Versenyképes közigazgatás, versenyképes magyar vállalatok dr. Rétvári Bence Parlamenti Államtitkár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A rehabilitációs szakigazgatási szervek működési folyamatai
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
GKI Zrt., Bér- és bérteher-reform Akar László vezérigazgató március 10.
„Létrehozzuk a magyar vállalkozások bankját.” Gyurcsány Ferenc, január 30.
A Kormány intézkedései és tervei
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A Rehabilitációs Foglalkoztatás lehetőségei
Henter Ágnes Sárvár, március 30.
Elkülönített állami pénzalapok
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
A kereskedelmi és iparkamarák gazdaságszervező szerepének változása Pekó László.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Állam munkavédelmi feladatai
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatalok és a kormányablakok
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
A Veszprém megyei Kormányhivatal működésének tapasztalatai
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
1Magyar Közgazdasági Társaság Előadó: Magyari László Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Budapest, november 6. A MAGYAR NEMZETGAZDASÁGI.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Segélyezési rendszer átalakítása
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Válságkezelés eredményei, lehetőségek a válság után december 3. Dr. Oszkó Péter pénzügyminiszter.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai elképzelései Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai.
Osztalékadó. Osztalékadó A Medgyessy-Gyurcsány-kormány adóreformja I. 550 milliárd Ft elvonás évente (55 ezer Ft/fő) 22 adóemelés Áfa radikális.
Fékezés vagy lendület? Tovább nehezedik a hazai munkahelyteremtő mikro-, kis- és középes vállalkozások helyzete Varga Mihály, 2004.október 10.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
FOGLALKOZTATÁS BŐVÍTŐ TÁMOGATÁSOK ÉS KEDVEZMÉNYEK ÉV Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja, Szombathely Szombathely,
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
„BÍZUNK MAGYARORSZÁGBAN” Garamhegyi Ábel Államtitkár Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Vállalkozási feltételek Németországban vállalkozási szerződések teljesítéséhez Koji László elnök Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége 1013.
Az adó- és illetéktörvények változásainak hatása a vállalkozási szférára Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Költségvetés.
Előadás másolata:

Versenyképes közigazgatás, versenyképes magyar vállalatok dr. Rétvári Bence Parlamenti Államtitkár

február 6. – június 5. Ronald Reagan

3 Versenyképességi mutatók I. • A World Economic Forum versenyképességi felmérésében 9 év alatt a 29. helyről az 52.-re csúszott le hazánk. • Az svájci IMD hasonló rangsorában 2002-ben 30., míg 2010-ben 42. helyen álltunk.

4 Versenyképességi mutatók II. Nemzetközi versenyképességi felmérések alapján Magyarországon • kevesen dolgoznak, • kuszák és instabilak a közpénzügyi viszonyok, • a gazdasági környezet kiszámíthatatlan, • sok az adminisztráció, • vállalkozásaink megújulási képessége, innovációs potenciálja alacsony, • nem megfelelő az iskolák tudásátadó képessége.

5 Versenyképesség növelése Legfontosabb céljaink: • Közép-európai régió legversenyképesebb országává válni – Miért nem írta alá Magyarország a Versenyképességi Paktumot? • Az aláírással le kellene mondanunk a Magyarország független adópolitikájától. • Csökkenne a gyorsított értékcsökkenési leírásból származó előnyünk. • Csökkenne a kutatás-fejlesztési költségek kétszeres leírásának lehetősége. • Gazdasági stabilitás megteremtése • A versenyképesség elérésének eszköze: az adópolitika

6 Költségvetési hiány tervezett alakulása ,9%2,5%2,2%1,9%

7 Fő célkitűzéseink a közigazgatás átalakításával • Egyszerűbb szabályozás  nagyobb teljesítmény. – Jelenleg: magas adminisztrációs teher. • évi 65 óra, • teljes vállalatvezetői munkaidő 3%-a • Gazdaságossági szempontból szervezzük át a közszolgáltatásokat. • Hatékonyan működő közigazgatás  kevesebb pazarlás.

8 Gazdasági Akcióterv I június • Adó- és járulékcsökkentés: – SZJA 36%-ról  16%-ra csökkent – Társasági Adó (500M forint alatti adóalap részre) 19%-ról  10%-ra csökkent – Kismamák alkalmazása esetén a TB járulék 27%-ról  20%-ra csökkent • A kötelező magánnyugdíj-pénztári vagyonból adósságcsökkentést hajtunk végre.

9 Gazdasági Akcióterv II június • 10 kisadó megszüntetése, köztük: – épület utáni idegenforgalmi adó, – a vállalkozók kommunális adója, – a nagyteljesítményű személygépkocsik, vízi járművek, légi járművek adója, – a vízgazdálkodási termelői érdekeltségi hozzájárulás.

