Valós vevői igények a logisztikában. Előadó: Keresztesi András

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása
Ballai János NJSZT és ÓBUDAI EGYETEM Konferencia december 13.1.
Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Székhely : H Budapest, Kerepesi út 1-3.
Az üzleti terv.
Lean rendszerek egységes bevezetési modellje
1. A vállalat működésében Ön anyaggazdálkodással foglalkozik
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
A kontrolling eredményessége a logisztikában. Termelés JIT - szállítás Megrendelő ellátás l Áruátvétel l Minőségi ellenőrzés l Raktárkezelés l Előszerelés.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Logisztikai rendszerek hatékonyságának növelése
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Készítette / Author: Tuska Katalin
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 6. előadás
Logisztika 6.előadás.
Minőségmenedzsment 7. előadás
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Készletek-készletgazdálkodás
Exporttal és importtal kapcsolatos okmányok
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Just in Time.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
infor:COM - Fitté tesszük!
III. A logisztika jövője
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
1 XI. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés Budapest, szeptember 5. SZAKMAI AKTUALITÁSOK - KÉRDÉSEK Előadó: dr. Ladó Judit MKVK Szakmai alelnök.
Az értékesítési rendszer
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Erőforrások Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Logisztikai ügyintéző
A Régens szoftver bővítése és a Transics flottamenedzsment rendszer bevezetése a BI-KA LOGISZTIKA Kft.-nél Szolnok,
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Nemzetközi kereskedelem
Vinçotte Korszerű termelékenység- fejlesztési rendszerek
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Kiszállítás világa az abas-ban XII. abas vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Gazdasági és logisztikai feladatok
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Készletgazdálkodás és logisztika
Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián.
Készítette: Májer Dávid
Avagy 10 perces szerszámcsere.  Manapság a fogyasztók elvárják, hogy a termékekhez megfelelő minőségben, mennyiségben, árban, időben jussanak hozzá.
Mindent a Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése célú Hitelprogramról Beruházás, eszközbeszerzés, haszongépjármű vásárlás 0%-os.
Káoszból preferált beszállító Vevői elégedettség mindenek felett! (Minden mindennel összefügg)
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Készlet- és termelésoptimalizálás bevezetésének tapasztalatai egy dinamikusan fejlődő KKV vállalatnál Esettanulmány Dr. Lelkes Zoltán.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
Teljeskörű Pénzügyi Szolgáltatások a Pannon Takarék Banknál
Beszerzések hatékonyság növelése
11. tétel.
Ellátási lánc menedzsment
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Erőforrások Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
MRP számítás.
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

Valós vevői igények a logisztikában. Előadó: Keresztesi András Valós vevői igények a logisztikában Előadó: Keresztesi András Contarex Agrotechnika Kft.,Kisújszállás Beszerzési és logisztikai vezető www.contarexagro.hu

A Contarex Agrotechnika Kft. Kisújszálláson található A Contarex Agrotechnika Kft. Kisújszálláson található. Jelenleg, a válság után 300 főt foglalkoztatunk. A cég nagyrészt a CLAAS mezőgazdasági gépekbe gyárt rotációs termékeket. 100%-os német tulajdonosunk miatt az alapanyagok nagy részét Németországból, a Ruhr-vidékről importáljuk. (D-58,D-59,D-32) A CLAAS részleg exportját vevői elvárások szabályozzák, míg a NON-CLAAS részleg fuvarmegbízásainak majdnem teljes részét a BI-KA LOGISZTIKA Kft. teljesíti. Ezen exportok az EU országaiba irányulnak. (Ausztria, Németország, Horvátország, Franciaország)

A válság előtti idők: eladói piac (az árat az eladók diktálták) irreálisan nagy termelés (raktárra gyártás, hitelre történő, fedezet nélküli vásárlások) a nagy tortát sok szeletre fel lehetett szelni a fuvarokat időben kellett elcsípni a megbízóknak A gazdasági válság hatásai: vevői piac (az árat a vevők diktálják) a termelés jelentős visszaesése (raktárkészletek felhasználása, túlzott óvatosság) a piaci szereplők számának csökkenése (gyenge anyagi hátterű, túl későn reagáló cégek) a fuvarozók vadásznak a megbízásokra

