Innováció az egyetemi és főiskolai sportban Simon Gábor MEFS Szabadidősport Bizottság elnök Sportkutatók Éjszakája „Innováció a sportban” 2012. szeptember.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Többnapos „sportfesztivál” a magyarországi illetve határon túli felsőoktatási intézmények hallgatói számára a Debreceni Campus Nonprofit Közhasznú Kft.
Advertisements

MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Az innováció forrásai.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
BME Közösségi sportlétesítmények non- profit üzemeltetésének új iránya Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem november 5. Andor György –
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
Az olimpiai sportágak az egyetemi sportban Fábián László MOB sportigazgató.
Sportkoncepció és szervezeti megvalósítása a Debreceni Egyetemen
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
Debreceni Egyetem "ABS" Képzés- és rendszerfejlesztés a „ABS” Képzés és rendszerfejlesztés sportos társadalomért Észak-Kelet Magyarországon (A és B komponensek.
Sportirodák szerepe az intézményi sportéletben
A MAGYAR ORSZÁGOS KORCSOLYÁZÓ SZÖVETSÉG ÉS AZ EGYETEMI SPORT.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
2005. április.Road Show Szeged1 Ifjúsági Bizottság Tóth Gergely, Nagy Péter április 12.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Magyar Egyetemi - Főiskolai Országos Bajnokság Döntők.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Tájékoztató előadás a szakról ELTE PPK Nyílt Nap január 29. Sportszervező BSc.
TÁMOP E-13/1/KONV „Sport a felsőoktatásban” B komponens Dr. Trényiné dr. Rákóczi Zsuzsanna Hallgatói szabadidősport.
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Szegedi Tudományegyetem
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

Innováció az egyetemi és főiskolai sportban Simon Gábor MEFS Szabadidősport Bizottság elnök Sportkutatók Éjszakája „Innováció a sportban” szeptember 28.

„Nincs minőségi felsőoktatás minőségi felsőoktatási sport nélkül” •Innováció – sport hívószavai Tudás központúság a sportban – kutatás és problémamegoldás – sajátosság és egyediség megjelenése •„TRIPLE HELIX” – egyetem – kormányzat- gazdasági szektor/ipar hármas spirálja •Vállalkozó egyetemi modell kialakulása

Mit érthetünk innováció alatt az egyetemi szabadidősportban? •Kreatív megközelítés – Rugalmas, hétköznapi rutinhoz alkalmazkodó, vonzó program. Módszerek: kommunikáció, sportági paletta, toborzás stb. Új ötletek - fejlődési folyamat - koncepciózus gondolkodás – működő gyakorlat •Innováció területei i.) új fogyasztók (pl. akik még nem sportolnak, gólyák, dolgozók) ii.) új módszerek, új sportágak (pl. fitness (trx,kettlebell), küzdősportok, amerikai sportok, extrémsportok honosítása, népszerűsítése) iii.) új kommunikációs eszközök, csatornák ( közösségi oldalak előretörése)

Fejlődés a kommunikációban •Vonzó megjelenés: arculattervezés, marketing, szolgáltatói szemlélet fontossága, a „sport termék”. Személyesség: hallgatók megszólítása – hirdetéseken kívül – személyesen is – gólyatábori, kari, kollégiumi sportkampányok, sportnépszerűsítés 21.századi „közösségromboló” eszközök – internet, FB hasznos kihasználásával A kortárs közösségszámára fontos előnyök hangsúlyozásával – nem egészségközpontú kommunikáció, hanem a közösség, buli, jó társaság, kapcsolatteremtés, a játék és a versengés hívószavaival FI sport területén érintett szervezetek jobb kommunikációja – ismerjük meg egymást: videokonferenciák, vezetőképzők, szakmai tanulmányutak, „testvéregyetemi kapcsolatok” kialakítása

Kortárs szerep fontossága Hallgatótársak szerepe – sportszervezők, hallgatói szakosztályok az egyesületekben. Jól működő hallgatói önkormányzatok szerepe kiemelt. Az új trendeknek megfelelő sportágak bevezetése az egyetemi sportéletbe – TRX, futsal, cheerleading, flagfootball, jóga, Jó tanuló – jó sportoló mintaképek Olimpikon élsportolók, egyetemi hallgatók bemutatása, részvétele intézményi sportrendezvényeken (pl. Szilágyi Áron – ELTE 5vös5km futóverseny részvevője) Sportolók akik köztünk élnek – egészséges, sikeres, jó kedvű, magabiztos, népszerű, vonzó személyiségek.

Innováció a sportszervezésben Tradicionális egyesületi modell átalakulása – gazdasági több lábon állás (pályázatok, állami források, támogatók, szponzorok mellett sport szolgáltatás, sportrendezvények szervezése, törvényileg engedélyezett gazdasági tevékenység végzése Megújulás a sportvezetésben – munkamegosztás, szakosodás, professzionalizálódás Vállalkozó szellemiség Sport mint termék – PR, marketing feladatok megjelenése Együttműködés, jó gyakorlatok átvétele, meghonosítása – hazai és külföldi egyetemek működő programjainak megismerése Sportszervező képzésben végző hallgatók beépítése az egyesületek munkájába – szakmai gyakorlatok, fejlesztések, kutatások, felmérések

Együttműködés más tudományterületekkel, tudományágakkal Telekommunikáció - mobil applikációk fejlesztése Social media Ösztöndíjak, kutatások, közös projektek indítása, szakmai gyakorlatok (informatika, bölcsészet-, társadalom-, természet-,műszaki és orvostudományok, jog, stb.) Példák:magyar fejlesztés a Webit Kongresszuson 2012-ben Isztambul – Sportwavez Nike – Nike+ FuelBand

• Fiatalos, vonzó arculat (brand) kialakítása • Nagykövet • Folyamatos média megjelenés (nem öncélú köztudatba kerülés fontos) • Kommunikáció a hallgatókkal • Hallgatói igény mentén történő fejlesztések megszervezése, segítése • Az igények monitorozása

A MEFS tervezett programjai a szabadidősportban • A MEFS az egyetemi szabadidősportot csak a HÖOK-kal és az intézményekkel közösen tudja megszervezni • Alapok megteremtése – Sportiroda projekt (intézmény, egyesület, HÖK, üzemeltetés, sportintézet) • Hallgatók kedvezményes részvétele szabadidős programokban pl. utcai futóversenyek • Sportnépszerűsítő, figyelemfelkeltő kampányok – gólyatáborok, EFOTT • SportPont program – helyi sportolási lehetőségek, sportnapok szervezése a HÖOK-al együttműködésben • Presztízs küzdelmek: Szeged-Pécs, Debrecen-Nyíregyháza, Eger-Miskolc, ELTE-BME-Corvinu ún. Versity Games • Látványsportágak a szabadidősportban

• - sportág specifikus fejlesztések • - versenyképes, modern kínálat • - felmérő rendszer kiépítése (visszajelzés, verseny) • - intézményi csapatsportok • - egyéni sportok szervezése egyetemi keretek között (fitnesz programok) • - Aerobik, táncsportok, nyitás a hallgató lányok irányába • - természetjárás • -kocogó programok beindítása • - kerékpározást támogató programok

Köszönöm a figyelmet!