Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Nagy Melinda 8. c
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Szeretem a könyvtáram!.
Királyhelmec városunk története
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Kertvárosi Általános Művelődési Központ Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Tatabánya 25 év
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Iskolatörténeti hét  A murakeresztúri Zrínyi Miklós Általános Iskola a központi iskolaépület 50 éves évfordulójára, január 21-től január 26-ig iskolatörténeti.
Pályaválasztás 2014/15.
Utcai és lakótelepi szociális munka
Iskolánkról.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Jobbágy Piroska
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Galacz Adri
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Kertvárosi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
A tételek eljuttatása az iskolákba
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
szakmérnök hallgatók számára
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Szepesi Vendel A Királyhelmeci Magyar Tanitási Nyelvű Alapiskola.
PÁLYAVÁLASZTÁS.
Testvérvárosok Terei Általános Iskola
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Alapiskola A szentpéteri iskolákról, illetőleg keletkezésükről néhány adat áll csak rendelkezésünkre ig csupán egy tanteremből állt az iskola. A.
Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Kecskemét
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Nyugodt légkör, barátságos környezet játszóudvar műfüves pálya.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
Készítette: Malinovszki Dárius
Iskola névadója Tagozataink Hagyományaink Iskolánk névadója Vörösmarty Mihály ( ) Magyar költő Fő művei: Lírai: Gondolatok a könyvtárban Dráma:
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
SZMK Értekezlet május 9..
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
Bornemisza Óvoda
DARUS a gyermekekért.
Előadás másolata:

Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Tatabánya 20 év 1985 - 2005

A MÚLT…

Intézményünk Tatabánya legfiatalabb iskolája: 1985-ben épült. Régen volt… „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) 1..

Rajki Antalné igazgató akkori tantestületével iskolát teremtett itt – a semmiből. Az első évnyitó még úttörő-nyakkendőben: „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) 2.

Ünnepeinken azóta is fellobban tövében a két gyertya lángja: 1990-ben iskolánk felvette Székelyföld szülöttének, Kőrösi Csoma Sándornak a nevét. Kitartása, tudása, hazaszeretete példa mindannyiunk számára. „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) A návadó ünnepségen felavattuk a Barcsik Tibor által készített kopjafát. Ünnepeinken azóta is fellobban tövében a két gyertya lángja: 3.

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) Ekkor énekeltük először együtt a Székely Himnuszt és iskolai „himnuszunkat”. 4.

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) Megalapítottuk a Kőrösi-díjat, amelyet minden évben kiemelkedő munkájáért kap meg egy diák és egy pedagógus. 5.

Kik is ők? „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) Kőrösi-díjas tanáraink: Fülöp Ferencné Mező lászlóné Dalmadiné Végh Ilona Erdész Emőke Rajki Antalné Balatoni Emilné Henzer Zsuzsanna Szabóné Kulcsár Nóra dr. Vassné Jakab Gizella id. Barcsik Tibor Tomkóné Ujvári Zsuzsanna Gutyán Ágnes Mózes Gáborné Arató Mónika Kőrösi-díjas diákjaink: Kovács Mónika Ádám Mónika ifj. Barcsik Tibor Németh András Koroknai Alexandra Módos Renáta Klung Angéla Molnár Ágnes Frank Melinda Varga Tímea Márku Mónika Kalmár Petra Nedermann Dénes Eke Andrea Rigó Tünde 6.

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) Akkoriban jelent meg első iskolaújságunk. Címlapján a „vándorló”, a célja felé igyekvő Csoma Sándor alakja. Azóta iskolaújságunkban, a havi rendszerességgel megjelenő „Kőrösi Hírek”-ben, újságíró-szakköröseink nyomon követik iskolai életünk minden jelentős eseményét. 7.

A JELEN…

Az eltelt évek alatt iskolánk sokat szépült, gazdagodott kívül… „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Az eltelt évek alatt iskolánk sokat szépült, gazdagodott kívül… 8.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) … és belül. 9.

A 2004/2005-ös tanév tantestülete „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 10.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 1990-ben az országban elsők között kezdtük el az informatika oktatását 1. osztálytól kezdve. Ma már iskolánk az Országos Közoktatási Intézet „Gyermekinformatika” bázisiskolája. Tapasztalatainkkal másfél évtizede segítjük kollégáinkat szerte az országban. 11.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Oktatómunkánk egyik sarokköve az anyanyelvi nevelés. Eddig elért városi, megyei, sőt országos sikereink bizonyítják eredményességét. Immár 10 éve hagyományosan mi vagyunk a házigazdái a 3-4. osztályosok „Kazinczy olvasási- és szépkiejtési” versenyének, amely ma már rangos regionális megmérettetésnek számít. 12.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 4. osztálytól kezdve két nyelv közül (angol, német) választhatnak tanulóink. Érdeklődő, tehetséges diákjainknak – igény szerint – alsóbb évfolyamokon is szervezünk játékos nyelvoktatást. 13.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Kiemelten fontos terület iskolánkban a tehetséggondozás. Érdeklődésüknek, tehetségüknek megfelelően számos szakkör közül választhatnak tanulóink: színjátszó, nyelv, játék, fafaragó… 14.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) …kézműves-szakkör… 15.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) …rajzszakkör…. 16.

