LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REKLÁMTORTA 2013 A évi televíziós reklámpiaci felmérés eredményei február 18.
Advertisements

A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
főigazgató-helyettes
SZJA 2011 avagy az „adóforradalom” Dr. Vámosi-Nagy Szabolcs c. egyetemi docens Ernst & Young igazgató november 19.
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
Média és marketing megjelenés ajánlataink távközlési szolgáltató partnereink részére Érvényes: Május 1-jétől.
Foglalkoztatói nyugdíj
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
Országos pályaépítési program LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
Construma április 14. Dr. Maráczi Zsolt Otthonteremtési Program Javaslat Társaság a Lakásépítésért Egyesület 1/16.
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
MNB Növekedési Hitelprogram Sebők Orsolya Főszerkesztő
Kinek jut az MNB Növekedési Hitelprogramból? Sebők Orsolya Főszerkesztő
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Magyar államadósság és a kötvénypiac
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
Copyright © 2008 Chellomedia Programming BV LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar.
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Közmeghallgatás december 2. Költségvetési beszámoló.
Média és marketing megjelenés ajánlataink távközlési szolgáltató partnereink részére Érvényes: szeptember 1-jétől.
Gazdasági és vagyoni helyzet, gazdálkodás, költségvetés.
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR TÁMOP C-12/1/KONV Élelmiszerbiztonság és gasztronómia vonatkozású egyetemi együttműködés, DE-SZTE-EKF-NYME.
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
KÖZNEVELÉSI ÉS FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN DOLGOZÓK MUNKAHELYI JÓL- LÉTÉNEK KUTATÁSA.
A poszter címe legalább 60 pontos betűmérettel Alcím legalább 32 pontos betűmérettel A jobb olvashatóság miatt használjon legalább 24 pontos betűméretet.
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR KLÍMAHATÁS - AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS HATÁSAINAK KOMPLEX VIZSGÁLATA, NEMZETKÖZI K+F PÁLYÁZATOK ELŐKÉSZÍTÉSE A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
TIPOGRÁFIA Lengyel Zsolt – Multimédia alapjai Tüposz(görög eredetű szó): Típusokkal írni.
Lantos Csaba. Egészségügyi kiadások a GDP százalékában között OECD átlag Egészségügyi kiadások a GDP százalékában 2012-ben Forrás: OECD Health.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
„A MAGYARORSZÁGI REFORMÁTUS EGYHÁZ KÖZNEVELÉSI FELADATAINAK TÁMOGATÁSA” TÁMOP
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR T ÁRSADALMI INNOVÁCIÓ ÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS A P ÉCSI T UDOMÁNYEGYETEM TUDÁSBÁZISÁN A D ÉL - DUNÁNTÚLI RÉGIÓBAN TÁMOP D-15/1/KONV
„Az élettudományi-klinikai felsőoktatás gyakorlatorientált és hallgatóbarát korszerűsítése a vidéki képzőhelyek nemzetközi versenyképességének erősítésére”
A BKV Zrt. pozícionálása
A tudomány kapujában A POSZTER CÍME ÉS ALCÍME
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR Előadó neve titulusa
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR Energiatermelési, energiafelhasználási és hulladékgazdálkodási technológiák vállalati versenyképességi, városi és regionális hatásainak.
A tudomány kapujában A POSZTER CÍME ÉS ALCÍME
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
(Munkaalapú tudás a Debreceni Egyetem oktatásában)
A poszter címe legalább 60 pontos betűmérettel
BEFEKTETŐI PREZENTÁCIÓ CÍME
A poszter címe legalább 60 pontos betűmérettel
„Impulzuslézerek alkalmazása az anyagtudományban és a biofotonikában"
A tudomány kapujában A POSZTER CÍME ÉS ALCÍME
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Befektetői prezentáció jelmondata Két sorra bővíthető
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
A tudomány kapujában A POSZTER CÍME ÉS ALCÍME
Befektetői prezentáció jelmondata Két sorra bővíthető
Lorem ipsum dolor sit amet, adipiscing elit
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM ÁLLAM- ÉS JOGTUDOMÁNYI KAR
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Középiskola neve, osztály Szakirodalmi áttekintés
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR TÁMOP E-13/1/KONV Alprojekt neve
ÉVFOLYAM: 1999 TALÁLKOZÓ.
Filmek ISMERTETÉS CÍME ISMERTETÉS CÍME JANUÁR [ÉV] FILMEK
Előadás másolata:

LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim, ac pharetra metus imperdiet sit amet. Curabitur est lorem, suscipit in tincidunt vel, volutpat accumsan nisi.  Nullam metus leo, mattis ut luctus non, aliquet non justo. Vivamus eget velit dolor, eget faucibus leo.  Mauris auctor dolor quis orci ornare lobortis eget et ligula. Ut at neque ut justo vulputate mollis.  Sed malesuada, magna ultricies adipiscing interdum, libero eros adipiscing justo, a consequat magna purus in nunc. Új pénzügyi források a fociban Lelkes Tamás Ernst & Young január 16.

