Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos kompetenciamérés eredményeinek helyi felhasználása és az intézkedési terv Zalaegerszeg május 21.
Advertisements

Egy innováció nyomában
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Az országos mérések megújult rendszere
Értékelés a pedagógiában
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
TIMSS 2007.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
Regresszióanalízis 10. gyakorlat.
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
A ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Az élettársi kapcsolatban élők házasságkötése - az értékek és beállítódások szerepe a párkapcsolatok (ki)alakulásában Spéder Zsolt Kapitány Balázs KSH.
Középpontban a fejlődés
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Új évszázad - Új módszerek1. 2 Támogató: ESZA A projekt megvalósításának kezdete: A projekt befejezésének időpontja:
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
Idősor elemzés Idősor : időben ekvidisztáns elemekből álló sorozat
Többtényezős ANOVA.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
A tanulói jelentés.
Mire jó a FIT elemző szoftver?
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Statisztikai alapfogalmak
Kompetencia mérések elemzések
Kérdések 1. Miért kell olyan sokat várni az eredményekre a mérés után?
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Országos kompetenciamérés
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
Kompetenciamérés – Salgótarján
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
SZFP II Kompetenciamérés
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei Balázsi Ildikó- Ostorics László

Újdonságok a FIT-jelentésekben Új, évfolyamfüggetlen skálák matematikából és szövegértésből egyaránt Új ábrák: a két év alatti fejlődés bemutatása

Az új skálánál Előfeltételek: Mindhárom évfolyam, 2010 Az új skálánál Mindhárom évfolyam Core-tesztjeinek feladatai évről évre változatlan titkos kb. 3000 tanuló írja meg Előfeltételek: Mindhárom évfolyamon ugyanazt a képességet mérjük Közös „híd” feladatok Tartalmi keret

Új képességszintek Korábban: Az új skálán Minden évfolyamon négy szint A 3. képességszintet elérők tanulók képesek ismerős kontextusban megjelenő egy-két lépéses problémák megoldására el tudnak végezni egyértelműen leírt matematikai eljárásokat, amelyek szekvenciális döntési pontokat is magukban foglalhatnak képesek egyszerű problémamegoldási stratégiák kiválasztására és alkalmazására képesek különböző információforrásokon alapuló adatmegjelenítések értelmezésére és alkalmazására, majd ezek alapján érvek megalkotására Korábban: Minden évfolyamon négy szint De! Évfolyamok között nem összevethető Az új skálán Hét szint összesen Egy-egy szint minden évfolyamon ugyanazt jelenti Matematika képességskála 1168 1304 1440 1576 1712 1848 1984 1. szint 2. szint 3. szint 4. szint 5. szint 6. szint 7. szint 1. szint alatt

Új ábrák A mérési azonosító 2008-as bevezetése A 2010.-es 8. és 10. évfolyamos tanulók két évvel korábbi eredménye ismert Vizsgálható a tanulók fejlődése két év alatt

az általános összefüggést mutatja Legegyszerűbb megközelítés A tanulói jelentés ábrája (matematika, 8. évfolyam) Regressziós görbe: az általános összefüggést mutatja Ha egy tanulónak ismert a 2008-as eredménye, ez alapján az ő 2010. évi eredménye a regresszió alapján becsülhető

Ugyanez Telephelyi szinten Osztályok a 2008. évi mérésben Ugyanez Telephelyi szinten A telephely 2010. évi átlageredménye A tanulók két évvel korábbi eredményeinek átlaga NEM a telephely két évvel korábbi eredménye! Egy osztály a 2010. évi mérésben A mérési azonosító segítségével!

Ugyanez Telephelyi szinten

A telephely tanulóinak fejlődése Egy-egy tanuló fejlődése az átlagostól jelentősen eltérhet!

Átlagos fejlődés országosan Tetszőleges korábbi eredmény mellett a várható 2010-es eredmény becslése egy átlagos telephelyen De! Feltételezhető, hogy a tanuló fejlődése függ a vele együtt tanulók kiinduló eredményétől is! Ezért: az országos becslésnél a tanuló saját és jelenlegi telephelyének átlagos korábbi eredményét is figyelembe vettük! Az országos becslés egyenese telephelyenként eltérő a tanulók korábbi átlageredményétől függően

A tanuló eredményét befolyásoló tényezők Alapvető képességek, IQ, tehetség A pedagógusok munkája Nem A szülők iskolai végzettsége Az iskolai környezet A tanuló eredménye Kulturális háttér Egyéb környezeti hatások Motiváció, önbizalom, attitűdök Szociális helyzet

A tényleges eredmény jobb, mint a modell alapján becsült A tényleges eredmény gyengébb, mint a modell alapján becsült

A jelentések eredményességi mutatói A tanulók eredményei Az eredmény a családi háttérhez képest Az eredmény a korábbi eredményhez képest Az eredmény a komplex modellben figyelembe vett tényezőkhöz képest

Tanulói jelentés A fejlődést bemutató ábra

Egy iskola10. évfolyam…matematika

Egy iskola…10. évfolyam…matematika 12:13 11:16

És egy másik…10.évfolyam…matematika

És egy másik…10.évfolyam…matematika

Köszönöm a figyelmet!