Táblajátékos Birodalom „játékismeret…” tanfolyam

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Események formális leírása, műveletek
Advertisements

„ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?
Copyright: Nagylaci jatektan.hu
Készítette: Boros Erzsi
a Birodalom „lerakosgatósai”
MESTERSÉGES INTELLIGENCIA (ARTIFICIAL INTELLIGENCE)
Fibonacci-sorozat.
A bibliai lecke előkészítése és tanítása (3.)
Relációs adatbázisok készítése
Hol is lehet az a „ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?
2006. február 17. Valószínűségszámítás és statisztika II. Telefonos feladat Egy kalapban van két korong, az egyiknek mindkét oldala piros, a másiknak.
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
„ a Birodalom átugrálósai ” „játékismeret…” tanfolyam
Szemiot i ka.
Készítette: Major Máté
Valószínűségszámítás
Matematikai Statisztika VIK Doktori Iskola
Dominók és kombinatorika
MI 2003/ Alakfelismerés - még egy megközelítés: még kevesebbet tudunk. Csak a mintánk adott, de címkék nélkül. Csoportosítás (klaszterezés, clustering).
Adatbázis-kezelő funkciók
Adatbázis-kezelés.
Iskolai Hálózat Létrehozása
Besorolási rekordok adatcsere formátuma
Vámossy Zoltán 2006 Gonzales-Woods, SzTE (Kató Zoltán) anyagok alapján
Valószínűségszámítás
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Közlekedésstatisztika V.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Ismérvek közötti kapcsolatok Két ismérv között a kapcsolat háromféle lehet: Két.
Microsoft Access Jelentések.
SQL.
Harc és költészet: a lovagok
Térkép. Mi az adat? Minden információ, amit tárolni kell. Minden információ, amit tárolni kell.  szám  szöveg  dátum  hang  kép, stb.
Statisztika, kutatásmódszertan I.
Készítette: Horváth László
Bevezetés az alakmodellezésbe I. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
Nézetek definiálása Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Pókerágens fejlesztése játékelméleti alapokon
Rendezési algoritmusok
English 16 Traffic Jam nemzetközi- csillag-Halma francia- platonikus-
Hol is lehet az a „ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
11. tétel Adatbázis táblái közti kapcsolatok optimalizálása
Az szabály nem megfelelő 1.AlapokA sakkot két játékos játsza egymás ellen. Egyik játékos a sötét, a másik a világos bábukat irányítja. Mindkét játékosnak.
Adatbázis kezelés. Az adatbázis tágabb értelemben egy olyan adathalmaz, amelynek elemei – egy meghatározott tulajdonságuk alapján – összetartozónak tekinthetők.
Quarto variációk Lovrics László.
Adatbázis kezelés.
Határozatlan integrál
Sakkprogramokról majdnem mindent
Adatbázis fejlesztés állapota Jelenlegi állapot: Elkészültek a legfontosabb kulcslisták, és a hozzájuk tartozó feltöltési módosítási nézetek.
Kulcsok meghatározása a táblákban
Adatbázis alapfogalmak
Adatbázis-kezelés 3-4. Adatok lekérdezése utasítás általános formája SELECT [ALL/DISTINCT] {*/, …, } FROM [ ], …, [ ] [WHERE GROUP BY, …, HAVING ORDER.
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
Statisztikai táblák.
 Adatbázis:  Valamilyen szempont szerint rendszerezett adathalmaz.  Adatbázis kezelés:  Adatok tárolása  Műveletek végzése az adatbázison; (Adatok.
Algoritmusok és adatszerkezetek
Kép készítése számítógép segítségével
FIBONACCI SOROZAT.
1 PLAY FELVEVŐJÁTÉK Taktikai fogások színfelvételben.
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
1 PLAY Lapkombinációk az ellenvonalon. ELLENJÁTÉK.
Mesterséges intelligencia 8. Stratégiai játékok A játék kimenetelére a játékosoknak ellenőrizhető módon van befolyásuk. Pl.: sakk, dáma, póker stb. A.
Táblák létrehozása és feltöltése adatokkal Rendezés Szűrés.
Az amőba játék algoritmusa. A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét.
A malomjáték. A malom részei 9-9 korong Tábla Legfeljebb 2 játékos.
A malomjáték algoritmusa
„Játékos matek” – Logikai játékok
Programozás alapjai Készítette: Csiszár Nóra Anita
Táblajátékos- SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J
Adatbázis-kezelés 2. Relációs adatbázisok.
Előadás másolata:

