1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
2 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása •A Társaság koncepcióját meghatározó szabályozási környezet •A BKV Zrt. beruházási koncepciójának főbb gondolatai II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei •Jármű beruházások •Infrastruktúra beruházások
3 A Társaság koncepcióját meghatározó szabályozási környezet Irányadó dokumentumok: •Fehér Könyv •Magyar Közlekedéspolitika •KMR Integrált Közlekedési-rendszer Fejlesztésének Stratégiai Terve •Budapest Városfejlesztési Koncepciója •Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása
4 A BKV Zrt. beruházási koncepciójának főbb gondolatai •Külső források bevonásának megalapozása •EU konform feltételrendszer bevezetése és alkalmazása a beruházások értékelésében •A középtávú tervezés jelentősége
5 I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása • Külső források bevonásának megalapozása Társasági vagyon: 260 Mrd Ft
6 I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása • Külső források bevonásának megalapozása Szükséges beruházási érték
7 I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása • Külső források bevonásának megalapozása Mérleg szerinti eredmény, összes beruházás, beruházások saját forrásból
8 I. A BKV Zrt. fejlesztési koncepciójának összefoglaló bemutatása •EU konform feltételrendszer bevezetése és alkalmazása a beruházások értékelésében –Pénzügyileg életképes –A közlekedési alapszolgáltatásokat hatékonyan szolgáló –A legfontosabb prioritásoknak megfelelő –A Társaság stratégiájához – az üzemeltetői ágazatok vonatkozásában – illeszkedő –A meglévő eszközállomány megújítását célzó, egyidejűleg új fejlesztésekhez is kapcsolódó projektek •A középtávú tervezés jelentősége
9 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Célkitűzés: A meglévő hálózatból kiindulva egy hatékonyabb, az igényeknek jobban megfelelő integrált közlekedési rendszer működtetése, beruházásainkban komplex fejlesztések megvalósítása Megvalósítás területei: •Jármű beruházások •Infrastruktúra beruházások
10 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Jármű beruházások - Járműállomány helyzete A BKV Zrt. járműállományának ágazatonkénti alakulása (db)
11 Jármű beruházások - Járműbeszerzések II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei A BKV Zrt. járműbeszerzései között (db) IK 435 IK 405 IK 412 Volvo
12 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Jármű beruházások - Járműállomány helyzete A járműállomány átlagéletkorának ágazatonkénti alakulása
13 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Jármű beruházások • Járműbeszerzések Metró járműbeszerzés: 2-es metróvonal járműbeszerzése 4-es metróvonal járműbeszerzése Felszíni járműbeszerzés: Volvo autóbusz beszerzés Ganz Solaris trolibusz beszerzés Alacsonypadlós villamos járműbeszerzés Távlati járműbeszerzés: HÉV járműbeszerzés É-D-i regionális gyorsvasút megvalósításához kapcsolódóan • Járműfelújítások, korszerűsítések
14 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Középtávú fejlesztéseink által érintett hálózati elemek Komplex felújítások Vonalfejlesztések
15 Infrastruktúra beruházások •Regionális gerinchálózati fejlesztések •Metróvonalak fejlesztései •Alacsonypadlós villamosok fogadási feltételeinek megteremtése •Villamoshálózati fejlesztések •További beruházások II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei
16 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Regionális gerinchálózati fejlesztések • É-D-i regionális gyorsvasút kialakítása – 0. ütem: belső (Békásmegyer – Batthyány tér) szakasz komplex megújítása – 1. ütem: külső (Békásmegyer-Szentendre) szakasz komplex megújítása lehetővé téve az üzemmódváltást a regionális gyorsvasút leendő szakaszaként • Gödöllői HÉV vonal korszerűsítése
17 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei É-D-i regionális gyorsvasút - Távlati fejlesztés
18 Gödöllői HÉV vonal korszerűsítés II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei
19 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Metróvonalak fejlesztései • 2-es metróvonal rekonstrukciója • 4-es metróvonal építése • 3-as metróvonal korszerűsítése, metrókapcsolat megteremtése a Ferihegyi repülőtérrel
20 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Metróvonalak fejlesztései • 2-es metróvonal rekonstrukciója
21 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Metróvonalak fejlesztései • 4-es metróvonal megépítése
22 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Metróvonalak fejlesztései • 3-as metróvonal korszerűsítése, Ferihegyi metrókapcsolat megteremtése
23 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Alacsonypadlós villamosok fogadási feltételeinek megteremtése • Kapcsolódó pályafelújítások –Margit híd le- és felvezető szakasz felújítása –Hungária kocsiszín Sport utcai vágánykapcsolat felújítása • Kocsiszíni munkák –Hungária kocsiszín – Angyalföld kocsiszín –Kelenföld kocsiszín – Ferencváros kocsiszín –Budafok kocsiszín • Nagykörúti áramellátás korszerűsítése
24 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Alacsonypadlós villamosok fogadási feltételeinek megteremtése
25 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Villamoshálózati fejlesztések Harántoló vonalak fejlesztése • 1-es villamosvonal meghosszabbítása ―Lágymányosi híd pesti hídfő és Budafoki út között ―Vonali rekonstrukció és akadálymentesítés • 3-as villamosvonal meghosszabbítása —Gubacsi út és Pesterzsébet felső HÉV megállóhely között —Vonali rekonstrukció és akadálymentesítés Új járművek beszerzése a vonalhosszabbításokhoz kapcsolódóan
26 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Harántoló vonalak fejlesztése
27 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Villamoshálózati fejlesztések Rakparti villamosvonalak fejlesztése • 17-es, 19-es villamosvonalak összekötése, 19-es meghosszabbítása — Margit híd budai hídfő – Batthyány tér szakaszon a villamosvonalak összekötése — 19-es villamosvonal kiágaztatása Szent Gellért téren, meghosszabbítása Lágymányosi híd budai hídfőig 2-es villamosvonal hosszabbítása — Árpád híd pesti hídfőig történő vonalhosszabbítás
28 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei Rakparti villamosvonalak fejlesztése
29 II. A Társaság középtávú fejlesztési tervei További beruházások • Tömegközlekedés előnyben részesítése — tömegközlekedési folyosók kialakítása Rákoskeresztúri autóbusz-folyosó megvalósítása • Intelligens közlekedési rendszerek alkalmazása E-ticketing, forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
30 Köszönöm a figyelmet!