Multiágens futball szimulációk

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területfejlesztés és esélyegyenlőség a Barcsi kistérségben
Advertisements

DEIK nyári ösztöndíj jelentés: a KőPapírMetalFC ”lájtosított” 2D RCSS csapat bemutatása Dóczi Roland Debreceni Egyetem Informatikai kar Mérnök informatikus.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2013/14 1. félév 7. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program bemutatása Dr. Bakonyi Péter és Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Bajmócy Zoltán – Gébert Judit egyetemi docens PhD hallgató
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Football Computing A v a t a r t e c h n o l o g y ÚJ GENERÁCIÓS DÖNTÉSTÁMOGATÓ SZAKÉRTŐI RENDSZER A LABDARÚGÁSBAN Bátfai Norbert
1 AIBO Robotfoci Bodor László IAR Bevezetés AIBO RoboCup AIBO RoboCup Célok Célok Rendszer elemei Rendszer elemei Megvalósítás terve Megvalósítás.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
„High – tech networking” – szakmai konferencia informatikusoknak, szeptember 24., Debrecen, Kölcsey Központ,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Jávácska Szakköri anyagok Bátfai Norbert
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A tárgyak internetén használatos kommunikációs technológiák Előadó: Balla Tamás I. éves PhD hallgató Témavezető: Dr. Terdik György április
Jávácska és Hangyácska INFO ÉRA 2004 Békéscsaba Bátfai Mária Erika, Debreceni Egyetem, Egyetemi és Nemzeti Könyvtár Bátfai Norbert,
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Persa György Témavezető: Szabó Csanád Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar 1.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Készítette: Kovács Andrea Nao szimulációs futball játék fejlesztése Bevezetés a Nao világába.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
ESzabványok Workshop 1. előadás: Bevezető, eAdatmodell október 13.
Web Application for Resource Planning
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
A projekt az Európai Unió támo- gatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. MTMT feltöltés zenei alkotások szerzőinek
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A SHIWA projekt – Munkafolyamat gráfok és különböző grid köztesrétegek együttműködésének problémái és megoldásai e-Science Café Budapest, Óbudai.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Jövő Internet, ahogy mi látjuk: demo és poszter előzetes Sonkoly Balázs (BME-TMIT)
Zentai László, tanszékvezető TTK Nyílt nap, I. 27. Földtudományi alapszak - térképész szakirány A térképész.
Általában a technológiáról A Zigbee lapú vezeték nélküli szenzorhálózatok olyan önálló érzékelők összessége, amelyek egy területen szétszórva, rádiós összeköttetés.
BAY-IKTI BATSY kompetencia Ipari Kommunikációs Technológiai Intézet
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 5.4 Szolgáltatói Keretrendszerek Prof. Dr. Gyimóthy Tibor,
BelAmI2 projekt beszámoló Vida Rolland - BME március 1.
BUDAPEST UNIVERSITY OF TECHNOLOGY AND ECONOMICS DEPARTMENT OF ELECTRONICS TECHNOLOGY PRECÍZIÓS, GYÁRTÁSKÖZI OPTIKAI MÓDSZEREK ÉS RENDSZEREK ELEKTRONIKAI.
Two countries, one goal, joint success!
Új technológiák elterjedésének modellezése
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
A „Fenntartható Innovációs Technológiai Centrum” (FITC) céljai és tevékenysége A TÁMOP /1/KONV projekt nyitókonferenciája Gyöngyös,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Jövő Internet fejlesztések és alkalmazások
INNOCSEKK 156/2006 Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 24. Készítette: Vrabély.
NIIFI Networkshop március 31. – április 2.PTE Egyetemi Könyvtár Adatbázisba kerülnek a magyar szakfolyóiratok cikkeinek hivatkozásai Szalai László,
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
Az AEGIS térinformatikai keretrendszer kutatása és fejlesztése
.NET FRAMEWORK Röviden Krizsán Zoltán 1.0. Tulajdonságok I Rövidebb fejlesztés 20 támogatott nyelv (nyílt specifikáció) 20 támogatott nyelv (nyílt specifikáció)
Analogical and Neural Computing Laboratory, Hungarian Academy of Sciences, Budapest 1 MATLAB u Hatékony, interaktív, tudományos és műszaki számítások,
Operációs rendszerek 2 Bátfai Norbert Debreceni Egyetem Informatikai Kar (DE IK), Információ Technológia.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
Prog2, AspectJ bevezetés
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Tóth Zsolt adjunktus
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
CINAHL with Full Text Kiss Annamária
Előadás másolata:

