Projektismertetés november 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Advertisements

Elektronikus Fizetés megvalósítása
A járási rendszer megújítása
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Önkormányzati informatika ASP alapokon
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
EKOP Elektronikus levéltár
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Nemzetközi informatikai projekt módszertan gyakorlati alkalmazása
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A járási rendszer megújítása
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Networkshop 2009 MKE Vándorgyűlés, Debrecen július 10.
Funkciói, feladatai és területei
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető

Nemzetközi Rehabilitációs Központ
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
EKOP projektek jelene és jövője
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Kiskőrös Város Polgármesteri Hivatalának Szervezetfejlesztése 4Sales Systems Államreform Operatív Program (ÁROP) 1.2.A.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
A járási rendszer megújítása
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Önértékelési projektterv
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Projektismertetés 2009. november 12. Hévíz Város Polgármesteri Hivatala szervezetfejlesztése (ÁROP-1.A.2/A-2008-0147) Projektismertetés 2009. november 12. Varga János projektvezető

A vállalkozó bemutatása Indulás: 1978 Gazdasági társaság: 1991 Alkalmazotti létszám: 112 Tőke: 539 833 e Ft Éves árbevétel: ~1,3 Mrd Ft Tanúsítványaink ISO 9001:2009 ISO 27001:2005 Oracle partner Cisco SMB Specialized Partner Microsoft Certified Partner

Főbb tevékenységek Tanácsadás (informatikai, telekommunikációs) Projektmenedzsment Minőségbiztosítás Igazgatásszervezés Alkalmazástervezés Alkalmazásfejlesztés, alkalmazás integráció, adatmigráció Infrastruktúra tervezés Infrastruktúra szállítás, integráció Rendszerbevezetés, oktatás Rendszerüzemeltetés, távoli felügyelet HelpDesk, support ASP szolgáltatás Telekommunikációs szolgáltatások: Internet, IP telefon, IP TV

ISO 9001 és ISO 27001 Integrált minőségirányítási és biztonságmenedzsment rendszerünk területei a vezetői és informatikai tanácsadás; igazgatás-és ügyvitelszervezés; projektmenedzselés; alkalmazásfejlesztés; informatikai rendszerek tervezése, kivitelezése, integrációja, minőségbiztosítása; ASP IT outsourcing; ERP rendszerek bevezetése, támogatása, üzemeltetése; hardver szerviz; internet; informatikai eszközkereskedelem.

A projekt fogalma Meghatározott célra irányul, a célelérés mérhető (sikerkritériumok, indikátorok)

A projekt fogalma Meghatározott célra irányul, a célelérés mérhető (sikerkritériumok, indikátorok) Van kezdete és vége (határidők).

A projekt fogalma Meghatározott célra irányul, a célelérés mérhető (sikerkritériumok, indikátorok) Van kezdete és vége (határidők). A célra elkülönített költségvetéssel rendelkezik.

A projekt fogalma Meghatározott célra irányul, a célelérés mérhető (sikerkritériumok, indikátorok) Van kezdete és vége (határidők). A célra elkülönített költségvetéssel rendelkezik. Van kijelölt és meghatalmazott projektvezetője.

PRINCE (Project in Controlled Environment) Projektmódszertan PRINCE (Project in Controlled Environment) http://www.itb.hu/ajanlasok/a5/ A PRINCE módszertannak öt lényeges összetevője van, amelyeket egy projektben vagy annak szakaszaiban alkalmaz: szervezet tervek ellenőrzés termékek tevékenységek

Dokumentumok Projekt Alapító Dokumentum (PAD) (cél, határidők, költségvetés, vezetés)

Dokumentumok Projekt Alapító Dokumentum (PAD) (cél, határidők, költségvetés, vezetés) Projekt szervezeti és működési szabályzat (A projekt felügyelete, szervezeti felépítés, működés, kommunikációs szabályok, kockázatkezelés)

Dokumentumok Projekt Alapító Dokumentum (PAD) (cél, határidők, költségvetés, vezetés) Projekt szervezeti és működési szabályzat (A projekt felügyelete, szervezeti felépítés, működés, kommunikációs szabályok, kockázatkezelés) Projektterv (ütemezés, mérföldkövek, erőforrások)

