Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Visitor Media Research 2010/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – Médiakutatás az interneten –
Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Internetes látogatottsági statisztikák
BIZTOSÍTÁS-KERESŐ SZPONZORÁCIÓ TÁMOGATÓI AJÁNLAT május
ESR: Fogyasztók a neten
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
IDŐJÁRÁS SZPONZORÁCIÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: április 28-tól az egyetlen Index ROS termékkel.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK április.
PR BLOGOK BLOGPROMÓCIÓS CSOMAGOK Érvényes: március 14-től.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
ÖTÉVES A BORSOD ONLINE ÖTÉVES A BORSOD ONLINE A portál célja, rendeltetése, küldetése Borsod-Abaúj-Zemplén megye vezető internetes tartalomszolgáltatója.
Játék és reklám TNS Hoffmann.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete április 24. Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek.
1. A népesség társadalmi nem és életkor szerinti összetétele
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
szakmérnök hallgatók számára
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK Érvényes: február 8.. TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK  Képes-szöveges termékajánló dobozok az Index, Velvet és Dívány cikkoldalain 
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
BrandFestivalDigital Magyarország internettérképe Ki van hatással kire? Kovács Márton Szonda Ipsos OPTE project: térkép a világhálóról(inverz)
Iwiw bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
[origo] rovatok közönség összetétele (origo.hu/… domain)
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Ács Tamás Budapest Fotó: Paweł Urbaniak Webanalitika kutatói háttérrel...
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
Visitor Media Research 2008/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
CHART ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT január 23.. A Chart célja: itthon elsőnek lenni ott, ahol egy infografika vagy egy grafikon nem egy cikk illusztrációja,
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
NAPIRAJZ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT január 23..
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
A digitális reklám eszközei 1.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus.
Párom.hu Magyarország egyik leglátogatottabb társkeresője 997 ezer aktív felhasználóval. Demográfiai targetálhatóság, 280 ezres eDM adatbázis. Célcsoport:
– Letölthető változat –
Online médiafogyasztási trendek
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Előadás másolata:

Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online? Kerekasztal-beszélgetés netkutatókkal Web 2.0 BarCamp 2009. március 3.

Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online? Résztvevők: gemius/Ipsos Audience – Ács Tamás Operations Manager, Gemius Kovács Márton Kutatásvezető, Szonda Ipsos nrc – Klenovszki János Ügyvezető igazgató - www.nrc.hu webAudience – Varga Károly Projectvezető, Medián - www.webaudience.hu Beszélgetőtárs: Sárközy Ildikó Marketing tanácsadó, Netkutatasok.blogspot.com

A beszélgetés témái 1. Melyik módszer mit és hogyan mér? gemius/Ipsos Audience nrc webAudience 2. Online vásárlások - Mit tudunk az e-boltokról és az online vásárlókról?   3. Online szórakozások - Mit tudunk a szórakoztató honlapokról és az online szórakozókról? 4. Internetező huszonéves fiúk és lányok - Mit csinálnak a magyar huszonévesek online és mit nem csinálnak?

+ = Mit és hogyan mér? Mérőkódos/popup-os mérés Szoftverpaneles mérés Nemzetközi oldalak adatai Valós felhasználók Napi és havi adatok keresztlátogatottság Affinitás ranking Célcsoportképzés Honlapokon eltöltött idő

E-Commerce Trend Report Mit és hogyan mér? 2001 óta vizsgáljuk ezt a piacot. A kutatásban az internetes kereskedelem főbb szereplői is részt vesznek - vállalati kutatás. Cél; piac feltérképezése, az értékesítési oldal helyzete és dilemmái, a fogyasztók vásárlási szokásai, attitűdjei. A fogyasztói felmérésünk forrásai: NRC-TNS VMR kutatás: 10000 fő/félév NRC E-commerce Trend Report: 2000 fő

Mit és hogyan mér? webAUDIENCE: négy termék egységes rendszereként teljeskörű megoldás az online közönségmérésre és médiatervezésre. webAUDIT: hiteles látogatottsági statisztika, részletes forgalom-analitika, napi, heti és havi látogató-összetétel statisztika. webRATE: a hazai online média hatékony elemzése, célcsoport-keresés összetett demográfiai ismérvek alapján. webPROFILE: havonta frissülő 65 ezer fős adatbázis félezer website látogatóinak 600 féle tulajdonságával. A MEMRI szoftverbe töltve a hazai online média sokrétű, mélyreható elemzését és tervezését teszi lehetővé. webPANEL: a nem auditált hazai weboldalak látogatóinak részletes forgalmi és demográfiai adatbázisa.

