Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei Balázsi Ildikó- Ostorics László
Újdonságok a FIT-jelentésekben Új, évfolyamfüggetlen skálák matematikából és szövegértésből egyaránt Új ábrák: a két év alatti fejlődés bemutatása
Az új skálánál Előfeltételek: Mindhárom évfolyam, 2010 Az új skálánál Mindhárom évfolyam Core-tesztjeinek feladatai évről évre változatlan titkos kb. 3000 tanuló írja meg Előfeltételek: Mindhárom évfolyamon ugyanazt a képességet mérjük Közös „híd” feladatok Tartalmi keret
Új képességszintek Korábban: Az új skálán Minden évfolyamon négy szint A 3. képességszintet elérők tanulók képesek ismerős kontextusban megjelenő egy-két lépéses problémák megoldására el tudnak végezni egyértelműen leírt matematikai eljárásokat, amelyek szekvenciális döntési pontokat is magukban foglalhatnak képesek egyszerű problémamegoldási stratégiák kiválasztására és alkalmazására képesek különböző információforrásokon alapuló adatmegjelenítések értelmezésére és alkalmazására, majd ezek alapján érvek megalkotására Korábban: Minden évfolyamon négy szint De! Évfolyamok között nem összevethető Az új skálán Hét szint összesen Egy-egy szint minden évfolyamon ugyanazt jelenti Matematika képességskála 1168 1304 1440 1576 1712 1848 1984 1. szint 2. szint 3. szint 4. szint 5. szint 6. szint 7. szint 1. szint alatt
Új ábrák A mérési azonosító 2008-as bevezetése A 2010.-es 8. és 10. évfolyamos tanulók két évvel korábbi eredménye ismert Vizsgálható a tanulók fejlődése két év alatt
az általános összefüggést mutatja Legegyszerűbb megközelítés A tanulói jelentés ábrája (matematika, 8. évfolyam) Regressziós görbe: az általános összefüggést mutatja Ha egy tanulónak ismert a 2008-as eredménye, ez alapján az ő 2010. évi eredménye a regresszió alapján becsülhető
Ugyanez Telephelyi szinten Osztályok a 2008. évi mérésben Ugyanez Telephelyi szinten A telephely 2010. évi átlageredménye A tanulók két évvel korábbi eredményeinek átlaga NEM a telephely két évvel korábbi eredménye! Egy osztály a 2010. évi mérésben A mérési azonosító segítségével!
Ugyanez Telephelyi szinten
A telephely tanulóinak fejlődése Egy-egy tanuló fejlődése az átlagostól jelentősen eltérhet!
Átlagos fejlődés országosan Tetszőleges korábbi eredmény mellett a várható 2010-es eredmény becslése egy átlagos telephelyen De! Feltételezhető, hogy a tanuló fejlődése függ a vele együtt tanulók kiinduló eredményétől is! Ezért: az országos becslésnél a tanuló saját és jelenlegi telephelyének átlagos korábbi eredményét is figyelembe vettük! Az országos becslés egyenese telephelyenként eltérő a tanulók korábbi átlageredményétől függően
A tanuló eredményét befolyásoló tényezők Alapvető képességek, IQ, tehetség A pedagógusok munkája Nem A szülők iskolai végzettsége Az iskolai környezet A tanuló eredménye Kulturális háttér Egyéb környezeti hatások Motiváció, önbizalom, attitűdök Szociális helyzet
A tényleges eredmény jobb, mint a modell alapján becsült A tényleges eredmény gyengébb, mint a modell alapján becsült
A jelentések eredményességi mutatói A tanulók eredményei Az eredmény a családi háttérhez képest Az eredmény a korábbi eredményhez képest Az eredmény a komplex modellben figyelembe vett tényezőkhöz képest
Tanulói jelentés A fejlődést bemutató ábra
Egy iskola10. évfolyam…matematika
Egy iskola…10. évfolyam…matematika 12:13 11:16
És egy másik…10.évfolyam…matematika
És egy másik…10.évfolyam…matematika
Köszönöm a figyelmet!