„Ha bejön, akkor bejössz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

 Felkészítések  Szakmai műhelyek  Módszerteni szakmai kiadványok összeállítása elkészítése  „Szín-Tér” klub-éjszakai-ping-pong  Készszégfejlesztő.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúra része.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Integrált közösségi és szolgáltató terek Koncepció, megvalósulás, kilátások Beke Márton FVM-VKSZI, HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ.
A kutatási program rövid bemutatása
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
AGE & Career Hálózat 2014 / első szakmai műhelybeszámoló Dr. Borbély-Pecze Tibor Bors
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Smudla Kata Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai c. konferencia január 29.,Salgótarján Civil szervezetek és az oktatási.
Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság
„Ha bejön, akkor bejössz
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Mi segít az erőszakkal szemben?
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
„Csellengő fiatalok” az ifjúságpolitika komplexitása Pécs, március 23.
A polgárőrség: alulról szerveződő, helyi lakosok által létrehozott, az adott település közigazgatási határain belül működő, a helyi közbiztonság javítása.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Ifjúsági kérdőívek értékelése Szentesi fiatalok körében.
„A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM – 15 – MI – 0092 projekt szakmai bemutatása Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMA Kuratórium.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
TÁMOP / A fogvatartottak többszakaszos, társadalmi és munkaerő-piaci reintegrációja és az intenzív utógondozás modellje A projekt megvalósulása.
A TÁMOP kiemelt projekt nyitókonferenciája
főosztályvezető-helyettes
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Óvodai és iskolai szociális segítés
A Lurkó Győri Kórház Gyermekosztályért Alapítvány
Család – és Gyermekjóléti Központ
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

„Ha bejön, akkor bejössz „Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia XVIII. Ker. Csibész Gyermekjóléti Központ 2008. április 16.

Pályázatának 3-as egysége 1. Szituatív bűnmegelőzés: folyamatos programok úszás, úszásoktatás, ping-pong, kispályás foci, csocsó festés és a tűzzománc, kézműves foglalkozások családi kirándulások biztonságos szórakozási lehetőség: disco, koncertek 2. Resztoratív gyakorlatok terjesztése „szemtől-szembe” képzés és előadások csoportok (értékfeltárás, konfliktuskezelés, életúttervezés) 3. Partnerségi együttműködés kialakítása a kerületben szakmai teamek

Együttműködő és közreműködő tagok XVIII. ker. Önkormányzat Csibész Gyermekjóléti Központ - megvalósító Családsegítő Szolgálat Bókay Kert Szabadidős és Közművelődési Kht MH Líceum Alapítvány – Zöld Kakas Líceum – Gulner Gyula Általános Iskola Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Lőrinci Kt. XVIII. kerület Alkotóháza Csatlakozók: Bókay Árpád Ált. Isk. Nagycsaládosok Egyesülete Romológiai Intézet

Resztoratív gyakorlatok Elméleti háttér formális és informális resztoratív gyakorlatok „Szemtől-szembe módszer” Szakmai segítség: Zöld Kakas Líceum –MH Líceum Alapítvány Varga Gabriella, Braun József Családi Szolgáltatások Alapítványa Negrea Vidia Család Gyermek Ifjúság KKE.

Miért a resztoratív szemléletet választottuk? Eszköztelenség tévhite Alapvető tudatformálás Atyáskodó, büntető segítés helyett Együttműködés a klienssel, mint felelős partnerrel Együttműködés hiánya Rendszerszemlélet hiánya

Elvárásaink a képzéstől Kárhelyreállító technikák megismertetése A módszer integrálása az intézményekbe Közös képzés - partneri kapcsolat Egy konkrét segítség konfliktushelyzetben Önismereti, önértékelési lehetőség A pályázat alatt akut probléma kezelés Kortárs segítők képzése

Tapasztalataink Az üzenet személyes átadásának fontossága Személyhez kötöttség Egy intézményen belüli terjedés folyamata Kortárs segítők szerepe Csatlakozás a „szemtől-szembe” programhoz Média kettős szerepe A kevesebb több… Szélesebb körű alkalmazás nehézsége

A pályázat egészének eredményessége Nehézségek - megtalált válaszok Toborzás: közvetett, közvetlen, média Célcsoport elérése Együttműködés elindulása Fenntarthatósági ígéretek Bókay Árpád Általános Iskola és Gulner Gyula Általános Iskola szerepvállalása

Programok - számok Csocsó, ping-pong: 2x3ó – 10 fő/alk.- 60 fő Disco, koncertek: hétvégenként 40 fő/alk. - 799 fő Komoly zenei koncertek: 15 fő/alk- 60 fő Színház: 30/alk -180 fő Foci: vasárnap délelőtt 2 óra - 30-70 fő/alk. – 500 fő Úszás: szombat este 2 óra – 20 fő/alk. Festés, tűzzománc: heti kétszer – 8 fő/alk Családi kirándulások: hétvégén – 30 fő/alk.-160 fő Szemtől-szembe 2x18 fő Csoportok: 3 x 8 fő

Az egyik csapat

Disco és koncertek

Saját élményű csoportok

„Szemtől-szembe”

Célcsoport elérése Csellengő gyerekek, fiatalok – Kiből lesz áldozat, elkövető? (kliens arcok, normasértések) Kortárssegítők: Rigó Szilád, Biziák Bence Szociális és gyermekvédelmi szakemberek, pedagógusok – Hiányzó láncszemek! Szülők: szemtől-szembe képzésen, kiránduláson

Együttműködés alakulása Eredmény: a helyi együttműködési rendszer kialakításának elindítása. Szakmai teamek bővülése – élő kapcsolatok Közös képzésen kialakult fontos kapcsolatok Cél: a pályázat egészét demokratikus elvek szerint működtetni, ennek egyes jelei már észlelhetőek

Fenntarthatóság kérdése Pályázat egyes programjai Gyermekjóléti Központ szerepe – koordináció Önkormányzat szerepe – finanszírozás felvállalása Kerületi Bűnmegelőzési Munkacsoport elindítása Szemtől-szembe folytatása…

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! dr. Bátory Zsófia