Szubliminális üzenetek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az élet körfolyamat Mit jelent az életben a siker?... A magyarázat nagyon egyszerű.
Advertisements

A hangtan Az akusztika Lingvay Dániel XI. oszt.
A Musicmix fő célcsoportja a 15 és 29 év közötti korosztály Forrás: AGB Nielsen Médiakutató Kft, %-kal magasabb a 15 és 29 év.
Fotó: Fenyősi László. Fotó: Fenyősi László Fotó: Fenyősi László.
Felsőregmec.
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
ÉLETÜNK ÉS A ZAJ Keresztény Egészségtudományi Napok Pécs, június Zsilinszki János – egészségnevelő, zajszakértő.
A VÁSÁRLÁSRÓL AZ ŐSAGY DÖNT, AZ ŐSAGYRA PEDIG A KÉPEK VANNAK HATÁSSAL.
Kecskemét, január 31. GAMF Tűri László előadása
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
1 Megaprofil 2 Termékeink 3 Projekt, – beépített termékek 4 Sikertényezők.
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
Készítők:Almádi László, Bajházi Attila, Burghardt Petra és Tóth Nanett
KONDI Bt. KUTATÁS - FEJLESZTÉS - MINŐSÉG Előadó: Márton János
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
Készítette: Pisák Bence Tantárgy: Testnevelés. Először is mi a játék lényege:  A játék célja, hogy a labdát az ellenfél endzone-jába vigyék, és ezzel.
A fejhallgatók története
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM VILLAMOSMÉRNÖKI ÉS INFORMATIKAI KAR ELEKTRONIKAI TECHNOLÓGIA TANSZÉK HOGYAN KÉSZÜL A MOBILUNK? AVAGY A 21.
Reklám és manipuláció 3. b február 12..
ÉRZÉKSZERVEK KÉSZITETTE: taTesz.
Hang és fény (Akusztika, fénytechnika)
Zavarforrások, szűrők, földelési rendszerek kialakítása
Hang és fény (Akusztika, fénytechnika)
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata. Megoldás: „A” vállalat: Beszerzés : 100 millió Árrés: ( 12 %) = 100 x 0,12=12 millió Nettó eladási ár =
Tartalom jegyzék Delfinek(Fogas cetek) Bemutató Életmódja Leírásuk
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Az Axon Lízing és Pénzügyi Zrt. arculatának elemzése
Rekurziós példa „Az érzékek elé kell tárni mindent, mégpedig a láthatókat a látás elé, a hallhatókat a hallás elé, a szagolhatókat a szaglás elé, az ízelhetőket.
A forma-1 világa Drahos István ELTE-IK 2008
Az online reklám esete a joggal
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
A GYÖNYÖRŰ NŐ Életfilozófia.
Az emberi agy gyakran becsap!
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Optikai csalódások.
Rezgés elleni védelem.
Szerkezeti színek a természetben
SzülőSuli 5. Hogyan határozza meg gyermekünk jövőjét párkapcsolatunk és jelenlegi családmodellünk? Tölgyesi Klára Pécel, Egylépcső.
Védőoltások A következőkben a védőoltásokra vonatkozó feladatlapokon szereplő kérdésekre adandó válaszok láthatók, Hasznos lehet kivetíteni, amikor az.
Kommunikáció.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Hallási illúziók 1 Bőhm Tamás
Optikai tárolók CD, DVD.
Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
Ámos (Ungár) Imre (Nagykálló, Ohrruff, Németország, 1944)
A „diszes” problémák korai jelei
NŐ A GYÖNYÖRŰ Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
Comenius Logo (teknőc).
Hangtechnika.
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Tichy Géza KÖMAL Ifjúsági Ankét november
„Éhes vagy? Egyél pattogatot kukoricát” A moziban lepergő képkockák közé beraktak egyet, ami vásárlásra buzdít. A tudatalatti érzékelte, és lényegesen.
ISMÉTLÉS A LOGOBAN.
BECSATOLJAM A BIZTONSÁGI ÖVET?
Charon Intézet - Technológiák
Összeállította: Nikli Károly
FARKAS VIVIEN. MINTAVÉTELEZÉSI FREKVENCIA  A digitalizálás során használt legfontosabb minőségi tényező a mintavételezési frekvencia, vagy mintavételezési.
Az ultrahang világa Készítette: Gór ádám.
Hangtan.
A címben feltett kérdésre több válasz is lehetséges, egyszerűen mondhatjuk azt is, hogy „hang az, amit hallunk” – ezzel nem is járunk messze az igazságtól,
Összefoglalás Hangok.
Multimédia.
HANG Multimédia tananyag Huszár István.
Előadás másolata:

Szubliminális üzenetek Készítette: Orosz Balázs

A kezdetek kezdete…

1957

James Vicary

Éhes? Egyen popcorn-t!

Szomjas? Igyon Coca-Colá-t!

18% 57%

Hogy csinálta?

24 képkocka

5 másodpercenként

0.04 másodpercig

Az agy és a szem kapcsolata Az agy kivonja a pillanatnyilag szükséges, lényeges részleteket Ugyanarról a képről érkező alacsony és magas frekvenciájú információ teljesen más jelentést hordoz

5 érzékszerv

60-70%

40%

Pálcikák 110-130 millió 60-80 µm hosszúak

Csapok 5-7 millió kb. 50-60 µm

Sokszor tudat alatt marad 1-2 foton Sokszor tudat alatt marad

Mi is a szublimináció?

Nem Tudatos Érzékelkés

Olyan észlelés amely akkor is megtörténik amikor az inger olyan rövid ideig érzékelhető, hogy a tudás küszöbe alatt marad

Rádióadásokban vagy állóképekben TV-műsorokban Internetes oldalakon Számítógépes programokban Spam-ekben Rádióadásokban vagy állóképekben

A sütik (cookie-k)

Képekben elrejtett ingerek (reklámok) Szaglás-manipulálás Optikai csalódások Szubliminális percepció a zenében és egyéb hangokban

Képekben elrejtett ingerek (reklámok) Szaglás-manipulálás Optikai csalódások Szubliminális percepció a zenében és egyéb hangokban

A befolyásolás eszközei Sztár vagy híres ember megjelenítése Érzelmi zsarolás Jutalom ígérete Motiválás Hízelgés

És a már jól ismert szlogenek amiket már kívülről fújunk Törődj magaddal… Frissesség egész napon át… 06 40 50 50 50 Délig tartó lendület… Anya okos ezért T.-val mos… A legkisebb is számít… Sportból a legtöbbet... És még sorolhatnánk…

Burkolt reklámok avagy a reklámharc

Képekben elrejtett ingerek (reklámok) Szaglás-manipulálás Optikai csalódások Szubliminális percepció a zenében és egyéb hangokban

A 100 méteres körzetünkben egy gyorsétterem található A pláza szellőzőjéből sült hús illata árad

0.3 másodperc

Képekben elrejtett ingerek (reklámok) Szaglás-manipulálás Szubliminális percepció a zenében és egyéb hangokban Optikai csalódások Képekben elrejtett ingerek (reklámok)

Példák Ultrahangok (frekvenciája 16 kHz és 100 MHz) Az elefántok kommunikációja (13–35 Hz között) Denevérkommunikáció (10 kHz alatt ) Orgonasípok (a magas sípok már nem hallhatók)

Köszönöm a figyelmet!

Felkészítő tanárom: Kovács Kornélia Források: Sas István: Reklám és pszichológia Szendi Gábor: Tények és tévhitek És nagyon sok internetes oldal…