Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP - 2.2.3 - 07/2-2F- 2008-0011 Milánkovics Ibolya Gálovics Edit.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
TÁMOP / június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
“Térségi Integrált Szakképző Központ létrehozása”.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az ÚMVP intézményrendszere
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉS NÓGRÁD MEGYÉBEN. A KEZDET tavasza az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága pályázatot hirdetett „a szakképzési programok.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt indikátorai Az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Nyírségi Szakképzés-szervezési Társaság létrehozása TÁMOP /2-2F projekt „TISZK rendszer továbbfejlesztése”
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Szakiskolai fejlesztési program
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Szakiskolai fejlesztési program
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit A projectum latin szó, tervet, tervezetet, javaslatot jelent. Alkotó jövőbetekintés, vállalkozás. Fejlesztési feladatok megoldása, s egyúttal járatlan utak kiépítése, feltáratlan területek megismerése. Ennélfogva alapos, operacionalizált tervezőmunkát, folyamatos ellenőrzést, elemzést igényel és rendszeres értékelést. Megvalósulása – több résztvevő együttműködésével határozott ideig tartó – a tervezés, szervezés, végrehajtás összehangolására, a szellemi, fizikai, anyagi eszközök mozgósítására különös hangsúlyt fektető fejlesztés.

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Somogyi Térségi Szakképző Központ létrehozása TÁMOP /2-2F Projektgazda: Somogy Megyei Önkormányzat

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Szervezetfejlesztés Szakmai fejlesztési tevékenység Továbbképzési tevékenység Közösségi funkciók fejlesztése Tanácsadási tevékenység Nyomon követési és értékelési tevékenység Disszeminációs tevékenység

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Állami források hatékonyabb felhasználása Összehangolt- az érdekelt felek egyetértésén alapuló szakképzés- fejlesztési irányok meghatározása a koordináció javítása, a fejlesztési források hatékony felhasználása A létrehozott intézményrendszer rugalmasan tudjon reagálni a munkaerőpiac igényeire. Területen elősegíteni a munkaerőpiac igényeihez igazodó képzési struktúra kialakítását. Intézményeiből felkészült, minőségi munkavégzésre alkalmas szakemberek kerüljenek ki A szakmai képzés színvonalának és a szakmai tudás presztizsének növelése

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Rugalmas és hatékony szervezeti-irányítási modell kialakítása. Össze hangolt,a helyi igényeket figyelembe vevő moduláris rendszerű intézményi programok létrehozása. Hátrányos helyzetű és sajátos nevelésű igényű tanulók problémájának kezelése, segítségnyújtás a lemorzsolódás és képzés nélkül kilépők számának csökkentése. Belső fejlesztési programok elindítása, s ennek módszertani központjainak kialakítása. A szakképzési szerkezet megújítását, a felnőttképzés megerősítését

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Humánerőforrás fejlesztés: korszerű intézményszervezési, új szakmai és közösségi szolgáltatások bevezetése a központ vezetőinek és tanárainak felkészítése. Szakmai fejlesztések támogatása, nyomon követése, értékelési rendszer kiépítése

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit KihívásMegoldási mód 1.A társult intézmények felületes ismeretekkel rendelkeznek egymásról, nem ismerik egymás adottságait, lehetőségeit és szándékait. Tudatos információgyűjtés; stratégiai tervekben szabályozott adatgyűjtés. 2. A szakmai, fejlesztési, szolgáltatási együttműködések keretei, közös tevékenységek szabályainak rögzítése Projekt alapú működés; projektszabályozás; - szervezés; - finanszírozás; projekt alapú forrástervezés. 3. Intézményi szintű érdekek érvényesülését biztosító garanciális elemek bevezetése. Kiemelt fontosságú, együttműködési tervek intézményi, egyéni szinten, intézményi érdekek figyelembe vételével. 4. Az intézmények kapcsolati tőkéjével való „közös gazdálkodás” szabályainak kialakítása Egyes területeken közös PR-marketing tevékenység; intézményi kapcsolattartók TISZK-es alkalmazása. 5. Nehezen finanszírozhatók a tényleges együttműködések költségei. Intézkedési tervek; fejlesztési tervek; fejlesztési költségek meghatározása; szolgáltatások közös kalkulációs alapjainak megteremtése; költség-haszon elemzés. 6. Piaci igény felmérése a társulás szintjén, ami együttes fejlesztésre, tényleges együttműködésre ösztönöz. Közös tervezés; képzési igényfelmérés eljárásainak meghatározása; franchize típusú együttműködés kialakítása

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Kimenet Továbbképzésben résztvevő szakemberek számafő A TISZK közösségi funkcióit igénybe vevő, vagy azok szolgáltatásaiban részt vett tanulók száma fő Eredmény Szakképzésben végzett tanulók számafő Tanulószerződések aránya% Hatás A munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma fő Szakképzési rendszerből lemorzsolódók aránya%

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit TISZK elnök Menedzsment szervezet Intézmények Szakmai Tanácsadó testület Monitoring bizottság Igazgató tanács Koordinátorok, rendszergazdák, pályaorientációs munkatársak közgyűlés szervezet Stratégiai szint Operatív Szint Végrehajtás szintje

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit December : megalakult a menedzsment, munkaforma kialakítása, egyeztetések, munkatervek, stratégiai munka Január: közbeszerzésekhez szakmai anyagok előkészítése, felelősségi mátrixok, pályázatok kiírása, pénzügyi előkészítések a támogatás fogadására, ügyvitel és a pénzügy harmonizálása, technikai előkészítés Február: 18-án támogatási szerződés aláírása, előleg lehívása, szerződések előkészítése Március: adatok egyeztetése, tájékoztatás(koordinátorok, rendszergazdák, pályaorientációs felelősök) ütemterv szerinti haladás, előleg megérkezése, ajánlattételi felhívások

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Április: Szerződéskötések, iroda helység véglegesítése Május: közbeszerzések,( szakmai, informatika, disszemináció,)egyeztetések, kiírás, szolgáltatás: szerződéskötés 28-án OKKER ZRT. Június: induló képzések egyeztetése, képzések indítása (3) Weblap fejlesztés, konferencia, szerződéskötés Commitment ZRT

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Tervezett kínálat bemutatása Előzetes igényfelmérés Pontosítások Júniusban 3 képzés, augusztusban 6 képzés, közel 200 résztvevő 2009/2010-es tanév: további 30 képzés különböző helyszíneken Módszertani gazdagítás, moduláris rendszerre való felkészülés

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Tanulmányok készítése, adoptációja (elemzés – tervezés – fejlesztés -végrehajtás - értékelés) Tananyagfejlesztés 5 modul digitális tananyag és oktatási csomag Informatikai rendszer összhangteremtése: szakképzés, munkaerőpiac, felnőttképzés Hátránykompenzálás, reintegráció Alkalmazható tudás Piacképes szakmák

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Önismeret fejlesztés, hatékony kapcsolat kezelés, tanulás tanítása, csoportdinamikai ismeretek, csoportjelenségek kezelése A tanulói támogatás rendszere érdekében: motiválás- bátorítás, mentálhigiénés tanácsadás Pályaorientációs tevékenység: tananyagtartalom, on- line lehetőségek, tanácsadás

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Mérés-értékelési rendszer korszerűsítése a tanulási folyamat támogatására, képzési súlypontok meghatározása Tanulói utak tervezése: bemeneti mérés és fejlesztési protokoll „No child left behind” elv a piacképes képzési piacon, rendszeralapozás és nyomon-követés

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit Köszönjük a figyelmet!