A Szilvásváradi Erdei Kisvasút

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Universitas Program Magyar Bálint oktatási miniszter február 20. Infrastruktúra-fejlesztési programok a felsőoktatásban
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Aktuális pályázati lehetőségek
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Felsőregmec.
Készítette: Albert Krisztina
Készítette: Tóth Evelin
Múcsonyban található irodaépület Ft-ért eladó!
Borostyán Természetvédő Óvoda bővítés, felújítás Ideiglenes helyszín biztosításának lehetőségei a munkálatok ideje alatt.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
A Dunakanyar legszebb helyei
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
A Délegyházi Napköziotthonos Óvoda komplex fejlesztése KMOP-4.6.1/B
Kereskedelmi gazdálkodás elemzése
Várpalota elkerülő építése
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Carolina  Gyártási éve:1990.  Befogadó képessége: 12 személyes yacht, a befogadóképességből mind a 12fő a felső.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Tisza-tavi Ökocentrum Tájékoztató PARTNERSÉG NAPJA MÁRCIUS 18. MISKOLC.
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
NYON 1.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nyíregyháza, szeptember 09.
Megújuló energiák felhasználásának helye és lehetősége a nemzeti vagyon kezelése során Marjay Gyula ingó- és ingatlanvagyonért felelős főigazgató.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
Az észak-magyarországi régió idegenforgalma
Magyarország természeti csodái
Magyarország természeti csodái
5. NAP.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Kisvasutak, mint turisztikai vonzóerők Magyarországon
Készítette: Greges Dániel
Szilvásvárad turizmusa
Hol a határ a pr és a valódi felelősségvállalás között?
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Folyamatban lévő-és tervezett fejlesztések
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Holcim Hungária Zrt. © 2010 Ismeri Ön a Holcim Hungária Otthon Alapítványt?
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Tabán  Gyártási éve:1984.  Befogadó képessége: 100 személyes termes hajó, amely az alsó fedett részen biztosítja.
A projekt az Európai Unió támogatásával, a Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. ELŐZMÉNY KMOP /B_2 kódszámú.
Energiatakarékos tetőszerkezet
Cím. Komlóska Község Önkormányzat nevében tisztelettel köszönti Önöket Köteles László Polgármester! Sajtótájékoztatónk témája: Közel 70 millió forint.
ÖRÖKSÉGGAZDÁLKODÁS ÉS ÉRTÉKTEREMTÉS VESZPRÉMBEN. AZ 1000 ÉVES VESZPRÉM „A KIRÁLYNÉK VÁROSA” –A történelmi múlt fontossága Két pólusú városi struktúra.
Tettye.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A Gödöllői Királyi Kastély kiemelt projekt keretében történő fejlesztése Budapest, Vajdahunyad vára, február 24.
Készítette: Klenk Katalin és Szegedi Dóra
Szlovénia Készítette: Cseh Fanni.
Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Ózd kistérségének középtávú cselekvési terve
TÚRA A A FOGARASI HAVASOKBAN
KAPRUN.
KAPRUN.
Előadás másolata:

A Szilvásváradi Erdei Kisvasút

Szilvásvárad a Bükk-hegység nyugati lábainál található, mintegy 30 km-re Eger városától valamint 35 km-re a szlovák határtól, nagyon jó megközelíthetőséggel közúton személygépkocsival, menetrend szerint közlekedő autóbusszal vagy akár vasúton is. Szilvásvárad legismertebb része a Szalajka-völgy. A Szalajka-völgy a Bükk-hegység és feltételezhetően Magyarország egyik leglátogatottabb hegyvidéki völgye. A táj szépségével elbűvöli a látogatót, mely történelmi emlékekben is rendkívül gazdag. Olyan természeti értékek lelhetők itt fel, mint a Szalajka-patak, a Sziklaforrás, a Fátyolvízesés, a történelmi emlékek közül az Istállóskői Barlangban őskori leleteket fedeztek fel a 20. században, a most megújuló Szabadtéri Erdei Múzeum a korabeli erdőben dolgozó, ott tevékenykedő munkások életét mutatja be. A közelben találhatók a Mária-bánya (néhai vasbánya) valamint az Éleskővár és a Gerennavár romjai. Az Éleskővárat a tatárjáráskor, míg a Gerennavárat, mely lovagvárnak épült, Mátyás király idejében emelték. A Szalajka-völgy névadója maga a gyors folyású Szalajka-patak. A „Szalajka” név a szalakáli-hamuzsír szavakból eredeztethető, latinul: „sal alcalicus”, mely a hajdani helybéli üveggyártással hozható összefüggésbe. A Szalajka-patak vizét számos helyen gátakkal duzzasztották fel a völgy teljes 4 km-es hosszúságában. A pisztrángot ezekben a mesterséges tavacskákban tenyésztik.

