Számítógép bemeneti egységei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Advertisements

Billentyűzet és egér.
Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina
A Windows használata Bevezetés.
A számítógép felépítése és működése
Számítástechnika I. 1.konzultáció
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Adatbeviteli eszközök
5.O összefoglalás. Milyen fogalom jellemzőit sorolom? ► számunkra viszonylagos függ előzetes ismereteinktől ► Számunkra új ismeretet jelent ► Érthető.
INFORMATIKA ÉS SZÁMÍTÁSTECHNIKA.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 4 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Hardver, szoftver A hardver
Bevezetés Előadó: Tóth István számítástechnika tanár
Operációs rendszerek Beállítások.
Számítógépes ismeretek 5. óra
Független Pedagógiai Intézetben Az internet: miért, hogyan?
Operációs rendszerek Mappa és file-kezelés.
Billentyűzet Az egyik legtöbbet használt bemeneti eszköz
Mai Számítógép perifériák
Windows felhasználói felület Az felhasználó és a operációs rendszer közötti kapcsolatot az úgynevezett héj (shell) valósítja meg.
104 gombos amerikai angol QWERTY kiosztású PC-billetyűzet
Informatikai eszközök
Mire jók a tabulátorok? Lehetőséget nyújtanak
Szövegszerkesztés Alapfogalmak Szövegbevitel Parancskiválasztás
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Címsor menüsor ikonsor munkaterület (ikonsor) állapotsor.
Készítette: Zsiga Mónika 9.a
Perifériák.
Billentyűzet szolgáltatások
A billentyűzet és a szkenner
Mai számítógép perifériák
Mai számítógép perifériák
A szövegszerkesztés alapjai
Zsombori Balázs Neumann János Számítástechnikai SZKI
A GIMP képszerkesztő program bemutatása Készítette: Rokonál Zoltán
Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök
A perifériák általánosan
Többtáblás adatbázisok
Készítette: Vígh Zoltán 2008
Az Excel táblázatkezelő
Billentyűzet (keyboard) az alapértelmezett beviteli eszköz
Balaton Marcell Balázs
Bementei és kimeneti eszközök ismertetése
 Rajtuk keresztül kerülnek az információk a központi egységbe.  Néhány példa: Billentyûzet, egér scanner, trackball, fényceruza, digitalizáló tábla,
Az operációs rendszerek feladatai, csoportosításuk
Első lépések a szövegszerkesztő használatában
Készítette: Rajta Armand
Szöveg bevitele, kijelölések, szövegrészek mozgatása, másolása
Billentyűzet.
SZÖVEGSZERKESZTÉS III. ~ KARAKTERFORMÁZÁS ~
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
SZÖVEGSZERKESZTÉS II. SZÖVEGSZERKESZTÉS LÉPÉSEI
Perifériák és jellemzőik
A számítógép perifériái
Számítógépes programok használata
‘08 bevallás önellenőrzése, helyesbítése UJTB program esetén
Bemeneti perifériák Készítette: Szabóné Lukács Éva.
Általános  Shift  Alt Gr 2 ” ˇ Általános Ctrl+c=Másolás Ctrl+x=kivágás Ctrl+v = beillesztés Ctrl+z = visszavonás.
Bemeneti perifériák.
Szövegszerkesztés összefoglalás.
A billentyűzet és részei
Total commander.
Számítógépes ismeretek
18. óra A Word-ről tanultuk….
TabuláTOROK HASZNÁLATA
Hasznos billentyű kombinációk
A szkenner (Lapolvasó)
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
I/O perifériák.
Előadás másolata:

Számítógép bemeneti egységei

Ha valamit nem értesz, lépj vissza A számítógép egy digitális berendezés adatok feldolgozására. Ehhez való kommunikációhoz különféle segédeszközöket kapcsolunk hozzá. A bemeneti egységekhez tartoznak például Billentyűzet Egér Digitalizáló tábla – Tablet Képbeolvasó - Szkenner Botkormány - Joystick Mikrofon Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Ha valamit nem értesz, lépj vissza Billentyűzet Bemeneti egység az alfanumerikus információk beviteléhez (szöveg, szám, utasítás) A billentyűket jelek írására használjuk, a kurzor irányítására, javításra, stb. Néhány alapvető felosztását különböztetjük meg a billentyűknek Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