…furulya-szakkör… …újságíró-szakkör. 17. „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) …furulya-szakkör… …újságíró-szakkör. 17.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Sportéletünk nagyon színes: „röpisulival” és „focisulival” várjuk a hozzánk érkező lányokat, fiúkat. A hagyományos tavaszi Kőrösi foci- és röpikupa évről évre egyre nagyobb érdeklődésre tart számot a város sportoló diákjai közt. 18.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Sportolóink sok dicsőséget szereztek már iskolánknak. Erről tanúskodik a temérdek oklevél, érem és serleg. 19.

Focistáink az országos NIKE-kupán a Népstadionban: „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Focistáink az országos NIKE-kupán a Népstadionban: 20.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) A tehetség széleskörű kibontakoztatásához igen gazdag a kínálatunk : emelt szintű oktatást szervezünk testnevelésből, tagozatjellegű, emelt óraszámú képzést nyújtunk informatikából és angol nyelvből. Művészeti dráma- és táncoktatást is biztosítunk szervezett keretek között. 21.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Iskolai könyvtárunk az egyik leggazdagabb, legjobban felszerelt a városban: közel 9000 könyv, folyóiratok, számítógép, Internet , fejlesztő játékok várják diákjainkat. Nem csoda, hogy igen sűrűn látogatott mind a tanulók, mind a pedagógusok részéről. 2002. óta a Nemzeti Tankönyvkiadó referenciaiskolája vagyunk, így könyvtárunk gyakran ad otthont a Kiadó rendezvényeinek, ahol megtekinthetők annak tankönyvei, kiadványai. 22..

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Tehetséges tanulóink megfelelő képzése mellett hasonló figyelmet fordítunk a felzárkóztatásra, fejlesztésre szorulókra is. Velük – pedagógusainkon kívül – külön fejlesztő pedagógusok, logopédus, pszichológus, gyógytestnevelő foglalkozik itt helyben, az iskolában. Munkánkat a kiépített Belsőgondozói Rendszer is segíti, amely a tanulók nyomonkövetésében, mérésében, a személyre szabott fejlesztés kidolgozásában támogatja a pedagógusokat. Iskolánk Komárom-Esztergom Megyei Pedagógiai Intézet „BGR”- bázisiskolája. 23.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Színjátszóink neves városi, megyei és országos fesztiválokon érnek el kiváló eredményeket. 24.

Akadályversenyek, kirándulások Állatok, madarak, fák, föld világnapja „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Diákjaink idejük túlnyomó részét az iskolában töltik. Ezért igen nagy súlyt fektetünk szabadidejük igényes, hasznos eltöltésére. A diákönkormányzati rendezvényeink , családi programjaink nagyon népszerűek a gyerekek és a szülők körében egyaránt. Akadályversenyek, kirándulások Állatok, madarak, fák, föld világnapja Őszi, tavaszi papírgyűjtés Egészségvédelmi nap Almabuli – elsősök avatása Teremdíszítő versenyek Klubnapközis foglalkozások Sulidiszkók 25.

És még… Zsetonos játékok Gyereknapi buli Daléneklő versenyek „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Zsetonos játékok Gyereknapi buli Daléneklő versenyek Ki mit tud? Jutalomkirándulások Negyedikesek búcsúztatója Buszos, családi országjárások Tanár-diák mérkőzések Karcsi bácsi a szeren: 26.

Az alsósok évek óta Csákányospusztán, a felsősök Balatonakaliban … „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Az alsósok évek óta Csákányospusztán, a felsősök Balatonakaliban … 27.

… és vízitúrákon nyaralhatnak. „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) … és vízitúrákon nyaralhatnak. 28.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Ünnepeink kovácsolnak minket igazi közösséggé. A nagyok ünnepi műsoraiból a kicsik is megérzik: mit is jelent kőrösisnek és magyarnak lenni… Nemzeti ünnepeink: október 6., október 23. és március 15. 29.

A Mikulás, a karácsony, a farsang, az anyák napja, a gyereknap … „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) A Mikulás, a karácsony, a farsang, az anyák napja, a gyereknap … 30.

„Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) … a pedagógusnap, a Kőrösi-gála és a ballagás tesznek minket nagy családdá. 31.

Gondolatok, emlékek iskolánkról… „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” Gondolatok, emlékek iskolánkról…

Mózes Gáborné 1992-1995. igazgatóhelyettes, 1995- igazgató „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” „…Az iskolában a tanterem ajtaját becsukva egy kis időre kizáródik a külvilág, csak a diák van ott, és én, a tanár… Aztán hazavisszük egymást egy-egy kijavítandó dolgozattal, felkészüléssel… Otthonunk megtelik gyerekekkel, iskolával; mi is ott vagyunk velük osztályzatainkkal, bejegyzett üzeneteinkkel, de leginkább a szeretetet, várakozást, biztatást adó figyelmünkkel…” (2000. városi pedagógusnapi ünnepi köszöntő) 14. éve a „KŐRÖSIT” hordom haza nap mint nap, s megyek sok helyre „haza” … Mózes Gáborné 1992-1995. igazgatóhelyettes, 1995- igazgató a 2003. év Kőrösi-díjas pedagógusa 32.