Multiágens futball szimulációk Balla Tibor egyetemi tanársegéd Debreceni Egyetem - Informatikai Kar Információ Technológia Tanszék Témavezető: Dr. Terdik György

A projektről Szilícium Mező Regionális Informatikai Klaszter SziMe3D – 3D-s technológiai innovációk a turizmus, oktatás és sport területén Futball Avatar

A munkacsoport: Nagyerdei Gerundium FC A SziMe3D Informatikai Karon dolgozó munkatársait tömörítő munkacsoportja. Tagok: Prof. Dr. Terdik György Dr. habil. Ispány Márton Dr. Bátfai Norbert Dr. Jeszenszky Péter Bíró Piroska Balla Tibor

Célok A lejátszott mérkőzések során rögzített adatok alapján olyan információk szolgáltatása, mellyel a menedzsment képes értékelni az egyes játékosokat, a taktikát vagy éppen a teljes mérkőzést. Egy futball szimuláció alapú döntéstámogató rendszer fejlesztése.

Avatár fogalom Olyan információk összessége, amelyek a futball adott szereplőit (tipikusan a játékosokat és a vezetőedzőt) adott sporttudományi futball szimulációs környezetben absztrahálni tudják.

Avatár fogalom Mély avatárok: általában véve olyan avatárok, amelyek meghajtó adatait csakis az adott futball klubbal szorosan együttműködve lehet felvenni, tipikusan külön erre a célra kidolgozott professzionális eszközökkel. Szűkebb értelemben pedig a mély avatár a szimulációs avatár, amelynek értékeit az esetlegesen rendelkezésre álló további (például lelki, élettani) adatok tovább árnyalhatják. Sekély avatár: a szűkebb értelemben vett mély (szimulációs) avatár olyan leegyszerűsített vetülete, amelyet akár a szurkolóik is képesek adatokkal meghajtani. Futball Avatar: A jelen pályázat során kifejlesztendő szoftvertermék.

Szimulációk Futball szimuláció: egy futball szimuláció lehet nem realisztikus, tipikusan ilyenek például a fogadóirodák által végzett számítások, a játékosok lehetséges értékbecslései – például az EA Sports Player Performance Index kvázi realisztikus, erre lehet példa a FerSML platform. realisztikus – tipikusan ilyeneket találunk a játékmotorokban vagy ilyen például a 2D RoboCup Soccer Simulator A Football Avatar többfokozatú szimulációs motorja mind a három említett használati esetben üzemelni fog.

Szimulációk Ágens Szimulátor Ágens Ágens Ágens

Soccer Visualization Framework Egy testreszabható térbeli megjelenítő, mely tetszőleges futball mérkőzést leíró adatok vizualizációjára képes. Nyílt forráskódú technológiákon és eszközökön alapszik, és maga is nyílt forráskódú. A projekt kiegészítő egysége, mely a szimulált vagy valós meccsek térbeli megjelenítését szolgálja. (Számtalan újszerű hozzáadott értékkel bír.)

Soccer Visualization Framework Realisztikus megjelenítés Humanoid animációk támogatása Tetszőleges input vizualizációja Bővíthetőség Skálázhatóság Mobil platform támogatás

Soccer Visualization Framework Szakterület specifikus nyelv fejlesztése az eseti vizualizációkhoz: Groovy alapú beágyazott DSL Imperatív szemlélet Egyszerű (néhány másodperces) szituációk vizualizációja (nem egy teljes mérkőzésé)

