Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online? Kerekasztal-beszélgetés netkutatókkal Web 2.0 BarCamp 2009. március 3.
Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online? Résztvevők: gemius/Ipsos Audience – Ács Tamás Operations Manager, Gemius Kovács Márton Kutatásvezető, Szonda Ipsos nrc – Klenovszki János Ügyvezető igazgató - www.nrc.hu webAudience – Varga Károly Projectvezető, Medián - www.webaudience.hu Beszélgetőtárs: Sárközy Ildikó Marketing tanácsadó, Netkutatasok.blogspot.com
A beszélgetés témái 1. Melyik módszer mit és hogyan mér? gemius/Ipsos Audience nrc webAudience 2. Online vásárlások - Mit tudunk az e-boltokról és az online vásárlókról? 3. Online szórakozások - Mit tudunk a szórakoztató honlapokról és az online szórakozókról? 4. Internetező huszonéves fiúk és lányok - Mit csinálnak a magyar huszonévesek online és mit nem csinálnak?
+ = Mit és hogyan mér? Mérőkódos/popup-os mérés Szoftverpaneles mérés Nemzetközi oldalak adatai Valós felhasználók Napi és havi adatok keresztlátogatottság Affinitás ranking Célcsoportképzés Honlapokon eltöltött idő
E-Commerce Trend Report Mit és hogyan mér? 2001 óta vizsgáljuk ezt a piacot. A kutatásban az internetes kereskedelem főbb szereplői is részt vesznek - vállalati kutatás. Cél; piac feltérképezése, az értékesítési oldal helyzete és dilemmái, a fogyasztók vásárlási szokásai, attitűdjei. A fogyasztói felmérésünk forrásai: NRC-TNS VMR kutatás: 10000 fő/félév NRC E-commerce Trend Report: 2000 fő
Mit és hogyan mér? webAUDIENCE: négy termék egységes rendszereként teljeskörű megoldás az online közönségmérésre és médiatervezésre. webAUDIT: hiteles látogatottsági statisztika, részletes forgalom-analitika, napi, heti és havi látogató-összetétel statisztika. webRATE: a hazai online média hatékony elemzése, célcsoport-keresés összetett demográfiai ismérvek alapján. webPROFILE: havonta frissülő 65 ezer fős adatbázis félezer website látogatóinak 600 féle tulajdonságával. A MEMRI szoftverbe töltve a hazai online média sokrétű, mélyreható elemzését és tervezését teszi lehetővé. webPANEL: a nem auditált hazai weboldalak látogatóinak részletes forgalmi és demográfiai adatbázisa.
Online vásárlások
TREND A legalább hetente internetezők 66 százaléka rendelt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást interneten keresztül, 41 százalékuk az elmúlt egy évben tett így.
Online vásárlások Az elmúlt egy évben online vásárlók aránya az egyes internetezői csoportokban Forrás: NRC E-Commerce Trend Report, Bázis: legalább hetente internetező 18-69 évesek, n=2000 A 40 év alattiak nagyobb arányban vásárolnak online, mint az idősebbek.
Online vásárlások Az internetezők online költése az adott termékre való összes költésükhöz viszonyítva Forrás: NRC E-Commerce Trend Report, Bázis: legalább hetente internetező 18-69 évesek, n=2000 % Habár legtöbben könyvet vásárolnak az interneten, a könyvvásárlások összegének csupán 32 százalékát költik el online módon.
Az internetes vásárlás legfőbb előnyei Online vásárlások Az internetes vásárlás legfőbb előnyei Forrás: NRC E-Commerce Trend Report, Bázis: legalább hetente internetező 18-69 évesek, és az elmúlt évben online vásárlók
Az internetezők 79 százaléka látogatja webáruházak honlapját.
Online szórakozások
Online szórakozások Magasan képzettek városiak fiatalok férfiak községiek községiek fiatalok férfiak fiatalok Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2008-12 (15+ belföldi közönség)
Online szórakozások Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2008-03 - 2008-12 (15+ belföldi közönség)
Online szórakozások Az online töltött idő 16%-a szórakoztató portálokon zajlik Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2008-03 - 2008-12 (15+ belföldi közönség)
Internetező huszonévesek
Internetező huszonévesek nemek szerinti megoszlása korcsoportonként
Internetező huszonévesek nemek szerinti napi látogatógörbéi
Internetező huszonévesek A 16-34 évesek körében minimális tartalékok vannak a penetráció növekedésére; a netező fiatal nők már többen vannak, egy gyorsan növekvő részük pedig intenzívebben böngészik, mint férfi kortársaik; a dolgozó korú nők munkaidőben, a legfiatalabbak pedig mindig aktívabbak.
Internetező huszonévesek tematikánkénti érdeklődés nem és kor szerint férfiak I. II. III. nők IT 1 2 kapcsolattartás erotika 3 praktikus információk humor, érdekesség 4 5 tanulás játék állás női lapok autó család sport horoszkóp utazás programajánló ingatlan
Internetező huszonévesek a hazai blogok online közönsége A hazai blogok olvasótábora egy év alatt 44 százalékkal nőtt, míg a penetráció csak 16%-kal. Januárban a hazai internetezők 52 százaléka, 2,38 millióan olvastak hazai blogokat; a napi blogolvasók 58%-a férfi, de havi szinten a nemek aránya 50:50; a blogolvasók táborában a 15-23 évesek száma növekszik a leggyorsabban;
Internetező huszonévesek a hazai blogok olvasóinak kor szerinti megoszlás, valamint változása egy év alatt
Internetező huszonévesek A blogolvasók bő fele havonta csupán egy vagy két napon keres fel blogoldalakat, köztük többségben vannak a nők; a gyakori blogolók között több a férfi (58:42); a blogoldalakra az olvasók bő harmada keresőkből érkezik, amely csoport összetételét döntően a keresők látogató-összetétele szabja meg; egyes posztokat nagy forgalmú site-ok ajánlanak, döntően a politika, a közélet, vagy a bulvár témaköré-ben. Ezek akár több tízezres látogatóinak összetételét döntően az ajánló oldal látogatóköre szabja meg.
Köszönjük a figyelmet.