10 Gazdasági Akcióterv III június • Kötelező engedélyek 30%-ának eltörlése: – választhatóvá tettük az elvi építési engedélyt – a kisvállalkozások beruházásaira bevezettük az integrált engedélyezési eljárást – az építési engedélyezés során nem lesz szükség örökségvédelmi hatástanulmány benyújtására, – nem szükséges közmeghallgatás használatbavételi engedélyezéskor – rövidül az építési beruházások engedélyei tekintetében a bírósági keresetindítási határidő 30 napról 15 napra

―Területi Igazságügyi Hivatalok ―Megyei Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalok ―Földhivatalok ― Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Mérésügyi és Műszaki Biztonsági Hatóságai ―Regionális Egészségbiztosítási Pénztárak ―Regionális Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságok ―Regionális Munkaügyi Központok ―Regionális Munkaügyi Felügyelőségek ―Regionális Munkavédelmi Felügyelőségek ―Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Regionális Felügyelőségei ―Kulturális Örökségvédelmi Hivatal Regionális Irodái ―Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Regionális Intézetei ―Nemzeti Közlekedési Hatóság Regionális Igazgatóságai ―Oktatási Hivatal Regionális Igazgatóságai ―Megyei Közigazgatási Hivatalok Kormányhivatalok január 1.

12 Kormányablakok január 1. • Országszerte 99 Kormányablak létrehozása. • Egyszerűsített ügyintézés a vállalatoknak is.

13 Kormányablakokban intézhető ügyek 1. Biztosítási jogviszony lekérdezés 2. Elektronikus tulajdoni-lap másolat lekérdezése 3. Elektronikus térképmásolat 4. Ügyfélkapu létesítése, elektronikus kapcsolattartással kapcsolatos felvilágosítás, tájékoztatás 5.Utazási költségtérítés egészségbiztosítási ellátás igénybevétele kapcsán 6.Egyéni vállalkozói tevékenység bejelentése 7. Egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos adatváltozás és szünetelés bejelentése 8. Egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetése 9. Kereskedelmi tevékenység bejelentése, engedélyezése 10. Társasházkezelői és ingatlan-kezelői tevékenység bejelentése 11. Telepengedélyezési eljárás 12. Szálláshely-üzemeltetési engedély kérelmezése 13. Üzletszerűen folytatni kívánt ingatlanközvetítői, ingatlan- vagyon értékelő és közvetítő tevékenység bejelentése 14.Gyermekgondozási segély igénylése 15. Anyasági támogatás igénylése 16. Családi pótlék igénylése 17.Gyermeknevelési támogatás igénylése 18. Egyéni vállalkozói igazolvány igénylése 19.Hatósági bizonyítvány igénylése az egyéni vállalkozók nyilvántartásából 20.Önkormányzati hatáskörbe tartozó szabálysértések esetén a pénzbírság, illetve járművezetéstől való eltiltás méltányosságból történő mellőzése, az elkobzott dolog visszaadása 21. Gyorsforgalmi út ügyében kártalanítási eljárás 22. Terhességi-gyermekágyi segély igénylése 23. Gyermekgondozási díj igénylése 24. Magyar igazolvány, Magyar hozzátartozói igazolvány diákkedvezmények bejegyzése, visszavonása 25. Magyar igazolvány, Magyar hozzátartozói pedagógus és oktatói kedvezmények bejegyzése, visszavonása 26. Magyar igazolvány, Magyar hozzátartozói igazolvány kiadásában való közreműködés 27. A bemutatott külföldi okirat elfogadhatóságának elbírálása, amennyiben nem magyar állampolgár Magyarországon kíván házasságot kötni 28. Magyar állampolgár külföldi házasságkötéséhez tanúsítvány kiadása 29. Külföldi állampolgár Magyarországon történő házasságkötéséhez szükséges tanúsítvány bemutatása alóli felmentés + egyéb ügyekben tájékoztatás és ügyintézési segítség

14 Tiszta viszonyok • Bírósági gyorsító csomag: 3 milliárd forint • Korrupció ellenes intézkedések az ügyészségen: 1 milliárd forint • Ügyészségi korrupció ellenes csoport: 55 fő • Alapítóként csatlakozás a Nemzetközi Korrupcióellenes Akadémiához

15 Új Széchenyi Terv I. • Tíz év, egymillió új adózó munkahely - az állam és a vállalkozások közötti szövetség alapja az Új Széchenyi Terv

16 • Magyarország versenyképességének javítása, foglalkoztatás bővítése, üzleti környezet fejlesztése 7 kitörési pont mentén: – Gyógyító Magyarország – Egészségipari Program – Zöldgazdaság-fejlesztési Program – Otthonteremtési Program – Vállalkozásfejlesztési Program – Tudomány – Innováció Program – Foglalkoztatási Program – Közlekedésfejlesztési Program Új Széchenyi Terv II.

17 Rendelkezésre álló források • Az Új Széchenyi Terv 173 milliárd forintnyi forrást tartalmaz vállalkozás‐fejlesztésre és a vállalkozások támogatására.

18 Alaptörvény I. L. cikk (1) Magyarország gazdasága az értékteremtő munkán és a vállalkozás szabadságán alapszik. (2) Magyarország biztosítja a tisztességes gazdasági verseny feltételeit, fellép az erőfölénnyel való visszaéléssel szemben és védi a fogyasztók jogait.

