Kertvárosi Általános Művelődési Központ Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Tatabánya 25 év 1985 - 2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Belvárosi Általános Iskola. „Az igazi teljesítmény az életben való be- válás. A testi és lelki értelemben egész- séges személyiségfejlődés, melynek során.
Advertisements

Szeretem a könyvtáram!.
Királyhelmec városunk története
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Készítette:Tóth Nikolett
Iskolatörténeti hét  A murakeresztúri Zrínyi Miklós Általános Iskola a központi iskolaépület 50 éves évfordulójára, január 21-től január 26-ig iskolatörténeti.
Pályaválasztás 2014/15.
Iskolánk centenáriuma
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Baczkamadarasi-Kis Gergely Református Gimnázium
Iskolánkról.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
2011. november 10. KKVSZI Kőrösy József Tagintézmény magyar nyelv és irodalom munkaközössége.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Jobbágy Piroska
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Galacz Adri
Kertvárosi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
Burai Béla Történelem Szakkör december 4.. Mi a szakkör? - iskolán (órákon) kívüli tevékenységi forma - más országokban már több évtizede működik.
A FONTOS SÁNDOR ÁLTALÁNOS ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNYBENA FONTOS SÁNDOR ÁLTALÁNOS ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNYBEN.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola T a t a b á n y a
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Kastélykert Körzeti Óvoda
Készítette: Bártfai Lászlóné
A Barcsi Általános Iskola Arany János Tagiskolája bemutatkozik
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Szarka Zsuzsi
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Az Arany János Tehetséggondozó Program diákszemmel
B A L L A G Á S június 15. Szárcsa Általános Iskola.
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Hogyan jutsz el hozzánk? A Jókai felől könnyen megközelíthető iskolánk. 3-as vagy 69-es villamossal 5-ös busszal Mexikói útig Valamint: Kisföldalattival.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
„Családi időutazás” TÁMOP-projekt 1. félév január – május KŐRÖSI.
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
Iskola Bemutató a(z) Iskola szolgáltatásairól ……………… Készítette: ……………… tanár tanügyigazgatás szakos hallgató.
Iskola névadója Tagozataink Hagyományaink Iskolánk névadója Vörösmarty Mihály ( ) Magyar költő Fő művei: Lírai: Gondolatok a könyvtárban Dráma:
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
SZMK Értekezlet május 9..
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
Bornemisza Óvoda
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DARUS a gyermekekért.
Üdv, tanulók! Tanár neve.
Előadás másolata:

Kertvárosi Általános Művelődési Központ Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Tatabánya 25 év 1985 - 2010

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél…” A MÚLT…

Intézményünk Tatabánya legfiatalabb iskolája: 1985-ben épült. „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Régen volt…

Rajki Antalné igazgató akkori tantestületével iskolát teremtett itt – a semmiből. Az első évnyitó még úttörő-nyakkendőben: „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.”

Ünnepeinken azóta is fellobban tövében a két gyertya lángja 1990-ben iskolánk felvette Székelyföld szülöttjének, Kőrösi Csoma Sándornak a nevét. Kitartása, tudása,hazaszeretete példa mindannyiunk számára. „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” A návadó ünnepségen felavattuk a Barcsik Tibor által készített kopjafát. Ünnepeinken azóta is fellobban tövében a két gyertya lángja

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Ekkor énekeltük először együtt a Székely Himnuszt és iskolai ‘himnuszunkat’: „Hazára találtam, tudom, milyen e föld, tudom, hová visz útja két folyó között…”

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Megalapítottuk a Kőrösi-díjat, amelyet azóta minden évben kiemelkedő munkájáért kap meg egy diák és egy pedagógus.

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Akkoriban jelent meg első iskolaújságunk. Címlapján a „vándorló”, a célja felé igyekvő Csoma Sándor alakja. Kis újságíróink írásaikban rögzítették életünk minden fontos állomását.

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Az eltelt 25 év alatt számos emlékezetes esemény színesítette mindennapjainkat. Vendégünk volt Boldizsár Ildikó, aki meséivel elvarázsolta még a polgármester urat is.

Ízes történetmesélésével „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Ízes történetmesélésével Berecz András is megajándékozott minket.

