Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, 2010. november 25. Dr. Faragó Hilda.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EGRI VÁR ÉS ERŐDRENDSZER TURISZTIKAI ATTRAKCIÓINAK FEJLESZTÉSE
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Turisztikai szuksegletek
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor október 4. Pannon.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
A szabadidő fogalma.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
Filep Éva, a "Kárpátalja Völgyeiben és Hegyein" 
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
A turizmus rendszer környezete
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
„Hogyan tegyük városunkat vonzóvá testvérvárosaink számára” Nemzetközi Turisztikai Konferencia Kaposvár, május 22.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
TDM Szakmai Nap november 21.
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
TDM Tanfolyam A TDM lényege
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Katona András Magyar Turizmus Zrt.
A vendégek befogadásáról és gyámolításáról „A vendégek s a jövevények akkora hasznot hajtanak, hogy állhatnak a királyi méltóság hatodik helyén… Mert.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Kultúránk és örökségünk mint turisztikai vonzerő Kaposvár, május 28.
Művelődés-gazdaságtan
Nemzeti Kulturális Alapprogram Rendszerváltás előtti helyzet Rendszerváltás előtti helyzet Létrehozása – évi XIII. tv. Létrehozása – évi XIII.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
A fenntartható minőségi turizmus, mint a Centurio program egyik kulcsterülete Hargita megyében Centurio Disszeminációs Szeminárium Szolnok, szeptember.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Balaton régió turizmusában
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A kulturális turizmus trendjei és a
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Hagyományok, népművészet Magyarországon
Hátrányból előnyt! - a gazdaságfejlesztés lehetséges útjai a kistelepüléseken Murakeresztúr IKSZT november 24.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
„Nemzetköziesítés az oktatásban és a képzésben” Az Egész életen át tartó tanulás program ( ) eredményei és a tapasztalatok hasznosítása az Erasmus+
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
M ÉDIAPIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2015 Városmarketing szekció Budapest, május 28. Települések és rendezvények Dr. Faragó Hilda 1.
Győr Domanyik Eszter, főosztályvezető Városmarketing és Programszervezési Főosztály Győr MJV Polgármesteri Hivatala 1 Turizmus 2016.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Magyarországi konferencia- turizmus eredményei 2010 Magyar Kongresszusi Iroda.
1. 2 SZOMBATHELY SZEREPE AZ EURÓPAI SZENT MÁRTON KULTURÁLIS ÚTVONAL LÉTREHOZÁSÁBAN Grünwald Stefánia Szombathely MJV Stratégiai és Idegenforgalmi csoportvezető.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Desztináció-marketing
Gerje-Körút „A közös program”
A határtérség.
TOGETHER WITHOUT BORDERS ÎMPREUNĂ FĂRĂ FRONTIERE EGYÜTT HATÁROK NÉLKÜL
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Előadás másolata:

Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda

 Akkor alakult a Fesztiválszövetség  Az akkori konferencia volt az első hivatalos találkozás a kultúra és a turizmus között  Nagy lelkesedés a résztvevők körében a téma iránt  Azóta sincs kulturális turizmust zászlajára tűző hazai szakmai szervezet  Nagyok az elvárások: eladhatóság – bevétel

Kulturális rendezvények szerepe a turizmusban Dr. Faragó Hilda, a Miniszterelnöki Hivatal Turisztikai államtitkárának kabinetfőnöke I. Fesztivál- és rendezvénymarketing konferencia Taljándörögd, július 24.

A kultúra feladata ma  Értékmegőrzés, fenntartás  Bemutatás, tapasztalatok átadása  Örökséghez való hozzáférés lehetőségének megteremtése ennek eszköze a turizmus

A kulturális turizmus elemei  Tágabb értelemben (életmód, viselkedés, gasztronómia, tájkép, stb.)  Szűkebb értelemben  természeti örökség  tudományos-technikai örökség  épített örökség  közgyűjtemények  kulturális rendezvények stb. A kulturális turizmus intellektuális jellege miatt különbözik a szabadidő turizmustól, a kettő azonban a turistáknál összekapcsolódik, kiegészítik egymást

• gazdasági hatás: fajlagos költés, adóbevételek, szálláshelyek folyamatos töltése, programok eladhatósága • munkahelyteremtés és multiplikátor hatás • hírnév, nemzetközi együttműködés • közérzet, feltöltődés • turisztikai hatás: desztináció ismertsége A kulturális turizmus előnyei

A kulturális rendezvény, mint turisztikai termék  Kiemelkedő turisztikai vonzerőt jelent  Évről-évre megrendezésre kerül, illetve  Egyes jeles évfordulóhoz, kiemelkedő esemény(ek)hez kötődik  Részben önállóan, részben a kulturális turizmus más elemeivel együtt alkot turisztikai terméket

Nemzetközi tendenciák • Idősebb (kultúra érzékeny) korosztály utazásainak növekedése Európában • Élénkülő kereslet az évenkénti többszöri, rövidebb utazások iránt • Az európai kulturális városok, központok szerepének erősödése • Aktivitás és kultúra iránti igény • „Kíváncsiság turizmus”

A turizmus szempontjai  Egyedi, de komplex termék  Rendezett, méltó, (akár szokatlan) helyszín, amit a fesztivál nem tesz tönkre  Érthetőség (nyelv, mondanivaló)  Megközelíthetőség  Elegendő szálláshely  Kiszámíthatóság (időpont, program)  Ismétlődő megrendezés  Teremtsen lehetőséget a racionális költekezésre

Ellenőrzés és minősítés  Pénzügyi elszámoláson túl: Források megfelelően lettek-e felhasználva? Kitűzött célok megvalósultak-e?  Szakmai minősítési rendszer kidolgozása (a művészeti és turisztikai szakmai szervezetek együtt) * önkéntes * minősített rendezvények elsőbbsége a nemzeti marketingben * pályázatok elbírálásához segítség

Köszönöm a figyelmet Sok jó fesztivált és kulturális rendezvényt kívánok, mindannyiunk örömére

 Ötlet  Helyszín  Húzónév  Rendezvénysorozat A turizmust az élmény ígérete élteti. A turistának van elképzelése, miért kel útra.

 A műfaj szerelmeseinek  Helyi lakosoknak  A hírverés, vagy mások tapasztalata alapján megszólítottaknak  Az ott tartózkodó vendégeknek  Az ezért utazóknak

 Az előadóknak  A közreműködőknek (jártasságát megmutató vagy kiskereskedő)  A rendezőknek, szervezőknek  A helyi közösségnek  Az adóhivatalnak  A statisztikának

 Akkor jön, amikor van miért  Információt és programot akar  Pénzköltési lehetőséget akar  Hangoskodik vagy alulöltözött  Szemetel  Értetlenkedik  Más nyelven beszél DE belőle élünk. Tehát ki kell szolgálni.

 Mindenki azt a részfeladatot végezze, amihez ért  A fesztivál sokszereplős esemény rendezői oldalról is  Nem csak termék, szolgáltatás  Öröm mindenkinek

Köszönöm a figyelmet Sok jó fesztivált és kulturális rendezvényt kívánok, mindannyiunk örömére