Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera Online aukciók: kiaknázatlan B2C lehetőségek Bevezetés Az aukciók menete Nyugat-Európa: eBay KK-Európa: Tradus Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera Kiaknázatlan B2C-lehetőségek Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, 2008. 04. 08. Dobra Péter peter.dobra@teszvesz.hu
Online aukciók - bevezetés Internetes aukciós oldalak: bárki regisztrálhat (magánszemély és cég is) nincsenek időbeli korlátok: 0-24 nyitva nincsenek földrajzi korlátok nagy számú eladó, nagy számú vásárló kényelmes és érdekes vásárlás testre szabható értékesítési csatorna mind magánszemélyek, mind vállalatok számára Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, 2008. 04. 08. Dobra Péter peter.dobra@teszvesz.hu
Az aukció összeállítása Az adásvétel lebonyolítása Online aukciók – az aukció menete Az aukció összeállítása Termék lefényképezése Termékleírás megfogalmazása Átvételi, szállítási opciók megadása Ár(ak), idő meghatározása Az aukció listázása Amíg az aukció tart Licitek nyomon követése Felmerülő kérdések megválaszolása Esetleges kiegészítések A leírásban Az aukció vége Az adásvétel lebonyolítása Kapcsolatfelvétel A vevővel Vételár beérkezése Termék átadása / postázása Vevő értékelése Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, 2008. 04. 08. Dobra Péter peter.dobra@teszvesz.hu
Online aukciók – USA, Nyugat-Európa: eBay eBay – a nyugati világ vezető online piactere: több mint 250 millió felhasználó világszerte tematikus aloldalak (pl. eBay Motors) hagyományos aukciók mellett egyéb vásárlási-értékesítése megoldások (Stores, Express) nem csak plusz értékesítési csatorna: rengeteg vállalkozás, amely csak az eBay-en értékesít Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, 2008. 04. 08. Dobra Péter peter.dobra@teszvesz.hu
Online aukciók – Közép-Kelet-Európa: Tradus Tradus-csoport mérsékelt jelenlét Nyugat-Európában fő terület: Közép-Kelet Európa több mint 10 millió regisztrált felhasz- náló a régióban átjárhatóság az oldalak között Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, 2008. 04. 08. Dobra Péter peter.dobra@teszvesz.hu
Online aukciók – Lengyelország | Allegro.pl 9 millió felhasználó Lengyelországban kiegészítő szolgáltatások: payU (fizetési megoldás), Shops, OtoDom (ingatlan), OtoMoto (autó-motor) hagyományos aukciózásnál népszerűbb a gyors, licit nélküli vásárlás a platformon lebonyolított forgalom 60%-a B2C adásvétel Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, 2008. 04. 08. Dobra Péter peter.dobra@teszvesz.hu
Online aukciók – Magyarország kétszereplős piac: TeszVesz és Vatera mindegyik portál kb. 500 000 – 500 000 magyarországi felhasználóval rendelkezik kis mértékben eltérő termékstruktúra és felhasználói kör túlnyomó részt C2C kereskedelem a hazai cégek nem ismerik és nem használják ki az online aukciós piacterek biztosította előnyöket, lehetőségeket Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, 2008. 04. 08. Dobra Péter peter.dobra@teszvesz.hu
Online aukciók – kiaknázatlan lehetőségek Miért érdemes aukción értékesíteni? mert nem az eladónak kell keresnie a vevőt – a vevő keresi a terméket mert a vevők nem alkudnak, hanem licitálnak mert az „üzlet” éjjel – nappal nyitva van mert biztonságos mert egyszerűen kezelhető a vevők az országban bárhol lehetnek – nincsenek geográfiai korlátok eladást segítő eszközök Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, 2008. 04. 08. Dobra Péter peter.dobra@teszvesz.hu
Online aukciók – kiaknázatlan lehetőségek További lehetőségek: piac megismerése – a legolcsóbb és leggyorsabb piacfelmérés milyen termékek kelendőek milyen áron lehet eladni ezeket új termékek bevezetése – fogyasztók megismertetése újdonságokkal kifutó modellek, elfekvő készletek értékesítése Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, 2008. 04. 08. Dobra Péter peter.dobra@teszvesz.hu
Online aukciók – kiaknázatlan lehetőségek Saját webáruház vs. online aukció online aukciós piactereken történő értékesítéskor: nincs beruházási költség, nem kell saját webes e-kereskedelmi megoldást kifejleszteni kulcsrakész webáruházat kap a piacterek tulajdonosai hirdetik a szolgáltatást – nem kell a webáruház promóciójára költeni félmillió potenciális vásárló tömeges eladást megkönnyítő eszközök bizalom, image építése az értékelések segítségével Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, 2008. 04. 08. Dobra Péter peter.dobra@teszvesz.hu
Köszönöm a figyelmet! peter.dobra@teszvesz.hu Online aukciók: kiaknázatlan B2C lehetőségek Köszönöm a figyelmet! peter.dobra@teszvesz.hu Dobra Péter – vezető szerkesztő, TeszVesz.hu E-business Symposium, 2008. 04. 08.