Rajki Antalné 1985-95. igazgató, az 1995. év Kőrösi-díjas pedagógusa „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” „Büszke vagyok arra, hogy itt dolgozhattam. Kertváros legszélén iskolát teremtettünk, olyan iskolát, amely fáklya környezetében, s amelynek hitvallása lehet: Óvd meg gyermekeimet, óvd meg életüket, hogy különbek legyenek szüleiknél, és felépítsenek egy új és szebb világot. Egy világot tele szépséggel és jóakarattal, hogy szeretet és béke uralkodjon mindenütt.” Rajki Antalné 1985-95. igazgató, az 1995. év Kőrösi-díjas pedagógusa 33.

„És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek „20 éve nehéz feladatot vállaltunk: iskolaépületből igazi iskolát teremteni, amelynek lelke, hangulata, értékei, és hagyományai vannak.” Mező Lászlóné 1985-1992 igazgatóhelyettes, az 1992. év Kőrösi-díjas pedagógusa 34.

„És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek „…Ha időnként kételkedem is: kellek? Kell, amit csinálok? – elég egy apró emberke hozzám bújása, vagy egy kiskamasz mosolya (morgása) , és tudom: itt a helyem!” Dalmadiné Végh Ilona 1990-2000. igazgatóhelyettes, az 1993. év Kőrösi-díjas pedagógusa 35.

Pányiné Segesdi Nóra 2001-2005. igazgatóhelyettes „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” „Volt tanáraim fogadtak. Szólt a gitár, 400 gyerek énekelte: Hazára találtam…Rólam, nekem szólt a dal. Megérkeztem. Hazaérkeztem.” Pányiné Segesdi Nóra 2001-2005. igazgatóhelyettes 36.

Henzer Zsuzsanna az 1997. év Kőrösi-díjas pedagógusa „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” „Tanítványaim megannyi új dimenziót, új világot teremtenek. A velük átélt töri órák, könyvtári délutánok,, versenyek, táborok a Balatonnál, kenuzás a Bodrogon… mind életem legszebb pillanatai között szerepelnek.” Henzer Zsuzsanna az 1997. év Kőrösi-díjas pedagógusa 37.

„És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek „Hogy is tudnám feledni azokat a pillanatokat: - amikor mi, tanárok énekeltünk az ünnepségeken, - amikor azokat a hatalmas papírsárkányokat hajtogattuk a Kőrösi-névadóra, - amikor együtt kirándultunk itthon és külföldön. Tudom, földrajzilag messze kerültem tőletek…,de én még mindig „kőrösisnek”érzem magam!” Emőke Erdész Harasta – Ausztráliából az 1994. év Kőrösi-díjas pedagógusa 38.

Dr. Rónáné Falus Júlia - pszichológus 1993-2000. az iskolaszék tagja „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” „10 éves volt az iskola. Leírhatatlan az az odafigyelés, igyekezet, áhitat, amivel a gyerekek, tanárok készültek megmutatni a világnak, mit is tudnak ők. S mi, vendégek, meghatódtunk a varázslattól, ami körülölelt bennünket. A szemükből áradt a fény, az a bizonyos a mai világunkban oly keveset látott sugárzó fény.” Dr. Rónáné Falus Júlia - pszichológus 1993-2000. az iskolaszék tagja 39.

Kiss Istvánné a Lila Óvoda vezetője „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” „A mi felelősségünk, mivé válik a gyermek. Számukra csak a legszebbet, legjobbat adhatjuk. Ezen munkálkodunk immár 20 éve közösen a Kőrösi Csoma Sándor Iskolával mint jó szomszéd – tisztelve és segítve egymás munkáját. Az eltelt 20 év alatt példaértékű szakmai és emberi kapcsolatot alakítottunk ki.!” Kiss Istvánné a Lila Óvoda vezetője 40.

Molnár Sándor - szülő 1993-2003. az iskolaszék elnöke „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” „A lányok szerettek idejárni. Mert őket is szerették. Mint mindenkit…Itt ez elvárás, és meggyőződésből, szívből segítenek . Ez egy szeretetre, segítségre, támogatásra méltó közösség!” Molnár Sándor - szülő 1993-2003. az iskolaszék elnöke 41.

George Sarton: Alexander Csoma 1929 „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” „Bárki, ha akarja, megtalálja a saját Himaláját, ahova tartozhat, ahol dolgozhat, ahol megleli belső békéjét, és a nyugalmat, azt, melyet senki nem vehet el, senki nem zúzhat szét.” George Sarton: Alexander Csoma 1929 42.

Molnár Ágnes az 1995. év Kőrösi-díjas tanulója „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” „Amikor megkaptam a Kőrösi-díjat, megváltozott az életem. Úgy éreztem, én is megtaláltam az én Himalájám felé vezető utat.” Molnár Ágnes az 1995. év Kőrösi-díjas tanulója 43.

„És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek 44.