1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Kritikus infrastruktúra védelme
Dr. Kocsis István vezérigazgató
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A BKV Zrt. pozícionálása
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
Red Bull repülőnap miatt tilos megállni és várakozni
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Városi tömegközlekedés
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Budapest turisztikai marketingje
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
szakmérnök hallgatók számára
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Kirándulás, Apáthy-szikla – Árpád kilátó - Hüvösvölgy
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
FUTÁR projekt – célok és eszközök
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Bolla Tibor vezérigazgató előadása
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben
Jelenleg közlekedő viszonylatok Bővebb információ: (BKV-INFO)
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
1.
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.

2 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása •A Társaság koncepcióját meghatározó szabályozási környezet •A BKV Zrt. beruházási koncepciójának főbb gondolatai II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei •Jármű beruházások •Infrastruktúra beruházások

3 A Társaság koncepcióját meghatározó szabályozási környezet Irányadó dokumentumok: •Fehér Könyv •Magyar Közlekedéspolitika •KMR Integrált Közlekedési-rendszer Fejlesztésének Stratégiai Terve •Budapest Városfejlesztési Koncepciója •Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása

4 A BKV Zrt. beruházási koncepciójának főbb gondolatai •Külső források bevonásának megalapozása •EU konform feltételrendszer bevezetése és alkalmazása a beruházások értékelésében •A középtávú tervezés jelentősége

5 I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása • Külső források bevonásának megalapozása Társasági vagyon: 260 Mrd Ft

6 I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása • Külső források bevonásának megalapozása Szükséges beruházási érték

7 I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása • Külső források bevonásának megalapozása Mérleg szerinti eredmény, összes beruházás, beruházások saját forrásból

8 I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása •EU konform feltételrendszer bevezetése és alkalmazása a beruházások értékelésében –Pénzügyileg életképes –A közlekedési alapszolgáltatásokat hatékonyan szolgáló –A legfontosabb prioritásoknak megfelelő –A Társaság stratégiájához – az üzemeltetői ágazatok vonatkozásában – illeszkedő –A meglévő eszközállomány megújítását célzó, egyidejűleg új fejlesztésekhez is kapcsolódó projektek •A középtávú tervezés jelentősége

9 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Célkitűzés: A meglévő hálózatból kiindulva egy hatékonyabb, az igényeknek jobban megfelelő integrált közlekedési rendszer működtetése, beruházásainkban komplex fejlesztések megvalósítása Megvalósítás területei: •Jármű beruházások •Infrastruktúra beruházások

10 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Jármű beruházások - Járműállomány helyzete A BKV Zrt. járműállományának ágazatonkénti alakulása (db)

11 Jármű beruházások - Járműbeszerzések II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei A BKV Zrt. járműbeszerzései között (db) IK 435 IK 405 IK 412 Volvo

12 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Jármű beruházások - Járműállomány helyzete A járműállomány átlagéletkorának ágazatonkénti alakulása

13 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Jármű beruházások • Járműbeszerzések Metró járműbeszerzés: 2-es metróvonal járműbeszerzése 4-es metróvonal járműbeszerzése Felszíni járműbeszerzés: Volvo autóbusz beszerzés Ganz Solaris trolibusz beszerzés Alacsonypadlós villamos járműbeszerzés Távlati járműbeszerzés: HÉV járműbeszerzés É-D-i regionális gyorsvasút megvalósításához kapcsolódóan • Járműfelújítások, korszerűsítések

14 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Középtávú fejlesztéseink által érintett hálózati elemek Komplex felújítások Vonalfejlesztések

15 Infrastruktúra beruházások •Regionális gerinchálózati fejlesztések •Metróvonalak fejlesztései •Alacsonypadlós villamosok fogadási feltételeinek megteremtése •Villamoshálózati fejlesztések •További beruházások II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei

16 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Regionális gerinchálózati fejlesztések • É-D-i regionális gyorsvasút kialakítása – 0. ütem: belső (Békásmegyer – Batthyány tér) szakasz komplex megújítása – 1. ütem: külső (Békásmegyer-Szentendre) szakasz komplex megújítása lehetővé téve az üzemmódváltást a regionális gyorsvasút leendő szakaszaként • Gödöllői HÉV vonal korszerűsítése

17 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei É-D-i regionális gyorsvasút - Távlati fejlesztés

18 Gödöllői HÉV vonal korszerűsítés II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei

19 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Metróvonalak fejlesztései • 2-es metróvonal rekonstrukciója • 4-es metróvonal építése • 3-as metróvonal korszerűsítése, metrókapcsolat megteremtése a Ferihegyi repülőtérrel

20 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Metróvonalak fejlesztései • 2-es metróvonal rekonstrukciója

21 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Metróvonalak fejlesztései • 4-es metróvonal megépítése

22 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Metróvonalak fejlesztései • 3-as metróvonal korszerűsítése, Ferihegyi metrókapcsolat megteremtése

23 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Alacsonypadlós villamosok fogadási feltételeinek megteremtése • Kapcsolódó pályafelújítások –Margit híd le- és felvezető szakasz felújítása –Hungária kocsiszín Sport utcai vágánykapcsolat felújítása • Kocsiszíni munkák –Hungária kocsiszín – Angyalföld kocsiszín –Kelenföld kocsiszín – Ferencváros kocsiszín –Budafok kocsiszín • Nagykörúti áramellátás korszerűsítése

24 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Alacsonypadlós villamosok fogadási feltételeinek megteremtése

25 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Villamoshálózati fejlesztések Harántoló vonalak fejlesztése • 1-es villamosvonal meghosszabbítása ―Lágymányosi híd pesti hídfő és Budafoki út között ―Vonali rekonstrukció és akadálymentesítés • 3-as villamosvonal meghosszabbítása —Gubacsi út és Pesterzsébet felső HÉV megállóhely között —Vonali rekonstrukció és akadálymentesítés Új járművek beszerzése a vonalhosszabbításokhoz kapcsolódóan

26 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Harántoló vonalak fejlesztése

27 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Villamoshálózati fejlesztések Rakparti villamosvonalak fejlesztése • 17-es, 19-es villamosvonalak összekötése, 19-es meghosszabbítása — Margit híd budai hídfő – Batthyány tér szakaszon a villamosvonalak összekötése — 19-es villamosvonal kiágaztatása Szent Gellért téren, meghosszabbítása Lágymányosi híd budai hídfőig 2-es villamosvonal hosszabbítása — Árpád híd pesti hídfőig történő vonalhosszabbítás

28 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Rakparti villamosvonalak fejlesztése

29 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei További beruházások • Tömegközlekedés előnyben részesítése — tömegközlekedési folyosók kialakítása Rákoskeresztúri autóbusz-folyosó megvalósítása • Intelligens közlekedési rendszerek alkalmazása E-ticketing, forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése

30 Köszönöm a figyelmet!