A cégek aktivitásainak hatása a logisztikára: felhalmozott raktárkészletek optimalizálása és kontrollja. → a fuvarmegbízások redukálódnak vásárolt áruk beszerzésének maximális lokalizálása, kooperációs munkák „hazahozatala”. → csökkenő logisztikai útvonalak a készletoptimalizálás miatt kisebb mennyiségű árukra, gyakoribb szállításra jelentkezik igény. → áruk mennyiségi csökkenése ugyanakkor a megbízások száma nő. Elaprózódás

kevesebb, de azonnali vevői rendelések kevesebb, de azonnali vevői rendelések. (készletcsökkentések és óvatosság miatt) → mind az import, mind az export szükségletek teljesítése felgyorsult. Azonnal tudni kell van-e szabad autó és hol tartózkodik. a kiélezett készletszintek miatt a gyártás és a szállítási hűség pengeélen táncol. → „élessé” vált az áru felvételi és lerakási időpontja, ill. a fuvarozás közbeni nyomon követhetőség. Fontos a fuvarozás idejének minél pontosabb előrejelzése és annak betartása

a költségek csökkentése érdekében sokszor nem fair politika használata a költségek csökkentése érdekében sokszor nem fair politika használata. Indokolt és indokolatlan reklamációkkal a szolgáltatási árak lenyomása. → törekvés a hibák kizárására (Poka Yoke – Zero Quality Controll) K+F segítségével küzdenek a vevők megtartása ill. új vevők megszerzése érdekében. → segíteni kell innovációnkkal a jelenlegi vevőinket és új vevőket is szerezhetünk általa

Mindkét cselekvéshez elengedhetetlen segítség egy szoftver, A szállítóknak a vevők megtartása érdekében költséghatékonyabbá kell válniuk!!! Vagy a díjainkat optimalizáljuk, vagy a szolgáltatásunk szintjét növeljük. Mindkét cselekvéshez elengedhetetlen segítség egy szoftver, amely analizálja a különböző input adatokat és a felhasználó számára megfelelő formában kiértékeléseket jelenít meg.

A díjak optimalizálásának folyamata: A cégeknek egy alapos állapotfelméréssel kell kezdeniük, melyhez kőkemény önkontrollra van szükség. Legtöbbször csak egy külső tanácsadó látja meg a hiba forrását. Meg kell határozni a megszorítások pontos helyét, mértékét és bevezetni a változtatást. Az eredményt mérhetővé kell tenni és folyamatosan ellenőrizni Úton a kitűzött cél felé módosításokra van szükség.

Szolgáltatások bővítésének lehetőségei: CEM (concept engineering method) – A vevő hangja Anyagi és időbeli előkalkulációk (tervezhetőség) Logisztikai szolgáltatások nyújtása (tárolás a vevő közelében és az árú JIT szállítása, készletcsökkentés) A vevőnél történő munkavégzés meggyorsítása különböző szoftverek és szoftverkapcsolások révén (telefon → EDI, hatékonyságnövelés) A megrendelő igényeinek szoftveres archiválása és igény szerinti felfrissítése (előre gondolkodás)

Az 50-es,60-as évek japán módszerei a sikerhez: JIT (just in time). Alkalmazása már emberi erőforrásra is. CEM (interaktív fejlesztés) PDCA (tervezés,cselekvés,vizsgálat,akció) Kaizen (vezetői, csoportos, egyéni) 3MU (pazarlás, túlterheltség, ingadozás) 5S (szervezettség, rend, tisztaság, rendtartás, fegyelem) Jidoka (gépek hibafelismerésre való felszerelése)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Előadó: Keresztesi András Contarex Agrotechnika Kft., Kisújszállás Beszerzési és logisztikai vezető www.contarexagro.hu