„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.
Advertisements

Kerékpáros fejlesztések között Mitől lesz kerékpárosbarát egy település? Dr. Kukely György cégvezető Terra Studio Kft április 24.
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
KENYI fejlesztés és országos adatfelvétel
Projekt általános bemutatása
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Kormányzati szerepvállalás a kerékpáros közlekedés, turizmus és sport területén Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Miniszter kerékpáros ügyekért felelős.
Kerékpáros Tárcaközi Bizottsági ülés Budapest, január 28. Kerékpárosbarát Település és Munkahely pályázatok Szabó Kristóf KBT/KBM koordinátor.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Pályázati lehetőségek
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
A z LHH program aktuális kérdései Kullmann Ádám, LHH Fejlesztési Programiroda Szentendre, május 27.
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 3. workshop: Kerékpáros térség turisztikai fejlesztésének lehetőségei, lehetséges.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Kutatás-fejlesztésért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala Miniszterelnöki Hivatal Dr. Kolber István, államtitkár Az első Nemzeti Fejlesztési Terv.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az ESPON 2006 Program és annak jelentősége Magyarország szempontjából Illés Dóra november 26.
Tóth Judit Kerékpáros Magyarország Szövetség évi pályázatok.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Integrált közösségi szolgáltató terek
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Aaa. Nők és családon belüli erőszak elleni lépések  től a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (jogelődje ICSSZEM)és a civil szervezetek egyeztetése.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
VÁNDORLÁS VANDROVKY WUNDERLUST.
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Kerékpáros turizmus a szlovák-magyar határ mentén
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS BUDAPESTEN XD csapat Készítette: Márta Zsolt Gyűjtötte: Mészáros Valentin Előadja: Rimóczi András.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Gerje-Körút „A közös program”
Előadás másolata:

„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja Budapest, 2008.05.28

Témák Kerékpár és társadalom- a program háttere Kerékpáros Magyarország Program Célok Intézkedések

Kerékpár és társadalom A kerékpározás kezdete a XIX. sz. A XX. sz. első fele az aranykor ’60-‘80 a városi emberek elhagyták a kerékpárt 1990-2000 vidéken is előretör az autó 2001-2003 reneszánsz -300.000 eladott kerékpár / év 2003-2005. erősödő civil mozgalmak 2005.: 50.000 fős Critical Mass 2006-2007. a kormányzati elfogadás Miniszteri megbízott kinevezése 2005. december Rövid távú program Közép távú program „Kerékpáros Magyarország Program

A Kerékpáros Magyarország Program 2007 - 2013 Célok: Kerékpáros közlekedés részarányának növelése Kerékpáros turisták számának és az ebből származó bevételek növelése A kerékpáros balesetek számának csökkentése A kerékpársportolók és rekreációs kerékpározók számának és eredményességének növelése

A Kerékpáros Magyarország Program 2007 - 2013 Szakmai területek: Infrastruktúra fejlesztés Kerékpáros közlekedés és biztonság Kerékpáros turizmus Kerékpársport, rekreáció Intézményi háttér

Infrastruktúra fejlesztés I. Források és tevékenységek a 2007-2013 közt az infrastruktúrafejlesztés területén: KÖZOP 14 Mrd Ft - 1-3 számjegyű főutak mellett, külterületen ROP – ok 28 Mrd Ft – mellékutak mellett, településeken belül, ROP - regionális Turisztikai pályázatok – további jelentős összeg országos turisztikai kerékpárutakra (OTRT) és regionális turisztikai törzshálózat elemeire ROP – településrehabilitációs, megújítási projektek ETE források –további jelentős összeg határmenti kerékpárutakra Hazai forrás (évi 2 Mrd Ft) 14 Mrd Ft EuroVelo kerékpárutakra, Közép M.o. 1-3 számjegyű főutak mellett, fenntartásra, felújításra Összesen 56 Mrd Ft + a pályázók önereje = min. 60 Mrd Ft = kb. 2000km, több mint 430 km ebből már támogatást is nyert

Infrastruktúra fejlesztés II. További feladatok: Kerékpárútépítés műszaki előírásainak bevezetése megtörtént a felülvizsgálata és az erre épülő kézikönyv kidolgozása, szakmai fórumok - folyamatban Országos Területrendezési Tervben definiált országos turisztikai kerékpárúthálózati terv felülvizsgálata megtörtént – parlamenti elfogadás alatt A legfontosabb törzshálózati elemek nyomvonaltervezése – részben már megtörtént GIS alapú kerékpárút nyilvántartási és monitoring rendszer (és erre alapozva útvonaltervező) megvalósítása - folyamatban 2008. július – 2009.dec) Térségi karbantartási – fenntartási rendszerek tervezése elkezdődött, de a finanszírozás még nem biztosítot

Kerékpáros közlekedés és biztonság I. Közlekedési feltételek: Intermodalitás – minden beszerzett új kocsi „kerékpárosbarát”, BoB projekt Kerékpártárolók, parkolók – B+R pályázatok a közösségi közlekedéshez, OTÉK módosítás, A kerékpárosbarát település pályázati program – 2008-tól és előnyt jelent a pályázatoknál A kerékpárosbarát munkahely pályázati rendszer 2008-tól normatív alapon, KEOP pályázati támogatás a feltételek teljesítéséhez

Kerékpáros közlekedés és biztonság II. Népszerűsítés: A Bringázz a munkába kampány – 2007-ben indult 2 hét alatt 2100 részvevő az Egyenlítőt körültekerték!!!, 2008-ban 6000 résztvevő (jelenleg)! Kerékpározás népszerűsítése, elfogadtatása a médián keresztül – klipp – Bringáznál inkább te is!

Kerékpáros közlekedés és biztonság III. BringaSuli oktatása az iskolában program és a roadshow - elindult 2008 tavaszán 8500 gyermek vesz benne részt KRESZ átfogó módosítás – elindult, eredménye 2008-ban várható

Kerékpáros turizmus I. Komplex kerékpáros turizmus fejlesztési térségi projektek megvalósítása és működtetése. A Duna menti kerékpárút projekt kivitelezése (kitáblázás és promóció) indul 2008-ban. Országos Kerékpáros Turisztikai Promóciós és Információs Projekt beindítása Országos Kerékpárosbarát Vállalkozói Hálózat létrehozása

Intézményi háttér 2 fő megbízási szerződéssel, 4 fő teljes munkaidőben a kerékpározással foglalkozik a GKM-ben és a KKK-nál, Felelősök a társminisztériumoknál RFT-oknál és a NFÜ-nél. Kerékpáros közlekedésbiztonsági, turizmus, sport, szemléletformális, stratégiai munkacsoportok A civil kontroll a projektek előkészítésben, megvalósításában, fenntartásban (monitoring rendszer) Magántőke bevonása támogatóként Kerékpáros Magyarország Szövetség és Központ létrehozása a civil szervezetekkel

Köszönöm a figyelmet! Amennyiben további kérdésük van: bodor.adam@gkm.gov.hu