„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A tanári munka értékelése
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Szervezetfejlesztési Program
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Finnországi tanulságok: elismerés-beszámítás a finn felsőoktatásban
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Barcsák Marianna KPSZTI
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/ Budapest, 2014. február 27.

„Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” TÁMOP-3.1.8. Célrendszere Alapvető cél: „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” A projekt kiemelt céljai: A nemzeti és nemzetközi standardoknak (Országos kompetenciamérés, érettségi vizsga) való megfelelés elemzése, a hazai standardok tartalmi- és kompetenciaterületeinek fejlesztése. A közoktatási rendszer szakmai ellenőrző rendszerének kiépítése. Az oktatási szolgáltatásokat fenntartók, az azt igénybe vevők, továbbá a társadalmi partnerek rendszeres tájékoztatása. Az intézményi minőségfejlesztési folyamatok támogatása. A Magyar Képesítési Keretrendszer szempontjából releváns közoktatási tanulási kimenetek leírása.

„Az iskolai minőségértékelés területén való együttműködésről” Európai Bizottság és a Tanács 2001-ben kiadott, legfontosabb, minden tagállam számára megfogalmazott ajánlások a következők: Átlátható minőségértékelési rendszer kialakítása (a szerepek, területek és szempontok pontos definiálása) Az érdekeltek (érdekcsoportok, partnerek, iskolahasználók) bevonása a külső intézményértékelésbe és az intézményi önértékelésbe. Önértékelés és külső értékelés összekapcsolása. Az önértékelést segítő képzések hozzáférhetővé tétele. Az intézmények közötti horizontális tanulás támogatása.

Az intézményi minőségfejlesztési folyamatok támogatása Operatív cél: „Kerüljenek kidolgozásra az intézményi minőségbiztosítási rendszer szakmailag megalapozott és az Európai Uniós irányelveknek megfelelő standardjai és álljon rendelkezésre az intézményekben a minőségbiztosítási rendszer működtetéséhez szükséges tudás.”

A standard Ebben a jelentésben a standard kifejezés a magyarországi köznevelési intézmények megállapodáson alapuló, minden szereplő által fokozatosan elérhető, de ugyanakkor kívánatosnak tartott működés elemeit jelenti, melyek megfelelő tanulási kimenetekhez vezetnek.

Standardok hatóköre Segítenie kell a szerepek, területek és szempontok pontos definiálását. Informálnia kell az oktatás szereplőit és partnereit a köznevelési intézményekkel szemben támasztott minőségelvárásokról. Az országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés keretében lefolytatandó külső intézményértékelés és az azzal összehangolt intézményi önértékelés eszközeinek fejlesztését szolgáló közös tartalmi alapot kell rögzítenie. Meg kell teremtenie az értékelési kapacitások fejlesztését szolgáló képzési programok és a jó gyakorlatok cseréjének technológiai, finanszírozási és eljárásrendi alapjait.

Implementáció A köznevelési intézmények számára fejlesztés alatt álló standard, szakértői eszköz. Ennek megfelelően implementációja nem közvetlenül a nevelési-oktatási intézményi gyakorlatba való beillesztéssel történik, hanem közvetett módon. Az implementáció legfontosabb eszközei a szabályozás, a pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere, a központi fejlesztések, az irányítási (fenntartói) döntések, a képzés és továbbképzés, a szakmai szolgáltatások, és az információmenedzsment rendszer.

Tevékenységek A jelenleg működő hazai és nemzetközi közoktatási minőségbiztosítási modellek és a hozzájuk tartozó jó gyakorlatok feltárása, a bevezetés feltételeinek vizsgálata. A helyzetelemzés eredményeire építve és az érintettek véleményét figyelembe véve az intézményi minőségstandardok meghatározása.

Tevékenységek A minőségstandardok pedagógiai-szakmai ellenőrzéssel, pedagógusminősítéssel és intézményi önértékeléssel történő összehangolása. A minőségstandardok intézményi tesztelése szakértői támogatás mellett. A véglegesített minőségstandardokra, a megfeleltetési tapasztalatokra és a tesztelő szakértők képzési anyagára épülő tréneri képzés az intézményi minőségbiztosítási folyamat támogatására.

Köszönöm a figyelmet!