Online vásárlások

TREND A legalább hetente internetezők 66 százaléka rendelt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást interneten keresztül, 41 százalékuk az elmúlt egy évben tett így.

Online vásárlások Az elmúlt egy évben online vásárlók aránya az egyes internetezői csoportokban Forrás: NRC E-Commerce Trend Report, Bázis: legalább hetente internetező 18-69 évesek, n=2000 A 40 év alattiak nagyobb arányban vásárolnak online, mint az idősebbek.

Online vásárlások Az internetezők online költése az adott termékre való összes költésükhöz viszonyítva Forrás: NRC E-Commerce Trend Report, Bázis: legalább hetente internetező 18-69 évesek, n=2000 % Habár legtöbben könyvet vásárolnak az interneten, a könyvvásárlások összegének csupán 32 százalékát költik el online módon.

Az internetes vásárlás legfőbb előnyei Online vásárlások Az internetes vásárlás legfőbb előnyei Forrás: NRC E-Commerce Trend Report, Bázis: legalább hetente internetező 18-69 évesek, és az elmúlt évben online vásárlók

Az internetezők 79 százaléka látogatja webáruházak honlapját.

Online szórakozások

Online szórakozások Magasan képzettek városiak fiatalok férfiak községiek községiek fiatalok férfiak fiatalok Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2008-12 (15+ belföldi közönség)

Online szórakozások Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2008-03 - 2008-12 (15+ belföldi közönség)

Online szórakozások Az online töltött idő 16%-a szórakoztató portálokon zajlik Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2008-03 - 2008-12 (15+ belföldi közönség)

Internetező huszonévesek

Internetező huszonévesek nemek szerinti megoszlása korcsoportonként

Internetező huszonévesek nemek szerinti napi látogatógörbéi

Internetező huszonévesek A 16-34 évesek körében minimális tartalékok vannak a penetráció növekedésére; a netező fiatal nők már többen vannak, egy gyorsan növekvő részük pedig intenzívebben böngészik, mint férfi kortársaik; a dolgozó korú nők munkaidőben, a legfiatalabbak pedig mindig aktívabbak.

Internetező huszonévesek tematikánkénti érdeklődés nem és kor szerint férfiak I. II. III. nők IT 1 2 kapcsolattartás erotika 3 praktikus információk humor, érdekesség 4 5 tanulás játék állás női lapok autó család sport horoszkóp utazás programajánló ingatlan

Internetező huszonévesek a hazai blogok online közönsége A hazai blogok olvasótábora egy év alatt 44 százalékkal nőtt, míg a penetráció csak 16%-kal. Januárban a hazai internetezők 52 százaléka, 2,38 millióan olvastak hazai blogokat; a napi blogolvasók 58%-a férfi, de havi szinten a nemek aránya 50:50; a blogolvasók táborában a 15-23 évesek száma növekszik a leggyorsabban;

Internetező huszonévesek a hazai blogok olvasóinak kor szerinti megoszlás, valamint változása egy év alatt

Internetező huszonévesek A blogolvasók bő fele havonta csupán egy vagy két napon keres fel blogoldalakat, köztük többségben vannak a nők; a gyakori blogolók között több a férfi (58:42); a blogoldalakra az olvasók bő harmada keresőkből érkezik, amely csoport összetételét döntően a keresők látogató-összetétele szabja meg; egyes posztokat nagy forgalmú site-ok ajánlanak, döntően a politika, a közélet, vagy a bulvár témaköré-ben. Ezek akár több tízezres látogatóinak összetételét döntően az ajánló oldal látogatóköre szabja meg.

Köszönjük a figyelmet.