Táblajátékos Birodalom „játékismeret…” tanfolyam copyright: dr. Nagy László, 2006. H-1144 Budapest, Szentmihályi u. 19. (8. 213.) tel/fax.(36-1)220-1916

Táblajátékos Birodalom „játékismeret…” tanfolyam copyright: dr. Nagy László, 2006. H-1144 Budapest, Szentmihályi u. 19. (8. 213.) tel/fax.(36-1)220-1916

játék-típusok, a csoportképzés szempontjai

?

A határos szomszédokat már megismertük. Ismételjük meg, melyek is ezek…

TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM …és a Számítógépes Újvilág az iskolai teszteken innen ISKOLAI TESZTEK SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM valahol a Rejtvények Óceánja mellett A fehér területek, „megyék-városok” felfedezéséhez, tekintsük át a táblajátékok általános jellemzőit, tulajdonságait! K Á R T Y A ORSZÁG KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… >>> tovább Kártya-ország és… között a kisgyermekkori lerakosgatós és szerepjátékokon túl…

Táblajátékokról legáltalánosabban: Ami minden táblajátékban van: az nem a TÁBLA, hanem a jelhordozók vagy BÁBU-k. Azok, amikkel csinálhatunk valamit! (korong, figura, alakzat, betű, szám, szó) Maga a bábuhelyeket (mezőket, rácspontokat) tartalmazó tábla akár hiányozhat is… de CÉL nélkül (valami, a „csinálásokkal” elérendő, előre meghatározott bábu-állapot nélkül) nincs játék. Célok (amit) - Táblák (amin) - Bábuk (amivel) Melyik szerint találunk rá leghamarabb egy keresett játékra? >>> tovább

Bábu-1 Bábu-2 Bábu-… Cél-1 Tábla-1 Cél-2 Bábu-1 Bábu-2 Bábu-… Tábla-2 számos cél, mindegyik cél sokféle táblán és mindegyik táblához sok féle jelhordozó Bábu-1 Bábu-2 Bábu-… Tábla-… milyen táblán, milyen bábukkal Nyitás (ahonnan) Cél (ahova) Játék (ahogy) a legmeghatározóbb rendezési-csoportosítási szempont a játék CÉL-ja >>> tovább

Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) A célok szerint osszuk csoportokba a játékokat! (Ehhez fel kell mérni a célok féleségeit.) Az így képzett csoportokat úgy rendezzük egymás mellé, hogy az egymással szomszédosak további jellemzői egymással „rokonságot” mutassanak. Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) lépésszabály-elemek: egy-egy típus, játékcsalád jellemző ismérvei cél-elemek féleségei: többnyire a nagyobb területeket határozzák meg „nyitó-leltár”- elemek, tábla- és bábu-féleségek: gyakran „csupán” változatokat / fokozatokat >>> tovább

Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) nyerő, vesztő cél-elemek: lépésképtelenség „beszorítós” bekerítés kitűntetett mind limit saját ellenfél egyszerű alternatív összetett „üsdlemind” ütés matt adás „sakk-varis” célba-érés „dobókockás” lefedéssel körbezárással területfoglalás rendezettség „kombinációs” „rendezős” alakzat „hidas” ( vonal, híd, hurok, egyéb ) pontszerzés „pontgyűjtős” „vonalnyerő” …? >>> tovább

Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) nincs van tábla jelhordozók (bábuk) közösen használt enyém / tiéd forma méret tulajdonság azonos eltérő aktív nem aktív tulajdonság db-szám Kezdőállás „lerakosgatósok” van nincs előre felrakott a parti része a felrakás >>> tovább

Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) Lépés-szabály elemek: „lerakosgatós” lerakosgatós szomszédos mező átugrálós alakzat-szerinti „átugrálós” áthelyezős A lépés-szabály elemek használata: cserés gyűjtögetős húz-dob véletlenes ütés szabály: „üsdlemind” levesz lecserél áthelyez visszavesz átváltoztat egyfázisú többfázisú „kombinációs” nincs van a parti során: „színváltós” változóak állandóak adott bábura bábu-csoportra a tábla egy / több mezőjére „csoportosanos” >>> tovább

http://jatektan.hu