Prof. emeritus, Dr.Dr.hc. Knoll Imre Budapest, február-május

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Advertisements

Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor
Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre, MTA doktor a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke MLBKT Kongresszus Siófok, november 6. Logisztikai befektetések vállalatgazdasági-
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
LEAN management és a szakszervezetek Budapest, VP/2011/003/0133 Information & Consultation – LEAN Principles in Manufacturing.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
1 Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II. Budapest, 2008.február Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Az MTA Közlekedéstudományi Bizottság Logisztikai Albizottság tevékenysége Dr. Kulcsár Béla tanszékvezető egyetemi tanár BME Közlekedésmérnöki Kar Építőgépek,
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED projekt Regionális Fejlesztési és Koordinációs Testület.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Új törekvések a logisztikaiközreműködésben
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
1 Logisztika Szakirány—II. 5.téma Logisztika Szakirány—II. 5.téma Az állam és a magánszféra kooperációja PPP – Public Private Partnership Prof.Dr.,Dr.hc.Knoll.
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
III. A logisztika jövője
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
TELEPÜLÉSTAN 5. Településrendszer, régió. MI A RÉGIÓ? Vonzáskörzet (régió)
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
1 A logisztika tudomány 25 éve a gazdaságért és a társadalomért Prof.emeritus, Dr.Dr.hc.Knoll Imre MTA doktor, ELA Fellow MTA Logisztikai Albizottság t.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
alapok és fejlesztési modellek
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Foglalkoztatás-politika
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
1 Prof.Dr. KNOLL IMRE, MTA doktor „ÉSSZEL-HITTEL-AKARATTAL” …a gyógyszer-ellátási láncban… I.Budapesti Gyógyszerész Nap szeptember 17. (
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Prof. emeritus, Dr.Dr.hc. Knoll Imre Budapest, 2010. február-május LOGISZTIKA (alapfok) Prof. emeritus, Dr.Dr.hc. Knoll Imre MTA doktor, ELA Fellow BKF-HFF Gazdálkodási Szak Budapest, 2010. február-május www.siklosihorvath-knoll.hu

Emberi / társadalmi tényezők logisztikai folyamatokban ©knoll

Célkitűzés: L LGT - T G „Logisztika-Gazdaság-társadalom” modell kialakítása CO.KNOLL

A „Logisztika-Gazdaság-Társadalom” modell előélete KNOLL IMRE professzor kutatási-vizsgálati módszerei 1./ Tudományoselméleti modellek, módszerek  2./ Gyakorlati/üzemi bevezetés 3./ Kooperatív értékelés 4./ Korrekciók 5./ Az új megoldás széleskörű alkalmazása (publikációk, workshopok, előadások) ©knoll

Logisztikai közreműködés a gazdaság–társadalom kölcsönhatásokban DE VEGYÜK FIGYELEMBE: gazdasági kihívásokat (globalizáció, informatika, elektronikus üzletvitel…) a logisztika tudomány behatolása a gazdasági életbe és a társadalmi folyamatokba a nemzetközi logisztikai együttműködés gazdaságpolitikai hatásai a logisztika sajátos területeinek színrelépése (környezetvédelem, kultúra, sport, politika,…) ©knoll

Az ember / társadalom szerepe és kölcsönhatásai 1./ A vállalati erőforrások összehangolt tervezése (ERP - Enterprise Resource Planning) helyett a „folyamatos ügyfélkapcsolat” (CRP - Continous Replenishment Planning) kedvezőbbnek tűnik. 2./ Az „IQ (Intelligence Quotient)” mellett, az „Érzelmi Intelligencia” (EQ- Emotional Quotient) előtérbe kerülése ©knoll

Gazdaság és társadalom kooperáció 2. régió/területfejlesztésben Oktatás, kultúra, sport Társadalmi tényezők Infrastruktúra Állami szerepvállalás Termelő, kereskedő vállalkozások; befektetők Régió-térség- település Logisztikai szolgáltatások Emberi erőforrások Szociális kérdések ©knoll

A gazdasági és társadalmi szereplők együttműködésének változatai 1 A gazdasági és társadalmi szereplők együttműködésének változatai 1. Az utóbbi időben előtérbe került a PPP-Public Private Partnership Állami és magántőke „értelmes” kooperációja -- autópálya épitésnél, - logisztikai létesitmények (raktár…) - infrastruktura befektetéseknél (rászállító utak, telekommunikáció, szociális létesitmények (óvoda,iskola..) ©knoll

Szuperponált gazdasági és társadalmi szerepvállalás Önkormányzat Ipar és kereskedelem Szolgáltatók logisztika infrastruktúra informatika pénzintézetek Lakosság Földterület Állami hatalom eszközei Irányításban részvétel Közelbe települ Termelés, áruelosztás Új módszerekkel és eszközökkel Beruházással Üzemeltetésben részt vesz Ellátási igénye, sőt „véleménye” van!! Információt kér és visszacsatol Munkaerőt foglalkoztat ©knoll

Ember-Gép (eszköz) kapcsolat A rendszer elemei és szerepük: Az emberek, akik a rendszer tárgyának megváltoztatásában közvetlenül vesznek részt; akikre ugyanakkor hat/visszahat az eszköz, A különféle berendezések (illetve gépek, eszközök) közvetlenül vagy közvetve kapcsolatban állnak azzal a tevékenységgel, amely a bemeneti tényezőket kimenetiekké alakítja. A főbb bemeneti jellemzők: az anyag (a) az energia (e) az információ (i) környezeti hatások (k) A főbb kimeneti jellemzők: az anyag/termék (a) az információ (i), illetve a termékben közvetve jelenlevő energia G E k a i e ©knoll

Társadalmi kapcsolódások I. A „Logisztika-Gazdaság-Társadalom” modell szellemében! Az élőmunka növekvő szerepe (pl.a befektetésekben) „AKTÍV” „PASSZÍV” - közvetlen résztvevő - használó (termel, befektet, irányít) - „élvező” v. „szenvedő” - pénzt termel - javakat „fogyaszt” T L G ©knoll

Társadalmi kapcsolódások II. Befektetés az élőmunkába (Human Resource Management,…) …továbbképzés (gyors megtérülés) …állami K+F juttatások (a mai GDP 0,9%-ról → 2,5 %! ) …közvetett G+T befektetések (szociális, kulturális, sport,…) ©knoll

Társadalmi kapcsolódások III. Emberi/társadalmi tényezők fejlesztése vállalati kultúra ↔ társadalmi megelégedettség kölcsönös partneri bizalom identitás – empátia érzelmi intelligencia fontossága (EQ – Emotional Quotient az IQ mellett) ↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑ Mindezt nemcsak én, vállalatvezetők ismerték fel! ©knoll

Társadalmi kapcsolódások IV. Javaslatom: „kollektív egoizmus”-ra törekedjél: úgy érjél el sikereket/eredményeket, hogy az partnereidnek is jó legyen! ↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑ Ezekkel is elősegítjük a hatékony és eredményes LOGISZTIKAI KÖZREMŰKÖDÉST! ©knoll

Dolgozzál: ÉSSZEL-HITTEL- AKARATTAL ! Viszontlátásra! www.siklosihorvath-knoll.hu