MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
A szponzorálás.
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
A direkt marketing fogalma
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató
// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
KVN OP 1.1. – TEAM – Képzés a közigazgatás hatékonyabbá tételének érdekében.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
DPR kommunikáció alapelvei
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Európai Energia Hatékonysági Javítás a Nyomda Iparban
Megújuló energia előállítás marginális területeken Az M2RES projekt Kéri Zsuzsanna REC for CEE március 21.
Közönségkapcsolatok (PR)
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Marketingkommunikáció
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
ATL - mit hirdessünk és hol?
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Készítette: Ékes Ildikó és Cserháti Ilona
MLSZ Marketing és Média Bizottságának munkája
DISSZEMINÁCIÓ A projektek eredményeinek terjesztése május 2. Tordai Péter, Tempus Közalapítvány.
Sponsorare necesse est
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Laufer Tamás, IVSZ elnök Elvándorol a szakma?
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Natív hirdetések Balatoni Emese.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Dr. M Egyetemi prezentációs sablon 1. HOFFER ILONA A MÚZSA CSÓKJA ÉS AZ ALKOTÁS MŰVÉSZETE AZ INNOVÁCIÓBAN INNOVÁCIÓ A SZOLGÁLTATÁSOKBAN BUKARESTRMÜE 2015.
A Nemzeti Civil Alapprogram 4 éves működése, a törvénymódosítás indokai, az alapprogram jövőképe CIVIL PARTNERSÉG REGIONÁLIS KONFERENCIA SZOMBATHELY 2007.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
A privát banki szolgáltatások kommunikációja avagy hogyan tegyünk szert egy kisebb vagyonra? Budapest, október 21. Előadó: Bonnyai Boglárka Hochegger.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
Termék PR és PR ügynökség helye a vállalati struktúrában PR Konferencia,
PhD online közösségi oldal Dr
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi docens @ Károli Gáspár Református Egyetem marketing szakértő @ AMBITIOUS Group MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció

SZPONZORÁLÁS REKLÁMPIAC SIKER - miért foglalkozunk vele - mit kívánnak a szponzorok - lépések a siker érdekében

SIKER tényezők KULCS faktorok létesítmény finanszírozás kiválasztás marketing szakember képzés SIKER tényezők sport-diplomácia menedzsment sport-tudomány

42 milliárd Ft 2011/12: 19,1 milliárd Ft 2012/13: 23,3 milliárd Ft

) : : )

5 milliárd forint közterhet fizetett be az államkasszába A 16 NB I-es futballklub és az MLSZ 5 milliárd forint közterhet fizetett be az államkasszába „Mindezen befektetések nem elsősorban a a sport és a labdarúgás, hanem a fiatalság, és az egész társadalom érdekeit szolgálják.” (MLSZ közlemény)

MENNYI AZ ANNYI milyen tényezők vezetnek a szponzorációs piac csökkenéséhez?

FOGYASZTÓ márkaélményen A legfőbb törekvés a passzívan szemlélődő minél komplexebb bevonása márkaélményen keresztül.

NÉZZÜNK MÁSKÉPP A FOGYASZTÓRA a világ változik, Te változol vele?

VOND BE Mutasd meg Mondd el Life, Liberty, and the Pursuit of Happiness // The dream took shape through ideas: freedom, happiness, possibility, self-reliance. A dream for all men. A crowd sourced pursuit. VOND BE de a legfőbb cél

FREE the line… A T L B T L line INTERNET RÁDIÓ PLAKÁT MOZI SAJTÓ TV PR NEW MEDIA EVENT MARK P.O.S. SZPONZ SALES PROM DIRECT. MARK

klasszikus - szponzorálás SZPONZORÁCIÓS formák

saját projekt - létrehozása SZPONZORÁCIÓS formák

média - szponzorálás SZPONZORÁCIÓS formák

SZPONZORÁLÁS REKLÁMPIAC SIKER - miért foglalkozunk vele - mit kívánnak a szponzorok - lépések a siker érdekében

IEG/Performance Research MÓDSZER kérdőív Gyógyászat, gyógyhatású készítmények Élelmiszer Szépségápolás Pénzintézet, biztosítótársaság Távközlés Kereskedelem Kultúra, szabadidő, szórakozás Tömegtájékoztatás Közlekedési eszközök Szolgáltatás Forrás: Kantar Media – TOP 10 piaci szektor listaáras reklámköltése alapján, 2012. IEG/Performance Research „Sponsorship Decision-Makers Survey” 40 szektor vállalat ?

DÖNTÉS A SZPONZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL #1: DÖNTÉS A SZPONZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

A SZPONZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA #2: A SZPONZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA #3: MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser Nemzetközi átlag: 17,6% Magyarország: 8-9%

A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI #4: A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE #5: A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK #6: A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

SZPONZORÁLÁS REKLÁMPIAC SIKER - miért foglalkozunk vele - mit kívánnak a szponzorok - lépések a siker érdekében

SZPONZOR BEFEKTETŐ KÜLDETÉSES HASZONLESŐ - profilok BEFEKTETŐ KÜLDETÉSES HASZONLESŐ

A szponzorálást megelőzően meg kell határozni az együttműködés célját (pl. média jelenlét, márkaismertség növelés, hospitality, márkaimázs, reputáció, értékesítés növelés) A szerződés értékarányos ellenszolgáltatási tételek formájában jogtulajdonosi oldalról biztosítsa a szponzorcélok elérését A sikeres szponzorkommunikáció legfőbb tényezői: stratégiai orientáció, közönség aktív bevonása, hatékonyság mérése, kreatív aktiválás A szponzorációs aktivitást integrált szemlélettel kell kezelni - be kell vonni a határterületeket: értékesítés, pr 1 4 2 A szponzorációs hatást értékelni szükséges (pl. médiamonitoring, RCC-alapú reklámegyenérték számítás, célzott fogyasztói attitűd-vizsgálat, image/reputáció-tracking, stb 5 A szponzorációs keretösszeg a jogok vásárlásán túl a kreatív aktivációs megoldásokra is terjedjen ki 3 6

KREATÍV aktiváció 1:0 1:1 1:2 Médiabefektetés

KREATÍV aktiváció 1:0 1:1 1:2 Helyszíni eszközök

Célzás: a szponzorok számára Kreativitás: a szponzorok számára Bevétel: a jogtulajdonos számára Rugalmasság: az ügynökségek számára

NE adj el… A JOGTULAJDONOS VÉSSE AZ ESZÉBE oda és azt érdemes adni, akinek és amire szüksége van…

A SZPONZOR VÉSSE AZ ESZÉBE a szponzoráció inkább emotív médium…