A projekt életútja Projektötlet (problémaleltár pályázatfigyelés) Projektjavaslat Pályázat Döntés a projektről Projekt előkészítés Közbeszerzés Projektindítás (szerződéskötés) Végrehajtás, irányítás Zárás, értékelés, elszámolás Projektkövetés

A projekt tervezése Munkalebontás Projekt célja A. Projekt részcél B. Projekt részcél Termékek: Első termék Második termék Harmadik termék ……… Termékek: Első termék Második termék Harmadik termék ……… Példa Részcél: Helyzetfelmérés A módszertan egyeztetése – emlékeztető SZMSZ és egyéb belső szabályzatok elemzése – összefoglaló értékelés Problémafeltáró interjúk – összefoglaló értékelés Vezetői összefoglaló a helyzetfelmérésről

A projekt tervezése Sorrend, ütemezés, idő- és erőforrásbecslés Pl. helyzetfelmérés A. Projekt részcél Szakasz Szakasz Szakasz Feladatok Tartalékidő

A projektszervezet

A projektszervezet Projekt szponzor Projektvezető Projekt csoport Külső szakértő Projekt csoport

Projekt Felügyelő Bizottság A projektszervezet Hivatal Partner Projekt Felügyelő Bizottság Projektvezetőség Belső projekt csoport Külső szakértő

Pest Megyei Önk. és intézményei. Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala  OrganP az országban Országosan: Költségvetési szervek: ~400 Felhasználók: ~1000 Pest Megyei Önk. és intézményei. Lenti kistérség Zala megyében Költségvetési szervek: >100 Felhasználók: >200

Zalaegerszeg és térsége mintaprojekt

A kistérségi mintaprojekt szervezete

Projektvezetés Győr MJV PH Zalaszám Képzési munkacsoportok Intézményi munkacsoportok Infrastruktúra munkacsoportok Zalaszám Zalaszám Győr MJV PH Oktatási ágazat Oktatási ágazat Zalaszám Kulturális ágazat Kulturális ágazat Szociális ágazat Szociális ágazat Fő feladatok képzéssel, oktatással, helyszíni támogatással kapcsolatos feladatok koordinációja - részvétel a kulcsfelhasználói oktatáson Fő feladatok - szerződésben nevesített dokumentációk hivatalos átvétele - biztosítja az egyes munkahelyek rendelkezésre állását - részvétel a helyzetfelmérésben Fő feladatok - infrastrukturális feltételek megteremtése, biztosítása

Projektvezetés Képzési munkacsoportok Intézményi munkacsoportok Győr MJV PH 2 fő – Pénzügyi Irodavezető + Rendszergazda Zalaszám 2 fő – Projektvezető + Ügyvitelszervező Képzési munkacsoportok Zalaszám 4-5 fő – Ügyvitelszervező + Tanácsadók Oktatási ágazat 3 fő – dr. Kossár Lajos, Soós Elekné, Sömenek Józsefné Kulturális ágazat 4 fő – Tichi László, Molnár Ilona, dr. Horváth Béláné, Csiszár Mónika Szociális ágazat 3 fő – dr. Kozmáné Győri Anna, Timblinger Balázsné, Németh Tiborné Intézményi munkacsoportok Zalaszám Oktatási ágazat 3-6 fő az intézményből + 1 fő a szakirodáról 1 fő - Zalaszám Kulturális ágazat 3-6 fő az intézményből + 1 fő a szakirodáról 1 fő - Zalaszám Szociális ágazat 3-6 fő az intézményből + 1 fő a szakirodáról 1 fő - Zalaszám Infrastruktúra munkacsoportok Győr MJV PH 2 fő – Szívós Attila, Lovas Szilárd Zalaszám 2 fő – Tóth Szabolcs, Zsoldos Gábor

Projektvezető Ügyvitelszervező Fejlesztő Fizikai tervező Programozó SZERVEZET TEVÉKENYSÉG TERMÉK Projektvezető Ügyvitelszervező Fejlesztő Fizikai tervező Programozó -helyzetfelmérés -kódok, törzsek meghatározása -migrálás előkészítése -fejlesztési követelmény spec. -oktatás előkészítése -adatbázis kialakítás tervezése -átállás megtervezése Helyzetfelmérés üa. Kódok meghatározása üa. Migrálási terv Követelmény spec. Oktatási tematika -Adatbázis kialakítási terv Átállási terv Tanácsadók HelpDesk munkatársak -tantermi oktatás -helyszíni támogatás -Feladatsorok, vizsgapéldák -Feljegyzések Ügyvitelszervező Tanácsadók HelpDesk munkatársak -kódok, törzsek betöltése, rögzítése -paraméterek beállítás -adatbázisok tesztelése -Paraméterezési terv -Tesztelési nyilatkozat Infrastruktúra Mcs. -infrastrukturális feltételek megteremt. -Átadás-átv. Jkv. -Tesztelési nyilatkozat

