A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Budapest, június 30. A Jobbik EU-mérlege Az EU csatlakozás társadalmi és gazdasági hatásai.
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Budapest, 2008 Február 22. Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – Hajt-A Csapat csoport Ad hoc térségi státuszjelentés A dokumentumban szereplő összes szellemi.
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Ismétlés, rendszerezés
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
III. A logisztika jövője
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Logisztikai kontrolling
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
1Magyar Közgazdasági Társaság Előadó: Magyari László Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Budapest, november 6. A MAGYAR NEMZETGAZDASÁGI.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Az ellátási láncok biztonsága
Összehasonlító gazdaságtan A globalizáció hatása a gazdasági rendszerek változására.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Az értékesítési rendszer
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.
A magyar gazdaság várható helyzete
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
1 HADERŐREFORM – KOMPLEX LOGISZTIKAI FELADATOK Dr. Szenes Zoltán egyetemi magántanár Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem XI. Logisztikai Fórum Budapest,
1 A MAGYAR GAZDASÁG VERSENYKÉPESSÉGE ÉS BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐI Chikán Attila a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének egyetemi tanára,
1 Merre tovább, magyar gazdaság? Versenyképesség és gazdaságpolitika Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem Egyedül nem megy? Gazdaságpolitikai.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Készletgazdálkodás és logisztika
VESZPRÉMI EGYETEM GEORGIKON MEZŐGAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR TÁRSADALOM-ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI INTÉZET AGRÁRGAZDASÁGTANI ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI TANSZÉK KESZTHELY.
Vállalkozásmenedzsment I.
Franciaország – Magyarország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Nikoletti Antal Helyettes Államtitkár NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN AZ ÜZLET Vállalkozói hálózat kialakítása Hajdú-Bihar és Bihor megyékben Két ország, egy cél, közös siker! Szőllősi Nóra Adrienn projektmenedzser.
Déri András ügyvezető alelnök Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság A logisztika szerepe a térségi fejlesztéseknél 1 DUNAWIN 2011 – 2011.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
11. tétel.
Miskolc, október 21. dr.Szilágyiné Baán Anna titkár
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
A magyar gazdaság versenyképessége:
Előadás másolata:

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság Budapest, június 15. HATÉKONYSÁGI TARTALÉKOK, FORRÁSOK ÉS ESZKÖZÖK A GAZDASÁGI NÖVEKEDÉSÉRT A JOINT VENTURE SZÖVETSÉG KONFERENCIÁJA

Gondolatmenet 1.A logisztika mint a nemzetgazdaság fejlesztésének kulcseleme  Kiindulópontok  Javaslatok  Hatások 2.Logisztika és vállalati versenyképesség  Az elmúlt évtized változásai  A logisztika fókusz jelentősége 3.Következtetések

Kiindulópontok 1.Az EU csatlakozás és a Nemzeti Fejlesztési Terv 2.Hazánk földrajzi helyzete 3.Transzeurópai közlekedési folyosók 4.A logisztikai fejlesztések nemzetközi trendje 5.Forrásbiztosítási lehetőségek

Az MLBKT javaslatának fő elemei I. A program fő céljai: 1.A gazdaság versenyképességének javítása  a gazdaság tranzakciós költségeinek, általános költségszintjének csökkentése  magasabb hozzáadott értékű vevőkiszolgálás 2.A gazdasági növekedés serkentése szolgáltatás exporttal  a nemzetközi logisztikai piac bővülésének kihasználása  az élesedő versenyben való helytállás

Az MLBKT javaslatának fő elemei II. 1.Szolgáltatás-központúság: egy sokfunkciós szolgáltató hálózat 2.A hálózat vonalai: –A közlekedési infrastruktúra:  átalakulások a nemzetközi kereskedelemben  Magyarország és a kereskedelmi útvonalak  az egyes közlekedési ágak és a kombinált szállítás 3.A hálózat csomópontjai: a logisztikai szolgáltató központok  a szolgáltatások piaca  a központok területi elhelyezése  a szolgáltatások komplex fejlesztése

Magyarország egy tölcsér szájánál

A fejlesztés hatásai  A növekedéshez való hozzájárulás  A versenyképesség növekedése  A külföldi tőke vonzása  Területi egyenlőtlenségek csökkentése  Versenyképességi pólusok képzése  A kis- és középvállalatok fejlesztése  A környezetvédelem követelményeinek való megfelelés  A lakossági ellátás fejlesztése  A turizmus támogatása  Katonai / védelmi / katasztrófaelhárítási szempontok érvényesítése  Határokon átnyúló együttműködés

A vállalati versenyképesség elemzése  Versenyképesség Kutató Központ Kérdőíves felmérések 1996, 1999, 2004 Alkalmanként vállalatvezető  2004-es felmérés Hazai tulajdonú középvállalatok a fókuszban  Külön logisztikai fejezet Eredmények:

A teljesítmény-javulás nagysága

Logisztikáért felelős vezető beosztása

A vállalatok logisztikai képességei 1.Pozícionálás: a logisztika stratégiai szerepének felismerése 2.Integráció: együttműködés a partnerekkel 3.Agilitás: a vevői igényekhez alkalmazkodó belső működés 4.Teljesítménymérés: a verseny szempontjából fontos mutatók alkalmazása    Két csoportba sorolás 15 változó alapján: „hagyományos” vállalatok logisztikai fókusszal rendelkező vállalatok

A logisztikai képesség-indexek átlagértékei a két vállalati csoport esetében

A logisztikai teljesítmény értékelésekor fontos szempontok jelentősége az egyes vállalatcsoportok esetében

Pénzügyi és piaci teljesítmények alakulása a két klaszter esetében

Összefoglalás  Rendkívül jelentős program  Önmagában is nagy hatású  Messzire vezető tovagyűrűző hatásai vannak  A fejlesztési források megteremthetők  Versenyben vagyunk – sokat nyerhetünk vagy veszíthetünk  A vállalati siker az egyedi szereplőkön (is) múlik