19 • Adósságfék (36. cikk) • XVIII. cikk (3) Törvény a szociális intézkedések jellegét és mértékét a szociális intézkedést igénybe vevő személynek a közösség számára hasznos tevékenységéhez igazodóan is megállapíthatja. Alaptörvény II.

20 Széll Kálmán terv • Versenyképesség növelés • Államadósság csökkentés • Bizalom növelés (kamatfelár)

21 Ijesztő államadósság

22

23 Mire lenne ez elég? A következő 3 évben évi közel 3000 milliárd forintot költünk adósságszolgálatra. Az államadósság fizetése helyett ebből: • 7,5-szer több lakásépítési támogatás • 2-szer annyi családi támogatás • 50%-kal csökkenő ÁFA-terhelést • 1/3-a elegendő a társasági adó elengedésére • további 40% SZJA csökkentés • 30%-kal csökkenő munkaadói és munkavállalói TB-járulék

24 Az adósságcsökkentés pozitív spirálja Az államadósság csökkentése + a strukturális reformok beindítása  banki kamatszint csökkenés (+ jegybanki alapkamat csökkentés)  csökken a vállalkozások hitelezésének költsége  beruházások élénkülése  növekedés gyorsulása, a munkahelyek számának gyarapodása  munkaerő-kereslet növekvése  munkabérek emelkedése  háztartási adósságok csökkenése  a körbetartozások mértékének csökkenése  hosszútávon államadósság további csökkenése

25 Rokkantsági ellátásban részesültek aránya a munkaképes korú népességen (20-65 év) belül (%)

26 A segélyekből, a közmunkákból és a piaci bérekből eredő személyi jövedelmek aránya SegélyekKözmunkákPiaci bérek

27 A munkaerő‐kölcsönzés új rendszerét alakítjuk ki  magánvállalkozások részére is megnyitjuk a lehetőséget, hogy közmunkásokat foglalkoztassanak, vagyis megfelelő feltételek mellett kölcsönvegyék a közmunkások munkaerejét egy‐egy program megvalósítása során. Munkaerő kölcsönzés új rendszere

28 Menetrend I. • július 1‐ig elkészítjük az új, közmunkák kivitelezési terveit, és előkészítjük a közmunkarendszer keretéül szolgáló új jogszabályokat • július 1‐ig megalkotjuk azokat a jogszabályokat és létrehozzuk azokat az intézményeket, amelyek az új rokkanttá nyilvánítási rendszer alapjait jelentik. • január 1‐ig az új, átlátható rokkanttá nyilvánítási rendszer keretében méltányos módon felülvizsgáljuk a korábbi minősítéseket. • január 1‐jével elindítjuk a közmunkák új rendszerét.

29 Menetrend II. • december 31‐ig a Nemzetgazdasági Minisztérium megalkotja azokat a további lépéseket, amelyek a vállalkozások adósságterhének további csökkenéséhez vezetnek. • december 31‐ig a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium megalkotja azokat a jogszabályokat, amelyek a végrehajtási és felszámolási eljárások gyorsítása és átláthatóvá tétele révén csökkentik a vállalkozások terheit.

30 Együttműködés a szakmai kamarákkal • Magyar Kereskedelmi és Ipar Kamarával – Széchenyi kártya hitellehetőségeinek bővítése • legfeljebb 3 éves futamidejű forgóeszközhitel (max. 25 millió forint) • legfeljebb 10 éves futamidejű beruházási hitel (max. 50 millió forint) • legfeljebb 10 éves futamidejű önerő hitel (max. 50 millió forint) – Szakképzés • Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével kötött megállapodás – Versenyképes adózás megteremtése – Szakmai és regionális tőketársaságok létrehozása – A vállalkozások adóterhelését négy év alatt, a lakosságét hat év alatt régiós versenytársaink átlaga alá kell csökkenteni

31 Magyary Program • A közigazgatás belső átalakításának programja • Cél: a közigazgatás hatékonyabbá tétele • Közigazgatás ne akadálya, hanem segítője legyen a vállalkozásoknak • Ez hozzájárul a versenyképesség növeléséhez • A magasabb minőségű szolgáltatás magát a közszolgáltatót is versenyképesebbé teszi. Különösen igaz ez azoknak a közszolgáltatásoknak az esetében, ahol a verseny nemzetközi szinten zajlik (pl. tömegközlekedés, felsőoktatás)

32 Stratégiai partnerségi megállapodások • évi CXXXI. törvény a jogalkotásban való társadalmi részvételről • A minisztériumok és az érdekképviseletek kötik • Elősegíti a fokozott együttműködést a jogalkotás során • Átlátható és kiszámítható viszonyokat hoz létre • Jobb minőségű jogszabályok • Kamarákkal való fokozott együttműködés (pl.: szakképzés, érdekképviselet)

33 Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes és Havas István AmCham elnök stratégiai partnerségi megállapodást ír alá február 27-én.

34 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!