Nemzeti Tehetség Program Alapelvei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VIRTUS KULTURÁLIS EGYESÜLET Általános tájékoztató.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Gábor Dénes Tehetségpont
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Előzmények: 2006-ban megalakult a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége és a 1043/2006.(IV.19.) kormányhatározattal támogatott Nemzeti Tehetségsegítő.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepvállalása a nemzedékeken átívelő tehetséggondozásban dr. Kaposi József főigazgató október 17. Dunaújváros.
Biztos Kezdet Gyerekházak
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Hozzáférés és esélyek a tehetséggondozásban Kállai Gabriella, PhD.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

Nemzeti Tehetség Program Alapelvei Hosszútávú szemlélet Értékőrzés elve Sokszínűség elve Esélyteremtés elve Folyamatosság és átjárhatóság elve Kiválasztás-önfejlesztés elve Hatékonyság, fokozatosság elve Felelősség, társadalmi felelősség vállalás Tehetségsegítők megbecsülésének elve Fenntarthatóság és társadalmi elfogadottság elve

A Nemzeti Tehetség Program céljai A tehetségsegítő hagyományok őrzése és gazdagítása, tehetségsegítő programok integrált rendeszének létrehozása, egyenlő hozzáférés biztosítása, a tehetséges fiatalok társadalmi felelősségének növelése, tehetségsegítő személyek és szervezetek munkájának megbecsülése, tehetség fejlesztését és hasznosulását segítő környezet kialakítása.

Nemzeti Tehetség fejlesztési Központ 2011-2012-es pályázatai   Beérkezett pályázatok száma (db) Nyertes pályázatok száma (db) A pályázott összeg (Ft) Az összes kifizetett támogatás (Ft) KKT A 11 8 19 682 368 Ft 4 700 000 Ft KKT B 12 9 11 431 638 Ft 10 000 000 Ft KKOLL 50 35 19 938 428 Ft 12 800 000 Ft KTMK 322 67 418 770 505 Ft 73 500 000 Ft ÉP-M 1 5 000 000 Ft KTTV 155 117 182 218 400 Ft 81 800 000 Ft MSV 573 576 364 047 Ft 62 200 000 Ft KÉTV-M 25 000 000 Ft KID-M 18 000 000 Ft

Nemzeti Tehetség fejlesztési Központ 2011-2012-es pályázatai   Beérkezett pályázatok száma (db) Nyertes pályázatok száma (db) A pályázott összeg (Ft) Az összes kifizetett támogatás (Ft) AMI 52 43 107 759 967 Ft 56 300 000 Ft SZKOLL 48 27 141 556 211 Ft 50 000 000 Ft TDK 130 30 210 061 307 Ft 44 506 000 Ft RITP 55 42 65 169 023 Ft 40 500 000 Ft FÉT 23 19 23 938 180 Ft 19 000 000 Ft FOG-M 1 1 000 000 Ft UGT 8 11 681 017 Ft 9 600 000 Ft PONT-M 70 000 000 Ft ADY 980 300 30 000 000 Ft összesítés 2424 827 1 937 571 091 613 906 000

Tervezett pályázatok II.2. Támogatni kell kisiskolák, valamint a 6 és 8 évfolyamos középiskolák tehetségsegítő programjainak kidolgozását. II.3. Támogatni kell pályázati úton a helyi önkormányzati, kisebbségi önkormányzati, egyházi és civil fenntartású, óvodai, általános iskolai és középiskolai, kollégiumi, diákotthoni tehetségsegítő műhelyeket. II.4. Támogatni kell pályázati úton az általános iskolai és középiskolai korosztály számára a műszaki és természettudományos kompetenciákat, valamint szakmatanuláshoz kapcsolódó kompetenciákat elmélyítő tehetségsegítő programokat, tevékenységeket. II.8. Támogatni kell pályázati úton a tehetséggondozó munka szakmai színvonalának fejlesztését szolgáló mentori hálózat kiépítését. II.10. Támogatni kell mind új, mind pedig már hagyományokkal rendelkező, országosan meghirdetésre kerülő, a hazai alap- és középfokú oktatás és a szakképzés területén megrendezendő tehetséggondozó, tanulmányi, művészeti, sport versenyeket, továbbá hazai egyének és csapatok részvételét nemzetközi versenyeken. II.11. Támogatni kell pályázati úton a tehetséges fiatalok kiválasztását lehetővé tevő területi diáksport versenyek megrendezését.