Elfogadta meghívásunkat „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Elfogadta meghívásunkat Kányádi Sándor költő is.

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Dr. Kubassek János az érdi Magyar Földrajzi Múzeum Igazgatója Kőrösi Csoma Sándorról mesélt nekünk.

Élvezetes zenei programokon is részt vehettünk: „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Énekeltek nekünk a Lila Óvoda óvó nénijei,… …és karácsonykor évről-évre az Árpád Gimnázium diákjai muzsikálnak nekünk Saltzer Géza tanár úr vezetésével.

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” A Muzsikás együttes jóvoltából egy rendhagyó ének órán vehettünk részt, ahol még „csujjogatni” is megtanultunk.

Külföldi vendégeink is voltak: „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” holland látogatóink egy matematika órán vettek részt,… …a német nyelvű színház művészei pedig bábelőadással szórakoztattak minket.

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Két pedagógusunkra különösen büszkék lehettünk, hiszen Henzer Zsuzsa néni és Horváth Csongor tanár úr fotókiállítása igazi különlegesség volt.

Voltak vidám perceink is, amikor a tanárok játszótársakká váltak: „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Voltak vidám perceink is, amikor a tanárok játszótársakká váltak: ...Egy régi karácsony betlehemesei …Első „Ki mit tudunk” közönségdíjasai …Egyik gálánk meglepetés-táncosai …A „Fekete macska” két boszija …Farsangi bálunk egyik nevezetes szereplője

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Jó visszaemlékezni az öt évvel ezelőtti, 20 éves jubileumunk programjaira:

… hogy a Kormorán együttes „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Óriási élmény volt,… … hogy a Kormorán együttes aulánkban csak nekünk koncertezett!

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” A 20 éves ünnepen felavattuk új emléktáblánkat, amely ezúttal is Barcsik Tibor alkotása.

Az eltelt évek alatt iskolánk sokat szépült, gazdagodott kívül… „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Az eltelt évek alatt iskolánk sokat szépült, gazdagodott kívül…

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” … és belül.

Nemrégiben egy gyönyörű, korszerű, új uszodával lettünk gazdagabbak. „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Nemrégiben egy gyönyörű, korszerű, új uszodával lettünk gazdagabbak.

„Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” Bár intézményünk a város legfiatalabb iskolája, idén fennállásának negyedszázados évfordulóját ünnepeljük.

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” JELEN…

A 2009/2010-es tanév osztályai: „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” A 2009/2010-es tanév osztályai:

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…”

A 2009/2010-es tanév tantestülete „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” A 2009/2010-es tanév tantestülete

Az idei tanév sok újdonságot hozott. „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Az idei tanév sok újdonságot hozott. Legfontosabb, hogy intézményünk mostantól a Kertvárosi ÁMK tagintézményeként működik .

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” TÁMOP 3.1.4-es pályázatnak köszönhetően tanulmányi munkánk újszerű elemekkel bővült. Négy tanulócsoportunkban kompetencia alapú programcsomaggal és módszerekkel tanulunk.

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Ősszel egy izgalmas programsorozatot, „projektet” szerveztünk egészségünk és környezetünk védelmében.

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Az 5. és a 6. évfolyamon négy tantárgy óráit összevonva, „tömbösítve” tartjuk meg, így alaposabban el tudunk mélyedni egy-egy témakörben.

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Az első osztályban idén egy új tantárgyunk, „modulunk”, született – a tánc! A negyedik évfolyamon az ének és a rajz tantárgyat összevonva „művészetek” néven tanuljuk tovább.

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Tavaszi programjaink között a „Kőrösi-hét” sok emlékezetes percet szerzett nekünk.

A „Mozdulj, család, iskola!” eseményei is feledhetetlenek voltak. „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” A „Mozdulj, család, iskola!” eseményei is feledhetetlenek voltak.

Szívesen játszunk, tanulunk… …és az erdei iskolában is! „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Szívesen játszunk, tanulunk… …az ovisokkal együtt, …és az erdei iskolában is!

