A marketing információs rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Teszt Eladási hely.
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
SZÁMVITEL.
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Az üzleti terv.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Primer és szekunder kutatás
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Piackutatás (teszt).
Pedagógiai kutatás (2) -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
Értékesítési csatornák
A Marketing Információs Rendszer MIR
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Piackutatás.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Készítette: Magyar Orsolya
Némethné Tömő Zsuzsanna
Teljesítménymérés és értékelés
Komplex vezetési információs rendszer létrehozása.
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
A marketingkoncepció.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
3. Előadás Marketing Információs rendszer
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
A marketing-információrendszer(1)
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
1 Informatikai Szakképzési Portál Adatbázis kezelés Alapfogalmak.
Vizsga feladatok (Minta)
Teljesítménymérés és értékelés
Egy sikeres magyar márkaépítés. Hol kezdődik a mese? Említésre méltó magyar szereplő 2004 közepéig nincs az ásványvízpiacon 2004, a párizsi Aqua Eauscar.
A piackutatás alapjai E-Learning.
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
CMMI 1.3 – Verifikáció Készítette: Kis Gergely. Bevezetés A specifikációt, követelményt vetjük össze a kész/készülő termékkel Itt nem vizsgáljuk, hogy.
Marketing információs
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
 A matematikai statisztika a természet és társadalom tömeges jelenségeit tanulmányozza.  Azokat a jelenségeket, amelyek egyszerre nagyszámú azonos tipusú.
Térinformatika Domján Ádám.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Nagy Anikó / Hegedűs Iván
Vállalkozásmenedzsment I.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
MARKETING IV. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Miért van szükség loggyűjtésre és logelemzésre? Vámos Balázs Információvédelem menedzselése XXIX. Szakmai fórum Január 16.
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Gyűjtemény mint rendszer
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Látásvizsgáló készülék
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Üzleti terv.
A marketinginformációs rendszer
Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

A marketing információs rendszer Összefoglaló feladatsorok

Feleletválasztás A relevancia követelményén azt értjük, hogy a) az információk a vizsgált jelenségre vonatkoznak b) minden információt be kell gyűjteni c) primer információkat gyűjtünk d) versenytársakról gyűjtünk információkat A megbízhatóság a) a vállalat megbízhatóságát jelenti b) az adatok torzításmentességét jelenti c) az adatfelvevők megbízhatóságát jelenti d) egyik válasz sem helyes

Az időszerűség követelménye azt jelenti, hogy a) az információnak frissnek kell lennie b) tükröznie kell az aktuális eseményeket c) gyorsan változó környezetben alapkövetelmény d) mindhárom válasz igaz A mérhetőség azt jelenti, hogy a) a rendelkezésre álló információk konkrét számszaki információt jelentsenek b) alkalmasak a matematika, statisztika módszereivel mérésre, összehasonlításra c) az adatok alkalmasak prognózisok készítésére d) mindhárom válasz igaz

A hozzáférhetőség azt jelenti, hogy a) az információk nem mindig állnak a döntéshozók rendelkezésére b) a konkurencia adatainak a felhasználását jelenti c) a vezető bármikor ki tudja nyitni a vállalat széfjét d) egyik válasz sem igaz A MIR a) különböző belső és külső információkat gyűjt b) koordinált és folyamatos gyűjtés c) gyűjtés, feldolgozást, szelektálást, tárolást, áramoltatást és megjelenítést megvalósító rendszer d) mindhárom válasz igaz

A belső információk a) kizárólag primer információk b) kizárólag szekunder információk c) azok az információk, amelyek az adott cégnél rendelkezésre állnak d) mindhárom válasz helyes A külső információk a) piackutató cégek által összegyűjtött információk b) olyan adatok, amelyekhez a vállalat a külső környezetből hozzá tud jutni c) vállalaton kívüli információk d) mindhárom válasz igaz

Marketingkutatás a) piackutatás b) a döntéshozók számára szükséges információk összegyűjtése c) csak versenyhelyzetben szükséges d) mindhárom válasz helyes A primer jellegű kutatás a) íróasztal-kutatásnak is nevezik b) mások által, más célra korábban összegyűjtött adatok újbóli felhasználását jelenti c) új még nem ismert és nem publikált, eredeti, elsődleges adatok megszerzése a kutatás során d) egyik válasz sem helyes

