A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Passzívház.
Advertisements

Super Hybrid Engine (SHE) NB PM Team Sept. 02, 2008.
A LEVEGŐ.
Adó és illeték változások 2012-ben
1 Adó és illeték változások 2012-ben. MERIVA LPG Termékismertető Opel Hungary 2.
A gázok sűrítése és szállítása
A belsőégésű motor részei és működési elve…
DIÁKKONFERENCIA 10.D Miskolc, 2014.május 4.
Súroló H 402 Kézi használat. ERGONOMIKUS PROFESSZIONÁLIS SÚROLÓ SZÁRÍTÓGÉP.
ÁLTALÁNOS GÉPTAN Előadó: Dr. Fazekas Lajos.
Készítette: Birghoffer Péter
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.
Süli Petra Van-e élet az olaj után?-A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás.
Magyarországon és az Európai Unióban bevizsgált
96 csatornás QAM modulátor 96 csatornás QAM modulátor Kötetlen beszélgetés arról, hogy milyen irányba fejlődik a híradástechnika Készítette: Zigó József.
Raklap és Tüzép csoport Raklap és Tüzép csoport.
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
Halmazállapotok Részecskék közti kölcsönhatások
Négyütemű szikragyújtásos motor Štvordobý zážihový motor
Ózonpajzs védelmének világnapja
NEM MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK
Motormechanika Hengerblokk A motor tömegének csökkentése 7,8 kg-mal
Van élet az olaj után?!- A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás
Small Liga Mozgás vezérlő rendszere
Energiaellátás: Előállítás
Elgázosító kazánok Hő és áramlástani gépek 1.
Korszerű dízel motorok
Készítette: Kökény Dániel Fizika előadás.
Otto motor.
Belsőégésű motorok Agócs Roland F7D
Belsőégésű Motorok Hidrogén Üzeme
CISC - RISC processzor jellemzők
Készítette: Pordán Ivett és Raffai Renáta
Levegőtisztaság- védelem 9.
Levegőellátás - a levegő tulajdonságai, a sűrített levegő előállítása,
HIDRAULIKA.
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
A közlekedés és levegőszennyezés; A szmog
Eördögh Balázs Pozsonyi Miklós.
Keverékképzés és égés benzin motorokban
Belsőégésű motorok töltetcseréje
A 70-es évektől forgalmazzák Levédett technológia. 2 éve kapszula alakban is létezik A világ összes országában forgalmazható.
DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, június 5.
Környezetünk levegő minősége
Kémia 9. évfolyam Mgr. Gyurász Szilvia Balassi Bálint MTNYAI Ipolynyék
Magyarországi vezetékes szállítás fő vonalai
A nitrogén és oxidjai 8. osztály.
EGYEBEK : Hibridhajtás : Erőforrás: kombinált Általában belsőégésű motor+elektromos hajtás.
Összefoglalás eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
Összefoglalás eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
A légkör és a levegőszennyezés
A belsőégésű motor részei és működési elve
HŐTAN 4. KÉSZÍTETTE: SZOMBATI EDIT
A súrlódás és közegellenállás
TECHNIKA ÉS TECHNOLÓGIA
Készítette: Csala Flórián
Egészítse ki a megfelelő szóval a mondatokat:
Készítette: Somogyi Gábor
A belsőégésű motor A gőzgép hátrányai: Nagy méret Külső kazán
4. Energiaátalakitó folyamatok és gépek
James Watt.
A kétütemű dízelmotor felépítése, működése, modern alkalmazásai.
Energia mennyiségi jellemzők. Átszámítási kulcsok A hordó (barrel) az olaj ipar sajátos, de általánosan (szinte kizárólagosan) használt mennyiségi egysége,
Levegőellátás - a levegő tulajdonságai, a sűrített levegő előállítása,
Járművillamosság-elektronika
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Négyütemű belsőégésű motor működése
MŰSZAKI ALAPISMERETEK MŰSZAKI ISMERETEK MŰSZAKI-BERUHÁZÁSI ISMERETEK
Előadás másolata:

A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor

Készítette: Iovescu Robert Egy kis bevezető: A kétütemű motor egyszerű kivitelű, de a működése mögött igen pontos mérnöki munka rejlik. Egy egyszerű kétütemű kivitelben található egy dugattyú, a henger falában oldalt egy vagy két felömlő-, egy szívó-, és egy kipufogónyílás. A dugattyú lefelé történő mozgása folyamán megnyílik a kipufogónyílás, ami lehetővé teszi az égéstermék távozását, majd szabaddá válik a felömlő nyílás is, ezzel az elősűrített benzin-levegő keverék (amiben egy kevés olaj is van kenés céljából) szabadon beáramlik a hengerbe. A dugattyú ezután elindul a hengerfej irányába, összesűrítve ezzel a keveréket, amit aztán a gyújtógyertya begyújt és ez újra visszanyomja a dugattyút a főtengely irányába. 1.ütem-Szívás,sűrítés 2.ütem-Robbanás,kipufogás Előnyök: Egyszerű felépítés, 60-80%-kal nagyobb a teljesítménye mint egy azonos lökettérfogatú és azonos fordulatszámú négyütemű motornak,jobb gázreakció. Hátrányok:Tökéletlen égés miatt több üzemanyag kerül a környezetbe,ezért jelentősen környezetszennyező,rossz kenés miatt gyors kopás Készítette: Iovescu Robert

Készítette: Iovescu Robert A kétütemű motorok túlélésére a DITECH (Direct Injection TECHnology) a megoldás az Aprilia gyár szerint. Hasonló hengerűrtartalomnál a kétütemű motor még mindig hatékonyabb, és gazdaságosabb, mint egy négyütemű. A MotoGP világában a négyütemű gépek csak a dupla annyi lökettérfogatot megengedő szabályzatnak köszönhetik előnyüket.  Készítette: Iovescu Robert

Készítette: Iovescu Robert 1999 óta fejlesztik ezt a forradalmian új erőforrást. A motor nagy előnye, hogy az alacsony fogyasztást, a jó teljesítményt és a csekély környezetszennyezést együttesen képes megoldani. Az új technológiával az üzemanyag nem a motor karterházába kerül be, olajjal keverve, mint a hagyományos kétüteműeknél, hanem az égéstérbe fecskendezi egy számítógép által vezérelt rendszer.      Készítette: Iovescu Robert

Készítette: Iovescu Robert A rendszer lelke a levegő-, üzemanyagadagoló egység, amelyben egy, az üzemanyag-ellátásért felelős befecskendező, és a benzin-levegő keveréket előállító, és ezt 5 Bar nyomáson közvetlenül az égéstérbe fecskendező injektor található. Az így előállított benzin-levegő keverék szemcsék mérete mindössze 8 mikron, szemben az autók befecskendezője által porlasztott 50 mikronos részecskékkel.  A levegőt egy külön légkompresszor sűríti az adagoló részére. Az üzemanyagot egy magas nyomású, elektronikusan vezérelt üzemanyagpumpa juttatja el az adagolóig. A kétütemű olajat szintén egy elektronikus vezérlésű befecskendező lövi be közvetlenül a beömlő csőbe. Mindezt számítógép vezérli, amely a pillangószelep aktuális állapotáról kap még információt. A vezérlést úgy időzítik, hogy az üzemanyag befecskendezésének pillanatában a kipufogónyílás zárva van, ezért nem kerülhet elégetlen benzin és olaj a kipufogógázokba.  Készítette: Iovescu Robert

Készítette: Iovescu Robert Az új technológiával az üzemanyag fogyasztás 40-50 %-kal, az olajfogyasztás 50-60 %-kal csökkent. Számokban kifejezve: 1 liter benzinnel 50 kilométert tehetünk meg. Azonban az igazi meglepetés a környezetvédőket éri, mikor meglátják, hogy a DITECH kétütemű motor károsanyag kibocsátása 80! százalékkal kisebb, mint egy hagyományos, Euro 1 minősítésű kétütemű motoré. Pontosabban a kipufogógáz szén-monoxid tartalma 80, a nitrogén-oxidok és elégetlen szénhidrogének aránya 60 százalékkal csökkent. Így azon sincs mit csodálkozni, hogy a motor katalizátor nélkül teljesíti a kétkerekűekre vonatkozó Euro 2-es előírásokat.       Készítette: Iovescu Robert