Jó dolog így összedolgozva, egymást segítve okosodni… „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Jó dolog így összedolgozva, egymást segítve okosodni…

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” A pályázat keretein kívül is színes, mozgalmas tanulmányi munka folyik iskolánkban. Német vagy angol …?

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Emelt óraszámban, két szaktanteremben tanuljuk az informatikát - kicsik és nagyok.

Fejlesztő- és gyógypedagógusaink külön foglalkoznak azokkal a tanulóinkkal, akik a tanuláshoz több segítséget igényelnek.

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Sportolóink sok dicsőséget szereztek már iskolánknak. Erről tanúskodik a temérdek oklevél, érem és serleg.

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Iskolai könyvtárunk az egyik leggazdagabb, legjobban felszerelt a városban: közel 10 000 könyv vár ott minket. 2002. óta a Nemzeti Tankönyvkiadó referenciaiskolája vagyunk, így könyvtárunk gyakran ad otthont a Kiadó rendezvényeinek.

Évek óta rangos versenyek rendezői, házigazdái vagyunk. „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Évek óta rangos versenyek rendezői, házigazdái vagyunk. A megyei alsós és felsős Kazinczy olvasási- és szépkiejtési verseny. A megyei EU-vetélkedő a felső tagozatosok számára.

A tanulás mellett számos szakkör közül választhatunk: „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” A tanulás mellett számos szakkör közül választhatunk: A fafaragók remekműveit ámulattal nézzük:

A kézműves- és a rajzszakkör mindig nagy érdeklődésre tart számot. „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” A kézműves- és a rajzszakkör mindig nagy érdeklődésre tart számot.

Furulyásaink évről-évre egyre ügyesebbek… „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Furulyásaink évről-évre egyre ügyesebbek…

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Színjátszóink és néptáncosaink rendezvényeink, programjaink színesítői.

Az évnyitó és a nyarat idéző évzáró keretbe foglalja a tanévet. „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Hagyományaink ,ünnepeink kovácsolnak minket igazi közösséggé. Az évnyitó és a nyarat idéző évzáró keretbe foglalja a tanévet.

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Nemzeti ünnepeinken a kicsik is megérzik: mit jelent kőrösisnek és magyarnak lenni…

A Mikulást és karácsonyt mindig nagyon várjuk! „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” A Mikulást és karácsonyt mindig nagyon várjuk!

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” A farsang a kedvencünk!

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Az anyák napja és a ballagás gyakran torokszorító gyereknek , felnőttnek egyaránt…

a városi autómentes nap, nyáron aszfaltrajz-verseny,.. „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” Hagyományaink között azért szerencsére leginkább a vidám pillanatok kapnak főszerepet: az egészségnap, a városi autómentes nap, télen hóemberépítés, nyáron aszfaltrajz-verseny,..

… a karácsonyi szeretetpont-gyűjtés és vásár, „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” … a karácsonyi szeretetpont-gyűjtés és vásár, az óvó nénik bábelőadása, az elsősavatás,…

…a „Kihívás napi” közös torna, a Márton napi fáklyás felvonulás,… „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” …a „Kihívás napi” közös torna, a klubnapközi, a Márton napi fáklyás felvonulás,…

…ha péntek 13., akkor fekete macska napja, táncház az aulában, „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” …ha péntek 13., akkor fekete macska napja, táncház az aulában, …vagy csak egy kellemes napközis délután az udvaron…

… a gyereknapi mókázások,… „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” … a gyereknapi mókázások,…

…a gálák, a bolondballagások,… „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” …a gálák, a bolondballagások,…

„Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” … a kirándulások,…

…és persze a Tisza-túrák. „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” …és persze a Tisza-túrák.

A tanév végén a pedagógusoknak is jár egy kis lazítás! „Mert mindenik embernek a lelkében dal van…” A tanév végén a pedagógusoknak is jár egy kis lazítás! …egy régi-régi utazás, ...egy kirándulás a közelmúltból, … vagy egy jókedvű pedagógusnap.

Boldog szülinapot, KŐRÖSI! „Mert mindenik embernek a lelkében dal van, És a saját lelkét hallja minden dalban. És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” Boldog szülinapot, KŐRÖSI! Készítette: Pányiné Segesdi Nóra