1. A DÖNTÉSI MECHANIZMUS KORSZERŰSÍTÉSE Jelen projekt céljai 1. A DÖNTÉSI MECHANIZMUS KORSZERŰSÍTÉSE A Polgármesteri Hivatal szervezetének átalakítása az ügyintézési idő csökkentése vagy más az ügyintézés eredményességét segítő mutató javítása érdekében Az ügyfélszolgálati tevékenység ellátásának javítása A hivatal belső szervezeti egységei között együttműködés javítása Az önkormányzat által felügyelt intézményekkel való rendszeres információáramlás folyamatának korszerűsítése A projekt szemlélet megerősítése

2. A KÖLTSÉGVETÉSI GAZDÁLKODÁS EREDMÉNYESSÉGÉNEK JAVÍTÁSA Jelen projekt céljai 2. A KÖLTSÉGVETÉSI GAZDÁLKODÁS EREDMÉNYESSÉGÉNEK JAVÍTÁSA A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata. Új költségvetés tervezési és végrehajtási technikák alkalmazása. Közbeszerzési eljárások lebonyolítása.

3. A PARTNERSÉG ERŐSÍTÉSE Jelen projekt céljai 3. A PARTNERSÉG ERŐSÍTÉSE Partnerek intézményesített bevonása a döntéshozatalba. Szervezeti és informatikai megoldások, hálózatok létrehozására, illetve a hálózatokon nyugvó működési mód elterjesztésére

A célelérés mérése A DÖNTÉSI MECHANIZMUS KORSZERŰSÍTÉSÉBEN a projekt befejezését követő egy éven belül 10%-kal csökkenjen a határidő túllépések száma a projekt befejezését követő egy éven belül 10%-kal csökkenjen az ügyfélszolgálatokon az átlagos várakozási idő : a projekt befejezését követő egy éven belül 10%-kal csökkenjen – néhány jellemző, több szervezeti egység együttműködését igénylő rendszeres feladat esetén – az átlagos megvalósítási idő, illetve a ráfordított munkaórák száma 5 új intézmény-specifikus mutatószám bevezetése projektmódszertani ismeretekkel rendelkezik az állomány 100%-a

A projekt terve

A projekt terve - részletezés

A projekt terve

A Projekttervezés eszközei

Egyszerű kezelői felület

Beépített (on-line) súgó a rendszer minden pontján

Listák, jelentések különböző formátumban (pdf, excel, txt, html…)

Alkalmazás-szolgáltatás (ASP) Önkormányzat Költségvetési intézmény 1 Önkormányzati vállalat 1 Költségvetési intézmény 2 Önkormányzati vállalat X Költségvetési intézmény X Szerverek (adatbázis, alkalmazás) : -egységes rendszerek: központi -specifikus rendszerek: lokális Kliensek: lokális Hálózat: optikai, Mikro, ADSL, Lézer

Az OrganP csak egy példányban van telepítve Csak egy alkalmazásszerver szükséges Minden klienshez saját – szükséges számú - EJB komponens jön létre Az adatbázisszerverhez kapcsolódást külön réteg optimalizálja Kifejezetten nagy felhasználószámra tervezett, skálázható megoldás Alkalmazásszerver Adatbázis- szerver Intézményi Kliens EJB komp. EJB komp. Intézményi Kliens EJB komp. SQLnet EJB komp. Intézményi Kliens EJB komp. EJB komp.

Bevezetési feladatok Helyzetfelmérés, kódok meghatározás Átállás tervezése Rendszer telepítése, paraméterezése Tantermi oktatás Éles indítás 2009. december 10. Modulonkénti használatba vétel, konzultációk ASP szolgáltatás, HelpDesk

Varga János projektvezető Draskovics Anna tanácsadó 92/502-505, 30-641-88-21 vjanos@zalaszam.hu Draskovics Anna tanácsadó 92/502-507 draskovics.anna@zalaszam.hu