A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
CRM a médiában, specialitások a hírügynökségben Szabó Eszter kereskedelmi igazgató.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK április.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.október, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
MIBŐL ÁLL A TÉVÉMŰSOR MIBŐL ÁLLNAK A TÉVÉK MIBŐL ÁLL A MÉDIARENDSZER Riport, hírműsor médiastruktúra.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Mitől jó a céges weboldal?
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
A reklámköltések alakulása Magyarországon Forrás: Mediagnózis Milliárd Forintban.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Szalay György december 12.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Jegyezz médiarészvényt!. MagyarVendor Sziget Kft. Az econet.hu Nyrt. PRINTRÁDIÓ ONLINEEVENT.
Wikicsoda? Márkaépítés és forgalom-generálás tartalommal Sáfrány Zsuzsanna head of neo content DigitalFestival április 29.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.november, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.augusztus, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2010.december, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, április, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, július, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.május, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Rádióadók hallgatottsága március Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Rádióadók hallgatottsága április Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
A tömegkommunikáció.
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
15-25 évesek a Nemzeti Médiaanalízis tükrében „Minden mérhető” szeptember 24.FISZ Konferencia.
Hírek, információk és magas státuszú hallgatók az FM 88,1-en
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
A digitális reklám eszközei 1.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
MEDIA HEALTH CHECK BY WHITEREPORT Incze Kinga, Mrs. White Budapest, dec.11.
Új rádiók, új lehetőségek Változások éve 2010
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Incze Kinga, Mrs.White Media Consulting
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
Bázis:Teljes minta (N=1406)
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Előadás másolata:

A helyi sajtó távlatai

2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület, internet, mozi) - ezek fogyasztása lassan, de az évek során folyamatosan átalakul  A helyi médiumok erősödnek – ez tény  Az Ipsos kutatásainak évtizedes adatsoraiból látszik (lásd később: közönségmérésben mért lapok, rádiók, honlapok)  Egy tavaly indult innovatív szolgáltatás, a WHITEREPORT mediabrowser révén a teljes hazai médiakínálat áttekinthető és percek alatt kereshető (önkormányzati, egyházi, alapítványi stb. médiumok is, nem csak a profi médiavállalatok portfóliói)  További erős fragmentálódás a médiapiacon (elsősorban TV, internet és nyomtatott sajtó fronton) • Tematikus tévécsatornák közönségarányának növekedése • Nyomtatott sajtó: egyre több, speciális célcsoportnak speciális tartalmat kínáló médium jelenik meg a különböző médiaszegmensekben a mainstream médiumok mellett

A médiakínálat hihetetlenül gazdag: 10 ezer médium! 3 3% 15% 82% negyedévében közel médium működött a WHITEREPORT mediabrowser független forrásai szerint.

Miből áll a jéghegy felszíne alatti médiakínálat? 4  Hiperlokális  A médium 42%-a helyi, körzeti, megyei vagy kisközösségi: 505 helyi tévé, 114 helyi rádió, 2236 helyi sajtótermék… Forrás: negyedévwww.whitereport.hu

Miből áll a jéghegy felszíne alatti médiakínálat? 5 Forrás: Megjegyzés: A teljes tematikalistának a fenti csak egy része.  Hírdömping: a leggyakoribb tematika a hír-közéleti! Közel 2000 médium tartozik ide

Önkormányzati üzemeltetésben a médiumok 9%-a: 66 tv, 2 rádió, 778 sajtótermék, 55 mozi, 27 weboldal 6 Forrás: negyedévwww.whitereport.hu

Veszprém: 368 citylight, 199 óriásplakát, 58 sajtótermék, 16 weboldal, stb. 7 Forrás: negyedévwww.whitereport.hu

8 Ami „látszik”: helyi médiumok erősségei - Nyomtatott sajtó - Forrás: NOK, 2012 Q2, 15+ Rendszeres olvasó, reach %

9 Ami „látszik”: helyi médiumok erősségei - Rádió - Forrás: Ipsos-GfK rádiós közönségmérés, (15-49 évesek), 2012 január Átlagnapi reach % alapján, 2012 január Top of Locals Neo FM Class FM

10 Ami „látszik”: helyi médiumok erősségei - Online hírportálok - Forrás: giA, Online közönségmérés, 2012,-07, 15+, Ipsos-Gemius Havi reach %

11 Ami „látszik” a veszprémi helyi „sajtóból” Forrás: NOK, 2012 Q2, 15+ Forrás: Ipsos-GfK rádiós közönségmérés, (15-49 évesek), 2012 január Átlagnapi reach % Rendszeres olvasók aránya, %

12 A médiakínálat nagy, és most már áttekinthető - de amit tudunk róla, az kevés. Ez jelenti a távlatokat is…  Jó hír  A WHITEREPORT mediabrowser révén tudjuk, milyen gazdag a médiakínálat: sajtótermék tévé – 242 rádió site – plakát – 160 mozi adatai  A mediabrowser révén a médiakínálat kereshetővé vált percek alatt település, tematika, médiatulajdonos, céges pénzügyi adatok és sok más szempont szerint – akár egy-egy médiumra, szegmensre, akár a teljes piacra  Az Ipsos és más kutatócégek, ill. auditszervezet mérései alapján követhető a médiumok „vonzereje”, és annak folyamatos változásai célcsoportonként  Rossz hír  Több mint 8000 médium esetében csak korlátozott mértékben tudjuk, hogyan fogyasztják ezeket a médiumokat a különféle célcsoportokba tartozók

13 „Ipsos Niche local”  Megyeszékhelyeken vagy egy adott városban működő helyi médiapiaci szereplők számára (helyi rádiók, helyi televíziók, helyi nyomtatott sajtótermékek, opcionálisan vidéki érdekeltséggel (is) rendelkező sales house-ok) információk nyújtása a helyi médiumok közönségéről, fogyasztási szokásairól.  Cél: A helyi médiapiacok teljes körű, hiánypótló felmérése, ezzel egy eddig feltáratlan piaci szegmensnek – a lokális multimédia portfólióknak a marketingkommunikációs üzleti élet vérkeringésébe való integrálása.  Az „Ipsos Niche Local” projekt releváns és jól használható információkat közöl a helyi médiumok közönségére vonatkozóan, ezzel támogatva a termékfejlesztést és a kereskedelmi tevékenységet is. Miről ad képet?  Informálódási szokások a helyi vs. országos médiumok esetében  A saját médium (sajtó, tv és rádió) közönségének összetétele, a potenciális bázis feltérképezése  A versenytársak erősségei, gyengeségei  A saját médium értékelése: elégedettség, relevancia, népszerűség, egyediség dimenziókban

Köszönöm a figyelmet!