Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit A projectum latin szó, tervet, tervezetet, javaslatot jelent. Alkotó jövőbetekintés, vállalkozás. Fejlesztési feladatok megoldása, s egyúttal járatlan utak kiépítése, feltáratlan területek megismerése. Ennélfogva alapos, operacionalizált tervezőmunkát, folyamatos ellenőrzést, elemzést igényel és rendszeres értékelést. Megvalósulása – több résztvevő együttműködésével határozott ideig tartó – a tervezés, szervezés, végrehajtás összehangolására, a szellemi, fizikai, anyagi eszközök mozgósítására különös hangsúlyt fektető fejlesztés.
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Somogyi Térségi Szakképző Központ létrehozása TÁMOP /2-2F Projektgazda: Somogy Megyei Önkormányzat
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Szervezetfejlesztés Szakmai fejlesztési tevékenység Továbbképzési tevékenység Közösségi funkciók fejlesztése Tanácsadási tevékenység Nyomon követési és értékelési tevékenység Disszeminációs tevékenység
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Állami források hatékonyabb felhasználása Összehangolt- az érdekelt felek egyetértésén alapuló szakképzés- fejlesztési irányok meghatározása a koordináció javítása, a fejlesztési források hatékony felhasználása A létrehozott intézményrendszer rugalmasan tudjon reagálni a munkaerőpiac igényeire. Területen elősegíteni a munkaerőpiac igényeihez igazodó képzési struktúra kialakítását. Intézményeiből felkészült, minőségi munkavégzésre alkalmas szakemberek kerüljenek ki A szakmai képzés színvonalának és a szakmai tudás presztizsének növelése
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Rugalmas és hatékony szervezeti-irányítási modell kialakítása. Össze hangolt,a helyi igényeket figyelembe vevő moduláris rendszerű intézményi programok létrehozása. Hátrányos helyzetű és sajátos nevelésű igényű tanulók problémájának kezelése, segítségnyújtás a lemorzsolódás és képzés nélkül kilépők számának csökkentése. Belső fejlesztési programok elindítása, s ennek módszertani központjainak kialakítása. A szakképzési szerkezet megújítását, a felnőttképzés megerősítését
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Humánerőforrás fejlesztés: korszerű intézményszervezési, új szakmai és közösségi szolgáltatások bevezetése a központ vezetőinek és tanárainak felkészítése. Szakmai fejlesztések támogatása, nyomon követése, értékelési rendszer kiépítése
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit KihívásMegoldási mód 1.A társult intézmények felületes ismeretekkel rendelkeznek egymásról, nem ismerik egymás adottságait, lehetőségeit és szándékait. Tudatos információgyűjtés; stratégiai tervekben szabályozott adatgyűjtés. 2. A szakmai, fejlesztési, szolgáltatási együttműködések keretei, közös tevékenységek szabályainak rögzítése Projekt alapú működés; projektszabályozás; - szervezés; - finanszírozás; projekt alapú forrástervezés. 3. Intézményi szintű érdekek érvényesülését biztosító garanciális elemek bevezetése. Kiemelt fontosságú, együttműködési tervek intézményi, egyéni szinten, intézményi érdekek figyelembe vételével. 4. Az intézmények kapcsolati tőkéjével való „közös gazdálkodás” szabályainak kialakítása Egyes területeken közös PR-marketing tevékenység; intézményi kapcsolattartók TISZK-es alkalmazása. 5. Nehezen finanszírozhatók a tényleges együttműködések költségei. Intézkedési tervek; fejlesztési tervek; fejlesztési költségek meghatározása; szolgáltatások közös kalkulációs alapjainak megteremtése; költség-haszon elemzés. 6. Piaci igény felmérése a társulás szintjén, ami együttes fejlesztésre, tényleges együttműködésre ösztönöz. Közös tervezés; képzési igényfelmérés eljárásainak meghatározása; franchize típusú együttműködés kialakítása
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Kimenet Továbbképzésben résztvevő szakemberek számafő A TISZK közösségi funkcióit igénybe vevő, vagy azok szolgáltatásaiban részt vett tanulók száma fő Eredmény Szakképzésben végzett tanulók számafő Tanulószerződések aránya% Hatás A munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma fő Szakképzési rendszerből lemorzsolódók aránya%
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit TISZK elnök Menedzsment szervezet Intézmények Szakmai Tanácsadó testület Monitoring bizottság Igazgató tanács Koordinátorok, rendszergazdák, pályaorientációs munkatársak közgyűlés szervezet Stratégiai szint Operatív Szint Végrehajtás szintje
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit December : megalakult a menedzsment, munkaforma kialakítása, egyeztetések, munkatervek, stratégiai munka Január: közbeszerzésekhez szakmai anyagok előkészítése, felelősségi mátrixok, pályázatok kiírása, pénzügyi előkészítések a támogatás fogadására, ügyvitel és a pénzügy harmonizálása, technikai előkészítés Február: 18-án támogatási szerződés aláírása, előleg lehívása, szerződések előkészítése Március: adatok egyeztetése, tájékoztatás(koordinátorok, rendszergazdák, pályaorientációs felelősök) ütemterv szerinti haladás, előleg megérkezése, ajánlattételi felhívások
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Április: Szerződéskötések, iroda helység véglegesítése Május: közbeszerzések,( szakmai, informatika, disszemináció,)egyeztetések, kiírás, szolgáltatás: szerződéskötés 28-án OKKER ZRT. Június: induló képzések egyeztetése, képzések indítása (3) Weblap fejlesztés, konferencia, szerződéskötés Commitment ZRT
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Tervezett kínálat bemutatása Előzetes igényfelmérés Pontosítások Júniusban 3 képzés, augusztusban 6 képzés, közel 200 résztvevő 2009/2010-es tanév: további 30 képzés különböző helyszíneken Módszertani gazdagítás, moduláris rendszerre való felkészülés
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Tanulmányok készítése, adoptációja (elemzés – tervezés – fejlesztés -végrehajtás - értékelés) Tananyagfejlesztés 5 modul digitális tananyag és oktatási csomag Informatikai rendszer összhangteremtése: szakképzés, munkaerőpiac, felnőttképzés Hátránykompenzálás, reintegráció Alkalmazható tudás Piacképes szakmák
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Önismeret fejlesztés, hatékony kapcsolat kezelés, tanulás tanítása, csoportdinamikai ismeretek, csoportjelenségek kezelése A tanulói támogatás rendszere érdekében: motiválás- bátorítás, mentálhigiénés tanácsadás Pályaorientációs tevékenység: tananyagtartalom, on- line lehetőségek, tanácsadás
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Mérés-értékelési rendszer korszerűsítése a tanulási folyamat támogatására, képzési súlypontok meghatározása Tanulói utak tervezése: bemeneti mérés és fejlesztési protokoll „No child left behind” elv a piacképes képzési piacon, rendszeralapozás és nyomon-követés
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Köszönjük a figyelmet!