Tervezett pályázatok II.12. Támogatni kell pályázati úton a tehetséges fiatalok felkészítését végző, kiváló programmal dolgozó alapfokú művészetoktatási intézményeket. II.5. Támogatni kell pályázati úton a felsőoktatás, a továbbképzés és a pályakezdés tehetségsegítő műhelyeit. II.7. Támogatni kell pályázati úton a felsőoktatási műhelyekben, valamint az akadémiai és ágazati kutatóintézetekben a középiskolai korosztály számára szervezett évközi és nyári tehetséggondozó programokat. II.14. Támogatni kell pályázati úton a felsőoktatási intézményekben működő az Országos Tudományos Diákköri Tanács által elismert TDK műhelyeket, Szakkollégiumok tehetségsegítő programjait, a Tehetségsegítő kutatóműhelyeket. II.15. Támogatni kell pályázati úton a felsőoktatási intézmények tehetséggondozó táborait. II.16. Támogatni kell pályázati úton a nagy hagyományú országos felsőoktatási tehetségsegítő rendezvényeket, konferenciákat.

Tervezett pályázatok III.1. Támogatni kell a roma fiatalok integráló környezetben megvalósuló tehetségsegítő szolgáltatásokhoz való hozzáférését, a roma kisebbségi önkormányzatok, szervezetek és Tehetségpontok együttműködését, a roma fiatalok tehetségsegítővé válását. III.2. Támogatni kell a fogyatékkal élő fiatalok integráló környezetben megvalósuló tehetségsegítő szolgáltatásokhoz való hozzáférését, a fogyatékkal élő fiatalokat támogató szervezetek és Tehetségpontok együttműködését, a fogyatékkal élő fiatalokat fejlesztő szakemberek tehetségsegítővé válását. III.3. Támogatni kell a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, az otthont nyújtó ellátásban, továbbá utógondozói ellátásban részesülő fiatalok integráló környezetben megvalósuló tehetségsegítő szolgáltatásokhoz való hozzáférését. Továbbá támogatni kell ezen fiatalokkal foglalkozó szakemberek tehetségsegítővé válását. III.4. Támogatni kell a hátrányos helyzetű térségekben és településeken élő tehetséges fiatalok tehetségsegítő szolgáltatásokhoz való hozzáférését. Támogatni kell a tehetséggondozás területi eloszlásának kiegyensúlyozását célzó programokat. V. Támogatni kell a tehetségeket segítő szakemberek erkölcsi és anyagi megbecsülését szolgáló programokat, valamint a tehetségeket segítő általános és középiskolai, szakiskolai tanárok tehermentesítését szolgáló programot (országos elismerés-kitűntető díj, pályázati úton elnyerhető alkotóév, segítő pedagógiai asszisztens és órakedvezmény). VI.2. Támogatni kell a Nemzeti Tehetség Program célkitűzéseit támogató ismeretterjesztést, ismeretterjesztő rendezvények szervezését.

Tervezett pályázatok VI.3. A Nemzeti Tehetség Program, valamint a legkiválóbb tehetséggondozó személyek, programok, közösségek, és az esélyegyenlőséget célzó tehetséggondozó programok bemutatása a kulturális, sport, képzőművészeti rendezvényeken, médiában. VII.1. Támogatni kell a hazai tehetségsegítő hálózatot és határon túli magyarság egész Kárpát-medencére kiterjedő együttműködését szervező Nemzeti Tehetségpontot (országos központ, adatbázis, tudástár). VII.2. Támogatni kell a határon túli magyarság regionális, valamint az egész Kárpát-medencére kiterjedő magas szintű tematikus Tehetségsegítő Tanácsainak, Tehetségpontjainak működését, együttműködését egymással, az állami intézményekkel és az önkormányzatokkal, valamint tevékenységük elmélyítését és kiterjesztését. VII.3. Támogatni kell a hazai és határon túli együttműködéssel megvalósuló tehetséggondozó programokat, tehetséggondozó műhelyeket és a hozzájuk kapcsolódó szaktáborokat. VII.4. Támogatni kell pályázati úton a határon túli szakemberek képzését. VII.5. Támogatni kell pályázati úton a határon túli felsőoktatási intézmények hallgatói számára a tehetségük kibontakoztatásával összefüggésben a hazai programokon és rendezvényeken történő részvételt, valamint az ezzel kapcsolatban megszervezésre kerülő határon túli felsőoktatási tehetséggondozó rendezvényeket. VIII. Támogatni kell a sikeres magyar tehetségsegítő programok és megoldások idegen nyelveken való folyamatos megjelenítését és megismertetését mind az EU-ban, mind más országokban. A tehetségsegítés jó példáinak EU-adaptálásra való előkészítését, EU Tehetségnapok, tehetségsegítő EU együttműködés kezdeményezését. Támogatni kell a Nemzeti Tehetség Program célkitűzéseit szolgáló nemzetközi tapasztalatcserét és egy budapesti székhelyű EU Tehetségközpont koncepciójának kidolgozását.