A völgyben közlekedik a keskeny nyomtávú kisvasút, mely szinte az egész évben menetrend szerint szállítja a turistákat.

The Past A Múlt

1908. májusában az akkori fölbirtokos (báró Wessely Károly)korszakalkotó elhatározásra jutott: ki kell aknázni a térség feltáratlan kincseit Keskeny nyomközű vasutat kell tervezni és építeni Szilvásváradon.

A teljes hálózat 1921. évre épült ki, megkoronázva egy 1 A teljes hálózat 1921. évre épült ki, megkoronázva egy 1.5 km hosszú, 40%-os emelkedésű kötélvasúttal, mellyel létrejött a kapcsolat a fennsíki vasútvonal és a faluban lévő fatelep között.

A 60-as évek elején megkezdődött a teherautókkal történő faanyag-szállítás. A vonatokat egészen 1966-ig gőzmozdonyok vontatták. Legvégül a kisvasút 1967-ben munkanélkülivé vált.

Csupán a személyszállítás maradt Csupán a személyszállítás maradt... De hamarosan gyorsuló növekedés vette kezdetét:

A Jelen

Az utaslétszám 1971. 1975. 1981. 1987. 1990. 2000. 2007. 60.908. 71.939. 132.186. 200.767. 263.955. 208.901. 223.545.

A gördülőállomány MK-48. tip. dízelmozdony 3 db D-04. tip. dízelmozdony 1 db Szilvi, a gőzmozdony 1 db Nyitott kocsi 7 db Zárt kocsi 3 db Fedett, akadálymentes kocsi 1 db Egyebek… Felújításra váró kocsik 3 db Pőrekocsi 1 db Hóeke 1 db

A Jövő…

A vasúttal kapcsolatos problémák és elvárások Több. mint 50 éves állomány gurul a 100 éves síneken – a folyamatos műszaki háttér biztosítása alapkövetelmény. Hatalmas utaslétszám egy rövid, meredek, kanyargós vasútpályán – fokozott fék- és pályakopás. Az állomásépület fogadóképessége véges – szükséges egy, a kor követelményeinek megfelelő rekonstrukció valamint az épület környékének térkővel való leburkolása.

2010. Decemberével új fejezet kezdődött kisvasút életében: Az ÉMOP-2.1.1/B-09-2009-0012 számú „Szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése” nyertes pályázatnak köszönhetően több, mint félmilliárd forintos beruházás indult el 2010. decemberében az Egererdő Zrt. területén, a Szalajka-völgyben és közvetlen környékén. A programnak köszönhetően két év múlva a Szalajka-völgy végig járható lesz kerekes székkel és babakocsival is.

Szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése Az ÉMOP-2.1.1/B-09-2009-0012 számú a Szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése elnevezésű projekt célja a turisták igényeinek megfelelő színvonalú kiszolgáltatásán túl az erdei vasút utasforgalmának, valamint a Szalajka-völgy látogatottságának és jövedelemtermelő képességének növelése. Ezzel közvetve hozzájárulnak a régió gazdasági fejlődéséhez, a turizmusban foglalkoztatottak számának bővítéséhez, valamint a jövedelemszerzési lehetőségek bővítéséhez is.   A program összes költsége 513 010 934 forint. A vissza nem térítendő támogatás összege: 432 238 180 Ft

Az ÉMOP-2.1.1/B-09-2009-0012 számú a Szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése elnevezésű projekt célja a turisták igényeinek megfelelő színvonalú kiszolgáltatásán túl az erdei vasút utasforgalmának, valamint a Szalajka-völgy látogatottságának és jövedelemtermelő képességének növelése. Ezzel közvetve hozzájárulnak a régió gazdasági fejlődéséhez, a turizmusban foglalkoztatottak számának bővítéséhez, valamint a jövedelemszerzési lehetőségek bővítéséhez is.

A vasútfejlesztési projekt fő elemei: 9. Vasúti pálya átalakítása, bővítése A vasútfejlesztési projekt fő elemei: 1. Indítóállomás épületének felújítása 2. Volt erdészház (Halastó épület) felújítása és funkciókkal való ellátása (információs pont, elsősegly-nyújtó hely, akadálymentes vizesblokk) 3. Végállomás épület és a peron fejlesztése 4. Gloriette tisztás vizesblokk kialakítása 5. MK-48-as mozdony hibridhajtásúvá átalakítása 6. 2 db nosztalgia kocsi kialakítása 7-8. Erdészeti út burkolat-megerősítése valamint elektomos földkábel fektetése 9. Vasúti pálya átalakítása, bővítése (újabb kitérővágány kiépítése) 10. Játszótér építése a Gloriette tisztáson

Szeretettel várja Önöket a Szalajka-völgyben a Szilvásváradi Kisvasút! EGERERDŐ Zrt.