E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP 2.2.21 Tudásalapú közszolgálati előmenetel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Tudásmenedzsment eszköztár a KKV szektorban
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
Taletovics Márk DEXTER Ricomnet 2011 EGYETEMI SVÁJCIBICSKA.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Halászat a globális adatóceánban – de mit tehetünk vele?
Dr. Hermann Csaba, Töreki Andrea, Dr. Dávid Gyula
E-learning és a multimédia
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
E-learning alapú távoktatásos képzés
Tudástranszfer egyetemi városokban
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Szervezetfejlesztési Program
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Az E-TANÁR portál.
Az adminisztráció hegyének meghódítása Akkreditált képzések adminisztrációjának támogatása Moodle-ban Az adminisztráció hegyének meghódítása Akkreditált.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Azt gondoljuk, hogy az e-learning megismerése nem az elméleti háttérrel kezdődik. Kicsit bele kell kóstolni. Van egy hosszú, érdekes anyagunk az általunk.
IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
Információs és Kommunikációs Technológiák
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Egy hivatal tanulási szokásai NAGY LÉTSZÁMÚ KÉPZÉS NAPLÓÁLLOMÁNYAINAK ELEMZÉSE.
Minősített szociális továbbképzés szakmai monitoringja Bagdy Emőke Szakmai Konferencia Salgótarján december 16.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Tananyagok Digitalizálása alprogram eredményeinek bemutatása
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Informatika munkaközösség
A Tudásrégió közösségi színterei
3. osztályban.
Projekt neve | Cégnév | Előadó neve
Előadás másolata:

E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP Tudásalapú közszolgálati előmenetel

E-learning fogalma • Tapasztalataink alapján mást jelent mindenkinek • Oktatásmenedzsment rendszerbe feltöltött dokumentum • Vizsgáztatás eszköze • Tantermi képzések nyilvántartási eszköze • „Csodaszer”

E-learning fogalma • Mi pontosan az e-learning? • E-learning = hatékonyság • Melyik hatékonyabb? Tantermi, vagy az e- learning?

Költséghatékony • Egyszeri bevezetés • Tananyagok újrahasználhatósága (SCORM) • Könnyű aktualizáció • Teljes mértékű testreszabhatóság • Egyéb: oktatók, helyszín, munkaidő kiesés

Idő hatékony • Tanulók saját időbeosztása • Rugalmasság • Nincs utazás • Hiányzások miatti ismétlések kivédhetőek • Kész tananyagok is elérhetők a piacról

Eszköz hatékony • Tanulási színtér online • Nincs tanterem, külön eszközpark • Emi szükséges: számítógép, internet, oktatásmenedzsment rendszer • Licenszelt és open source lehetőségek

HR hatékonyság • Képzési osztályokon kis csoport lenne szükséges • Tanulók nyilvántartása – folyamatos frissítés • Ki melyik időpontban tart oktatást és hol, milyen eszközökkel? • Szükséges-e étkezés, utazás? Helyettesítés? • Jó oktatásmenedzsment rendszerben megoldható.

Hatékony adminisztráció • Ha vannak célok, akkor szükségesek riportok, jelentések • Nyilvántartások naprakészek • Riport kiküldésének időzíthetősége • Milyen jelentések nyerhetőek ki? • Igénynek megfelelő riport is készíthető

Van különbség? • E-learning alkalmazhatóságának szempontjából nincs • E-learning alkalmazás szempontjából?

Amit látunk… • Nagyon vegyes. • „Csodaszernek” tekintik, ami fut magától • Szükséges nyitottság • Mindenhol vannak pesszimisták • Célt nem ért projektek

Felmerülő problémák • Nem foglalkoznak vele eleget • Nincsenek képzési célok • Tananyagok kimerülnek feltöltött dokumentumokban • E-learning elhagyása a be nem váltott ígéretek miatt • Nincs megfelelő szakértő felkérve • Hiányzik a HR + IT + Tanuló együttes felkészítése

Jó gyakorlatok • Mindhárom területen vannak rossz és jó gyakorlatok: • Privát szféra – újráélesztett e-learning rendszerek, elkötelezett képzési osztály • Egyetemi szinten kutatások, projektek: SZIE, NKE, ELTE • Közszféra: NAV, GYEMSZI

Megoldás: • Igényfelmérés • E-learning megoldás körültekintő kiválasztása • Célok meghatározása • Képzési tervek folyamatos elkészítése • Tananyagok frissítése • Riportokra reagálás képzési és szakmai oldalról is

Következtetés • Nem szabadna különbségnek lennie • Min múlik, hogy az e-learning bevezetése sikeres-e? • Felmerülő különbségek lehetnek: képzési célok, időzítés, tanulói létszám, használt LMS és tananyagok, tesztek • DE, az e-learninget adott standardek és szabályzatok szerint kell felépíteni

Köszönöm a figyelmet! Elter Luca ARTudásmenedzsment Kft.