1. Edutus Főiskola – Innovatív főiskola a megváltozott környezetben Dr. Bartók István VIII. Országos Oktatási Konferencia Budapest 2011. december 8. 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Mini felderítő repülőgép készítése SolidWorks-szel
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
A fejlesztés hatása a szervezetre
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Bologna Hungaricum - Perspektíva Hungaricum? Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az EEM helye a menedzsmentben
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Versenyképes képzés Versenyképes képzés Energetikusok és vállalati versenyképesség Előadó: Solti Károlyné tanácsadó Budapest, február 23.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Nemzeti Technológiai Platform a
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
A BKF tudástranszfer modellje a
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Az Edutus Főiskola szerepvállalása a térség műszaki szakember képzésében Tatabánya, ZÖLDEK Klaszter – a megújuló energia jövője a Közép-Dunántúli.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Közösségszervezés BA.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

1

Edutus Főiskola – Innovatív főiskola a megváltozott környezetben Dr. Bartók István VIII. Országos Oktatási Konferencia Budapest december 8. 2

Edutus Főiskola • Modern Üzleti Tudományok Főiskolája • Harsányi János Főiskola • október 18. a felsőoktatásról szóló évi CXXXIX. törvény 1. számú mellékletét módosító évi CXXXII. törvény hatályba lép 3

Az Edutus Főiskola missziója • Tudásközpont • A térség versenyképessége 4

Mi változott a felsőoktatás környezetében? • Demográfiai válság • Pénzügyi-gazdasági válság • Munkaerőpiac átalakulása • Új szabályozás • Képzési struktúra (bolognai folyamat) • IT szerepe 5

Mit kezdjünk a bekövetkezett változásokkal? 6

“ Can capitalism survive? No. I do not think it can.” Capitalism, Socialism and Democracy Joseph Alois Schumpeter ( ) 7

Verseny és kreatív rombolás Régi • Készletek, • Elméletek, • Technológiák, • Képességek, • Gépek elavulnak. 8

A kreatív rombolás következménye Folyamatos fejlődés és az életkörülmények javulása. 9

Innováció • Új termék • Új technológia • Új erőforrások • Új szervezési megoldások 10

A nemzetgazdaság fejlődése • Termelési tényezők • Befektetések • Innováció • Jólét Michael Porter,

Világgazdasági Fórum 12

Fejlődés és gazdagság fázisai 13

14

15

Mit kíván a magyar társadalom és gazdaság? • Ftv: színvonalas felsőoktatás, versenyképes tudás • MKIK VKI: a felvételizők nem a munkaerő-piaci realitások, nem is feltétlenül az érdeklődés, hanem inkább a „kisebb ellenállás” alapján választanak felsőoktatási intézményt • EU: rugalmasság, váltás, LLL 16

MKIK VKI diplomás pályakezdők 17

MKIK VKI 18

Innováció – a megoldás? • Új termék • Új technológia • Új erőforrások • Új szervezési megoldások 19

Az Edutus Főiskola tudásszolgáltatási kínálata a vállalatoknak • Innováció és kutatás-fejlesztés: üzleti, gazdasági és műszaki kutatási fejlesztések és innovációk • Fenntartható fejlődés stratégia • Szaktanácsadás a gazdaság és műszaki fejlesztések minden területén • Pályázatírás és projektmenedzselés • Marketingkutatás, piackutatás • Menedzsment (vezetői, szervezetfejlesztési) tanácsadás, tréningek • Képzések, tanfolyamok • személyre szabott vállalati programok • Nyelvtanfolyamok, fordítás, tolmácsolás • Csapatépítő és üzleti kommunikációs tréningek • Rendezvényszervezés és terembérlet • Szakmai gyakorlat, állásbörze, • Karrier tanácsadás, életpálya tervezés 20

Fenntartható fejlődés stratégia Megújuló Energia Műhely (2010) • a nap, • szél, • geotermikus és • biomassza alapú energiatermelés és gazdálkodás lehetőségeinek kutatása, oktatása és népszerűsítése 21

Műszaki képzések • Műszaki menedzser alapszak – Létesítménygazdálkodás szakirány • Mechatronikai mérnök alapszak – Lézertechnológia szakirány • Energetikai mérnökasszisztens felsőfokú szakképzés • Mechatronikai mérnökasszisztens felsőfokú szakképzés 22

Gazdasági alapképzéseink (BA) • Kereskedelem és marketing alapszak – E-kereskedelem szakirány • Gazdálkodás és menedzsment alapszak – Controlling szakirány • Nemzetközi gazdálkodás alapszak – EU kereskedelem szakirány angol nyelven • Turizmus-vendéglátás alapszak – Szállodamenedzsment szakirány Turisztikai termékmenedzsment szakirány • Minden alapszakon – Üzleti szakfordító és tolmács szakirány 23

Tömeges személyre szabás - Edutus Látogatókártya • Diákok, tanárok idejéhez igazított nyílt nap • Hallgatói mentor a látogatás alatt – főiskola hallgatói szemszögből • Főiskolai élet – közelről; előadásokon való részvételi lehetőség • Regisztrációhoz kötött 24

Ledolgozható tandíj • Anyagi támogatás • Együttműködés a munkaerő-piaccal • Valós szakmai gyakorlati háttér megteremtése • Gyakorlatorientált képzés erősítése 25

Munkaerő-piaci ösztöndíj • Képzés a munkaadók /cégek közvetlen igényei szerint • Speciális szaktudással rendelkező munkaerő – érték • Legjobbak a legjobbaknak… 26

Joallastnekem.hu • felsőoktatási startégia szerepjáték • egyéni felsőoktatási startégiai szimuláció • értékes nyeremények, kapcsolatépítés és versenyhelyzet a diákok számára 27

10000kezfogas.hu • Fenntartható fogyasztás klub • Publikációs lehetőség oktatóknak, diákoknak • Klubhelyszín biztosítása (kihelyezett workshop) 28

Edutus Középiskolai Hálózat • pályázatfigyelés- és írás a középiskoláknak • módszertani tréningek (érettségi előkészítő) • online tananyagok, tanfolyamok (nyelv, kresz) • szakmai- pedagógiai együttműködések • közös kutatás és workshop szervezés 29

Országos Középiskolai Kutatás -10. éve- Célok: • középiskolás korosztály pályaválasztási orientációja • aktuális, fontos kérdések • pedagógusok véleménye a közoktatásról • tendenciák megfigyelése • esetleges oktatási problémák feltérképezése • lehetőség a véleménynyilvánításra – mérhetően, elemezhető módon • problémamegoldó célzattal kommunikáció generálása a témáról 30

Köszönöm a figyelmet!