Készülőben lévő publikációk N. Bátfai, A. Mamenyák, J. Komzsik, Cs. Székelyhídi, A. Kiss, P. Biro, T. Balla, M. Ispány, and Gy. Terdik: On the Notion of the Football Avatar N. Bátfai, A. Mamenyák, J. Komzsik, Cs. Székelyhídi, A. Kiss, P. Biro, P. Jeszenszky, T. Balla, I. Márton, and Gy. Terdik: Football Avatar Soccer Simulator N. Bátfai, R. Szabó, J. Komzsik, A. Mamenyák, R. Besenczi, J. Zákány, R. Dóczi, Cs. Székelyhídi, P. Jeszenszky, P. Biro, T. Balla, K. Farkas, M. Ispány, Gy. Terdik: Crowd, Cloud and Public Resource Computing Models in Soccer with Case Studies

Irodalom N. Bátfai and Gy. Terdik. The application of the data of RoboCup 2D Soccer Simulation League to test several sport science results, 2012. N. Bátfai and R. Dóczi and J. Komzsik and A. Mamenyák and Cs. Székelyhídi and J. Zakány and M. Ispány and Gy. Terdik. Applications of a simplied protocol of RoboCup 2D Soccer Simulation. Infocom-munications Journal, 5(1):15-20, 2013. Norbert Bátfai and Erika Bátfai. FerSML szurkolói avatárok a könyvtárban. Könyvtári Figyelő, 57(2):309-316, 2011. N. Bátfai. Football(er) Simulation Markup Language, 2010-2013. N. Bátfai. Quantum Consciousness Soccer Simulator, 2012-2013. N. Bátfai, M. Ispány, P. Jeszenszky, S. Széll, and G. Vaskó. A debreceni egyetem labdarúgást szimuláló szemináriuma. Híradástechnika, 66(1):32-36, 2010. N. Bátfai, P. Jeszenszky, Cs. Bartha, A. Gilányi, S. Széll, Gy. Szimeonov,G. Vaskó, and Gy. Terdik. Műholdas helymeghatározas alkalmazása a labdajátékokban. In Dr. Loki Jozsef and Demeter Gábor,editors, Az elmélet és a gyakorlat találkozása a térinformatikában, pages 223-231. ISBN: 978-963-06-9341-7, Rexpo Kft., 2010. Norbert Bátfai. Bevezető számítások a labdarúgás szimulációs jelölőnyelv kialakításához. Híradástechnika, LXV(5-6):16-20, 2010. Norbert Bátfai. Footballer and Football Simulation Markup Language and related Simulation Software Development. Journal of Computer Science and Control Systems, 3(1):13-18, 2010. Norbert Bátfai. The Socceral Force. CoRR, abs/1004.2003, 2010. Norbert Bátfai. Quantum Consciousness Soccer Simulator. ArXiv e-prints, CoRR, abs/1211.2719, 2012.

Köszönöm a figyelmet!

FI 6. alprojekt – „Intelligens szurkoló” szakmai csoport Szurkolói Avatárok Az előadás elkészítését a TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001 számú projekt támogatta. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. FI 6. alprojekt – „Intelligens szurkoló” szakmai csoport

Human-based computation Olyan problémák „kiszervezése” a humán intelligencia számára, melyek gépi megoldása nehézkes vagy egyelőre lehetetlen. CAPTCA / reCAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart) GWAP (game with a purpose) Foldit Phylo ...

A közösségben rejlő erő Összetartó közösség, mely számtalanszor bizonyította, hogy bármit képes megtenni a klubjáért. Minden szurkoló segíthet! Hogyan? Redukáljuk a feladatot egyszerű részfeladatokra. Adjunk egyszerűen használható eszközöket, mellyel, akár a pályán, akár otthon ülve végezhet megfigyeléseket a szurkoló. Redundáns mérésekkel és referencia felhasználókkal biztosíthatjuk a validitást.

Distributed Supporter Avatar Player Platform független asztali médialejátszó, kiegészítve olyan komponensekkel, melyek lehetővé teszik a lejátszott mérkőzések utólagos annotálását.

Distributed Supporter Avatar for Mobile Mobil alkalmazás, mely lehetőséget biztosít, hogy akár a pálya mellől, akár a kanapéból ülve élőben annotálhassuk a mérkőzéseket.

Köszönöm a figyelmet!