Igaz-Hamis A vállalat csak a saját maga által összegyűjtött információkban bízhat. A kutatás csak a piac egészére vonatkozhat. A primer információk elsődleges, eredeti, terepen zajló adatfelvétel eredményei. A gazdaságosság szempontja azt jelenti az információk összegyűjtésénél, hogy minél több információt kell egyszerre vásárolni, mert akkor árengedményt kapunk A marketinginformációs rendszerben a külső információk találkoznak a vállalat belső információival. Az információk szelektálása azt jelenti, hogy a vezetők a döntéshez a releváns információkat kapják meg, se többet, se keveset. H H I H I I

A szekunder jellegű adatok összegyűjtése többnyire gyorsabb,olcsóbb és egyszerűbb megoldása az információ beszerzésének. A termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vizsgálatok tartalmazzák a múlt és jelen forgalmi adatait, életgörbe-vizsgálatokat és termékteszteket. A versenytársak vizsgálata magában foglalja a fogyasztói magatartás kutatását, a fogyasztói szokások és szokásváltozások vizsgálatát, a fogyasztói véleményt. Az általános piaci információk arra adnak választ, hogy hogyan jellemezhető az összpiac, és a vállalat számára fontos részpiacok. I I H I

Kiegészítések relevancia A ……………………… követelményén azt értjük, hogy az információk a vizsgált jelenségre vonatkozzanak és lehetőleg lefedjék azt. A ………………………… az adatok hűségére és torzításmentességére vonatkozik. Az adatok megbízhatósága alapkövetelmény, fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni.A rendszerbe csak megbízható forrásból származó ellenőrzött, pontos adatokat célszerű bevinni. Az ……………………… követelménye azt jelenti, hogy az információnak tükröznie kell az aktuális eseményeket. A ………………………… azt jelenti, hogy a rendelkezésre álló információk konkrét számszaki információt jelentsenek. Legyenek alkalmasak a matematika, statisztika módszereivel mérésre, összehasonlításra, prognózisok készítésére. A …………………………… azt jelenti, hogy az információk álljanak a döntéshozók rendelkezésére. Például konkurencia már lehet, hogy összegyűjtötte a számunkra is fontos adatokat, de bolond lesz átadni nekünk. A ………………………… elve szerint az információk összegyűjtésénél nem elhanyagolható szempont az információ költségigénye, illetve a felhasználásának haszna. megbízhatóság időszerűség mérhetőség hozzáférhetőség gazdaságosság

Fogalompárosítás 1.) Információ D : A vállalat által összegyűjtött és feldolgozott adat, ismeret. I : Más célból már összegyűjtött, elérhető adatok összessége. 2.) Szekunder információ 3.) Primer információk A : „Első kézből”, konkrét céllal összegyűjtött adatok.

4.) Marketinginformációs rendszer G : Különböző belső és külső információk koordinált és folyamatos gyűjtését, feldolgozását, szelektálását, tárolását, áramoltatását és megjelenítését megvalósító rendszer 5.) Belső információk C : Azok a vállalaton belüli információk, amelyek az adott cégnél rendelkezésre állnak. 6.) Külső információk F : Azok a vállalaton kívüli információk, amelyekhez a vállalat hozzá tud jutni.

7.) Marketingkutatás K : A döntéshozók számára szükséges információk gyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése, és a konkrét piaci szituációkra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása. 8.) Belső adatszolgáltatás H : A számítógépes rendszer egy statisztikai és döntési modellbankhoz kapcsolódik, amelyet a marketing döntés-előkészítő rendszere egészít ki. 9.) Marketingfigyelő rendszer B : A vezetőket informálja a marketingkörnyezet mindennapos változásairól.

Készítette: Zeng Judit 10.) Marketingkutató rendszer J : Az információk folyamatos, tervezett gyűjtését, elemzését, értékelését és a konkrét piaci szituációkra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozását végzik. 11.) Marketingmodellezés E : A marketingvezetők által használt legalapvetőbb információ-rendszer olyan belső beszámolórendszer, amely tartalmazza a rendelések, eladások, készletek, kintlévőségek, esedékes kifizetések jelentéseit. Készítette: Zeng Judit