: labdabirtoklás esetén: hátsó, középső, első játékos szerepe ellenfél l. birtoklása esetén : hátsó, középső, első játékos szerepe Labdabirtoklás esetén lényeg : a JÁTÉKON van Ellenfél labdabirtoklás esetén : a PÁRHARC nyerésen van

A felállási formák szerepe a futballtudás elsajátításában A felállási forma nem tanítandó cél, hanem ESZKÖZ a futballtanulásban A helyzetmegoldások alapjai a SZTEREOTÍPIÁK (2:1, 3:2, 1:2 stb.)

Etikai normák a Bozsik–programban szerepet vállaló edzők számára Az edző ismerje föl saját erényeinek és lehetőségeinek korlátait. A rábízottak érzelmi, mentális és testi egészségének megóvása kötelessége. A kiemelkedő EGYÉNISÉGEK támogatása és fejlesztése. Az átlagos többség sportághoz kötése. A sportág megóvása. A sportszerűség szabályainak betartása. Képezze magát, fejlessze szakmai tudását. Tartsa tiszteletbe a játék és a versenyszabályokat. Legyen HITELES a játékosok és a kollégák előtt.