Az NB I évi költségei ► Működési költségek legjelentősebb része (60%) személyi jellegű költség. ► Versenyeztetés költségei – utazás, rendezés és stadion – alacsonyak, oka a piaci ár alatti bérleti díj. ► Értékcsökkenés 10% alatti arányt képvisel. A csapatok nagyrészt lejárt szerződésű játékosokat igazolnak, az ingatlanokat és az infrastruktúrát bérlik. ► Az utánpótlásra átlagosan millió forintot költöttek. ► A klubok alig rendelkeznek modern orvos-diagnosztikai és rehabilitációs eszközökkel. Komolyabb orvosi kezelés állami intézményekben, a TB keretében zajlik. Ennek nagyon kis hányadát fordították az utánpótlás nevelésére és létesítmények fejlesztésére. Az NB I csapatok összes kiadásai mintegy 11 milliárd Ft-ot tesznek ki Milliárd Ft

Az NB I évi bevételei ► A normál bevételek legnagyobb része szponzoráció és reklám (46%). Az egyes csapatok között jelentősek a különbségek. ► A közvetítési díjak nagyjából egyenletesen oszlanak el a csapatok között (28%). ► A klubok jegy és bérletbevételei alacsonyak. A csapatok közül 1-2 rendelkezik komoly bevételekkel VIP páholyhelyek vagy bérletek értékesítéséből. ► A klubok kereskedelmi bevétele elenyésző. ► A nem normál működéshez köthető bevételek: a nemzetközi kupaszereplésből UEFA bevétel, tulajdonosi támogatások, valamint a játékos-transzferek bevétele. Egyéb, működéshez nem köthető bevétel (5,5 mrd Ft) Normál bevételek (5,5 mrd Ft)

Az NB I évi bevételei nemzetközi összehasonlításban ► A magyar bajnokság kitörési pontjai és a kapcsolódó gazdasági potenciál a következők: i. Jegy- és bérletbevételek: 3,1 milliárd forint ii. Közvetítési jogok: 1,6 milliárd forint iii. Reklám és szponzoráció: 4,0 milliárd forint iv. Játékostranszferek eredménye: 2,6 milliárd forint 11 milliárd Ft kiadás 1,5 milliárd Ft eseti bevétel 5,5 milliárd HUF NB I normál bevétele 17,8 milliárd Ft Magyarország gazdasági lehetőségei alapján elérhető bevétel 4 milliárd Ft finanszírozási hiány A magyar fociba piaci alapon évente kb. 11 milliárd forint többletforrás kerülhetne Tulajdonosok hozzájárulása A, B, CH, CR, CZ, DK, GR, RO, S, SK

A magyar fociba 2011-től áramló új források (TAO+költségvetés) A TAO fedezetet nyújt a versenyeztetési költségek 90%-ára és az utánpótlásra fordított összegekre. Továbbá pótlólagos forrásokat nyújtott az utánpótlásra és létesítménygazdálkodásra milliárd Ft éves kiadás a teljes magyar fociban 28 milliárd Ft TAO 2 mrd Ft akadémiák 13 milliárd Ft 43 milliárd Ft A magyar fociban most majdnem 2,5-szer annyi pénz van, mint előtt.

A Társaság adó felhasználása 2012-ben MLSZ programjaSportszervezetek programja JogcímÖsszeg (milliárd HUF) Személyi jellegű ráfordítás 0.6 Tárgyi eszköz beruházás2.0 Utánpótlás-nevelés 1.8 Versenyeztetés 2.4 Közreműködői költségek 0.1 ÖSSZESEN6.9 JogcímÖsszeg (milliárd HUF) Személyi jellegű ráfordítás1.0 Tárgyi eszköz beruházás 9.6 Utánpótlás-nevelés 10.0 Versenyeztetés 0.0 Közreműködői költségek 0.1 ÖSSZESEN20.7

Összegzés ► A magyar foci jelenleg nem tudja kihasználni az ország gazdasági bázisát – ami az eredményesség rovására megy ► A pótlólagos támogatásként jelentkező költségvetési pénzek nagyságrendileg megnövelik a magyar futball forrásait ► A támogatások legnagyobb részével az utánpótlás nevelésben és a létesítményfejlesztésben meglévő lemaradást pótolják ► A fejlesztések - a társadalmi, népegészségügyi szempontokon túl - elősegíthetik, hogy később a futball piaci alapon is többletbevételhez jusson – elérhetővé váljon az európai középmezőny ► Mivel a támogatás felhasználásának jelentős része beruházás és utánpótlás nevelés, ennek a megtérülése hosszabb távon kell várható ► A rendszer újdonsága, az összeg nagysága, a szereplők nagy száma, a sportegyesületek gazdálkodásában korábban tapasztalható lazaságok indokolják a támogatások felhasználásának szoros ellenőrzési rendszerét

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!