Levéltárak, Balatonfüred, 2011. június közösségi oldalak, web 2.0.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
Advertisements

Készítette: Kovács Nándor
THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Alsópáhok,2012. február 12. Új média Magyar Kolping Szövetség titkári továbbképzés.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A szolgáltatásai Gödöny Péter ELTE IK Pataky István Inf. Szki.
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
Készítette: Kozák Magdolna. Google  „google”: eredetileg „googol”, ami a matematikában azt a számot fejezi ki, ahol egy 1-es után 100 darab nulla van.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Web2. - KÖZÖSSÉGI MÉDIA MENNYIT ÉR EGY RAJONGÓ??.
E-NAPLÓ Szabó László.
Felhasználói tartalmak A kötöttségek nélküli publikálási lehetőségek kinyíltak Web2.0-ás technológia: Tovább bővült a lehetőségek tárháza Egyszerű publikációs.
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Metaverzum A jövő virtuális univerzuma. Videójátékok, virtuális világok, web 2.0, Földet ábrázoló online térképek kereszteződése Szimuláció és realitás.
Közösségi oldalak használata
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Digitalizálás a könyvtárban Békés Megyei Könyvtár Szakmai nap február 7. Moldován István OSZK MEK osztály.
Inkubátor és architektúra Mit? Hogyan? Mennyiért?.
Kié a neten publikált tartalom? Creative Commons.
Többet engedhetsz meg magadnak!. Az integrált közösségi marketing.
Közösségi hálózatok. Social media és marketing: nem az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük…
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Térinformatika a mindennapok online médiájában Pohly Ferenc T-Online Magyarország.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
A levéltári portál Felépítés, közös elemek #1 Címadás, domain-regisztráció Alapvető keresőoptimalizálási javaslatok: pathauto,
Liferay A Nyílt Forrású Sharepoint Alternatíva
GMail & Google felületek IT előadás. Áttekintés  Google Inc.   Google Calendar  Google Docs  Google Maps  Picasa  Remember The Milk-feladat.
Sün? LOL! Politika 2.0 Aki a figyelmüket kéri: Dr. Sós Péter János KJF.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
NyEMRLSz Hittudományi Tanácskozás Tóbiás Attila A VILÁGHÁLÓ ÁLDÁSAI, KÍSÉRTÉSEI ÉS BUKTATÓI.
Tanulás egy életen át „A számítógépes technológia alkalmazása annyi,
OKOSTELEFON KÖZÉPRÉTEG, VALÓS IDEJŰ TELJESEN ELOSZTOTT ADATFELDOLGOZÁS
Térképes Alkalmazásfejlesztés Firefox OS rendszeren.
Több mint könyvtár A Gödöllői Városi Könyvtár és a digitális kihívás.
Webkettes alkalmazások a matematikaoktatásban Kaptunk hálót, de hogyan fogjunk halat? Takács Márta, MTTK Téli akadémia, január 6.
SoundCloud.
a mindennapi életünk része
Média az „információs szupersztrádán”. Dr. Michael Wesch (Kansas State University) Web 2.0 … The Machine is Us/ing us.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR E-SZOLGÁLTATÁSI IGAZGATÓSÁG BIBLIOTHECA NATIONALIS HUNGARIAE Együttműködés az online közösségekkel a közgyűjteményekben Networkshop.
Készítette: Peterdi Panna. Tartalom 1.Története 2.Felhasználói 3.Videó+film 4.Előnyei 5.Hátrányi.
 Az Instagram egy közösségi oldal, amely okostelefonon történő fényképek és rövid videók megosztásán alapul. A felhasználók fényképeket és videókat készítenek,
Webkettes alkalmazások a matematikaoktatásban Kaptunk hálót, de hogyan fogjunk halat? Takács Márta, Zita Diana, MTTK, június 13.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Készítette: Gál Imola.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Web 2.0 a zeneoktatásban?. Oktatás számítógéppel? A számítógéppel támogatott oktatás több mint 40 éves (1967-ben az Apollo programban az űrhajósok már.
Média az „információs szupersztrádán”. Metropol : internetszótár.
Internet tudományos használata Skultéti Attila 2015.
Virtuális pedagógiai közösségek tartalomkezelő rendszerrel Bedő Ferenc
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Microsoft Corporation Alapítva: április 4. (Albuquerque, Új-Mexikó) Alapítók: Bill Gates, Paul Allen Cégvezető: Satya Nadella Székhely: Redmond,
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Személyes információmenedzsment
HunTéka – több mint könyvtári rendszer
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Közgyűjteményi megoldások
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Ovidius InfoService Co. Ltd.
Ovidius InfoService Co. Ltd.
Manapság az internetes technológiákat körülbelül 1,4 milliárdan használják személyes, illetve üzleti célokra. Jelenleg kutatások zajlanak az internet technikai.
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

Levéltárak, Balatonfüred, június közösségi oldalak, web 2.0

WEB 2.0

Tim O'Reilly és John Battelle, 2004 • a web mint platform • az adat, mint hajtóerő • a részvételen alapuló tervezés • komponens alapú fejlesztés • laza szervezeti struktúra • a webes szoftverek folyamatos fejleszthetősége • interakció

WEB 2.0 • közösség • interaktivitás • tartalommegosztás • felhasználó-központúság • decentralizálódás

WEB 2.0 Web 1.0Web 2.0 Britannica OnlineWikipedia személyes weblapokblogok publikálásrészvétel taxonómia„folkszonómia” directoriestagging domain név spekulációkereső-optimalizálás

„Long Tail” népszerűség, bevétel előfordulások, megjelenések száma

WEB 2.0

Jellemző alkalmazások •közösségi oldalak o Facebook, IWIW •közösségi tudástárak o Wikipédia, egyéb wiki alkalmazások •tartalommegosztás o képmegosztó szolgáltatások (Flickr, Picasa, Open Photo Project, Indafotó)) o videomegosztó szolgáltatások (Youtube, Indavideó) o prezentációk, dokumentumok megosztása (Slideshare) o P2P alkalmazások (Bittorrent) •blogok, mikroblogok •Twitter, blog.hu •fórumok •RSS-csatornák •online irodai alkalmazások •Google Docs, Windows Live •online térképalkalmazások •Google Maps, Bing, Google Earth •aukciós oldalak, vásárlói közösségek •E-bay, GroupOn, VeddVelem, Bónuszbrigád

Közösségi oldalak

Videómegosztás

Fotómegosztás

Közösségi tudástárak

Blog

Egy vigasztaló példa

Kérdőjelek • Létezik-e a web 2.0-t alkalmazni akaró levéltári közösség ? • Hozzájárulnak-e ezek az alkalmazások a közösség megteremtéséhez ? • Érdemes-e alkalmazni, ha csekély rá az igény ?

Köszönöm a figyelmet!