A billentyűzet alapelemei Funkció billentyűk (F1 .. F12) – különböző programokban más funkciót hajtanak végre Betűs billentyűk –betűk és speciális jelek írására szolgálnak Számos billentyűk – a NumLock billentyűvel kapcsoljuk be – számok írására szolgálnak Kurzor mozgatók     Home End Page Up Down szövegjavítók Delete Backspace A kurzortól jobbra töröl A kurzortól balra töröl Speciális billentyűk – ezeknek különleges feladatuk van Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Ha valamit nem értesz, lépj vissza Speciális billentyűk Esc Esc (Escape) – törli a kiválasztott utasítást, ha valamit rosszul nyomtunk meg Caps Lock A billentyű lenyomása után kigyullad egy kijelző, ezután csak nagybetűvel írhatunk Enter Enter – az utasítás megerősítésére szolgál. Szöveg bevitelkor új sor váltására szolgál. Num Lock A billentyű lenyomása után kigyullad egy kijelző és bekapcsoljuk a számjegyes billentyűket Shift Nagybetűk írására szolgál Szóköz Space Shift Alt Ctrl Más billentyűkkel együtt használjuk. A Windows programban a kijelzőt menti le. Print Screen Tab Tab (Tabulátor) – a kurzor a következő mezőre ugrik Némely programban megnyomása szünetet idéz elő Pause Adott programokban használatos billentyűk. A Start előhívása a Windowsban Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Billentyűkkel egészítsd ki Használd a kis és nagybetűket. Nevem Most éppen órám van. Tanulom a használatát Nem matematika van, de megoldhatod a feladatot. Pótold a hiányzó számokat 1-től 9-ig, hogy a számok összege az oszlopokban, sorokba és az átlókon egyforma legyen. 5 Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Ha valamit nem értesz, lépj vissza Egér A számítógép grafikus elemeinek bemeneti egysége leginkább 2 nyomógombja van, középen görgővel görgő – scrollbar – szöveg, vagy www oldalak görgetése stb. Bal nyomógomb kiválasztás (megjelölés) mozgatás indítás Jobb nyomógomb Kiugró ablak megnyitása Az egérhez hasonlít, de a mechanikus elhelyezése különbözik a pozicionáló golyónak - trackball Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Kiválasztás - megjelölés Az elemet kiválasztod (megjelölöd) úgy, hogy a nyilat az elem fölé helyezed és megnyomod a bal egérgombot. lásd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Ha valamit nem értesz, lépj vissza Mozgatás Ha a bal egérgombot megnyomod a kiválasztott elem fölött és nem engeded el az egér mozgatása közben, az elemet mozgatni tudod. lásd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Ha valamit nem értesz, lépj vissza Indítás Ha gyorsan kétszer egymás után lenyomjuk a bal egérgombot, valamilyen elemen, megnyitjuk az ablakot, dokumentumot vagy elindítunk egy programot. lásd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Kiugró ablak megnyitása Ha a jobb egérgombot megnyomjuk, akkor az elemhez tartozó helyi kínálat jelenik meg. lásd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Az egér segítségével oldd meg a feladatot Rajzoló módba kapcsolhatsz: (Ctrl+P) A szín megváltoztatásához nyomd meg a jobb egérgombot és kövesd az utasítást. Piros színnel jelöld meg a kutyus útvonalát a csontig, hogy ne érints egy vonalat sem. Rajzold be a hiányzó elemet, és írd be a nevét. Mi hiányzik? Ha ki akarod törölni a hibás rajzot, nyomd meg a jobb egérgombot és kövesd az utasítást. Rajzoló mód törlése: (Ctrl+A) Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Digitalizáló tábla - Tablet kétrészes bemeneti egység, egy stabil beolvasó ami a toll mozgását továbbítja a számítógépbe grafikus programok és pontosabb rajzok készítésénél használjuk Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Ha valamit nem értesz, lépj vissza Szkenner ábrák, fényképek, szövegek beolvasására (szkennelésére) szolgál a szkennerek lehetnek asztali vagy kézi kivitelűek, papírbehúzós vagy síkszkennerek Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Ha valamit nem értesz, lépj vissza Botkormány botkormány (joystick) játékok irányítására szolgál A botkormány kiegészítője lehet a gamepad vagy a játékkonzol kormánnyal és pedálokkal Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Ha valamit nem értesz, lépj vissza Mikrofon hang bevitelére szolgál leggyakrabban asztali formáját, vagy fejhallgatóval kombinált változatát használjuk Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége Ha kész vagy folytasd

Ha valamit nem értesz, lépj vissza Teszteld magad Billentyű, ami a kurzortól balra lévő jelet törli a/ Delete b/ Backspace Ha egérrel akarunk megjelölni egy elemet, akkor melyik gombbal klikkelünk? a/ bal gomb b/ jobb gomb Egérhez hasonló eszköz a a/ scrollbar b/ trackball Játék irányításának speciális eszköze a/ joystick b/ tablet Az utasítás megerősítése a/ Esc b/ Enter A kép átvitelére szolgáló eszköz a/ skener b/ tablet Kiugró ablak előhívása a/ jobb egérgomb b/ bal egérgomb Kijelző kigyullad, ha megnyomod a a/ Caps Lock b/ Print Screen Ismersz más bemeneti egységet? Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége